Heinäkuiset 2021

Onko muilla ollut sellaista oloa kun ei olisikaan raskaana?

Tuntuu kun oisin parissa päivässä "unohtanut" koko asian, ja jotenkin vaan tuntuu siltä että en ole raskaana. Oireet ollut nyt taas suht lieviä (ja tiputtelu vihdoinkin loppui torstaina!!) On jotenkin ihan eri fiilis kun vaikka pari viikkoa sitten.
Mulla on kuvotus yhtäkkiä kadonnut ja oireet muutenkin vähissä. Kyllä sitä väkisinkin käy mielessä onko kaikki hyvin. Raastavaa odottelua...
 
Täälläkin on koko ajan ollut ihan yhtä oireetonta, nyt 9+6, ei tunnu yhtään miltään, aivan sama olo kuin ennen plussaa. Pieni kuitenkin neljästi nähty ultrassa joten hammasta on vaan purtava ja koitettava raskauteen uskoa kunnes alkaa jotain konkreettista tapahtua (vatsa kasvaa, liikkeet tuntua jne).
 
Tätähän ei kysytty, mutta täällä etova olo aivan koko ajan ja alavatsa arkana,rinnat kipeet ja ja ja. Muissa raskauksissa oon ollu jo hyvin voiton puolella.
Mun piti heittää dopleri kaapin perälle, mutta löysin itseni sykkeitä etsimässä ja sieltä kova tykytys löytykin. Pari viikkoa vielä ja paljastetaan salaisuun isovanhemmille ja sisaruksille ainakin :)
Rv 10+0 <3
 
Onko muilla ollut sellaista oloa kun ei olisikaan raskaana?

Tuntuu kun oisin parissa päivässä "unohtanut" koko asian, ja jotenkin vaan tuntuu siltä että en ole raskaana. Oireet ollut nyt taas suht lieviä (ja tiputtelu vihdoinkin loppui torstaina!!) On jotenkin ihan eri fiilis kun vaikka pari viikkoa sitten.
Täälläkin paljon oireet vaihtelee ja lievät oireet aiheuttavat huolta. Pahoinvointi on lieventynyt samoin kuin väsymys, vaikka edelleenkin väsyttää aika lailla. Mahaa nippailee tämän tästä eri puolelta mahaa pitkin päivää. Ajattelin varata ensi viikolle yksityiseltä ultran sillä huolettaa ettei massussa mitään enää olisi. Kaiken lisäksi en ole ikinä saanut dopplerilla sydänääniä kuuluviin ja se lisää ennestään huolta. Täällä melko moni on jo saanut äänet kuuluviin niin kyllä vähän pelottaa kun en itse saa niitä kuuluviin.... Nyt rv 9+0

Miten @Titi-Love sinulla menee? Toivottavasti hyvin <3
 
Toiveikas21
Täälläkään ei oireettomuudesta tietoa, tsemppaan siis samalla @Sabriiiinaa. Olen lähes viikon kärsinyt putkeen huonosta olosta ja mitään ei oikein tekisi mieli syödä (lukuunottamatta noin kahta mielitekoa koko viikon aikana). Ruoka kun ei maistu, on tuo painokin näköjään sitten tippunut. :/ Väsyttää ja silti yöllä heräilee eikä aamulla enää nukuta, vaikka kerrankin saisi nukkua pidempään.

Jokainen raskaus ja ihminen on niin erilainen, että en hätääntyisi, jos oireet on hetkittäin tai pidempään poissa. Eihän niitä kamalasti joka raskaudessa olekaan, ja toisella voi olla kaikki mahdollinen. Keho on niin ainutlaatuinen ja reagoi koko ajan muutoksiin, että joka hetki oireiden tilanne voi vaihdella.

Jos voisin, niin antaisin omista oireistani mieluusti teille oireettomille osan. On ihan outoa, kun ennen oli kiva suunnitella perheen ruokalistaa pidemmälle etukäteen, mutta nyt jouduin antamaan sen homman miehelleni, koska koko ajatuspuuhasta tuli yököttävä olo. Tänäänkin piti lennosta vaihtaa ruoanlaittajaa ja lapsen ulkoiluttajaa, kun aloin kakoa kun olisi pitänyt paistaa iltaruokaa...


Yrittäkää siis nauttia oireettomuudesta älkääkä stressatko, vaikka se on toki hirveän vaikeaa. Joku päivä ne oireet voikin sitten olla hirveät :S
 
Hei kaikille. Olen pahoillani niiden puolesta ketä saanut huonoja uutisia poissaoloni aikana.

Olen voinut niin huonosti ettei ole jaksanut mitään. Oksennan kaiken ulos, tissit on kipeet, ruoka ei maistu ja voimakkaat hajut saa aikaan pääkivun. Esikoisesta aikanaan sama ja silloin ei mikään auttanut. Nyt vaan viisastuneena käyn kerta viikkoon tiputuksessa hakemassa nesteitä ja seuraavat veriarvoja tarkemmin ettei mentäisi niin huonoon kuntoon kuin pari vuotta sitten.

Täällä ollaan rv 7+6 (ehkä) ja seuraava ultra olisi keskiviikkona. Varmistavat tuon raskauden keston uudelleen. Viimeksi kun kävin niin näkyi vain ruskuaispussi.

Vaikka olot on mitä on niin silti sitä miettii onko kaikki hyvin, ehkä se lohtu tulee keskiviikkona jos syke löytyy.
 
Hei kaikille. Olen pahoillani niiden puolesta ketä saanut huonoja uutisia poissaoloni aikana.

Olen voinut niin huonosti ettei ole jaksanut mitään. Oksennan kaiken ulos, tissit on kipeet, ruoka ei maistu ja voimakkaat hajut saa aikaan pääkivun. Esikoisesta aikanaan sama ja silloin ei mikään auttanut. Nyt vaan viisastuneena käyn kerta viikkoon tiputuksessa hakemassa nesteitä ja seuraavat veriarvoja tarkemmin ettei mentäisi niin huonoon kuntoon kuin pari vuotta sitten.

Täällä ollaan rv 7+6 (ehkä) ja seuraava ultra olisi keskiviikkona. Varmistavat tuon raskauden keston uudelleen. Viimeksi kun kävin niin näkyi vain ruskuaispussi.

Vaikka olot on mitä on niin silti sitä miettii onko kaikki hyvin, ehkä se lohtu tulee keskiviikkona jos syke löytyy.
Jaksamisia <3 toivottavasti pian helpottaa. Saisitko apua pahoinvointilääkkeestä?
Pystyisitkö jotain yksittäisiä kylmiä viinirypäleitä,mandariinia, jäisiä marjoja vähän syömään?
 
Sinisalo
Mulla molemmissa aiemmissa raskauksissa loppuivat oireet n. viikolla 8-9. Toinen meni kesken, toinen ei. Eipä sitä tosiaan voi tietää. Mutta ymmärrän, että helposti huolestuttaa.

Mä antaisin mieluusti tän kuvotuksen pois. Oon peruskoulun ope, ja harkitsen vakavasti, haenko saikkua ensi viikolle... Jotenkin hävettää olla pois, kun lomaankin on vain kaksi viikkoa. Olis paljon arviointityötä edessä. Mutta viime viikko oli jo aika tuskallinen, varsinkin kaksoistunnit olivat hirveitä, kun ei voinut välissä syödä mitään. Pelkään hirveästi oksentavani oppilaiden nähden. :D
 
Varhaisultran kontrollissa käyty, meillä piina jatkuu vielä..

Ontelo oli kasvanut selvästi viime kerrasta ja selkeä alkiokaiku löytyi. Sykettä ei kuitenkaan vielä näkynyt, tai ei voinut varmaksi sanoa (jotain sinne viittaavaa EHKÄ näkyi) Nyt vastasi ilmeisesti noin 6 viikkoa, jopa vähän vähemmänkin. Eli on vielä varhaisemmassa vaiheessa kun viime uä:ssä pääteltiin. Loppuviikosta vielä kerran tsekkaamaan löytyykö sykettä.

En vaan itse pysty ymmärtämään miten ihmeessä olen voinut saada plussan jo 7.11 (clearblue näytti 1-2 viikkoa raskaana) jos nyt ollaan vasta ihan nipinnapin 6 viikolla :O ja viikon välein siitä testasin ja viikot nousivat. Viimeismmät menkat alkoi 12.10, niiden mukaan laskettuna on tosi jäljessä.
 
Heinävauva1234
Moikka kaikki! Olen seuraillut keskustelua taustalla jonkin aikaa, en ole kuitenkaan saanut itse aikaiseksi kirjautua sivustolle tai kirjoittaa vielä ainakaan.

Itselläni nyt 9+ viikot menossa, vauva bongattu 7+ viikoilla ja ensi viikolla 10+ päästään taas kurkkimaan josko siellä vauva olisi kasonu.

Oireista sen verran että huomenna kyllä soitan neuvolaan ja kerron että sairasulomaa kaipaan. Olo on vaihteleva kamalan pahoinvoinnin ja joinakin päivinä lievemmän suhteen mutta tämä väsymys.. Nukun 15-16 tuntia vuorokuadessa ja olen kuin mikäkin hirviö koton pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa. Aikaisemmista raskauksista (tämä on kolmas) ei ikinä mitään tällaista... Ihan uutta minulle. Teen etätöitä ja pitäisi ola skarppina kokouksissa yms. Mutta ajatus takkuaa ja on kuin sumussa olisi. Hemppa oli viime neuvolassa jo valmiiksi alhaalla. Onko kukaan muu ollut sairauslomalla raskauden vuoksi?

@Minie toivittavasti sinä saat lohdullisia ja iloisia uutisia loppuviikosta ultrasta :)

Täällä oli paljon eri oireiden kirjoja, voimia kaikille kuitenkin tasapuolisesti alkuraskauksiinne, onhan tämä ihanaa aikaa :)
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Minie ja Sabriiiina
Hei kaikille. Olen pahoillani niiden puolesta ketä saanut huonoja uutisia poissaoloni aikana.

Olen voinut niin huonosti ettei ole jaksanut mitään. Oksennan kaiken ulos, tissit on kipeet, ruoka ei maistu ja voimakkaat hajut saa aikaan pääkivun. Esikoisesta aikanaan sama ja silloin ei mikään auttanut. Nyt vaan viisastuneena käyn kerta viikkoon tiputuksessa hakemassa nesteitä ja seuraavat veriarvoja tarkemmin ettei mentäisi niin huonoon kuntoon kuin pari vuotta sitten.

Täällä ollaan rv 7+6 (ehkä) ja seuraava ultra olisi keskiviikkona. Varmistavat tuon raskauden keston uudelleen. Viimeksi kun kävin niin näkyi vain ruskuaispussi.

Vaikka olot on mitä on niin silti sitä miettii onko kaikki hyvin, ehkä se lohtu tulee keskiviikkona jos syke löytyy.

Hei!
Mulla vähän sama fiilis ja suunnilleen samat viikot, seuraava ultra keskiviikkona. Mutta karseen etova olo ja yökötys voi tulla mistä vaan ja nimenomaan illasta....Tsemppiä!
 
Hei vaan kaikille. Olen seurannut tätä hetken ja nyt rohkenin itsekin kirjautumaan tänne. Olen viikolla 7+1 ja pari päivää sitten pieni tyyppi bongattu sykkeen kanssa ultrassa.
Oireita ei hirveästi ole, mitä nyt hieman kuvottaa, väsyttää ja tissit on kipeet.

Asun itse ulkomailla ja on eka raskaus. Onko täällä muita jotka ei olisi Suomessa?

Kävin tänään just lääkärillä ja laittoivat lähetteen verikokeisiin viikolle 10 ja sanoivat että sukupuoli selviää kans siinä samalla verikokeista jos haluaa! o_O
 
Hei vaan kaikille. Olen seurannut tätä hetken ja nyt rohkenin itsekin kirjautumaan tänne. Olen viikolla 7+1 ja pari päivää sitten pieni tyyppi bongattu sykkeen kanssa ultrassa.
Oireita ei hirveästi ole, mitä nyt hieman kuvottaa, väsyttää ja tissit on kipeet.

Asun itse ulkomailla ja on eka raskaus. Onko täällä muita jotka ei olisi Suomessa?

Kävin tänään just lääkärillä ja laittoivat lähetteen verikokeisiin viikolle 10 ja sanoivat että sukupuoli selviää kans siinä samalla verikokeista jos haluaa!
Ohhoh! Täällä saa tietää rakenneultrassa (rv 18-20)sukupuolen, jotkut harvat on saanu tietää jo np ultrassa (rv12-14) jos poika on ollut tuloillaan. :)
 
Oman mielenrauhan vuoksi törsättiin eilen iso summa rahaa ultraan. Siellä kaikki näytti olevan pikkutyypillä mainiosti, joten eipä ne oireiden katoamiset aina tarkoita pahinta. Sain mielenrauhan Viikot nyt 9+2 ja eka neuvolakäynti on tänään.

Oletteko saaneet jo aikaa NT-ultraan tai onko joku jo käynytkin?
Täällä viikkoja 10+4 ja NT uä 21.12 eli rv12+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tinski ja Angervo76
Oman mielenrauhan vuoksi törsättiin eilen iso summa rahaa ultraan. Siellä kaikki näytti olevan pikkutyypillä mainiosti, joten eipä ne oireiden katoamiset aina tarkoita pahinta. Sain mielenrauhan Viikot nyt 9+2 ja eka neuvolakäynti on tänään.

Oletteko saaneet jo aikaa NT-ultraan tai onko joku jo käynytkin?
Täällä sama, oireet katosi kokonaan 6+jotain, pääsin neuvolan kautta silloin 7+ ultraan kun sanoin et menen yksityiselle muuten. Ja tosissaan kaikki oireet katosi yhdessä yössä... Eikä oo takas tulleet (siis ne mitkä katosi) ja hyvin pienen sydän jumpsuttaa tuolla yhäkin, on tuo doppler kyllä pelastus tähän alku stressiin ❤ hienoa että sielläkin kaikki hyvin ❤
Meillä nt ultra maanantaina, viikkoja silloin 12+0...onneksi ei jännitä yhtään :LOL:

Oliivi 11+2
 
Minä olin eilen neuvolaan yhteydessä kun viikonloppuna tuli lusikallisen verran kirkasta verta. Lisäksi mainitsin myös ruskeat vuodot joita ollu viikottain koko raskauden ajan. Kohdunsisänen raskaus todettu rv6+ sekä sydämen sykekin sillon näkyi. Tänään kävin verikokeissa jossa otettiin samalla sikiöseulat. Samalla annoin myös virtsanäytteen ja maanantaina sitten kontrolliultra. Nyt sitten jännätään ensin verikokeita ja sitten ultraa.. Ihan kiva kun pääsee ennen joulua vielä ultrattavaksi.
Nt ultra mulle varattu 31.12. Ja sillon käsittääkseni on kasaswq 12+1. Nyt menossa 9+0.
 
Oman mielenrauhan vuoksi törsättiin eilen iso summa rahaa ultraan. Siellä kaikki näytti olevan pikkutyypillä mainiosti, joten eipä ne oireiden katoamiset aina tarkoita pahinta. Sain mielenrauhan Viikot nyt 9+2 ja eka neuvolakäynti on tänään.

Oletteko saaneet jo aikaa NT-ultraan tai onko joku jo käynytkin?
Moi!
Hienoa, että kaikki hyvin.
Mullla oli tänään virallisesti eka neuvola käynti. Ultrassa näkyi kaksi elävästä tyyppiä! NT-ultra joko vko 2 tai 3. Jännittää! La 18.7.
 
Sinisalo
Ihanaa kuulla, miten monella on ultraus mennyt hyvin. :) itsellä kummittelee kyllä vahvasti mielessä viime raskauden km, joka selvisi nimenomaan viikon 12 ultrassa... Silti sitä jotenkin ajattelee, että ei se nyt tällä kertaa...

Mulla alko vko 8, ja turvotus on kyllä ihan hervoton. Täytyy vissiin kohta jo siirtyä äitiyshousuihin. :D
 
Toiveikas21
Täällähän on ollut ihania uutisia monella. Toivottavasti niitä riittää jatkossakin ja @Minien kontrollissa tulee hyviä uutisia ja jostain syystä testit on heittäneet vähän.

Meillä on nyt viikko 7+4/8+0, maanantaina olisi vu ja keskiviikkona eka neuvola. Oireet ei ole hellittäneet eli yökkimistä ja ruokahaluttomuutta riittää. Välillä on tullut rusehtavaa vuotoa, mikä on esikoisen odotukseen verrattuna uutta minulle. Senkin takia on kiva päästä tarkastukseen maanantaina, vaikka ei pitäisikään olla vakavaa.

Jaksamista kaikille loppuviikkoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Tinski ja rougemoux

Yhteistyössä