Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Kipa Mä en ole käyttänyt muuta kuin Rennietä, mutta se tuskin tehoaa jos sua närästää oikein tosissaan. Lääkäriltä saa reseptillä jotain valmistetta mitä voi käyttää myös raskaana ollessa, siis jotain tosi tehokasta mutta tämä nyt tuskin auttaa kun sulla tilanne päällä just nyt :/

Mites Kattinka? Mikä on vointi? Etsiväkaksoset ei taida päästä raportoimaan tilanteesta sairaalasta käsin. Toivotaan edelleen että vauvat masussa!

Hitto kun tekee mieli syödä KOKO AJAN! Mies jo huomautteli että voisin vähän hillitä, mutta minkäs teet kun tekee mieli...

HW 31+2
 
kipa: raskauden aikaseen närästykseen ei kyllä välttämättä auta mikään.Ottoa odotaessani lääkäri sanoi et on yks ainut keino päästä siitä eroon ja se on synnytys ja niinhän se sit olikin. Mua närästää kaiken aikaa ihan sama mitä syøn tai jätän syømättä.

Munkin tekis mieli syødä en vaan uskalla ku sit närästää. Siis HW nauti jos voit syødä.

Tilanne täällä on stabiili. Huomenna on lääkäri mut eivät varmaan ultraa muuta kun vauvat kun sille hävinneelle kohdunkaulalle ei kuitenkaan voi mitään tehdä. Ei tietoakaan supistuksista ja olen touhuillut vähän. Leivoin jopa leipää tänään. Kuntokin tuntuu kaikinpuoin hyvältä.

Etsiväkaksosia täälläkin olen miettinyt. Kunhan siellä oltas vielä yhessä kasassa.

Kattinka:32+2
 
Ihanaa lukea että voitte hyvin, närästyksiä ym lukuunottamatta.

Onko teistä kukaan rh-neg ja mies rh-pos. Meillä tämä tilanne, ja nyt tänään neuvolassa jossa kaikki ok, kävi ilmi että keskiraskauden näyte näytti heikkio vasta-aine anti-d:tä. Huolestuin älyttömästi, kun meidän asiantunteva terkka kertoi että johtaa verenvuototautiin. No oli väärää tietoa kyseessä on vastasyntyneen hemolyyttinen tauti eikä hemofilia!!!!! Soitin itse spr:lle ja he selittivät tilanteen, kiva kun meni viimeinenkin luotto meidän neuvolaan, joko ei saa yhtään tietoa tai se on väärää.

Tulos voi johtua myös siitä, että jouduin lapsivesipunktioon rv 16, en ole tainnut sitä mainitakaan aiemmin, ja silloin sain anti-d rokotteen, joten se voi vielä näkyä veressä (terkka ei sitä ilm näytteessä, vaikka todella tärkeä tieto). En sit tiedä. Olispa nyt ok.

Mitä teillä on muuten sf mitat. Itsellä nyt rv 27+4 ja huikeat 35cm. Ei hime että vatsanahkaa kiristää!!!

Toivottavasti etsiväkakasoset olet vielä kasassa, taidetaan mennä ihan samoilla viikoilla. Voimia kaikille vaivojen ym keskellä. Ihanaa kun tulee kesä B)
 
Hei taas! Paksusti mä edelleen voin ja tilanne on kai ihan stabiili. Sain luvan käydä vessassa ihan itse kolmen metrin päässä tänään. Toivottavasti mun tilanne säilyy näin, vaikka vähän saan tosiaan itse kävellä. Luen juttujanne kyllä mutta ittellä on hiukan hankala kirjoittaa. Kertokaas ahkerasti kuulumisia että mulle riittää uutisia! :) Viikko sairaalassa on menny kyllä nopeasti mutta vauhti varmaan hidastuu tästä. Hyviä vointeja itse kullekin! Toivoo etsiväkaksoset 27+1
 
Hienoa, että kaikki ovat vielä yhdessä kasassa! =)

Mulla olis yksi kysymys. Painaako teillä toinen vauvoista keuhkoihin? Mulla kun perätilassa oleva B yrittää tunkea päätään (?) mun mahanahan läpi, niin samalla mun on tosi vaikea hengittää. Painaakohan se samalla mun keuhkoja tai jotain?

Väsymyskin on alkanut vaivaamaan, hemppa on varmasti laskenut. Tekisi mieli vaan maata sohvalla.

Sf-mitta oli tiistain neuvolassa (29+0) 32cm.

SatuKa 29+3
 
Hyvä etsiväkaksoset kun on kaikki vielä ennallaan. Mulla on kova usko tohon makaamisen vaikutukseen. Mähän sain vessassa käydä sairaalassa koko ajan, vaikka tilanne oli suht sama kun sulla. Nyt on ainakin kaks viikkoo eletty jo ihan ilman sitä kohdun kaulaa ja siellä ne pienet vielä vatsanahan sisäpuolella ovat.

Olin tänää ultrassa. Sain pitää housut jalassa kun kohdunsuuta on turha lähteä sorkkimaan ja se kaulahan on joka tapauksessa poissa. vauvoilla kaikki hyvin. Painavat nyt noin 1.5 kg/ neiti. Sf mitta oli 36 cm. Lääkäri oli taas ihmeissään kun en oo synnyttänyt. Ei usko Suomalaiseen sisuun, vaikka muuten pätevä mies onkin.

Adanea: Minäkin olen rh-nega. Vasta-aineita ei ole esiintynyt nyt eikä edellisessäkään raskaudessa. Mun käsittääkseni jos vasta-aineita ilmenee annetaan äidille vaan synnytyksen jälkeen vai oliko se ennen) ruiske joka korjaa tilanteen. Mitään varaa ei kyl oo. Ompas sulla kummallinen terveydenhoitaja kun noin pelottelee.

satuka. mullakin tuntuu välillä, että heuhkoille ei oo tilaa, vaikka lapset on molemmat aika alhaalla ja päät alaspäin. Väsymys on pahentunut täälläkin, mutta yøt on toisaalta levottomampia närästyksen ja asennon løytämis ongelman takia. Mulla myøs puutuu raajat nukkuessa herkästi.

Kirjotus asento taas on niin hankala. ^Käykääpäs taas muutkin kulumisia kertoilemassa.

kattinka 32+3
 
Hei kaikki tuplamammat!

Vähän olen ehtinyt kirjoitella viime aikoina, mutta melkein joka päivä tulee kurkattua mitä tänne kuuluu. Tsemppiä kaikille pakkolepoon joutuneille :flower: .

Omissa kuulumisissa ei ole mitään kovin ihmeellistä. Kaikki on hyvin niin itselläni ja vauvoilla. Terveydenhoitajakin ihasteli tänään, kuinka vaivattomasti pääsen liikkumaan. Olo tuntuu tosi hyvältä, vaikkakin väsy pääsee joskus iskemään. Onneksi voi ottaa vartin torkut työpaikan sohvalla =) . No, vasta viikon päästä alkaa viimeinen raskauskolmannes, joten voi tää olo olla pian toisenlainenkin...

Viikkoja on 26+5, sf-mitta 32 cm, kiloja kertynyt 10 ja vartalonympärys 107 cm, joten melkoinen maha alkaa olla verrattuna viikkoihin. Utelevat asiakkaat tuntuvat hämmentyvän aika lailla, kun heille kertoo, että vielä kolme kuukautta olisi laskettuun aikaan. :LOL:

Hankintoja ollaan vihdoin alettu tekemään. Ensin käytiin monikkoperheyhdistyksen kirpparilta hankkimassa vähän vaatteita ja leikkimatto. Oli kivaa jutella myyjien kanssa, koska he olivat kaikki kaksosten vanhempia. Kunnolla hankintojen makuun päästiin viikko sitten, jolloin ostettiin tuplavaunut ja turvakaukalot isofix-jalustoilla. Ja tuli sitten pakottava tarve ottaa ne samoin tein kotiin =) ...

Eleanor 26+5
 
Moi! Mulla oli eilen ihan p*ska päivä. Aamulla kun luin lehteä niin sain näköhäiriön, enkä saanut tekstistä selvää. Keskellä näkökenttää näkyi ok, mutta keskusten ulkopuolella näkökenttä aaltoili. Lähdin sitten samantien neuvolaan mittaamaan paineet ja katsomaan pissan, jos olisi esim. myrkytys puhjennut. Mutta neuvolassa kaikki ok. Sain ajan klo 10.30 tk-lääkärille joka otatti verikokeet ja tutki mun jalat jos niissä olisi esiintynyt tukoksia jotka haittaamaan aivojen verenkiertoa. Mitään ei löytynyt, mutta klo 13.30 sain soiton että labrakokeissa P-FIDD:n arvo (taisi olla 0,9) oli aivan liian korkea ja tulos viittasi johonkin tukokseen (lisää P-FIDD-arvosta: http://www.poliklinikka.fi/?id=7894230&page=7808053#). Ja lääkäri kehoitti lähtemään Kanta-Hämeeseen ensiapuun tarkistukseen. No, mehän sitten miehen kanssa lähdettiin polille ja siellä menikin seuraavat 4-5 tuntia. Lääkäri sanoi että kyseinen arvo on aina raskaana ollessa koholla ja sen perusteella ei voi tehdä mitään päätelmiä, varsinkaan kun mun oireet ei viittaa mihinkään tukokseen. Käski unohtamaan koko labratuloksen. Näköhäiriöta tutki päivystävä sisätautilekuri sekä neurologiaan erikoistuva lääkäri, joka vaikutta 25-vuotiaalta pojulta :D Lääkärit eivät löytäneet mihinkään vakavaan sairauteen viittaavia asioita, vaan sanoivat että kyseessä saattoi olla migreenikohtaukseen liittyvä aura-oire, vaikkei mulla pää mitenkään kipeä ollutkaan. Mitään magneettikuvausta ei käyty tekemään, koska sitä halutaan vältellä raskausaikana. Mutta jos oire uusii, niin sitten kuvaus tehdään.

Nyt sitten on vähän pelokas olo, koska mulla ei ole koskaan ollut mitään tuollaista. Ja varsinkin kun mitään erityistä syytä ei löytynyt. Lähinnä pelottaa se, että jos saan jonkun kohtauksen kun olen yksin eikä kukaan voi auttaa. Mutta pitänee karistaa tuollaiset ajatukset mielestä pois, muutenhän tästä ei tule mitään.

Tänään sitten olikin vähän mukavampi aamupäivä kun käytiin synnytysvalmennuksessa ja tutustumassa sairaalaan. Osastolla nähdyt vastasyntyneet sai kyyneleet silmiin eikä oikein enää jaksaisi kovin pitkään odotella että saisi vauvat syliin. Loppuun saakka ei tarttisi raskauden mennä, koska mua on nyt alkanut vaivaavaan rytmihäiriöt (kammioekstrat) sekä nyt vielä oli tämä näköhäiriö-juttu.

HW 31+4
 
Voi HW :hug: . Ymmärrän kyl et huolettaa. M¨musitan kans esikonaikaisesta synnytysvalmenuksesta ton sairaalakäynninkun ei voinu vauvoja ees katsoo kun itketti vaan. Sama vaikutus oli synnytysvideolla joka meille näytettiin.

Etsiväkaksoset: Koita vaikka ihan lyhyesti aina ilmoitella miten menee. Ymmärrän et se kirjottaminne ei oo helppoa siellä mut laita ees lyhyt OK viesti sillon tälløn. Jaksamista sinne.

Mullaon taas flunssa ja närästys on viedä hengen mut muuten liikkuminne on helpompaa kuin pariin kuukauteen. Oon tehny kotihommia enempi ja enempi vaik pääasiassa pitkällään pitäs olla. Mulla on kuitenkin kaikki vatsan kovettumis ym. jutut hävinneet ja jotenkin tuntuu et tässä kadonneesta kohdunkaulasta huolimatta mennään vielä ja pitkään. Toivottavasti tähän ketjuun ei pikku, pikku keskosia tuliskaan.

Voikaahan vielä paksusti. Voitonpuolella ollaan kaikki.



T: Kati
 
HooWee:Huh millainen perjantai sulla oli, onneks ei kuitenkaan mitään vakavaa.

Kävimme myös lauantaina tutustumassa sairaalaan. Nyt alkanut synnytys muutenkin pyöriä mielessä ja hieman taitaa pelottaakin. Jännittää ainakin ihan hirveästi. Itselleni tuli kyyneleet silmiin kun näin keskoskaapit.

Vielä vointi ihan hyvä paitsi närästys vaivaa ja turvotusta erityisesti jaloissa. Mutta sekin voi olla kun touhuan tuon esikoisen kanssa koko päivän niin ehdi kiinnittämään huomiota niin paljon kaikkiin vaivoihin. Nukkuminen hankalaa närästyksen takia ja kun ei löydy sopivaa asentoa.

Nyt sitten olen virallisesti äippälomalla kun hain varhenettua. Kävin Kelan sivuilla katsomassa uuden paketin mutta mielestäni 2007 oli hienompi.

Tänne taitaa aika monelle olla tulossa tyttöjä, vai mitä?

Hyvää alkavaa viikkoa tuleville tuplamammoille!

Kipa 31+4
 
Kipa ja Kattinka Kannattaa varmaan pyytää lääkäriltä resepti vahvempiin närästyslääkkeisiin, jos ei käsikauppalääkkeet tehoa. Vaihtoehtoja kuitenkin on.

Synnytys ei jotenkin pelota, vaikka olenkin käynyt pelkopolilla siitä jopa juttelemassa. Ehkä aika on kullannut muistot ja tyhmänä luotan että nyt menisi kaikki paremmin kuin esikoisen syntymän aikaan. Varmasti tosi tyhmä luulo... :/ Sitten jos raskaus menee ihan viime metreille ja vauvat alkaa olemaan yli kolmekiloisia, niin saattaa olla että järkky paniikki iskee. En nimittäin koe olevani valmis synnyttämään isokokoista B-vauvaa perätilassa. En todellakaan. Pelkään kovin että B kärsii hapenpuutteesta tms.

Huomenna äitipoli! Ekaksi otetaan KTG-käyrät ja sitten ultrataan. Menen taas lähisairaalaan Hämeenlinnan sijasta.

HW 31+6
 
Huh HW onpas sulla ollut aikamoinen päivä.

Hankinnoista meillä on oikeastaan kaikki muut tarvittavat paitsi turvakaukalot ja sitterit. Tänään kävin ostamassa jalkapeitteen vaunuihin.

Neuvolakuulumisia: Tänään aamulla oli taas neuvola ja ensimmäistä kertaa oli pissassa proteiinia, onneksi vain yhden + verran. Verenpaine on edelleen koholla, mihinkäs se mulla laskis. Ei onneksi ylittänyt raja-arvoja. Painoa on tullut viikossa vähän vajaa kilo. Sf-mitta oli kasvanut viikossa sentin ja on nyt 33cm. Ja hemppa oli ensimmäistä kertaa laskenut kunnolla, nyt oli 99. Ei ihme, että olo on ollut todella vetämätön. Kävin ostamassa sitä pahan makuista mehua ja otinkin jo ekan annoksen. Yäk, oli maineensa veroista.
Mulla on neuvolassa nyt loppukevään sijainen ja huomaa että hän on hieman epävarmempi kuin vanha neuvolatäti. Mietti pitkään pitäisikö lähettää mut saman tein äitiyspolille tarkistukseen mutta onneksi tuli siihen tulokseen, että menen perjantaina neuvolaan ja katotaan taas toi pissa. Ens viikolla kun on kuitenkin äitiyspolikäynti.

Nyt pitäisi levätä ja se sopii kyllä mulle. Appi vei koiran metsään (ens viikonloppuna mejäkoe), joten saan sohvan kokonaan omaan käyttöön. :D

SatuKa 29+6
 
Mulla on täällä tänään ihan veto veks. Vaqtsaakin on väännellyt, mut tuli syøtyä eilen niin hirveesti lasagnea ja jääteløä et johtunee siitä.

Satuka: mullakin on ollut proteiinia 1+ kahdella viime käynnillä, nutta ei siitä mitenkään kommentoitu. Tosin mulla on hyvät verenpaineet.

Etsiväkaksosta taas huhuilen. Onhan kaikki ok?

Äîtee ottaa vaan varovasti.

HW: Onhan sielläkin kaikki kunnossa? Ei täällä ainakaan lääkäri suostu närästykseen mitään tujumpaa määräämään. Sanoivat esikon aikana, et ei siihen auta muu kuin synnyttäminen.

Kipa: ootko saanu multa sähkøpostia kauan sitten? Sun mulle laittma viesti oli ainakin jostain syystä mennyt suoraan roskapostin joukkoon, joten kurkista sinäkin sinne jos et oo multa postia saanut.

Eipä tässä kummempia. taas ollaan yhtä päivää pidemmälle selvitty.

T: Kattinka 31+6
 
Kattinka Juu, kaikki kunnossa =) Kyllä Suomessa saa tujumpaa lääkettä närästykseen, hassua jos ei siellä saa...

Satuka Voihan pehva jos alkaa myrkytysoireita esiintymään. Pidetään peukkuja että mitään ei tulisi!!

Polikäynti takana. A oli kääntynyt kohdussa poikittain, aiemmin on ollut aina rt:ssa. Osasinkin arvella että A:n kohdalla on muutoksia tullut, koska kaveri on möyrinyt masussa sen verta paljon viime päivinä. B oli puhtaassa rt:ssa, kuten viimeksi. A:n paino oli noin 1800 g ja B oli hieman pienempi tällä kertaa, noin 1700 g. Mutta en usko että B:n paino on oikein, koska lääkäri ei meinannut saada B:n reisiluuta mitattua lainkaan huonon asennon vuoksi. Kohdunsuu oli ultralla noin 4 cm, mutta sormella koitettaessa lääkäri sanoi että se tuntui lyhyemmältä sekä pehmeältä. Mutta asiaan saattaa vaikuttaa se, että mun virtsarakko on laskeutunut. Siis mitä?? Pitääkö tässä kulkea jatkossa loppuelämä tenat housussa??? *prkl* Sain jumppaohjeet lantionpohjan lihaksille, niitä pitäisi nyt sitten alkaa tekemään. KTG:tä ei otettukaan, vaikka alunperin sille oli varattu aika. Käyrää aletaan ottamaan meidän sairaanhoitopiirissä (Kanta-Häme) vasta rv 35 alkaen. Seuraava aika on mulla sitten rv 34+6 ja silloin otetaan käyrät. B:n sukupuoli säilyy edelleen salaisuutena. Kaveri on aina niin ihmeellisessä asennossa, ettei jalkoväli näy sitten millään.

HW 31+6
 
Moi ja terkkuja ultrasta! Äsken ultrattiin ja a-vauva oli 1100g ja b-vauva 1200g. Mun kohdunsuun tilanne käytännössä ennallaan. Kyllä nyt jaksaa taas maata ja hautoa kun uutiset lääkäriltä oli niin hyviä! Jaksamisia kaikille jotka tuskailee raskausvaivojen kanssa, ei meillä enää niin pitkä matka maaliin ole. Aurinkoisin kevätterkuin kuopiosta Etsiväkaksoset 27+6
 
Tänään oli taas neuvola. Pissat ja verenpaine Ok. Paino jo huimat 88. Kohdunpohjankorkeus 37 eli mulla iso Vappu pallo omasta takaa. Närästyslääkkeitä on ole viitsinyt hakea vaan olen saanut ruokailutottumus tapoja muuttamalla närästyksen häviämään. Neuvolatäti sanoi että kokonaisista manteleista myös apua. Eli jauha 2 mantelia suussa ihan pieneksi ja nielaise niin sen pitäisi auttaa. Perjantaina ultraan.

Oikein mukavaa Wappua! ;)

Kipa 31+6
 
Kävin jättämässä äsken pissanäytteen neuvolaan ja edelleen oli proteiini yhdellä plussalla. Mikä auttaisi, ettei se nousisi kahteen plussaan?

Tänään grillataan ensimmäistä kertaa omalla pihalla. Sitten mies lähteekin loppuviikoksi rallireissuun. Saa nähdä kuinka monta suklaalevyä tulee syötyä kun jään yksin. :kieh:

Hauskaa vappua tuplamammoille minunkin puolesta!!!

SatuKa 30+1
 
En ole kirjotellut ikiaikoihin, sorry.. :ashamed:

Enkä nytkään muuta kuin Hauskaa Wappua ja ihanaa aurinkoista toukokuuta toivottelen!

Ja tietty Etsiväkaksosille isosti jaksamisia sinne! Isot pienethän siellä jo on! =)

mom44 ja pojat tasan 27
 
Hyvää TOUKOKUUTA kaikille! Hui, pian on jo kesäkuu ja meillä ensimmäisillä on lasketut ajat jo kuun lopussa...

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää. Eilen vappuaattona oltiin ystävän pojan synttäreillä (mies raksalla tietenkin) ja tänään sitten mennään vappubrunssille. Esikoinen lähti sukuloimaan juuri, eli olen nyt ihan yksin kotosalla.

Ai niin, Satuka, minä en tiedä proteiineista yhtään mitään koska ei ole koskaan ollut pissassa mitään. Toivottavasti joku tietäisi jotain keinoja!

HW 32+2
 
Niin ne vaan viikot vähenee.. Hyvää toukokuuta kaikille!!!

Nyt tulee vain valitusta tältä suunnalta.. Eivätkö nuo pienet voi nukkua hetkeäkään. Mahassa pyöritään ja hyöritään KOKO ajan. Ja oikeasti välillä (tai aika useinkin) sattuu tuo myllerrys. Ja hengittäminen on vaikeaa kun B tunkee itseään ylöspäin. Liitoskivut tekevät liikkumisen hankalaksi ja uutena outona kipuna on tullut takapuolen tai siis ihan peräreiän ympäristön järkky sattuminen kun nousee, kääntyy tai tekee äkkiliikkeitä. Ihmeellisiä kipuja ihmeellisissä paikoissa, ei tällainen esikoisodottaja osannut niihin varautua. Olo on muutenkin ihan p--ska kun ei tee mieli muuta kuin nukkua. Ensimmäisen synnytysunenkin näin, ja nyt olenkin sitä mieltä, että en suostu muuhun kuin sektioon. :kieh:

Että tällaisissa vapputunnelmissa täällä. Itse vappu meni mukavasti, kun päästiin grillaamaan ja nautittiin omasta pihasta.

Paikallisessa lehdessä oli muuten syntyneissä ilmoitus kaksosista, joista toinen oli vajaa 1300g ja toinen päälle 1700g. Pieninä olivat syntyneet.

SatuKa ja raskas olo 30+2
 
Satuka: Onko ollut parempi päivä?

Kattinka:Oletko vielä kotona? Sain mä sun sähköpostin silloin mutta en ole vielä ehtinyt kirjoittamaan.

Etsiväkaksoset:Tsemppiä!

Mä nyt taas tulin kirjoittelemaan kuulumisia vaikka täällä onkin aika hiljaista ja en tiedä kiinnostaako kaikkia mun sepustukset. Ultrassa taas kävin, A oli edelleen rt ja B poikittain, eivät kuulemma taida enää muuttaa paikkaa. B kuulemma helppo kääntää synnytyksessä tai sitten vedetään koivista...joopa joo. Kaikki synnytykseen liittyvä kauhistuttaa. Olivat suunnilleen samankokoisia kuin HooWeelläkin eli 1790 ja 1700. Kohdunsuu oli jo pehmeä mutta kohdunkaula ei ollut lyhentynyt ja kiinni.

Tulkaahan nyt kaikki useammin kirjoittelemaan kuulumisia!

Kipa 32+2
 
Terve vaan kaikille!
mä oon kyl päivittäin käyny lueskelemassa, itelläni ei oikeen mitää kirjoteltavaa ollu. Nyt 30.päivä oli sokerirasitustesteissä ja käden taive ihan mustelmilla sen jäljiltä. 3 kertaa kun samasta suonesta verikoe otettiin.
Vaunut saatiin vihdoin hommattua, enää ei tarvita kuin hoitopöytä! sitten on kaikki isommat hankinnat tehty.
Vappua vietettiin ihan rauhasa kotona, kävin kyllä esikoisen kanssa kääntymässä vapputorilla.
Satuka, mulla kans ollu jo kovastikkin kipuja ja täälläkin pikkui set tykkää möyriä masussa... :ashamed:Välillä tuntuu ihan mahdottomalta jaksaa loppuun asti mut eipä täs paljoo vaihtoehtoja ole.. Pitkillä kävelylenkeille pitää heittää hyvästit jos ei halua illalla olla NIIN KIPEE ETTÄ! Pari edellistä päivää on ollu ny helpompia kun oon vaan levänny. tänää käytii piknikillä puistossa, on kyl ollu ihana päivä! :heart:
Eipä tänne oikeen muuta kuulu. Kaikki on ollu ihan ok muuten.

Eliza 27+2
 
Tänään vähän parempi päivä. Olin siskon kanssa kylpylässä. Kysyin oikein lääkäriltä lupaa ja kuulemma saa käydä kun paikat vielä kunnolla kiinni. Oli ihana uida ja lillua vedessä.

Kiva kuulla Kipan ultrauutisia. Tiistaina sitten kuulen enemmän. Mua on alkanut synnytys pelottaan ihan tosissaan. Täytyy torstaina sitten puhua siitä äitiyspolilla.

Nyt tein terveellisen iltapalan. Kirsikkatomaatteja, kiiwiä ja viinirypäleitä. Ja litra vettä.
Voikaa hyvin!!!!

SatuKa 30+3
 
Satuka:Soita ihmeessä heti maanantaina äippäpolille aika ja varaa aika synnytyskeskusteluun lääkärin/kätilön kanssa. Luulisin että niitä aikoja voi varata.

Mua pelottaa myös se synnytyksessä etten jaksa sitä maratonia. Kunto kun ihan nollassa, kävely lenkitkin jääny kun tosiaan vauhti ei päätä huimaa ja sitten illalla paikat kipeenä.

Missä olette suunnitelleet vauvojen alussa nukkuvan? Me koottiin vkl:na pinnasänky ja siellä sitten Äitiyspaketin pahvilaatikko. Toinen sänky on vielä hankkimatta kokonaan. Ostetamme sen sitten joskus myöhemmin.Muuten kaikki melkein valmiina. Muutama koneellinen täytyy vielä pestä pyykkiä.

Voi kun te syötte terveellisesti, mä söin tänään jopa vähän paistettua pekonia ja sipsejä... Mutta ei ole närästänyt kun söin manteleita.

Voimia kaikille!
 

Yhteistyössä