Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Äitee2 Toivottavasti ei myrkytys iske.

Täällä proteiinit yhdella plussalla keskiviikon lääkärikäynnin tuloksena, Satukalla tais olla sama juttu? Tähtiä vilisee silmissä helposti, sormet ja jalat on ihan turvoksissa, varsinki sormet on ihan jäykät ja jopa kipeet, mut verenpaine on ok. Kotona kuitenkin ollaan eikä kuulemma ole aihetta huoleen, ei ole onneks myrkytystä eikä VTI:täkään. Jostain luin, ett stressi saattais tota proteiinii nostaa ja sitä kyllä riittää, on iskenyt nimittäin "pieni" talouskriisi näin sairaslomalla.

Öisin ei saa nukuttua, nukkumaan mennessä vaivaa levottomat jalat, asennon löytäminen on hankalaa, vessasssa saa juosta ja mulla on koko ajan kuuma. Tuleepahan totuteltua synnytyksen jälkeiseen elämään jo nyt:)

Sitten seksistä :ashamed: Mulla olis haluja vaikka kuinka, mutta toteuttaminen ei onnistu, ottaa liian kipeetä. Alapää on tavattoman arka ja jopa lääkärin kohdunsuun tutkiminen kirpaisee. Miksi? Kohdunsuu kuitenkin yhä kiinteä, 3cm.

Onkohan tästä ollut puhetta eli minkälaisia kokoeroja teillä on vauvoilla? Meillä on neiti A tällä hetkellä 1500g ja risat ja herra B 1700g ja risat. Kokoerot on kyllä ollu ymmärtääkseni koko ajan noinkin suuret ja vauvat on kasvaneet joka kerta tahdillaan.

Ja onko kellekään vielä tehty synnytystapa-arviota? Se kuulemma tosin nykyään tehdään vasta viikoilla 36, mikä sinänsä on ehkä pikkaisen outoa, kun luin, että kaksoset syntyy usein keskimäärin vklla 36.

Niin ja onko kukaan tulossa kättärin monikkovalmennukseen ensi vklla? Meille tuli vihdoin kutsu sinne tässä taannoin.

Nyt vois mennä koiruuden kans köpöttelemään ulos. Köpöttelemään kirjaimellisesti, eteneminen on hyyyvin hidasta, kun muuten alkaa puuskututtamaan ja oikeanpuoleisen kylkeen pistämään tavattomasti.

Mukavaa päivää kaikille, toivottavasti vauvat vielä pysyy kaikilla masuissa.
 
Ronja78 : Siis onko kättärillä ensi viikollakin valmennus??
Aika jänskä ettei sitä sitten tarjonnut kun sanoin ettei mulle mitenkään käy se kesäkuun alun valmennus.. Toki voihan se olla täynnä tai jotain..

Kokoeroista kanssa kyselit, meillä ei juurikaan ole eroja pojilla ollut, kokoajan aika samoilla kulkeneet.. Nytkin siis saman verran.

Tosta synnytystavasta kun tänään siellä kyselin niin sanoi että jos suinkin A:n asento on loppuun asti pää alaspäin niin alatie ensisijassa, jos muuta niin sitten vasta aletaan suunnittelemaan muita vaihtoehtoja..

Nyt taas hiljeni tuolla leikit niin että huolettaa... :eek:
Mitähän se keksi....

Heips taas..!
 
Kaikki kai edelleen yhtenä kappaleena? Hyvä niin. Itse olen jo alkanut valmistautumaan mahdolliseen lähtöön eli kassi on jo pakattu.

Tänään vaunuttelin pitkästä aikaan neuvolaan. Normaalisti siihen menee alle puoli tuntia mutta nyt kesti lyllertää n.1.5 tuntia. Ja autokyydillä tulin takaisin... Pissa ja verenpaine Ok. SF oli 38cm ja paino huimat 89 kiloa. Oli kenties viimeinen neuvola koska alkavat äippäpolilla jo todennäköisesti käynnit viikon välein. Maanantaina ultraan. En edelleenkään erota molempien liikkeitä koska B potkii yli 5 senttiä paksun istukan alla. B:n kädet ehkä erotan. A onkin ollut pitkään raivotarjonnassa ja potkut kyllä tunnen. On vaan niin ihmeellistä ymmärtää miten ne tuonne pieneen kaksioon mahtuvat?!

Olo on ihan hyvä. Ainoastaan närästys ja turvotus kiusaavat. Niin ja synnytystä tulee mietittyä paljon. Voi kunpa tietäisi etukäteen milloin tulee lähtö...36 viikkoa on tavoite mutta aika näyttää.

Kipa 33+1
 
Mom44 Joo, ensi viikolla on valmennus, mutten muista oliko se 14. vai 15. päivä, joka tapauksessa klo 14.00 alkaen. Oon nyt hukannu tehokkaasti sen kutsun, olisin muuten kaivanu sulle puhelinnumeron, josta tuota saisi tiedustella, jos vaikka mahtuisit mukaan.

Äitee2 Mua ei ainakaan kuvat kyllästytä, kunpa itekin saisi aikaseks otettua masukuvia. Jälkeenpäin takuulla harmittaa, kun koko raskausajalta taitaa olla vain 1 masukuva.

 
Hui, tsemppiä Äitee2 ja Satuka, toivottavasti kaikki ok ja vauvat vielä hetken pysyis masussa! :flower:

(.) Ei mitään erikoista, turvotus, päänsärky ja hirvittävä väsymys jatkuvat. Torstaina uus aika neuvolaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Toivottavasti saatais aurinko taas pian takaisin!
 
voih, satuka ja äitee2 teillä on kyl jännät paikat! Täälläkin toivotaan hyviä vointeja ja yhdessä kasassa pysymistä vielä ainakin muutaman viikon!

Mä vaan kasvan ja kärvistelen selkäkipujeni kanssa. :ashamed: Eilen huomasin jo muutaman vanhan raskausarven revenneen lisää. :( Nyt alko rasvailu et ei kovasti repeis masu.

Seuraava ultra on nyt torstaina ja neuvola tasan viikon päästä maanantaina. Et niitä odotellessa. Ahistaa vaan ku mä kotona oon yksin kaikki pitkät päivät eikä mikään oikeen innostais. Kaupunkiin ahistaa välillä mennä kun tuntuu että kaikki vaan tuijottaa mahaa. ei sitäkään oikeen jaksais. musta tulee pian mökkihöperö!

Eliza 28+5
 
Pidän peukut ja varpaat pystyssä että kaikilla pysyisi muutaman viikon vielä!

Itselläni oli ultra ja en tiedä oliko mittavirhe mutta olivat jo n.2300g. Sydänkäyrät myös otettiin. Lääkäri ensin ehdotti että seuraava käynti vasta 2vkon kuluttua mutta mulla taisi loksahtaa suu auki niin se on nyt sitten 1.5 vkon kuluttua. Kohdunsuussa ei muutoksia ja vähän lääkäri veikkaili että eivät vielä olisi tulossa. Esikoinen syntyi 41+6 mutta ei nyt sentään niin kauaan tarvii kärvistellä. Unissani kyllä synnytän, viime yönäkin monta kertaa. Välillä täytyy sitten tarkistaa että ovatko vielä masussa.

Täällä paistaa aurinko mutta on kova tuuli. Nyt hiekkalaatikolle istumaan.

Kipa 33+5
 
äitee2, ei mul tukivyötä ole.. :( pitäis varmaan hankkia! hyvä ettei vauvat vielä syntynyt. joka päivä ja gramma mitä vauvat ehtii kerryttää on nyt vain plussaa.

Kipa72, mulla esikoinen oli 2950g syntyessään viikoilla 35+1 et ei välttämättä oo virhettä tullu! =)

Mietin täällä kovasti miten sitä oikeesti malttais odottaa?? Miten te ootte päässy niistä hetkistä ettei jaksais millään odottaa vauvoja päivääkään!?! vaikka jäljellä on vaan 6-9viikkoo . Mun ystävä joka myös odottaa kaksosia (viikoilla 29+5 nyt) on myös määrätty peti lepoon. supistuksia silläkin on ollut kamalasti ja kaulaa jäljellä enn 5mm. jännittää kovasti senkin puolesta!

Eliza 28+5
 
Hei,
tässä SatuKan äiti - tuleva tuplamummi kirjoittelee kuulumisia osastolta. SatuKa lähettää kaikille paljon terveisiä. Yllättäen valkuaisarvot nousivat sen verran paljon koholle, että toiveita kotiinpääsystä ei ole. Päivä kerrallaan elellään ja yritetään lykätä mahdollista käynnistystä. Vauvelit voivat vatsassa hyvin! SatuKaata lohdutti kovasti tieto, että osaston kätilö oli itse synnyttänyt kaksosvauvansa 31 viikolla ja hyvin oli kaikki mennyt.
Kaikille muille tuleville tuplien äideille tsemppiä odotukseen!
 
Kurja kuulla että SatuKa on liittynyt sairaalajengiin. Toisaalta tietää ainakin että on parhaissa käsissä ja apu lähellä jos jotain oikeasti alkaa tapahtua. Melkein neljän viikon pötköttelykokemuksella toivottelen tsemppiä makailuun sillä välillä se kyllä kysyy hermoja. Yli rv30 viikot on kyllä tosi hyvä tilanne. Lapset saattavat toki olla pitkään keskolassa pitkään mutta keskosuudesta mahdollisesti aiheutuvien vammojen riskit jo häviävän pienet kertoi lastenlääkäri jota täällä kysissä jututin.

Omaan napaan ei kuulu uutta. Odotin kovasti huomista lääkäriä mutta tänään kätilö sanoi että lekuri onkin ehkä vasta ke tai to joten kirjoitan sitten lisää kun on tietoa.

Mitenhän Kattinka voi? Olet kovasti ollut mielessä. Jaksuja kaikille tupliksille ja kirjoitelkaahan kuulumisia taas.

Etsiväkaksoset 29+5
 
Kiitos MariaMummille, kun kävit Satukan kuulumiset kertomassa. Anna täältä iso :hug: ja jaksamistoivotukset. Ja käy raporttoimassa aina kun vaan ehdit.

Äîtee pysyy siellä petinpohjilla. Saatteko mitään apua tilan tai lasten hoitoon?

Eliza Ompas sulla ollu esikko hyvän kokonen noilla viikoilla. Mä oon ollu niin iloinen jokaisesta päivästä kun on raskausjatkunut, että en jotenkin vieläkään osaa odotella synnytystä, vaikka viikkoja alkaa olla. Siitä tulee 10 viikkoa kun mut pistettiin lepoon sen lyhentyneen kohdunkaulan takia ja 6 vk sitten sitä ei enää ollut ja silti oon yhdessä kasassa. Tsemppiä kaverilles.

Etsiväkaksosille myøs makoiluvirtaa. Eilen kävinkin katselemassa onko susta kuulumisia, mutta ei ollut.

Itse olen liikkeessä joinainpäivinä enemmän ja toisina vähemmän. Jalkojen turvotus on aivan hirveä ja nyt ei mahdu oikeen mitkään kengät jalkaan. Supistuksen tunteet on loppuneet kokonaan, mutta nivusia ja koko kroppaa särkee koko ajan. Mulla on iltapäivällä taas lääkäri. Toivottavasti vauvat nyt edes hieman oisivat kasvaneet. Tulen sitten kertomaan.

:heart: :lla Kattinka tyttøløineen rv 35
 
Mulla on tänään huono päivä. Kävin ultrassa mutta lapsista ei tehty painoarvioita (se kivoin osuus yleensä) ja mun kohdunkaula oli sit huonontunut muutaman millin. Eli en todellakaan saanut lupaa liikkua enemmän minkä kyllä järjellä ymmärtää mutta silti ottaa päähän.

Toivottavasti muilla on ollut parempi päivä.

Etsiväkaksoset 29+6
 
Etsiväkaksosille :hug: . Mulle kyllä lääkäri sanoi silloiin ku oli 30 viikkoa täynnä, että liikkua voi kun on niin hyvin viikkoja. Mullahan oli sillon jo kohdunkaulan pituus 0. Kuuntele kuitenkin lääkärin neuvoja siellä pian se muisto makoilusta tuntuu luksukselta. Ymmärrän kyllä että nyt harmittaa. :heart:

Ultrakuulumisissa ei oikeestaan mitään ihmeellistä. Painossa oli hieman tapahtunut kehitystä A n. 1700 ja b 1800 g. Napavirtaukset huippuhyvät, vaikka olivat viimeksi just rajoilla. Seuraava aika ens maanataina ja lääkäri sanoi, että voi silloin halutessani stimuloida kohdunsuuta kun saisivat jo syntyä.

Mun on pakko laittaa nyt silmät hetkeksi kiinni kunniin väsyttää.

Kattinka 35
 
Kattinka kyllä minuakin ihmetyttää erilaiset hoitokäytännöt mutta näillä mennään mitä on annettu. Ehkä 2-4 viikkoa tätä makailua enää joten ei se mahdoton uraka ole. Hurjalta tuntuu kyllä ajatella että reilun kuukauden pääst suurin osa meistä on jo kaksosensa saanut syliinsä.
 
Hei taas,
asiat ovat edenneet vauhdilla ja nyt SatuKa lähettäisi terveiset synnytyssalista - jos siis tulisi mieleen lähetellä ylipäätään terveisiä tällä hetkellä. Synnytys käynnistettiin aamupäivällä ja nyt he ovat siis tositoimissa. Vävypoika soitteli kuulumisia; napakoita supistuksia tulee tasatahtiin ja lapsivesikin on mennyt. Olen hermostuksissani syönyt kilon lakritsia ja olen varautunut lähtemään huomenna ensimmäisiä lastenlapsiani katsomaan Hämeenlinnaan. Voi kun kaikki menisi hyvin. |O |O
 
Kiitos MariaMummi kun pidät meidät ajantasalla. Välitäthän sitten onnittelut tuoreille vanhemmille. Nykyaikana pystytään auttamaan melkein tilanteessa kuin tilanteessa, joten eikøhän kaikki hyvin mee. Lakritsi kuulostaa hyvältä :p . Voi miten jännää.
 
Kattinka 35 v. la 19.6 tyttö +tyttö 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS)
Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät)
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS)
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi (EKKS)
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3ja4 lapsi (Tays)
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät)
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2 ja 3 lapsi (Tays)
Mom44 la 30.7 2 ja 3 lapsi (Kät/ KOS )

Løysimpä vielä tän pinonkin.
 
Kylläpä nyt tapahtuu ja vauhdilla!!!

satukalle paljon onnea ja tsemppiä. Pienet ovat jo varmasti syntyneet.

etsiväkaksoset: tsemppiä myös makoiluun, kattinka on kyllä todella osoittanut että vaikka muutoksia tapahtuu voi pysyä yhdessä kasassa vielä pitkään, ONNEKSI!!!

Onneksi suurimman osan viikot alkavat jo 3sella.

Itselläni ma ultrassa tuli lepokäsky, ei vielä sairaalaan mutta tiukka seuranta. Sisäsuu auennut 2cm ultran mukaan mutta suljettua kanavaa vielä kuitenkin 3,3cm jäljellä. Mutta muutoksia siis tapahtunut ja kivuttomasti supistelee tasaisen varmasti. Lepoa, lepoa ja lepoa. Helppoa kun on lapsi 2v 9kk kotona. No parhaani yrotän, katsotaan mihin se riittää. Tänään neuvola. En tosin alkusäikähdyksen jälkeen ollut älyttömän huolissani kun viikkoja jo 30+3 ja kiellettiin pyöräily, seksi ja raskaat nostelut ja pitkät kävelyt, eipä noista mikään oikeun mieleen tulisikaan. Ai niin ja vauvat olivat poika 1800g ja tyttö 1700g. Hyvin viikkoihin nähden kasvaneet.

Tsemppiä paljon kaikille. Lähden itse nyt neuvolaan, toiv kaikki ok. Ei voi pitkään kirjoittaa kun alkaa supistamaan, tämä on vain jonkin sortin henkireikä, tajuaa ettei ole yksin huolen ja tuntemusten ja ilon ym kanssa.

Haleja kaikille (näin virtuaalisesti) :heart: :heart:
 
:flower: |O :flower: |O
(en tiedä mitä tuo naamahymiö symboloi, mutta minusta se näyttää vastasyntyneeltä vauvalta, sen vuoksi käytän sitä...)
SatuKa ja miehensä ovat nyt onnellisia kahden tyttövauvan vanhempia! Tyttäret syntyivät eilen noin klo 23.00; toinen alateitse ja toinen sektiolla. Vauvat ovat pieniä, noin 1700 gr kumpikin ja kaikin puolin terveitä. Olivat kumpainenkin hengittäneet itse ja avanneet silmänsä (ja toinen oli kuulemma selvästi sanonut että MUMMI). Synnytyts oli myös tapahtunut aika vauhdilla. Vauvat ja vanhemmat voivat kaikki hyvin.
Kaikille teille odottajille hyvää vointia ja onnea tulevaan!

 
Hei, SatuKalle ja perheelle paljon onnea tuplatytöistä!!! :flower:

Itse olen tuolta heinäkuisista yhtä odottavista, mutta olen mielenkiinnolla Teidän tuplien odotusta käynyt lukemassa!!!!
Muille oikein hyvää odotusta ja aurinkoista päivää!

Terkuin Jisse ja Juulis rv31+1
 
Tuolta yksösten odottajista minäkin tahdon toivottaa suuren suuret onnittelut Satuka:lle ja hänen miehelleen pikkuruisista tyttäristä! Voimia kaikille teille neljälle!

:flower: :flower: :flower: :flower:

Kultatiuku ja Nuppu rv32+0
 

Yhteistyössä