Heinäkuiset 2021

Nyt on varhaisultrassa käyty, ainut mikä saatiin varmistettua niin ettei ainakaan ole kohdun ulkopuolinen. Muuta ei sitten selvinnytkään..
On toki mahdollisuus että olisikin vasta 5 viikolla. Gyne laskeskeli että se voisi olla juuri ja juuri mahdollista.
Kohtu oli muuten siisti, eikä "näkynyt vuotoja". Nyt piinaavat 10 päivää edessä, sitten kontrolliin. Jos silloin on sama tilanne niin sitten on mennyt kesken. Tai jos ensi viikolla alkaa kovemmat vuodot niin tietää syyn.. :(

Tilanne on siis että viimeisimmät menkat alkoi 12.10 (kesti noin 5 päivää), ovis päivästä ei ole varmuutta. 30.10 oli menkkamaisia kipuja ja tuli pari tippaa vuotoa (kiinnittyminen?)
7.11 näytti clearblue 1-2 viikkoa raskaana, sama juttu 11.11
14.11 näytti 2-3 viikkoa, ja 21.11 3+.

En haluaisi heittää vielä pyyhettä kehään, gynekin yritti tsempata että ei vielä ole toivoa menetetty. Kovasti kumminkin keskenmeno kummittelee takaraivossa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Lilaaa ja rougemoux
Nyt on varhaisultrassa käyty, ainut mikä saatiin varmistettua niin ettei ainakaan ole kohdun ulkopuolinen. Muuta ei sitten selvinnytkään..
On toki mahdollisuus että olisikin vasta 5 viikolla. Gyne laskeskeli että se voisi olla juuri ja juuri mahdollista.
Kohtu oli muuten siisti, eikä "näkynyt vuotoja". Nyt piinaavat 10 päivää edessä, sitten kontrolliin. Jos silloin on sama tilanne niin sitten on mennyt kesken. Tai jos ensi viikolla alkaa kovemmat vuodot niin tietää syyn..

Tilanne on siis että viimeisimmät menkat alkoi 12.10 (kesti noin 5 päivää), ovis päivästä ei ole varmuutta. 30.10 oli menkkamaisia kipuja ja tuli pari tippaa vuotoa (kiinnittyminen?)
7.11 näytti clearblue 1-2 viikkoa raskaana, sama juttu 11.11
14.11 näytti 2-3 viikkoa, ja 21.11 3+.

En haluaisi heittää vielä pyyhettä kehään, gynekin yritti tsempata että ei vielä ole toivoa menetetty. Kovasti kumminkin keskenmeno kummittelee takaraivossa.
Siis näkyikö oliko kohtu kasvanut tai näkykö mitään raskauteen viittaavaa materiaalia? Otettiinko hcg?
Rv 5 ei oikein sen kummemmin näy mitään, mutta vaikka jo rv 5+6 voi näkyä sykekkin, se on niin yksilöllistä. Koita olla huolehtimatta vaikka se on enemmän kun vaikeaa. Toivotaan että kontrollissa tulee hyviä uutisia <3

Näyttikös noi viikkonäytölliset ajan ovulaatiosta noin ajan,eikä rv vai muistanko väärin?
 
Siis näkyikö oliko kohtu kasvanut tai näkykö mitään raskauteen viittaavaa materiaalia? Otettiinko hcg?
Rv 5 ei oikein sen kummemmin näy mitään, mutta vaikka jo rv 5+6 voi näkyä sykekkin, se on niin yksilöllistä. Koita olla huolehtimatta vaikka se on enemmän kun vaikeaa. Toivotaan että kontrollissa tulee hyviä uutisia <3

Näyttikös noi viikkonäytölliset ajan ovulaatiosta noin ajan,eikä rv vai muistanko väärin?
Olin niin jännittynyt etten tarkalleen muista mitä gyne sanoi :D mutta näin kirjoitti: Näkyi kohdun sisäinen raskausontelo. Sisällä ruskuaispussi ja mahdollisesti alkio kaiku. Kohtu ja sivut siistit. Vaikuttaisi olevan H5+0. Kontrolliaika sovittu".
Ei otettu hcg:tä. Mun ymmärtääkseni tuo cb:n testi näyttää hedelmöittymisestä kuluneen ajan.
Sitä sanoikin että jos nyt on vasta 5 viikolla niin siihen nähden tuo näky on aivan normaali :) toivotaan parasta!
 
Olin niin jännittynyt etten tarkalleen muista mitä gyne sanoi mutta näin kirjoitti: Näkyi kohdun sisäinen raskausontelo. Sisällä ruskuaispussi ja mahdollisesti alkio kaiku. Kohtu ja sivut siistit. Vaikuttaisi olevan H5+0. Kontrolliaika sovittu".
Ei otettu hcg:tä. Mun ymmärtääkseni tuo cb:n testi näyttää hedelmöittymisestä kuluneen ajan.
Sitä sanoikin että jos nyt on vasta 5 viikolla niin siihen nähden tuo näky on aivan normaali toivotaan parasta!
Noniin hyvältä hei kuullostaa viikkoihin nähden. Mulla näky tästää 5+4 ruskuaispussi, edellisessä näkyi samalla viikolla syke. On niin päivistä kiinni,eikä kaikilla mee samanlsilla. Että nyt huokaset, siellä näyttää siltä kun kuuluukin tässä vaiheessa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
Tuun hehkuttamaan omia kuulumisia. Varhaisultrassa käyty, ja syke löytyi, kaikki kunnossa tyypillä :D Lääkäri näki jo vähän liikettäkin.
Valtava helpotus tuli. Laskettu aika muuttui päivällä varhausemmaksi, on nyt 6.7. Käyn jossain kohtaa päivittämässä listaa.
Nyt jaksaa taas oireiden kanssa paremmin kun kaikki tällä hetkellä kunnossa!
 
@Ks_ Paljon voimia sinulle! Todella ikävää :(

Tuntuu, että heinäkuisissa on nyt ollut paljon menetyksiä (luen muitakin heinäkuisia). Välillä mietityttää, voiko itse olla niin onnekas että saisi syliin tämän lapsen elävänä. Mies aina rauhoittelee, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. Yritän uskoa niin.

Ensiksi tehty suljettu Heinäkuiset Facebook-ryhmä on nyt rajattu kiinni, eikä uusia oteta. En huomannut oliko jo mainittu täällä.

Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Marmeladia
Ääh,mulla alko eilen hyvin menkkamaiset kivut ja ne on jatkunu koko yön. :( Alku yön sain vähän nukuttua särkylääkkeen avulla. Eilen illalla en saanut sydänääniä kuulumaan vaikka vartin etsin,äsken onneks sain lopulta kuulumaan.
Juilii koko ajan tosi paljon, ei varmaan normaalia oo...? Miten tää on neljännen(kin) kohdalla niin uutta,eikä muista edellisistä raskauksista tämmöstä..
 
Ääh,mulla alko eilen hyvin menkkamaiset kivut ja ne on jatkunu koko yön. Alku yön sain vähän nukuttua särkylääkkeen avulla. Eilen illalla en saanut sydänääniä kuulumaan vaikka vartin etsin,äsken onneks sain lopulta kuulumaan.
Juilii koko ajan tosi paljon, ei varmaan normaalia oo...? Miten tää on neljännen(kin) kohdalla niin uutta,eikä muista edellisistä raskauksista tämmöstä..
Mulle sanottiin neuvolassa että menkkamaiset kivut just on ihan normaaleja (y)
 
@Sabriiiina toivottavasti on ihan normaaleja kipuiluja, tsemppiä! ❤

Mulla kanssa viimeksi tänään heti herätessä juili mahaa ja selkää, koko viikon kipuillut enemmän ja vähemmän. Oon tosi yllättynyt miten koviakin kipukohtauksia välillä tulee, väkisin miettii että voiko olla normaalia.. kerran oon särkylääkkeen joutunut ottaa kun ei millään meinannut helpottaa, muuten oon kärvistellyt ilman.

Tällä viikolla on myös ollut vatsan toiminta sekaisin... Mahassa hirveesti ilmaa "jumissa" ja välillä kesken koiralenkin alkaa hirveä vääntö ja kipu, sitten saakin tulla vauhdilla kotiin vessaan :D inhottavaa kun ei uskalla lähteä lenkille kauas kotia tämän takia. Jos nyt neuvolaan asti päästään parin viikon päästä, niin pitää kysellä sieltä helpotuksia tähän.
 
@Sabriiiina toivottavasti kipusi ihan normaaleja ja varmasti ovatkin :)
On se kyllä kumma, että minullakin kaksi raskautta takana ja silti ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Tuntuu, kun olisin raskaana ensimmäistä kertaa ikinä ja kaikkea on tarvinnut googlailla. :rolleyes: Huomenna käynnistyy täälläkin rv7 6+0.
Pahoinvointi on alkanut, esiintyy aamuisin-aamuipäivisin, päivät ja illat mennyt ok, mutta aamu alkaa tosi huonolla ololla ja huippauksella ja täytyy ihan oksentaa. Voi kunpa pysyisi näin..
 
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
 
@Sabriiiina toivottavasti kipusi ihan normaaleja ja varmasti ovatkin
On se kyllä kumma, että minullakin kaksi raskautta takana ja silti ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Tuntuu, kun olisin raskaana ensimmäistä kertaa ikinä ja kaikkea on tarvinnut googlailla. Huomenna käynnistyy täälläkin rv7 6+0.
Pahoinvointi on alkanut, esiintyy aamuisin-aamuipäivisin, päivät ja illat mennyt ok, mutta aamu alkaa tosi huonolla ololla ja huippauksella ja täytyy ihan oksentaa. Voi kunpa pysyisi näin..
Joo sama homma! Nuorin kuitenkin vuoden ikäinen, niin luulis jotain olevan (itsellä) muistissa mutta ihan hädässä pienissä tuntemuksissa. Kyllä sitä muka itse neuvoo ja tsemppaa toisia,mutta omalla kohdalla hyvä etten neuvolaan oo jo soittamassa :D
 
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
15.7. / Sinpuli / 1. Lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: rougemoux
Moikka, miten kaikilla on raskausoireet käyttäytyneet nyt? Itsellä on menossa viikko 9 (8+jotain) ja minulle vaihtelee pahoinvointi ja tissikipu aika paljon. Viime viikolla pahoinvointi alkoi helpottaa tosin joinakin päivinä palasi takaisin. Tissit ovat kasvaneet huomattavasti mutta eivät ole enää kipeät. Vaikka vauva ja syke on nähty niin silti jostain syystä jaksan stressata tätä. Miten siis teillä muilla, vaihteleeko oireet? Vielä ei dopplerillakaan sydänääniä kuule, tosin en ole koettanut edes vielä kun olen ajatellut että lienee turhaa tässä vaiheessa..
21 .päivä seuraava ultra sitten tiedossa jossa vauvaa pääsisi kurkkimaan. Hyviä viikonjatkoa kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: ananasbananas
Täällä oireet vaihtelee tosin paljon. Päivittäin on kyllä sellasta lievää huonovointisuutta ja aika turvonnut olikin on. Mutta tavallaan kuitenkin tosi oireetontakin. Alavatsalla aina välillä kaikenlaisia jomotuksia ja vähän menkkakipumaisiakin tuntemuksia.

Pääsääntöisesti en edes "muista" olevani raskaana, mutta kyllä sitä silti miettii onkohan kaikki ok. Odottelen gynenpolille aikaa la:n tarkistusta varten. Ei ole vielä mitään kuulunut ja se ärsyttää...
 
Moikka, miten kaikilla on raskausoireet käyttäytyneet nyt? Itsellä on menossa viikko 9 (8+jotain) ja minulle vaihtelee pahoinvointi ja tissikipu aika paljon. Viime viikolla pahoinvointi alkoi helpottaa tosin joinakin päivinä palasi takaisin. Tissit ovat kasvaneet huomattavasti mutta eivät ole enää kipeät. Vaikka vauva ja syke on nähty niin silti jostain syystä jaksan stressata tätä. Miten siis teillä muilla, vaihteleeko oireet? Vielä ei dopplerillakaan sydänääniä kuule, tosin en ole koettanut edes vielä kun olen ajatellut että lienee turhaa tässä vaiheessa..
21 .päivä seuraava ultra sitten tiedossa jossa vauvaa pääsisi kurkkimaan. Hyviä viikonjatkoa kaikille!
Mulla ei tässä raskaudessa oo oireita oikeastaan nimeksikään, mutta esikoisen kohdalla oli just noin ku sulla! Saatoin oksentaa yhtenä päivänä ja seuraavana ei yhtään mitään oloja. Samoin välillä rintoja vihloi niin ettei saanut nukuttua, ja sit taas seuraavana päivänä ei mitään tuntemuksia. Yritä vaan nauttia niistä päivistä, kun pääset helpommalla :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Sannaap123
Pinz
Mulla kans vaihtelee oireet paljon. Nyt rv 10 (9+0) Oon väsynyt, turvonnut ja ruokahalua ei oo. Mut ei okseta, eikä oo mitään järisyttävän pahaa oloakaan, vaan ruokahaluttomuutta vain. Sit huimausta välillä, kun nousee liian nopeaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Etova olo koko ajan, alavatsaa polttelee aika ajon edelleen, tänään vaihteeksi en saanut sydänääniä kuuluu. ressaan mutta koitan aatella että pienet viikot, välillä kuuluu ja välillä ei. Rinnat kipuilee, saa syödä parin tunnin välein, just toi että jos nousee nopeesti niin huippaa ja jos on joku nopee liike niin tulee semmosia repäisykipuja.. rv 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Mulla on viikkoja 5+5, mutta oireet on ehtiny jo vellomaan ja muuttumaan tosi paljon! 3+4 alkoi paha olo ja tissit oli kipeet, ruoka ei maistunut yhtään, väsytti hirveesti, unettomuutta ja outoja unia. 4+3 alkaen oireet on vaihdellut, etominen melkeen jo loppunut ja vaihtunut ruokailun jälkeiseen pahaan oloon, nälkä alkanut kasvaa, tissit on joka toinen päivä arat ja joka toinen päivä vihloo. Menkkamaisia kipuja sillon tällön. Ne hetket, kun ei tunnu mitään, pelottaa. Väsymys on vähän tuntunu hellittävän, ja nyt huomaa että ruokahimot on alkanut iskemään ihan takavasemmalta- tänään vaan oli ihan pakko saada tomaattipapuja ja kananmuna aamiaiseks, kun yleensä se on marjoja ja jugurtti (joka ei mene enää alas)! Ainoa valitettava ja muuttumaton oire on jumalaton oksetus kun harjaan hampaita, aamut alkaa ja päivät päättyy aina kakoessa.. mutta oireet tuo myös turvaa. Mä tässä vaan mietin 6. viikolla, että mitähän oireita tässä enää riittää ens viikoille
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123

Yhteistyössä