Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Joo liitoskipuja täälläkin on. Ja alaselkä on kovilla! :eek:
Me ei vielä olla liitytty monikkoyhdistykseen, joskus on täälläkin tapana jättää asioita viime tippaan. ja se ärsyttää itteeni paljon...
kelan paperit palautin viime keskiviikkona ja paketteja odottelen kovasti!

Eliza 23+3
 
Joo. Tässä aikani kuluksi kirjoitan. Minäkin lepäilen kotona, koska viime yönä supisteli niin tujusti. Säikähdin aika paljon. Ruokamyrkytyksen jälkeen (tiistaina oli) kohtu on ollu tosi herkkä supistelemaan, ja mikä pahinta kipeästi.
Mun neuvolakuulumisia viimie perjantailta. Painoa tullut yht. 1,8kg (lähtöpainoa oli tarpeeksi, joten ei haittaa mua :) ) (Terkka kyllä sano et muista syödä, olen kyllä syönytkin ei vain mahu mahaan ku noi pienet puristaa mahalaukkuakin kasaan. Kaikki muu ok, verenpaine hyvä ja pissassa ei mitään.. Sf- mitan joka oli hurja, taisin tänne jo kirjoittaakkin.

Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta. Miehellä on siivouspäivä yms autonlaitto päivä. LApset pihalla ja mies vaihtaa nyt siis renkaita. Tekis mieli alkaa siivota, mutta mies sano et mun on ehdottomasti levättä. Säikähti itsekkin viimeöistä. Järkevänä naisena siis lepään. Maha menee samantien kovaks jos jotain erehdyn vähän kyykkimään. Viimeyönä pelotti ihan hirveesti et apua jos synnytys ihan oikeasti lähtis käyntiin.. Kaamea ajataus.

Etsiväkaksosten kanssa samoilla linjoilla synnytyksen suhteen..

Kiva et hooweet ja kattinkat ja äiteet tavataan suljetulla palstallakin :)
 
Mie kirjoittelen siellä suljetulla palstalla kanssa. Täytyy siellä paljastaa mikä on nimimerkki tällä puolella niin :wave:

Joskus tuntuukin vähän hassulta kun samojen ihmisten kanssa kirjoitellaan kahdella eri palstalla, mutta toisaalta osa porukasta on eri. Minusta ainakin tuntuu että siellä toisella uskaltaa kirjoittaa vähän aremmista ja henkilökohtaisemmistakin jutuista paremmin kun täällä saa aina miettiä että lukeekohan sukulaiset ja tututkin näitä juttuja. Ei meitä heinäkuisia tuplapakkauksia niin paljoa ole etteikö tunnistaisi jos jutut osuu lukemaan ja tietää lasketun ajan...
 
Etsiväkaksonen, olet ihan oikeasssa. Täällä ei voi olla täysin anonyymi, koska ei meitä kaksostenodottajia niin valtavasti ole ja se kiinnostaa muitakin, eli lukevat mielenkiinnosta ja saatta löytyä tuttuja, vaikka eikai se nyt varsinaisesti väliä olekkaan..
 
Nostellaanpa pinoa!

Nainenvaimoäiti Valmennukseen kannattaa varmasti mennä myös yksin, jos ei mies pääse mukaan. Varsinkin kun teille on tarjolla monikkovalmennusta.

Palstailusta Minä tosiaan kirjoittelen täällä sekä Monikko-onnea palstalla, joka on suljettu foorumi. Siellä on vain monikko-odottajia & -äitejä, joten jutut ovat enemmän vain tietyn kohderyhmän juttuja kun täällä 2+:lla on suurin osa yksösten odottajia/vanhempia.

Synnytys on käynyt mielessä, olen myös jutellut asiasta pelkopolilla sairaalassa. Vielä en ole paniikissa asian suhteen, mutta kun viikot etenee niin synnytys alkaa varmasti pelottamaan.

Yhdistys Me kuulutaan Hyvinkään seudun monikkoperheisiin. Toiminta tuntuu olevan sopivan aktiivista ja koska itse pidän vertaistukea erittäin tärkeänä, niin yhdistykseen kuuluminen on luonnollinen asia.

Oma napa Seuraava ultra torstaina. Tosi mielenkiintoista nähdä miten vauvat kasvaneet. Saa nähdä selviäisikö sukupuolet nyt, vai pitääkö odotella synnytykseen saakka. Oma vointi on aika kiva, ei ole mitään ihmeempiä kipuja; väsyttää vaan aika antoisasti :D

HW 28+6
 
Oma napa Tänään oli neuvola. Painoo tullut sellaset iloiset 800g/vk, joka pitäis pienentää puolella. En vaan ymmärrä, miten se tapahtuu, kun en mä syö yhtään enempää kuin ennen raskaana oloakaan enkä mä nyt ihan "laakereillani" makoilekkaan, vaikken mikään huippu-urheilija nyt olekaan...Neiti vauva on laskeutunut jo kovin alas...iik. Tosin kohdun suu 3cm ja kiintee/kiinni. Hemppa 107 raudasta huolimatta. Lepäillä pitää, ens viikolla varmaan jään töistä pois. Vihdoin.

Yhdistys Oon aikapäiviä sitten ilmoittanu Helsingin monikkoperheyhdistykseen, mutta ei olla kuultu mitään koko yhdistyksestä. Pitäneekin ottaa selvää tilanteesta..

Synnytys En oo kyllä ihan kauheesti asiaa miettiny, ehkä enemmän synnytyksen jälkeistä aikaa. Ihmetyttää, kun valmennuksesta ei oo kuulunut mitään, vaikka jo 2kk sitten sanottiin kättäriltä, että soittelevat pian aikoja valmennukseen.

Onko vielä töissäkäyviä tuplamammoja, vai oonko ainoo..?
 
Ronja78 onko sulle valitettu tuosta painonnoususta??? Kun tuolta suomen monikkoperheiden sivuilta lukee, niin siellähän sanotaan että painon pitäisi nousta toisen ja kolmannen raskauskolmanneksen aikana 750g viikossa. Ja täällä paikallisessa monikkovalmennuksessakin oikein tähdennettiin että syödä pitää jotta lapset kasvaa. Monikkoperheiden sivuilla on tuosta kalorimäärästäkin puhetta että kaksosia odottavan energiantarve olis 3500kcal päivässä kun se yhtä lasta odottavalla on jotain luokkaa 2500kcal.

Minusta neuvolassakin vähän turhankin paljon vahdataan sitä painoa, kun sitä tässä tuplatapauksessa KUULUU tulla. Vaikka myönnän että itselläkin joka kerta kun paino on noussut on vähän sellainen olo että apua...

Töissäkäynnistä
oon menossa keskiviikkona takaisin töihin. Oli tosi kiva kun sieltä tänään soiteltiin ja kyseltiin vointia ja että oonko tulossa. Sain vielä sovittua, ettei tule mitään koko päivän puhelinneuvottelusessioita, vaan teen nyt ainakin alkuun puolikkaan päivän jotain muuta ja toisen puolen olen sitten noissa asennusmaratoneissa. Oon siitä onnellinen, että tällainen jousto onnistui. Olen ajatellut jutella muutenkin että jos voisin tehdä töitä omaa tahtia vähän voinnin ja olon mukaan, niin onnistuisi pidempään tuo töissäolo. Täytyy vähän kuulostella olisiko se työnantajan kannalta parempi vaihtoehto kuin kokonaan saikulle jääminen. Se taas riippuu varmaan siitä saavatko tilalle sijaisen ja jos niin milloin...
 
Taas yksi ultra takanapäin. A oli edelleen raivotilassa mutta B oli vaihtanut paikkaa kaksion yläkertaan. Painoa oli 1394g ja toinen painoi reilu 100g vähemmän, en nyt muista tarkkaa painoa. Lääkäri sanoi että tässä nyt tärkeät viikot menossa eli pitäisi ottaa rauhallisesti. Viikolle 32/34 kun pääsee niin on hyvä juttu. Kohdunsuun kuulemma aavistuksen pehmeä mutta laittoi korttiin että kiinteä ja kiinni. Jännitin sen tilannetta niin paljon että oli verenpainekin sen takia tosi korkea. Ens viikolla neuvola ja siellä varmaankin taas matalemmat lukemat. Seur ultra on 2 viikon päästä.

Korkeintaan pari kk niin on vaavit jo tupsahtaneet maailmaan. Aika menee nopeasti!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kipa 28+5
 
Etsiväkaksoset Kyllä, joka kerta kun käyn neuvolassa, mulle valitetaan painonnoususta ja oon sielä ihan korvat punaisena..Neuvolantäti on kyllä ihan paras yksilö, mutta en nyt ihan tuota painohössötystä ymmärrä, kun en kertakaikkiaan tiedä, mitä tekisin jollakin toisella tavalla...Voishan sitä tietysti vaihtaa pelkkään porkkanaruokavalioon, mutta en mä usko, että nyt on tarkotus millään laihdutuskuurillakaan olla...
 
Kipa Hienoa että kaikki ok!

Painosta ei ole vielä kukaan valittanut. Yhteensä kiloja tullut reilu 10 kg ja lisää ehtii tulemaan vielä vaikka kuinka. Minä olen syönyt herkkujakin (aika reilusti toisinaan), joten sinuna Ronja unohtaisin painokommentit jos varsinkin tiedät että syöt normaalisti.

HW 28+6
 
Kiva lukea että kaikille kuuluu hyvää.

Itse en ole päässyt torstein jälkeen koneelle, kun tänne ei ole kuulunutkaan niin hyvää. Nopeasti to alkoi kovat alaselkä ja vatsakivut, pe synnytysvastaanotoon aamusta. Kaikki oli ok, mutta tulehdusarvot koholla eikä näkyvää infektiota, kohtutulehdusta epäiltiin. 3 eri lääkäriä kävi ihmettelemässä ettei vaan nyt synnytys alkaisi, lastenlääkärillekin ilmoitettiin, sillä jos kohtutulehdus vedet voi mennä koska vaan. Paniikki, järkytys, itku ja kaikkea mahdollista.

Pääsin kuitenkin kotiin kun vauvat ok, eikä mitään löytynyt. La tuleg´hdusarvokontrolliin jossa arvot taas nousseet, nyt kirurgikin kävi ja vatsaa runnottiin umpparin ja ties minkä vuoksi, vauvat voi hyvin, itse en niinkään. Ottivat sisään, kuulemma koska keskoset olisivat niin pienet, a-vauva 804g ja b-vauva 765g, joten avun pitää olla paikalla justa heti eikä melkein. Tytölle ei saatu hoitajaa, joten mies kotona ja minä itkin yksin sairaalassa, ihanaa henkilökuntaa kyllä taysissa. Tuli tunne ettei ollut vain minun panikointia vaan muutkin olivat varpaillaan.

Kello 15 alkoi järkyttävä vatsatauti, kaikki ulos joka suunnasta, tuleva infektio mitä todnäköisimmin selitti korkeat arvot ja nyt niitä kontrolloidaan. Kuume laski 39stä heti su aamuna taas 36.5. Nytn ollut kauhea tauti, mutta ei kohtutulehdusta, eikä muutakaan vauvoille vaarallista. Paikat kiinni kanavaa ultralla yksi mittaus 39mm ja toinen sen jälkeen 43mm (en tiedä oliko eri kulma). Kohdun uk´lkosuu sormenpäälle auki, mutta kuulemma tyypillistä uudelleen synnyttäjälle ja esikoisenkin kanssa oli ulkosuu hieman löysä jo alku odotuksesta lähtien. Nyt siis kaikki hyvin ja toivun kotona, mutta kyllä säikäytti. Menisi nyt 10 vka lentäen ohi ja olisi jo 36+1.

nainenvaimoäiti: Peruin meidän tays käynnin vatsataudin takia. Mennään vasta 21.5 (seuraava aika). monikko valmennukseen 15.4 ajattelin tulla pirkkalaan, mies ei pääse, joten todnäk olen yksin liikkeellä. Lähtisitkö sinne kanssani (siis jos meíehesi ei pääse mukaan)?? Laitetaan vaikka yv:tä jos ei täällä halua sopia sen kummenmin. Me asutaan lähellä keskustaa, kotoa rautatieasemalle n. 2km. missä te??

Lähden taas lepäilemään. Vointeja kaikille.
 
Adanea: Sullapa on ollut kurja viikonloppu. Onneksi kaikki on nyt hyvin, toivotan nopeaa toipumista!

Ronja: Mullekin sanottiin viisi viikkoa sitten Kättärillä, että kutsu valmennukseen tulisi pian, mutta mitään ei ole kuulunut. Käsittääkseni päivystysosasto järjestää meille kaksosten odottajille ihan oman geminivalmennuksen. Tai niin ainakin mainostivat monikkoperheyhdistyksen luennolla. Pitää kysyä asiasta ensi maanantaina ultrassa.

Mä oon kanssa vielä töissä ja ainakin tällä voinnilla pystynen olemaan töissä vielä melko pitkään, kun työ on kiireetöntä ja kevyttä toimistotyötä.

Painoa on tullut noin kahdeksan kiloa, reilu 600g/viikko. Neuvolan tädin mukaan ihan ok luku. Maha on kyllä jo melkoinen pallo ja puolitutut olettavatkin vauvojen syntyvän pian... Napa ei vielä ole pullahtanut, mutta ei se enää kovin syväkään ole.

Synnytystä en ole oikeastaan ajatellut, etenkin kun ekakertalaisena joutuisin vain arvailemaan, miltä se kaikki oikeastaan tuntuu. Jossain vaiheessa olisi tietysti hyvä alkaa valmistautumaan henkisesti...

Hyviä vointeja!

Eleanor 24+1
 
kipa hyvä että ultrassa oli kaikki ok! Ja painoa oli jo mukavasti molemmilla. :heart: Nähdään ensi viikolla!!!

Äitee saitte kyllä edullisesti vaunut ja jos todellakin ovat hyväkuntoiset. :eek: Ota rauhallisesti niiden supistelujen kanssa. Maatalossa voi olla kyllä helpommin sanottu kuin tehty. ;)

adanealla ollut kyllä hurja viikonloppu. Onneksi ei kuitenkaan synnytys käynnistynyt.

Synnytys alkaa pikku hiljaa jännittään, varsinkin kun viikonloppuna oli tutustuminen sairaalaan.

ON illalla B jumppas niin että tunsin pienen jalan :eek: alavatsassa. Oletan ainakin olleen jalka, kun oli pieni kova patti joka yritti tunkeutua mun mahanahan läpi. :LOL:

SatuKa 27+0
 
Voi Adanea hyvä kun ei synnytys alkanut. Kyllä tää kaksosten oottaminen on. meillä on melkein kaikille enemmän tai vähemmän vaivaa...
Pidetään nyt kaikki ekstra hyvää huolta itsestämme...

Äîtee hienot vaunut olit saanut. Onnea vaan.

Mulla alkaa kohta 5. viikko tätä makoilua. Tekis mieli jo jotain saada aikaseks, mut onneks toi meijän au pair tyttø on noin reipas, vaikka eihän sen voi kaikkea laittaa tekemään. Muutenkin oon huono pyytämään et teetkø sitä tai tätä, mut tajuaa onneks ite tosi paljon.

Meillä tytøt kans pitää kovaa showta. Tosin kakkonen oli hiljaa vuorokauden verran,mutta alotti viimeyønä taas. Närästys on taas pahentunut eikä mikään tunnu auttavan... Voi tätä valituksen virtaa. pitäs olla onnellinen kun noita lapsia tulee se kun ei aina ole itsestäänselvyys.

No muutaman kuukauden päästä kaipaamme tätä aikaa kun pääsi näinkin helpolla...

Mukavaa päivää teille kaikille.

Kattinka 30 tasan

 
Synnytyksestä vielä piti sanoa: Mulla oli esikon alatiesynnytys tosi positiivinen ja helppo kokemus. Toivon nytkin pääseväni synnyttämään ilman sectiota nimittäin siitä toipuu nopeammin ja pääsee pikemmin kotiin. Ennen ekaa raskauttani pelkäsin hirvesti ajatusta synnytyksestä ja ajatuskin kammotti. Nyt taas pelkään ajatusta kipeistä leikkaushaavoista.
 
Heips! Ultra taas takana ja kävin vaihtelun vuoksi Riihimäellä ultrassa Hämeenlinnan sijaan. Pääsin tosi nopeasti lääkärin vastaanotolle, joten oli ihan hyvä valita Rmk. Ei tarvinnut odottaa 2.5 tuntia kuten Hml yleensä.

Kohdunsuu on kiinni ja kaulaa reilut 4 cm, eli just niin kuin pitääkin. Molemmat sikiöt painoi noin 1350 g, eli kasvua viime ultrasta kahden viikon takaa noin 300 g. Seuraava ultra 2.5 viikon päästä, sitten aletaan myös ottamaan KTG-käyrää.

Mitäs muille kuuluu, kun on ollut niin hiljaista?

HW 29+2
 
tänne ei mitään ihmeellistä viikot vaan etenee. ens viikon to uus ultra jos silloin olisi kerrottavaa... mutta kyllä täällä päivittäin käyn ukemassa.
Synnytys sujui esikoisen kohdalla ongelmitta (ilman puudutusta), mutta tuskallisesti. silti haluaisin kovasti alateitse synnyttää.
 
Ei tännekään kuulu mitään uutta. Ihmeellisen seesteistä kautta vietän. Alapään kivut ovat vähentyneet tai sitten olen vaan tottunut niihin. Pitkiä lenkkejä ei edelleenkään tehdä mutta pystyn silti liikkumaan paremmin kuin aikaisemmin. Verenpaine huitelee edelleen taivaissa mutta kriittistä 100 rajaa ei alapaine ole ylittänyt vaikka viimeksi neuvolassa olikin 99. Eli ei tarvita vielä lääkitystä. Ens viikolla taas ultra, kivaa!!! Meillä A-vauva ollut raivotarjonnassa jo pitkään. Nyt on kuitenkin potkinut kylkeen ja toivon, ettei ole kääntymässä. B kököttääkin nätisti peppu alaspäin ja potkii kipeästi tuonne alas. Sais molemmat siirtyä vähitellen päät alaspäin, vielä kun tilaa on reilusti.

Sairaalassa olemme käyneet tutustumassa. Tuli hetkeksi sellainen tunne, että jos en kuitenkaan synnyttäisi. Mutta ei nämä voi kyllä loppuiäkseenkään tuonne mahaan jäädä. Onneksi tässä on vielä pari kuukautta aikaa. Loppua kohden synnytys voi ollakin aika houkutteleva vaihtoehto, kun olo on niin tukala. Ens viikolla meillä on vauvanhoitovalmennus. Täällä on kuulemma ollut valmennuksissa joskus mukana ihan oikeita vauvoja ja vanhempia. Se tekisi miehelleni hyvää, hän kun ei pahemmin ole vauvoja nähnyt (siis sellaisia kuukauden vanhoja). Katsoi sairaalassakin tosi pitkään pientä vastasyntynyttä, joka oli valohoidossa. Minä en voinut edes katsoa, kun itku olisi tullut. Niin ihanan pieni se oli, kun makasi mahallaan peppu pystyssä.

Vihdoinkin ollaan saatu vaunut hankittua. Ei ihan yhtä edullisesti kuin äitee mutta olivat sen väriset kuin haluttiinkin ja hyväkuntoiset. Enää puuttuu sitterit ja turvakaukalot. Ja tietenkin kaikkea pikkujuttuja, kuten tutteja, tuttipulloja, harsoja, ym.

Pian lähden laattaliikkeisiin etsimään vessan lattiaan laattoja.

Viikonloppuja!!!

SatuKa 27+3
 
Ei täälläkään mitään tapahdu (onneksi). Makoilen vaan. Saa nähdä maanantaina mikä tilanne kun meen ultraan. Tuntuu, et on helpompi liikkua, mut en ihan hirveesti uskalla kun en halua takas sairaalaan, enkä kyllä vielä synnyttämäänkään.

Satuka: Mulle on kakskin eri lääkäriä täällä sanonut et parhaiten kaksosten synnytys menee jos A on pääalaspäin ja B jalat edellä. A avaa kuitenkin kanavat ja B joudutaan kuulemma joskus kiskomaan nopeasti ulos kun sykkeet heikkenee ja jaloista saa hyvin kiinni. Siis näiden lääkärien mukaan parempi jos B ei käännykkään. En tiedä onko siellä Suomessa samat mielipiteet. T䨨allä kun on jopa raskausaikakin 2 pv pidempi kun siellä.

Mua närästää niin, ettei tästä kirjoittelusta taas tule mitään. Pysykäähän yhtenä kappaleena.

T: Katinkka 30+3
 
Täälä lääkärikäynti takana. Viikkoja 25+5. Sf-mitta sama kuin viimeksi neuvolassa 34cm, eli ei kasvua (Viimeksi oli tullutkin hurjasti). Painoa on tullut nyt koko raskauden aikana yhteensä 4,6kg. En jaksa laskea paljonko se oli viikkoja kohden. :) Kohdunkaulaa 2,5cm, oli lyhentynyt. Paikat pehmeät mutta KIINNI!!! (yksösraskauksissa tässä vaiheessa olen ollut sormelle auki) SAttui lääkäri jolla itsellä kaksoset, ni oli hieno kysellä kaikkea.. Sanoi että olet ollut viisas kun olet maannut kun on supistellut. Sanoi että paikat kuitenkin niin pehmeät että hyvä muistaa levätä, levätä, levätä ettei yhtäkkiä sit aukene. Mut tässä vaiheessa voin huokaista. Ihmettelen kun olen päässyt näin pitkälle näin vähäisin vaivoin. Ei nivuskipuja. Ainoa on (inhoan sanoa tätä ääneen) suonikohju alapäässä. Inhoan sitä ylikaiken ja se tosi ärsyttävän tuntuinen.

jotain

pissat miinusta
hb 112 (jatketaan yhellä rautatabulla)
verenpaine: 113/84
sf 34
painoa yht 4,6kg (kokoraskauden aikana)

Maanantaina ultraan. Meikäläinen pääsee toiseen ultraan tän raskauden aikana. Nimittäin eka oli 18+5 ja nyt maanantaina ku on ulra, ni viikkoja 26+1

tässä pikaiset. Hyvässä kunnossa ollaan. toivuttu ruokamyrkytyksestä hyvin ja viikonlopun supistelutkin loppunut. Jaksellaan naiset!

Kohta alkaa kääröjä putkahdella maailmaan. Kukakohan on ensimmäinen. Kattinka!?
 
Sunnuntaita!

Pitää nostella meidän pinoa ettei pudota liian pitkälle.

Meillä alkaa olemaan kaikki hankinnat tehty. Perjantaina ostin imetystyynyn ja tänään hain postista hoitopöydän. Amme ja sitterit puuttuu, mutta ne saa sitten lähimarketista/kavereilta kun vauvat syntyneet; tänne meidän pikkuasuntoon kun en niitä viitsi vielä hankkia kun vievät kuitenkin tilaa. Ai niin, kantoliinakin on vielä hankkimatta koska haluan ensin sovitella eri malleja ennen ostopäätöksen tekoa. Miten teillä muilla, onko tavarat jo kasassa vai kaikki ostamatta?

Oletteko muuten ajatelleet kokeilla kestovaippoja? Minä harkitsen kestojen kokeilua, saa sitten nähdä riittääkö virtaa...Mies on ihan innoissaan kestoista, mutta hänhän ei pesekään pyykkiä :D

Tänään aamulla mies onnistui kuulemaan tosi selvästi A-vauvan sydänäänet vatsan päältä, korvalla kuunnellen. Tuntui aika jännältä, että ne kuului niin selvästi!

Kirjoitelkaahan muutkin!!!

HW 29+5
 
Âitee: aika kypsä alan olla näihin vaivoihin, mut jos nyt kärsis vielä ainaki 5 vk.

HW: Täällä ei tuo kestovaippailu oo oikeen inn, johtuu osittain ehkä siitäkin et vaipat on yli puolet halvempia kuin Suomessa. Esikoisen aikana olin vakaasti päättänyt kestoilla ainakin osaks, mut se sit jäi ja niin taitaa jäädä täll¨kin kertaa :ashamed: .

Tavarat ei tosiaankaan ainakaan vaatteiden kannalta oo kasassa. Sittereitäkään ei oo ja voi jäädä hankkimatta. Leikkikehän kyl tarvisin, et saa vauvat turvaan esikoisen jaloista. Jos ens viikolla jo pääsis kauntoaan kohentamaan ja sit joskus kauppaa.
Mulla on muuten pikkuruun kantoliina ja oon ollu tosi tyytyväinen. Hyvät sidontaohjeet ja hyvä asiakaspalvelu http://www.pikkuruu.fi/ . Oon jo kyselly kaksosten kantamisesta ja vastaus tuli alta aikayksikøn. Mukavat hinnat jne...

Omassa olossa ei juuri muuta kuin valittamista. Eipähän ainakaan tuu vauvakuumetta heti tän raskauden jälkeen ja hyvä niin kun ei jaksais enää ihan heti noita hoitoja ja ikää alkaa varsinkin miehellä olla sen verran että eikøhän nää tässä oo. Esikoisen synnyttyä pakkailin itkien pois äitiysvaatteita peläten etten saa enää niitä käyttää. No yøpuvulla tässä on viimeaikoina hyvin pärjänny. No muistutan itelleni jokapäivä kuinka onnekas oon kun noitaa lapsia yleensä viimein sai.

Ihana lukea kuulumisianne itellä vaan on hankala kirjottaa.

Voikaa vielä paksusti.
:heart: :llä kattinka
 
Sunnuntaita!

Meillä työntäyteinen vknloppu takana, anoppi kylässä pe-su!!!! Hoiti kyllä tyttöä eilen niin että päästiin miehen kanssa kaksin käymään ikeassa ja hankittiin vähän kaikkea tarpeellista. Olo nyt ok, supistellutkaan ei ole vatsatau´din jälkeen, joten täytyi käyttää tilaisuus hyväksi kun vielä voi!!!!

Hankinnat alkaa olemaan jo valmiina, rattaat/vaunut (double wave), vaatteet (tosin hirveästi ei ole 50 cm kun ei tiedä koska vauvat syntyy, saahan mies niitä sitten kaupasta haettua, jos lisää tarvitsee), 1 sitteri, 1 pinnasänky ja 1 kaukalo. Kaukalo saadaan lainaan (römer baby safe plus, sama kuin meidän esikoisella, oli tosi hyvä) ja sitteri myös. Me nukutetaan vauvat aluksi samassa pinniksessä ja sit omissaan, joten hankitaan se hiukan myöhemmin. Tilaa ei v ain ylimääräisiä ,joten ei viitsi jo nyt hamstrata kaikkea, kun niitä ei ihan heit tarvitse.

Täällä oli la aamuna aamulehdessä juttu pienestä keskosesta joka synt vklla 27+. Oli niin pieni, kuvattu teholla. Tuli kyyneleet silmiin ja taas kerran toivoi että menisipä mahd pitkälle oli oma olo mikä tahansa...

Ens vklla ultra!!! Kiva nähdä miten vauvat ovat kasvaneet.

Äitee: olit löytänyt tosi kivan näköiset vaunut ja tosi edullisesti. Hyvä löytö!!!

Káikilla vaan viikot paukkuu, pian jo isolla osalla 30 vk täynnä. Hieno homma. Toiv päästään kaikki mahd pitkälle!!!
 
Moi! Minä jouduin perjantain lääkärikäynnin yhteydessä sairaslomalle äitiysloman alkuun asti ja vuodelepoon. Kohdunkaula oli lyhentynyt niin paljon ja aukesi painamalla. Pistän nyt iltaisin laskimotukoksia estävän piikin mahaan ja rukoilen että nämä ei vielä synny. Kirjoittelen ja luen viestejä nyt kännykällä. Harmittaa kun kaikki isommat jutut on ostamatta mutta lasten vointi on nyt tärkeintä! Muistakaa muutkin lepäillä, minullakaan ei tästä ollut mitään oireita. Eli voikaas paksusti ja kirjoitelkaa ahkerasti! Käyn kyllä lukemassa mutta kirjoittaminen on tosi hidasta ja hankalaa. Etsiväkaksoset 25+6
 

Yhteistyössä