Heinäkuiset 2021

Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi

Poistin itseni listalta.
Syke nähtiin ja kaikki piti olla hyvin rv8, nyt rv 10 vastasi kokoaan mutta ei sykettä.
En voi käsittää että meille käy taas näin huonosti. Ei mitään varoitusmerkkejä että olis edes keskeytynyt, jotenkin niin julmaa. Meidän matkaan mahtui positiivista testiä, 4 peräkkäistä kesken menoa ja 3 kemiallista. Olisi ollut parempi ettei jäisi ollenkaan raskaaksi.
Pelottaa miten tyhjennyksen kanssa käy kun vuosi sitten oli lähteä henki, toivon että saisin nyt edes itse valita suoraan kaavinnan nukutuksessa.
Meidän yritys päättyy tähän ja täytyy luopua yhteisestä haaveesta ennen kuin järki lähtee.
Eniten sydän särkyy siitä että miehestäni jää lapseton eikä saa ikinä kokea sitä rikkautta elämästään. Täytyy vaan oppia elämään asian kanssa.
Toivottavasti te muut saatte pienokaiset syliin turvallisesti ja kaikkea hyvää

Ihan kamalaa, pahin painajainen varmaan kaikille:( paljon voimia teille sinne<3
 
Voimia @Alinna86 teille❤

Mulla on ollut tosi oireetonta. Tissikipu pysynyt ja jos nousen nopeasti tai aivastan niin tulee repäsykipuja. Pahoinvointi on todella lievää ja vain silloin tällöin. Koko ajan sotä miettii tätä oireettomuutta, että onkohan siellä kaikki hyvin vaikka varhaisultrassa näkykin sykkivä sydän. No huomenna on verikoe ja parin vk päästä ultra. Täytyy vaan elää siinä toivossa, että pienellä kaikki hyvin. ❤

Mä oon kanssa kiinnostunut face ryhmästä. En tiedä haluisinko ihan vielä liittyä.
 
Hei, mitä ajatuksia herättää korona rokote, aijotteko ottaa jos raskaana saa? Toivon asiallista keskustelua, jos mielestäsi korona tai rokotteet on vaikka jonkun sortin salaliittoteoria, niin pidä asia omana tietonasi! :)
 
Hei, mitä ajatuksia herättää korona rokote, aijotteko ottaa jos raskaana saa? Toivon asiallista keskustelua, jos mielestäsi korona tai rokotteet on vaikka jonkun sortin salaliittoteoria, niin pidä asia omana tietonasi!
Pohdin tätä Ovumian vastaanotolla ja lääkäri sanoi, että ainakaan alkuvaiheessa raskaana olevia ei rokoteta, koska rokotetta ei ole testattu raskaana olevilla. Eli mitä todennäköisemmin meidän vauvat ehtivät syntyä ennen kuin meille rokotetta edes tarjotaan. Joten tämän takia asiaa lienee edes turha pohtia. Muuten varmaankin olisin ottanut, vaikka ehkä hiukan pelonsekaisin tuntein. Eilen juuri sain influenssarokotuksen.
 
Pohdin tätä Ovumian vastaanotolla ja lääkäri sanoi, että ainakaan alkuvaiheessa raskaana olevia ei rokoteta, koska rokotetta ei ole testattu raskaana olevilla. Eli mitä todennäköisemmin meidän vauvat ehtivät syntyä ennen kuin meille rokotetta edes tarjotaan. Joten tämän takia asiaa lienee edes turha pohtia. Muuten varmaankin olisin ottanut, vaikka ehkä hiukan pelonsekaisin tuntein. Eilen juuri sain influenssarokotuksen.
No,pohdin kuitenkin.
 
Mä henkilökohtaisesti ottaisin heti rokotteen, jos en olisi raskaana (ja siis jos sitä mulle tarjottaisiin). Mutta tuo raskaana olevilla testaamattomuus pelottaa, tahtoisin nähdä jotain dataa ennen omaa rokotusvuoroa siitä, miten raskaana olevilla rokote käyttäytyy. Teoriassa ei sen pitäisi olla vaarallinen (ainakaan siis tää RNA-rokote), mutta silti. Kiinnostaa, mitenhän vaikka raskaana olevan terveydenhuollon henkilökunnan tai riskiryhmien edustajien kanssa toimitaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Sabriiiina
Itseäni myös Koronarokote mietityttää. Jos olisi todettu turvalliseksi raskaana oleville niin sitten ottaisin tottakai. Mutta jos ei riittävästi tutkittu raskaanaoleville, niin sitten jäänee väliin rokote ainakin raskausaikana.
Olen kyllä itse terveydenhuollon työntekijä, joten kiinnostaa miten meidän kanssa toimitaan kun ilmeisesti terveydenhuollon työntekijät ensimmäisiä rokotettavia. Omassa työssä riski tartuntaan pienempi kuin esim. terveyden- tai sairaanhoitajilla esim. perusterveydenhuollossa tai sairaaloissa, mutta silti jonkin verran riskiä työn kautta. Onneksi nyt etätyön mahdollisuus osan työajasta tuo suojaa koronatartunkoilta.
 
Mä henkilökohtaisesti ottaisin heti rokotteen, jos en olisi raskaana (ja siis jos sitä mulle tarjottaisiin). Mutta tuo raskaana olevilla testaamattomuus pelottaa, tahtoisin nähdä jotain dataa ennen omaa rokotusvuoroa siitä, miten raskaana olevilla rokote käyttäytyy. Teoriassa ei sen pitäisi olla vaarallinen (ainakaan siis tää RNA-rokote), mutta silti. Kiinnostaa, mitenhän vaikka raskaana olevan terveydenhuollon henkilökunnan tai riskiryhmien edustajien kanssa toimitaan!
Mulla on ihan ajatukset.
Kuitenkin jälki"seuraamukset" voi tulla pitkälläkin viiveellä, jos sellaisia olisi.
Terveydenhenkilökunta oletettavasti on hyvin rokotemyönteisiä, tietämättä välttämättä vaikutuksesta pitkällä tähtäimellä. Ja siis ite olen toki myös sen suhteen että lapseni ovat saaneet kaikki rokotusohjelman rokotukset, mutta näin vähän aikaa käytössä ollut vähän kyllä mietityttää miten vaikuttaa vauvaan. Ääh.
 
Sinisalo
Hei! Ehkä viitsin nyt jo hypätä tänne mukaan. Viikkoja nyt arviolta 7+3. Raskaus on kolmas, lapsia yksi. Viime raskaus päättyi jo viikolla 6, mutta selvisi vasta ultrassq rv 12... Oli kova paikka siinä vaiheessa sulatella.
Vähän jännittää miten nyt käy. Varhaisultraan ei täällä pääse yhden km:n jälkeen.

Oireet ovat kyllä nyt niin voimakkaat, että sen suhteen ei mietitytä. Tällä viikolla kauhea kuvotus + jatkuva nälkä iskenyt kyllä kunnolla. Myös lamaannuttava väsymys on vaan kasvanut kasvamistaan. Onneksi enää kaksi viikkoa joululomaan.
 
  • Tykkää
Reactions: rougemoux
Koronarokotteesta, en olisi ottamassa sitä muutenkaan vaikka en raskaana olisikaan. En ainakaan ensimmäisten kuukausien aikana. Rokoteohjelmaan yleisesti kuuluvat otetaan mielihyvin ja olemme muutenkin rokotemyönteisiä mutta en ala ottamaan rokotetta josta en mene itse vielä takuuseen. Pikkusiskoni sai aikoinaan narkolepsian sikaflunssa piikistä, joten näihin uusiin, nopeasti kehitettyihin rokotteisiin suhtautuminen on senkin vuoksi hieman arveluttava. Mutta kunhan aika kuluu ja rokotetta on käytetty ja tutkittu niin sitten olen sen valmis ottamaan. Raskaana ollessa en todellakaan ottaisi sitä jos edes tarjottaisiin. Itse olen koronan jo sairastanut ja vaikka immuniteettia ei ilmeisesti tautiin synnykään niin kyllä toivon että jos se vielä tulee, niin tulisi lievempänä kuin ensimmäisellä kerralla. Nämähän on tällaisia, kaikilla oma mielipide ja aikalailla kaikkien mielipide asiaan oikea. Kukin omalla tavallaan.
 
Tuo koronarokotus on itseänikin mietityttänyt. Olen perusterveydenhuollossa töissä, mutta en toistaiseksi ainakaan koronapotilaiden kanssa tietoisesti missään kontaktissa, joten tuskin olen ensimmäisessä porukassa, joka rokotteen saisi. Olen rokote myönteinen, mutta toki vähäinen tutkimustieto raskaana olevilla huolestuttaa. Luultavammin kieltäydyn, jos sitä tarjotaan ja kärsin seuraukset eli joudun pois potilastyöstä. Mikä ei toisaalta haittaa yhtään.
 
  • Tykkää
Reactions: Sabriiiina
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi

Poistin itseni listalta. Meidän heinäkuinen olikin tuulimuna. Kova paikka, ei sitä usko ennenkuin omalle kohdalle sattuu. Täällä oon sairaalassa maannut aamu 9 asti ja napsinut kolmen tunnin välein cytotecceja, että lähtisi kohtu tyhjentymään. Saa nähdä kuinka kauan menee..

Kaikkea hyvää teille ❤
 
vierailija
Rv 7+6, ensimmäinen lapsi. Olen nyt viikkojen ajan yrittänyt totutella ajatukseen raskaudesta. Lapsi on toivottu, mutta en uskalla intoilla. Keskenmeno pelottaa aivan koko ajan, tuttua?

Tässä alkuhuumassa olen googletellut aivan kaikki oireet ja asiat raskauteen liittyen vastoin neuvolatädin ohjeita. Kävin eilen varhaisultrassa, löytyi syke ja muutenkin kaikki toistaiseksi hyvin. Kätilö odotti varmaan herkistymistä, mutta olin lähinnä kauhuissani. Mitä jos syke ei löydykkään enää ensi kerralla?

Nyt googlettelin ruskuaispussista :)D) ja törmäsin tähän ketjuun. Musta on niin ihana ajatella, että ympäri Suomen on naisia samanlaisessa elämäntilanteessa (raskaus, la heinäkuussa). Monikohan teistä nyttenkin makaa sängyn/sohvan mutkalla pienen salaisuuden kanssa, kuten minä. :)
 
Ääh, näin viime yönä unta keskenmenosta tai että tämä raskaus meni taas kesken ja nyt alkoi kuin alkoikin vpunainen vuoto. 3 keskenmenoa takana ja näin ne on kaikki alkanut. Nähtäväksi jää lähteekö muuttumaan kirkkaaksi vereksi, vai jääkö vpunaiseksi. Huomenna ois 7+0.
Menkkamaista juilintaa ny on ollu pitkin alkuraskautta, joten sitä ei voi sanoa ees uutena oireena. Tällä hetkellä nimittäin jomottelee.
Jos menee kesken nii sit kyllä tulee taas ainaki pitempää, jos ei jopa lopullista taukoa.

Edit. Vuoto onneks kesti vain n. tunnin, eikä ollut missään vaiheessa kirkasta verta, mutta kyllähän se aina säikyttää. Nyt nivus ja selkäjuilintaa, mikä kans ilkeesti muistuttaa keskenmenoista
 
Viimeksi muokattu:
Rv 7+6, ensimmäinen lapsi. Olen nyt viikkojen ajan yrittänyt totutella ajatukseen raskaudesta. Lapsi on toivottu, mutta en uskalla intoilla. Keskenmeno pelottaa aivan koko ajan, tuttua?

Tässä alkuhuumassa olen googletellut aivan kaikki oireet ja asiat raskauteen liittyen vastoin neuvolatädin ohjeita. Kävin eilen varhaisultrassa, löytyi syke ja muutenkin kaikki toistaiseksi hyvin. Kätilö odotti varmaan herkistymistä, mutta olin lähinnä kauhuissani. Mitä jos syke ei löydykkään enää ensi kerralla?

Nyt googlettelin ruskuaispussista D) ja törmäsin tähän ketjuun. Musta on niin ihana ajatella, että ympäri Suomen on naisia samanlaisessa elämäntilanteessa (raskaus, la heinäkuussa). Monikohan teistä nyttenkin makaa sängyn/sohvan mutkalla pienen salaisuuden kanssa, kuten minä.
Mun oli pakko kommentoida tähän, itse makaan sängyssä mutkalla ja mun potema paha olo, vilunväreet, karsea väsymys ja mielialojen vaihtelut on kaikkea muuta kun pieni salaisuus tuolle kumppanillekin kestää! onko muita, joiden puolisot joutuu ns. koville tässä...

Keskenmeno pelottaa myös. Me ollaan perheille kertomassa salaisuudesta ensi viikolla varhaisultran jälkeen jos kaikki on hyvin, muutama jo tietääkin- ja kerrotaan kyllä muutenkin, vaikka mikään ei oliskaan hyvin. Alkaa olla vaikeaa kun ei haluisi pitää kaikkea sisällään, ja vertaistuki olis kans kivaa ensimmäistä kertaa raskaana ollessa. Mutta on se munkin mielestä ihmeellistä, että täällä on oma yhteisö ihan samoja juttuja ihan samaan aikaan läpikäyviä odottajia ❤

Rv 6+2
 
Toiveikas21
Täällä yksi toiveikas liittyy keskusteluun. Nyt menossa viikko 6+5 tai 7+1 riippuen kierrosta (kierto vähän vaihdellut). Heinäkuun loppupuolella siis la. Tämä olisi meidän toinen lapsi, ja esikoinen on nyt 2 v. Ensimmäistä tehtiin pitkällisesti päälle pari vuotta, kunnes hoitojen välikierrolla lykästi. Nyt tämä toinen otti alkunsa vähän helpommin

Monet teidän oireet ja pohdinnat jaan täysillä. Itsellä riittää väsymystä, palelua, huonoa oloa ja välillä myös alaselkäkipua. En muista, että näin huono olo ja väsymys olisi esikoisesta ollut, mutta toisaalta olinkin silloin nämä viikot lomalla.

Varattiin tänään varhaisultra 1,5 vkon päähän, niin että se on juuri ennen ensimmäistä neuvolaa (viikkoja silloin 8+) Ultraan menen, koska haluan tietää, montaako odotetaan (suvussa ollut taipumusta kaksosiin). Toisaalta on mukava tietää ennen joulua, että kaikki on hyvin (toivotaan kovasti niin). Esikoisesta käytiin hoitojen takia vu parikin kertaa mutta jo viikolla 6 & 7 - ensin ei vastannut viikkoja (välikierto oli ollut outo) ja tokalla kerralla sitten oli jo kaikki kunnossa.

Nyt siis liityn tähän toiveikkaaseen porukkaan. Esikoisen kohdalla en tätä kokeillut, mutta maailmanmeno olikin silloin vähän eri ja nyt tuntuu, että olisi mukavaa jakaa tämä matka teidän kanssa.

Toivon siis jo nyt kaikille siedettäviä oireita ja hyviä lopputuloksia <3

Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
25.7. / Toiveikas21 / 2. lapsi
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
 
Ihan ensi alkuun hurjasti pahoitteluita @laa95 ja jaksamista sinne... :cry:

Toivottavasti siellä kaikki hyvin @Titi-Love ❤

Lisäksi tervetuloa kaikille uusille ❤
Tänne ei mitään uutta.. Kiva olla heinäkuisten matkassa kun la niin kesäkuun lopussa.
Sykkeitä välillä tulee dopplerilla kuunneltua... Kyllähän se kyyneleet nostaa silmiin joka kerta kuunnella pienen rakkaan sydämen sykettä. ❤
Ihanaa viikonloppua kaikille ❤

Oliivi 10+4
 
Onko muilla ollut sellaista oloa kun ei olisikaan raskaana?

Tuntuu kun oisin parissa päivässä "unohtanut" koko asian, ja jotenkin vaan tuntuu siltä että en ole raskaana. Oireet ollut nyt taas suht lieviä (ja tiputtelu vihdoinkin loppui torstaina!!) On jotenkin ihan eri fiilis kun vaikka pari viikkoa sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Onko muilla ollut sellaista oloa kun ei olisikaan raskaana?

Tuntuu kun oisin parissa päivässä "unohtanut" koko asian, ja jotenkin vaan tuntuu siltä että en ole raskaana. Oireet ollut nyt taas suht lieviä (ja tiputtelu vihdoinkin loppui torstaina!!) On jotenkin ihan eri fiilis kun vaikka pari viikkoa sitten.

Just tässä heräilen ja eka ajatus oli tyyliin että oonkohan sittenköän raskaana. Oireita kyllä on mutta pahoinvointi esim lievempää (onneks).
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Onko muilla ollut sellaista oloa kun ei olisikaan raskaana?

Tuntuu kun oisin parissa päivässä "unohtanut" koko asian, ja jotenkin vaan tuntuu siltä että en ole raskaana. Oireet ollut nyt taas suht lieviä (ja tiputtelu vihdoinkin loppui torstaina!!) On jotenkin ihan eri fiilis kun vaikka pari viikkoa sitten.
Täällä..oireet on aika vähäisiä. Rinnat vähän arat, alavatsaa nipistelee ja pahoinvointi on, mutta lievää. Huolettaa, miksi tuo pahoinvointi on noin lievää. Kahdesta ekasta oli tosi voimakasta. Alkuviikosta olin todella huonovointinen ja aamuista ei tullut mitään. Tänään aamulla nousin ihan hyvällä fiiliksellä ja join paljon mehua..se tuli kylläkin ylös, mut emt. Pelottaa hirveesti onko kaikki ok..
 

Yhteistyössä