Heinäkuiset 2021

vierailija
Huh miten hurjaa, toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin! <3

Täällä eka ultra ensi viikolla, kyllä odottavan aika on pitkä. Ja allekirjoitan kyllä tuon, että huonot yöunet vaikuttaa heti pahoinvointiin ja olotilaan yleisesti. Nimimerkillä tämä maanantai meni darrassa.

Seulontoja en ole ottanut ollenkaan.
Mulla ei oo oikein mitään mielikuvaa vauvan sukupuolesta. Ajattelen sen vain vauvana. Ekan kohdalla oli vahvasti tunne, että se ois poika, ja niin olikin. on kyllä aivan rehellisesti sanottuna ihan sama, kumpi tulee. Aiotaan kyllä sitten rakenneultrassa kysellä.
Ja taas Sinisalo kirjoitteli.
 
Oon tässä miettinyt noita seulontatuloksia. Ultra oli viime viikolla mutta verikokeet eivät olleet silloin vielä valmiita. Tänään tuli sitten viesti näistä. Viestissä oli vain "ei kohonnutta riskiä" ja sitten Down riskiluku ja edwards-riskiluku. Uskon että kohonnutta riskiä ei ole MUTTA Down luku on pirusti heikompi kuin esikoisen aikaan, vaikka mikään muu ei ne muuttunut kuin oma ikä sen 2v vanhemmaksi. Mitä riskilukuja muilla on ollut? Down oli mulla/meillä 1:5676 ja Edward 1:100000. Esikoisen aikaan molemmat oli 1:100000.
Erittäin pieneltä riskiltä kuulostaa teillä :)

Meillä oli tänään vihdoin nt-ultra, saatiin tulokset heti. Down 1:10362 ja Edward 1:100000.
Stressasin kyllä hieman noita seulontatuloksia, mutta myös niskaturvotuslukema oli pieni, 0,8mm. Saatiin samalla aika rakenneultraan maaliskuun alkuun. En millään malttaisi odottaa sinne asti. Laskettuaika siirtyi alkuperäisestä viikolla eteenpäin, 21.7. uusi la.
 
Erittäin pieneltä riskiltä kuulostaa teillä

Meillä oli tänään vihdoin nt-ultra, saatiin tulokset heti. Down 1:10362 ja Edward 1:100000.
Stressasin kyllä hieman noita seulontatuloksia, mutta myös niskaturvotuslukema oli pieni, 0,8mm. Saatiin samalla aika rakenneultraan maaliskuun alkuun. En millään malttaisi odottaa sinne asti. Laskettuaika siirtyi alkuperäisestä viikolla eteenpäin, 21.7. uusi la.
Tosi pienet luvut! Mikähän mm määrä on vielä normaalia niskaturvotuslukua? Ääh kun jännittää perjantainen nt-ultra...
 
Ja mun täytyy sanoa vielä, että meille sattunut tapaus on onneksi Suomessa varsin harvinainen. Meidän yliopistosairaalan alueella 1-2 tapausta vuodessa. Eli ei kannata liikaa pelätä. Myöhemmin tapahtuvat ennenaikaiset synnytykset toki on yleisempiä, mutta niissä selvitymisprosentti on jo niin suuri(rv27 syntyneet selviää yleensä vammoitta, ellei ole muita sairauksia, jotka vaikuttaisi), että en itse edes osaa sitä pelätä. Varsinkin kun saan olla yhden parhaimman/parhaimman keskosten hoitoon erikoistuneen yliopistosairaalan alueella. Suurimmalla osalla onneksi kaikki menee hyvin ja vauvat saapuvat maailmaan silloin kun pitääkin. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Sabriiiina
@Eepinen, toivottavasti tässä raskaudessa et kokisi mitään komplikaatioita. Onneksi saat seurantaa neuvolasta ja äitiyspolilta <3

Miten muilla, onko tullut vielä liitos-tai symfyysikipuja? Eilisen jumpan ja reippaan kävelyn takia illalla jo vihloi niin paljon alapäähän etten voinut normaalisti kävellä... Sama homma jatkuu näemmä tänään. Ilmeisesti jooga voisi auttaa tähän hommaan mutta saapas nähdä. Viikkoja kuitenkin vasta 15, edellisissä raskauksissa liitokset ovat ilmoittaneet itsestaan kyllä vähän myöhemmin.

Vielä nt-ultrasta, tulokset olivat tulleet ipanaan, eli minulla oli riskiluvut downissa yli 10 000 ja tässä toisessa 100 000 kuten monella muullakin. Kai ihan hyvät luvut, en ole saanut kirjettä sairaalasta, mutta en tosin soittoakaan jos jokin olisi vialla.

Kiva juttu kun monilla tuntui olevan nt-ultra pian, tulkaahan kertomaan sitten kuulumisia tänne :)
 
Onhan tuo 1:5676 pieni mutta jos pari vuotta sitten esikoisesta se oli ihan olematon. Mikään muu ei ole muuttunut kuin ikä niin sitä aloin miettimään. Tää pohdinta nyt kumpuaa siitä että yks tuttu (ystävän ystävä) sai aika tasan vuosi sitten Down-lapsen. Ja se oli yllätys, seulat oli ollut kaikki ok. Lukuja en tiedä. Hän on varsin hellyyttävä ja täysin terve poislukien kromosomieroavaisuutta.

Mikäänhän ei ole täysin varmaa ja moni "vamma"voi tulla ilmi vasta myöhemmin, mutta jotenkin aloin nyt "pelkäämään" sitä että meille tulee down-lapsi. Vaikka sen mahdollisuus on häviävän pieni (nykytiedon valossa).

Keskustellaan jostain iloisemmasta :D onko tehty jo paljon hankintoja? Masut kasvaako jo?
 
Onhan tuo 1:5676 pieni mutta jos pari vuotta sitten esikoisesta se oli ihan olematon. Mikään muu ei ole muuttunut kuin ikä niin sitä aloin miettimään. Tää pohdinta nyt kumpuaa siitä että yks tuttu (ystävän ystävä) sai aika tasan vuosi sitten Down-lapsen. Ja se oli yllätys, seulat oli ollut kaikki ok. Lukuja en tiedä. Hän on varsin hellyyttävä ja täysin terve poislukien kromosomieroavaisuutta.

Mikäänhän ei ole täysin varmaa ja moni "vamma"voi tulla ilmi vasta myöhemmin, mutta jotenkin aloin nyt "pelkäämään" sitä että meille tulee down-lapsi. Vaikka sen mahdollisuus on häviävän pieni (nykytiedon valossa).

Keskustellaan jostain iloisemmasta :D onko tehty jo paljon hankintoja? Masut kasvaako jo?

Keskustellaan vaan :D ajattelin että joskus 30 viikolla alkaisin hankkimaan tavaraa, tai ehkä hieman ennen. Eli en vielä uskalla koska ajattelin ainakin rakenneultran odottaa.

Masu on jo iso, isompi kuin edellisistä raskauksista tässä vaiheessa. Vaikka kohtu on kallellaan taaksepäin, on se jo näemmä kasvanut, eli minun kohdalla pitää paikkansa se että kun on jo useampi raskaus takana niin maha kasva aikaisemmin. Mites muilla?
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Mulla tosiaan työhousut kiristää iltapäivisin, vaihdoin tänään isompiin. Muuten ei juurikaan ole kasvanut. Tosin ehkä kuitenkin hivenen nopeammin on alkanut kasvamaan kuin viimeksi, toki edellisestä raskaudesta on alle vuosi, joten sekin varmasti vaikuttaa.
Hankintoja tehdään varmaan isommin vasta kun ollaan ns. varmoilla viikoilla eli varmaan 30 viikon jälkeen. Esikoisen käyttämätön äitiyspakkaus meillä on ja muutamia siskon lapselta jääneitä vaatteita. Ja sen yhden bodyn annoin itseni ostaa. Äitiyspakkauksen haluaisin tällekin vauvalle ottaa ihan vaatteiden takia, mutta sitten joitain juttuja olisi useampi kuten esim. toppapukuja, joka ei välttämättä ekana talvena olisi edes sopiva ja seuraavana pieni. Pitää ehkä katsoa minkälainen se uusi pakkaus on, koska todennäköisesti se tulee loppuheinäkuun vauvalle. Jos ei oo omaa silmää miellyttäviä suurin osa, niin tyydyn siihen mitä on jo olemassa.
Mä ehdin jo esikoisen raskausaikaan päättää mitä haluan hänelle hankkia, joten sinällään tarvii vaan ostaa. Ja luultavammin siskolta saadaan lainaan turvakaukalo, kun hänellä on se minkä haluan ja hän ei sitä enää tarvi kauaa. Pitää vaan telakka ostaa. Ja jos hankkii vaunujen rungon, niin hänellä ois myös vaunukoppakin tyhjänpanttina.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Meillä on nt-ultra perjantaina, jännittää! Olen itse ajatellut ettei vauvainnostus saa alkaa ennen tätä ultraa, mutta kun lähipiirille ollaan jo kerrottu niin ollaan saatu siskoilta jo ties mitä tarviketta, vuosia säilöttyjä raskausvaatteita, lastenvaatteita, turvakaukaloa ja kantoreppua. Vauva tulee isoon serkkuporukkaan ja on kovin toivottu ja tervetullut, vähän vaan hirvittää jos kuitenkin tulisi perjantaina huonoja uutisia!

On vaikea olla ajattelematta raskautta koko ajan, kun vatsa on jo pullahtanut tosi esille! Onneksi on etätyöt, tää iso vatsa vähän nolottaa. Housut ei oo menny päälle viikkoihin, raskausleggingseillä mennään! Viikkoja on 11+6 ja esikoista ootan, että miten ihmeessä näyttää jo vähintään 20 raskausviikkoa olevan lasissa- varhaisultrassa kätilö kommentoi että mun kohtu on eteenpäin kallellaan, mutten siinä oikein tajunnut kysyä että oliko se sitten erityisen kallellaan kun näin sanoi. Se vois selittää ison vatsan, kun ihan kumminkin yksi sikiö siellä pitäis olla!

Onko muilla hankalia mahatuntemuksia? Mä toivon että jossain vaiheessa ison vatsan nolostelu kääntyis ylpeydeksi, mutta nyt on vaan sellanen olo että oonkohan mä vaan ihan tosi lihava! :ROFLMAO:
 
Meillä on nt-ultra perjantaina, jännittää! Olen itse ajatellut ettei vauvainnostus saa alkaa ennen tätä ultraa, mutta kun lähipiirille ollaan jo kerrottu niin ollaan saatu siskoilta jo ties mitä tarviketta, vuosia säilöttyjä raskausvaatteita, lastenvaatteita, turvakaukaloa ja kantoreppua. Vauva tulee isoon serkkuporukkaan ja on kovin toivottu ja tervetullut, vähän vaan hirvittää jos kuitenkin tulisi perjantaina huonoja uutisia!

On vaikea olla ajattelematta raskautta koko ajan, kun vatsa on jo pullahtanut tosi esille! Onneksi on etätyöt, tää iso vatsa vähän nolottaa. Housut ei oo menny päälle viikkoihin, raskausleggingseillä mennään! Viikkoja on 11+6 ja esikoista ootan, että miten ihmeessä näyttää jo vähintään 20 raskausviikkoa olevan lasissa- varhaisultrassa kätilö kommentoi että mun kohtu on eteenpäin kallellaan, mutten siinä oikein tajunnut kysyä että oliko se sitten erityisen kallellaan kun näin sanoi. Se vois selittää ison vatsan, kun ihan kumminkin yksi sikiö siellä pitäis olla!

Onko muilla hankalia mahatuntemuksia? Mä toivon että jossain vaiheessa ison vatsan nolostelu kääntyis ylpeydeksi, mutta nyt on vaan sellanen olo että oonkohan mä vaan ihan tosi lihava!
Hei mulla viikot nyt 11+5 ja perjantaina kans nt-ultra! Tsempataan toisiamme! Mulla myös esikoinen ja on saatu jo vauvanvaatteita ja myös turvakaukalo :D muakin jänskättää kovin ja pelottaa mikä on sikiöseulonnan tulos mutta yritän pysyä positiivisena.

Kävitkö sinä varhaisultrassa? Mä kävin kun itse olin arvioinut että on 7+5 mutta silloin olikin koon mukaan 8+0 ja sen mukaan on sit sen jälkeen menty.

Mullakin on maha pullahtanut ja mun isoimmatkaan housut ei oikeen kiristämättä mahu päälle niin oli pakko ostaa parit äitiysleggarit. Mutta muutoin on tässä viikolla 11 kyllä olotila kohentunut ja ummetuskin helpottui. Voi että toivottavasti saadaan molemmat perjantaina iloisia ja hyviä uutisia ultrassa!
 
Hei mulla viikot nyt 11+5 ja perjantaina kans nt-ultra! Tsempataan toisiamme! Mulla myös esikoinen ja on saatu jo vauvanvaatteita ja myös turvakaukalo muakin jänskättää kovin ja pelottaa mikä on sikiöseulonnan tulos mutta yritän pysyä positiivisena.

Kävitkö sinä varhaisultrassa? Mä kävin kun itse olin arvioinut että on 7+5 mutta silloin olikin koon mukaan 8+0 ja sen mukaan on sit sen jälkeen menty.

Mullakin on maha pullahtanut ja mun isoimmatkaan housut ei oikeen kiristämättä mahu päälle niin oli pakko ostaa parit äitiysleggarit. Mutta muutoin on tässä viikolla 11 kyllä olotila kohentunut ja ummetuskin helpottui. Voi että toivottavasti saadaan molemmat perjantaina iloisia ja hyviä uutisia ultrassa!
Oho, aika samoissa ajoissa siis mennään! Tsemppiä valtavasti perjantaille, toivotaan että tulokset on rauhoittavia ja kaikki on hyvin <3 mun anoppi on lääkäri, ja koko ajan rauhoitellut alusta asti, että suurin todennäköisyys on kuitenkin se, että kaikki menee hyvin. Sitä koitan muistaa ajatella, kun jännittää

Ja ihanaa, etten oo siis maailman ainoa esikoista odottava jolla maha jo alkaa työntyä esille!:LOL:

me käytiin varhaisultrassa 7+0, sillon itse asiassa näytti että olis ollut 7+2, mutta kätilö sanoi että heitto on niin pieni ettei se ota sitä huomioon. Käytiin ihan yksityisellä, kun ei Helsingissä pääse julkisella kun vasta nt-ultrassa näkemään, onko siellä joku- me ei oltaisi kestetty tietämättömyyttä!

Tosi hyvä että olo on jo parempi, samoja merkkejä täällä havaittavissa! Illat on edelleen vähän hankalia, mutta nyt jaksaa jo liikkua ja tehdäkin jotain, eikä vaan maata raatona työpäivän jälkeen:D
Jokainen päivä on ollut askel parempaan, pahan olon kans kun pääsee näihin päiviin ettei just päivällä olekaan etomista, se on kuin olis uudestisyntynyt!
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Nima88 ja Suffeli87
Meillä on kanssa esikoisesta tallessa suurin osa vaatteista, vaunut, kaukalo, sänky... että kauheammin ei tarvi hankintoja tehdä:)

Äitiyspakkauskin on vähän niin ja näin. Varmaan kanssa katsoo millainen se uusi on ja sen perusteella päättää. Esikoisen aikaan en kovin pitänyt niistä koska suurimmassa osassa housuja se kuminauha oli tosi kireä. Mutta katsotaan.
 
vierailija
Meillä on huomenna nt-ultra. Saa nähdä tuloksen, jännittää ja pelottaa. Ollaan mietitty kuitenkin varmuuden vuoksi käyntiä yksityisellä nipt-tutkimuksissa.. Miten muut/ajatuksia? Mulla kans työkaveri sai kromosomipoikkeavan lapsen vaikka kaikki oli sikiöseulonnan mukaan kunnossa (tai ne todennäköisyydet oli pienet.)
 
  • Tykkää
Reactions: Suffeli87
vierailija
Meillä on huomenna nt-ultra. Saa nähdä tuloksen, jännittää ja pelottaa. Ollaan mietitty kuitenkin varmuuden vuoksi käyntiä yksityisellä nipt-tutkimuksissa.. Miten muut/ajatuksia? Mulla kans työkaveri sai kromosomipoikkeavan lapsen vaikka kaikki oli sikiöseulonnan mukaan kunnossa (tai ne todennäköisyydet oli pienet.)
Moi, me varmasti menemme myös nipt-tutkimuksiin. Olen jo 37-vuotias ja asia vaivaa todella paljon. Seulonnoista tuli kirje, että ei ole kohonnutta riskiä. En vielä tiedä riskilukuja. Seuraava neuvola vasta RV16, eli ensi viikon lopulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Suffeli87
Heiips, täällä oli eilen neuvola ja kaikki kunnossa. Pari kiloa tullut kk aikana lisää mutta ei oo huolissaan, ruoka kun tahtoo maistua :D kuunneltiin sydänäänet ja vilkastiinki kaveria, voi miten siellä on kasvanut! Sanoi neuvolassakin että vatsa pyöristynyt, makuultaan jää pyöreäksi eikä tasaiseksi niinku normaalisti. Ihan kun en olisi ite jo huomannut :D

Meillä riskit noihin oli matalat, en jaksa kaivaa lukuja ellei joku välttämättä halua :)
Rv 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ultrassa käyty! Yksi elävä ja viikkoja vastaava sikiö löytyi. Niskaturvotusta 1.7 mm. Ens viikon alussa tulee yhdistelmäseulan tulokset. Kovasti hän potkutteli menemään. ❤ Rakenneultra on sitten maaliskuun puolivälissä.

Nipt-tutkimusta ei olla ainakaan toistaiseksi mietitty, esikoisen kohdalla mietin, mutta meidän asuinalueella tekijöitä ei oikein ole, joten hintakin on sen mukainen.
 
Meilläkin nyt nt-ultra takana. Kaikki on pikkuisella hyvin ja la on vahvistettu 24.7. Ultraaja innostui ottamaan meille vähän enemmän kuvia, kun oli kuulemma piristävän kuvauksellinen pikkuinen. Saatiin yhdeksän (esikoisesta aikanaan kolme tai neljä). Ja olihan niissä söpöjä tilannekuvia, mm. kun pikkuinen alkoi imeä peukkua ja söpö kippura-asento jalat ristissä.

Varasin nyt illalla sitten rakenneultrankin ja se on maaliskuun alkupuolella.

Joku kyseli liitoskivuista. Mullakin niitä on välillä ollut, viimeksi tänään ultraan mennessä tuikki nivuksiin. Onneksi mulla kipu on vaan pientä tuiketta, niin ei ole mitenkään ylettömän häiritsevää. Näitä kipuiluja on nyt ollut lähes päivittäin, mutta tosiaan eivät ole häirinneet tekemisiä muuten kuin on ollut niistä tietoinen. Toivottavasti eivät lisäänny. Levolla niiden pitäisi helpottaa, ja mullakin tosiaan tuntuvat yleisesti vaan välillä liikkuessa.

Tuo kohdun asento vaikuttaa aika paljon mahan näkyvyyteen. Eteenpäin kallellaan (kasvu suuntautuu helpommin kropasta ulos) se tulee nopeammin näkyviin kuin taaksepäin kallellaan olevilla (kasvu suuntautuu osittain kropan sisään). Kuulun itse jälkimmäiseen ryhmään. Mulla osittain tuon ominaisuuden vuoksi raskausmaha esikoisesta oli hyvin pieni eikä esim. naapurit huomanneet, että olin raskaana. Saa nähdä, miten tällä kertaa käy vai kuinka paljon edellinen raskaus edesauttaa mahan kasvamista.

Täällä siis positiivisin mielin kohti raskauden toista kolmannesta suunnataan :)

12+4
 
Meillä oli myös nt-ultra eilen ja kaikki oli hyvin :) Yksi pikkuinen oli oikein yhteistyökykyinen ja saatiin tehtyä tarvittavat mittailut nopeasti ja sitten katseltua vähän ekstraakin. Koko vastasi juuri odotettua 12+6 ja laskettu aika siis 22.7. Me saatiin myös aikamoinen nippu kuvia mukaan kotiin. Yhdessä pieni näyttää ihan siltä että se hymyilee (vaikka todellisuudessa se taisi harjoitella juomista :D). Sydänäänetkin kuunneltiin, vaikka pienen hikka vähän haittasi niiden kuulumista. Ihan mieletöntä nähdä, kuinka pieni mahassa puuhaili, kun ei itse vielä tunne liikkeitä. Se on kyllä seuraava etappi, jota en malta odottaa!

Oli myös iso yllätys, että OmaPostin kautta tuli jo samana iltana tieto, ettei ole kohonnutta riskiä seuloissa. Kätilö oli kuitenkin sanonut, että 1-2 viikkoa menee, niin en osannut yhtään odottaa noin nopeasti. Nyt tuntuu ekan kerran tän raskauden aikana siltä, että voi vähän huokaista helpotuksesta. Seuraavaksi sit odotellaan rakenneultraa, joka on 11.3.
 
Vierailija
Löysin sattumalta tämän keskustelun ja liityn joukkoonne :) Laskettu aika on 14.7. Ensimmäinen minulla ja miehelle. Viime viikolla käytiin ultrassa ja rakenteellisesti kaikki näytti hyvältä. Niskaturvotus 1,1milliä, mutta tasan viikko kulunut ja seulonnan tulokset eivät ole vielä tulleet. Tulosten odottelu on piinallista ja toivottavasti tulisivat nyt loppuviikon aikana.

Pahoinvointia on ollut vain joulun jälkeisellä viikolla. Vähällä olen siis sen osalla päässyt.

Suopursu
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista <3

Täällä ultrahoitaja laski seulonnan tulokset heti nt-ultrassa. Liekö kuitenkin yleisempää, että ultran jälkeen vastaus tulee myöhemmin..? En tiennytkään eri käytännöistä!

Kaksosista saa sen kolme äitiysavustusta ja aiotaan ottaa kaksi äitiyspakkausta ja yksi äitiysavustus rahana. En ole kovin innokas shoppailija ja kaikki valmiiksi saatu on kotiin päin :D

Toistaiseksi ihan alkuraskauden jälkeen ei ole kohdun alueella ollut kuin pieniä kipuja, mutta jo viime viikolla alkoi selällään makaaminen tuntua ikävältä alavatsalla. Nyt sitten yöunet menee aika kehnosti, koska olen selällään nukkuja. Unissani kierähdän selälleen ja heräilen sitten ikävään paineen tunteeseen.

Ensi viikolla ajattelin kertoa töissä raskaudesta. En muuten kertoisi vielä, mutta odotettavissa on aikainen sairauslomalle jääminen (viimeistään viikolla 28, äitiyspolilla viikolla 26 katsotaan tarkemmin) ja työkuviot ovat nyt olleet vähän sekavat. Jännittää kertoa! Oletteko muut kertoneet vielä tai milloin aiotte kertoa? :)

Nyt menossa 14+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista <3

Täällä ultrahoitaja laski seulonnan tulokset heti nt-ultrassa. Liekö kuitenkin yleisempää, että ultran jälkeen vastaus tulee myöhemmin..? En tiennytkään eri käytännöistä!

Kaksosista saa sen kolme äitiysavustusta ja aiotaan ottaa kaksi äitiyspakkausta ja yksi äitiysavustus rahana. En ole kovin innokas shoppailija ja kaikki valmiiksi saatu on kotiin päin

Toistaiseksi ihan alkuraskauden jälkeen ei ole kohdun alueella ollut kuin pieniä kipuja, mutta jo viime viikolla alkoi selällään makaaminen tuntua ikävältä alavatsalla. Nyt sitten yöunet menee aika kehnosti, koska olen selällään nukkuja. Unissani kierähdän selälleen ja heräilen sitten ikävään paineen tunteeseen.

Ensi viikolla ajattelin kertoa töissä raskaudesta. En muuten kertoisi vielä, mutta odotettavissa on aikainen sairauslomalle jääminen (viimeistään viikolla 28, äitiyspolilla viikolla 26 katsotaan tarkemmin) ja työkuviot ovat nyt olleet vähän sekavat. Jännittää kertoa! Oletteko muut kertoneet vielä tai milloin aiotte kertoa?

Nyt menossa 14+5

Mä kerroin jo heti seuraavana päivänä plussasta. Oon sairaanhoitaja ja töissä aikapaljon raskaus vaikuttaa siihen mitä potilaita saa hoitaa. Mulle esimies soitti vapaapäivänä ja tarjosi vakipaikkaa jonka otin toki vastaan ja heti perään tösäytin että odotan sitten vauvaa. Ihanasti kaikki työkaverit otti asian!
 
  • Tykkää
Reactions: Nöppöset

Yhteistyössä