Heinäkuiset 2021

Mulla oli tänään sokerirasitus, ihanaa vadelman makuista sokerilitkua sai juoda. Mutta meni hyvin kyllä muuten. Kävinpä myös äitipolilla kun on ollut lonkan alueen kipuja, jotka oli samanlaisia kuin viimeksi ennen synnytystä. Onneksi kaikki oli kunnossa ja ei mitään hälyttävää näkynyt. Pikkukaveri oli virkeästi liikkuva ja hyvin sykytti sydän menemään. On varmaan vaan liitoskipuja ja jumituksia, onneksi loppuviikosta on hieronta.
 
Mulla oli tänään sokerirasitus, ihanaa vadelman makuista sokerilitkua sai juoda. Mutta meni hyvin kyllä muuten. Kävinpä myös äitipolilla kun on ollut lonkan alueen kipuja, jotka oli samanlaisia kuin viimeksi ennen synnytystä. Onneksi kaikki oli kunnossa ja ei mitään hälyttävää näkynyt. Pikkukaveri oli virkeästi liikkuva ja hyvin sykytti sydän menemään. On varmaan vaan liitoskipuja ja jumituksia, onneksi loppuviikosta on hieronta.
Mulla sokerirasitus reilun viikon päästä.. Saako siitä heti sen käynnin päätteeksi tietää tuloksen?
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Mulla sokerirasitus reilun viikon päästä.. Saako siitä heti sen käynnin päätteeksi tietää tuloksen?
Mulla tuli parin tunnin päästä tulokset. Sormenpäästä ottivat myös näytteen ennen rasitusta, joka oli ok.
Muoks. Ja siis en ollut noita tuloksia vielä viestiä kirjoittaessa katsonut. Radihan sieltä paukahti raja-arvolla. Vähän ärsyttää, mutta toisaalta ei tarvi enää toiste käydä rasituksessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Toiveikas21
Heipsan!

Onko kukaan heinäkuinen tutkinut ultrakuviaan nub-teorian avulla? Seuraavaan ultraan o täällä vielä aikaa...
Tämän kaverin kuva oli niin epäselvä, että ei mitään kyhmyjä edes erottunut. Esikoisen kuvasta kaveri arveli tyttöä nub-teorian ja kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan, mutta poika tuli ja itsekin poikaa veikkasin. Eli ei mennyt teorioiden mukaan meillä. ;)
 
Mä vähän toivoin että ois voinut kokeilla sen nub-teorian mukaan nyt jo selvittää, mutta ultrakuvat oli niin jumalattoman tuhnusia ettei kyllä ole mitään saumaa niistä tulkita :) pitää malttaa odottaa vielä 1,5 kuukautta rakenneultraan! Muuten on perhepiirissä ollut nyt niin paljon poikia että sen perusteella veikkaan poikaa, mutta syke oli 160 nt-ultrassa joka vanhan tiedon mukaan viittais tyttöön- se tieto tosin taitaa olla ihan mutu-höpöhöpöä, mutta jännityksellä odotan kumpi sieltä tulee! :)
 
Mulla tuli parin tunnin päästä tulokset. Sormenpäästä ottivat myös näytteen ennen rasitusta, joka oli ok.
Muoks. Ja siis en ollut noita tuloksia vielä viestiä kirjoittaessa katsonut. Radihan sieltä paukahti raja-arvolla. Vähän ärsyttää, mutta toisaalta ei tarvi enää toiste käydä rasituksessa.
Mä kävin tänään sokerirasituksessa ja sama tuomio. Tulos soitettiin siis neuvolasta samana päivänä kuin koe, mutta alkuiltapäivästä. Esikoisesta oli paastoarvo ongelma, mikä myös nyt. Viime yön kyllä nukuin huonosti ja työstressi päälle, mikä varmaan näkyi paastossa, mutta onpa tuo ilman raskautta ollut samoissa lukemissa (normaali ei-raskaana olevalle). Samaa mietin, että eipä tartte toiste enää käydä, mutta silti vähän kirpaisi. No, jos menisi kuten esikoisen kanssa ruokavaliolla, niin sinällään ei minulle väliä. Mittailut on ok eikä häiritse.

Kerroin tänään sopivan tilaisuuden tullen esikoisen hoitajalle raskaudesta. Rakastin hänen reaktiotaan: "Kai hän vielä jatkaa minun hoidossani kuitenkin." Toki myös onnitteli, mutta tuo spontaani reaktio osoittaa, että esikoisesta kovasti välitetään hoidossa. Ei tosiaan olla luopumassa noin hyvästä hoitopaikasta ja sanoinkin niin.

Meillä on ensi viikolla neuvola ja sain jo neuvolalääkärin ajankin siitä sitä seuraavalle viikolle. Nyt pitäisi jaksaa painaa loppuviikon töissä pitkää päivää, niin hetkeksi helpottaisi pahimmat kiireet. Ehkä sen jälkeen voisi jo töissäkin kertoa, että kesällä tulee taas muutoksia porukkaan.

Toiveikas 14+4
 
Mä oon elellyt välillä syvissä vesissä, kun tuli tuo radi ja sitten esikoisen syntymäpäivä lähenee päivä päivältä. Kamala ikävä ja jotenkin epäonnistunut olo. Vaikka en toki ole epäonnistunut, mutta välillä ajatukset pääsee pintaan. Pikkutyyppi on alkanut liikkumaan niin, että oikeasti tuntuu ja on niin samanlaiset liikkeet kuin isoveljellä, että sekin saa tunteet pintaan. Mutta kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu, mutta varmasti tonne alkukevääseen asti on hankalaa ajoittain, kunnes ollaan esikoisen raskausviikot ohitettu. Pitää harkita neuvolapsykologin käyntiä jos kovin pitkään on alakuloa. Onneksi sentään alkaa saada energiaa takaisin, kun vaan sais viitsimistä tehdä asioita.
 
Mä oon elellyt välillä syvissä vesissä, kun tuli tuo radi ja sitten esikoisen syntymäpäivä lähenee päivä päivältä. Kamala ikävä ja jotenkin epäonnistunut olo. Vaikka en toki ole epäonnistunut, mutta välillä ajatukset pääsee pintaan. Pikkutyyppi on alkanut liikkumaan niin, että oikeasti tuntuu ja on niin samanlaiset liikkeet kuin isoveljellä, että sekin saa tunteet pintaan. Mutta kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu, mutta varmasti tonne alkukevääseen asti on hankalaa ajoittain, kunnes ollaan esikoisen raskausviikot ohitettu. Pitää harkita neuvolapsykologin käyntiä jos kovin pitkään on alakuloa. Onneksi sentään alkaa saada energiaa takaisin, kun vaan sais viitsimistä tehdä asioita.
Voimia ❤

Pitää toivoa, että aika kuluu pian ja saamme ihanat pienet terveet vauvat syliimme ❤

Mä kävin siellä sokerirasituksessa myös, onneksi tulos oli normaali. Mulla sen sijaan on nyt kolmessa eri pissanäytteessä ollut hb+ eli vähän verta virtsassa ja mitään syytä sille ei löydy. Taas pitäisi antaa uusi näyte, mistä tutkitaan tarkemmin veren määrää. En muuta teekään kuin jonotan labrassa..

Sikiön liikkeet on tuntuneet jonkin aikaa ja sitten kun menee päivä, ettei tunnu mitään, olen heti paniikissa, vaikka ei nyt näillä viikoilla tietysti vielä koko ajan liikkeet tunnukaan. Voisipa tämä odotus olla vähän vähemmän pelottavaa ja enemmän iloista ja onnellista ilman huolia.
 
Voimia @Eepinen <3 en voi kuvitella mitä on kulkea suru,ilo ja pelko samaan aikaan. Käy ihmeessä juttelemassa jos on mahdollista.
Mullekkin saa laittaa yv jos tuntuu että haluaa purkauta kun tulivuori :)

Kävin eilen lääkärissä supistelujen takia, aika siis varattu viime viikolla että ei ollu mikään päivystyskäynti.
Voin olla huoletta, ei ole kypsyttänyt paikkoja. Näköjään uudelleensynnyttäjällä harjotussupparit voi olla aavistuksen kipeitäkin.

Liikkeitä tuntuu hurjasti niinku oon sanonutkin, varmaan rv14 asti. Nyt on hennosti tuntunut vatsan päällä myös,liikkuvaista sorttia tämäkin.

Rv 17+5
 
Voimia

Pitää toivoa, että aika kuluu pian ja saamme ihanat pienet terveet vauvat syliimme

Mä kävin siellä sokerirasituksessa myös, onneksi tulos oli normaali. Mulla sen sijaan on nyt kolmessa eri pissanäytteessä ollut hb+ eli vähän verta virtsassa ja mitään syytä sille ei löydy. Taas pitäisi antaa uusi näyte, mistä tutkitaan tarkemmin veren määrää. En muuta teekään kuin jonotan labrassa..

Sikiön liikkeet on tuntuneet jonkin aikaa ja sitten kun menee päivä, ettei tunnu mitään, olen heti paniikissa, vaikka ei nyt näillä viikoilla tietysti vielä koko ajan liikkeet tunnukaan. Voisipa tämä odotus olla vähän vähemmän pelottavaa ja enemmän iloista ja onnellista ilman huolia.
Onko sulle mitään mahdollisia syitä sanottu mistä voisi johtua hb virtsanäytteessä? Joku tulehdus?
 
Onko sulle mitään mahdollisia syitä sanottu mistä voisi johtua hb virtsanäytteessä? Joku tulehdus?
Ei oikein mitään. Bakteeriviljely on ollut nega joka kerta, joten ei nähtävästi ole tulehdusta. Ehkä sitten joku nirhauma tms., mutta ihmettelen että se on ollut joka näytteessä. Ekan näytteen annoin jo ennen joulua ja viimeisimmän viime viikolla.
 
Mä olen ilahtunut siitä miten myönteisiä ja ihastuneita kommentteja olen saanut työkavereilta, kun olen heille raskaudesta kertonut. Melkein onnesta soikeana ovat olleet :D Tuntuu jotenkin niin mukavalta toisten hyvä suhtautuminen, kannustaminen ja kauniit kommentit + tsemppaukset!
Mä olen sen takia lähtenyt kertomaan yhä laajemmin työkavereille, koska vatsa alkaa kasvaa kovaa vauhtia. Mä olen joka päivä uudelleen ihastuksissani miten vatsa jo näkyy ja pömpöttää ♡ Ihan parasta!
Odotan jo kovasti milloin alan tuntea vauvan liikkeitä, edessä oleva istukka ja ensisynnyttäjä-kombolla voi mennä vielä muutama viikko että niitä liikkeitä tuntuu tai että ne tunnustan. En malttaisi odottaa!

Nyt olisi 3 viikkoa rakenneultraan, odotan että saan tietää vauvan sukupuolen ja toki onko kaikki kunnossa. Mun aiemmin saamista ultrakuvista en oo osannut mitään päätelmiä tehdä sen Nub-teorian mukaan sukupuolesta.

Ruokaan liittyvä kysymys: oletteko syöneet sellaisia valmiiksi pakattuja ja pestyjä vihersalaatteja, joita esim. Pirkalla on? Mä oon laiskuuttani ostanut niitä, mutta epämääräistä tietoa siitä ovatko ok raskausaikana. Jäänyt sitten hieman mietityttämään.
 
Mä olen ilahtunut siitä miten myönteisiä ja ihastuneita kommentteja olen saanut työkavereilta, kun olen heille raskaudesta kertonut. Melkein onnesta soikeana ovat olleet Tuntuu jotenkin niin mukavalta toisten hyvä suhtautuminen, kannustaminen ja kauniit kommentit + tsemppaukset!
Mä olen sen takia lähtenyt kertomaan yhä laajemmin työkavereille, koska vatsa alkaa kasvaa kovaa vauhtia. Mä olen joka päivä uudelleen ihastuksissani miten vatsa jo näkyy ja pömpöttää ♡ Ihan parasta!
Odotan jo kovasti milloin alan tuntea vauvan liikkeitä, edessä oleva istukka ja ensisynnyttäjä-kombolla voi mennä vielä muutama viikko että niitä liikkeitä tuntuu tai että ne tunnustan. En malttaisi odottaa!

Nyt olisi 3 viikkoa rakenneultraan, odotan että saan tietää vauvan sukupuolen ja toki onko kaikki kunnossa. Mun aiemmin saamista ultrakuvista en oo osannut mitään päätelmiä tehdä sen Nub-teorian mukaan sukupuolesta.

Ruokaan liittyvä kysymys: oletteko syöneet sellaisia valmiiksi pakattuja ja pestyjä vihersalaatteja, joita esim. Pirkalla on? Mä oon laiskuuttani ostanut niitä, mutta epämääräistä tietoa siitä ovatko ok raskausaikana. Jäänyt sitten hieman mietityttämään.
Ihanaa, että olet saanut noin positiivisen vastaanoton. Itseäni pelottaa kamalasti kertoa ja mietin odotanko vielä rakenneultraan, joka tosin on vasta maaliskuussa. Ehkä aiemmin kertominen voitaisiin kuitenkin ottaa paremmin vastaan, mutta tiedän että heti pitäisi antaa vastauksia koska jään äitiyslomalle ja koska tulen takaisin. En ole itsekään ehtinyt ajatuksissani ihan niin pitkälle.

Salaattisekoituksia olen syönyt. Mikä sinua niissä mietityttää?
 

Yhteistyössä