Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Mom44 saako udella sulta mistä olette saaneet Emmaljungista hyvän tarjouksen? Nimittäin kun itse olen soitellut niin aika nihkeästi tuntuvat antavan alennusta niistä. Voitaisiin käydä hakemassa kauempaakin kun hinta olisi kohdallaan.

Tänään käytiin katsomassa autoa ja se oli sitten jo myyty ennenkun paikalle päästiin. Tylsää.

Komea keli kyllä tosiaan tänään!

Etsiväkaksoset 23+4
 
Etsiväkaksoset: saatiin tarjous Variston Lastentarvikkeesta.
Se kirjoitti meille ovh hinnat, mutta sanoi että kun he eivät saa kirjoittaa tarjoushintaa ylös.
Silloin ei vielä oltu päätöstä tehty.. No Mun mielestä ne kuitenkin on parhaat, Briot tuntui jotenkin "letkummilta" tai jotain.. Siis tosiaan jämäkkyyttä kaipaan kun pitäis tuo kaksvuotiaskin saada lautailemaan.. =)

Ny kaffenkeittoon.. =)
 
Täällä sairastetaan. Esikoisella 2,5,v on mitä ilmeisimmin rotavirus. Alkoi to aamuna kuin salama kirkkaalta taivaalta ja jatkuu edelleen. kuume 39, suppo pitää alhaalla n. 2h ja sitten taas 39. Pronaxen autaa hiukan paremmin. Mikään ei pysy sisällä, painokin tippunut 15,5 kgsta 13,5 kg (pitkä tyttö, joten näyttää nyt niin ruipelolta, sääliksi käy, kun kovat kivut).Ellei olo ala tokenemaan hu iltaan mennessä, joudutaan taysiin tiputukseen. Mieleen on välillä juolahtanut, että kun nytkin on aika rankkaa, mitenköhän sitten kun pieniä potilaita on kolme ja kaikki samalla kertaa??? Kaitpa se hätä keinot keksii...

Äitee2: Mistä päin olet kotoisin?? En muista onko se ollut jossain aiemmassa viestistä, ajattelin vain että minkä alueen kela jakaa jo uutta pakkausta. Miedän pitäisi saada pakkaukset 2 viikon kuluessa, en tiedä mikä tilanne Tampereella on. Toisaalta ihan sama kumman saa, tosi kivoja varmasti kaikki.

Sain seuraavan ultra ajan vasta vklle 27. Rakenne oli 20+2 ja sit ultrattiin kerran rv 21, aika pitkältä tuntuu väli, mutta sanoivat että kun rakenteet ok ja vettä hyvin vain painoa seurataan. Rv 20+2 vauvojen painot olivat A:lla 400g ja B:llä 380g, joten kun suht pieni painoero kait ne ultraa harvemmin kun omat kalvot ja istukat. Kovasti molemmat möyrivät joten en ole huolissani ja ainakin vatsa kasvaa!!!! Miten usein teillä on kontrolleja? Niin ja kohdunsuun tilannehan tarkistettiin viime viikolla ja kaikki ok. Tai sitten Tampere on säästäkuurilla ja kontrolleja on siksi harvoin....

Onko teillä supistellut kovasti?? Te jotka olette kotona vanhempien lasten kanssa, miten olette jakselleet? Itselläni mennyt hyvin tähän asti mutta läpi yön valvominen sairaan lapsen kanssa ja jatkuva sylissä pitäminen on lisännyt supistelua. Toiv. tyttö paranee pian...

Tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville...
 
Adanea Suositusten mukaan kaksoisraskauden seurannut ovat yleensä seuraavasti: rv 24, rv 28, rv 30, rv 32, rv 34, rv 36 ja sitten viikon välein. Jos tarpeen, seurantoja tihennetään ja ultrien välissä saatetaan käydä käyrillä sekä tarkastamassa kohdunsuun tilanne. Eli aika kumma jos sulla seuraava tarkastus vasta rv 27.

Pakkausesta Minä sain pakkaukset pari viikkoa sitten ja mulle ainakin tuli tuo vuoden 2007 makuupussi (myös muut vaatteet näyttää samoilta). Tuo alla oleva kuva on ainakin tänään vielä Kelan sivuilla ja siellä on maininta että 2008 pakkausta aletaan jakamaan kun vanha pakkaus loppu.



HooWee 27+5
 
Sunnuntaita!

Adanea: kyllä supistelee.. tosin olenkin jo ollut saikulla yli kuukauden yhteensä supistuksista.. Varsinkin tosiaan kun vanhempien muksujen kanssa puuhaa.. Mutta myös ihan näissä peruspäivittäisissä puuhissa, astian-ja pyykinpesukonetta täyttäessä/tyhjentäessä.. :(
Meillä kanssa neitikin on nyt kipeenä, ja viime yökin meni taas rohinaa kuunnellessa. Eikä helpota se että itse on samassa kunnossa..
Päiväunet, siinä mun vinkki kaikkeen =)
Eli jos suinkin on mahdollista niin ehdottomasti kannattaa pienet tirsat ottaa.. Osan kotitöistä kuitenkin voi sitten tehdä muksujenkin kanssa.. =)

Ihme vaivankin keksin tässä tänään, vanha (siis 2v) epparihaavanpaikkaa tuntuu ikään kuin kiristävän kokoajan.. Siis tosi oudon tuntunen, ei silleen kipee tms mutta kiristää..??
Liekö liittyis näihin liitoskipuiluihin ja suppareihin.. Kunhan ei vain kielis siitä että tuolla tapahtuisi vielä mitään ihmeempää.. jotenkin vähän huolettaa että jos tosiaan jo viimeksi oli lääkärin mielestä aavistuksen pehmentynyt, ettei nämä pehmentäis tms lisää...
Ei kyllä aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään ongelmia, mutta tämä on kyllä muiltakin oireiltaan/ osin ollut ihan omaa luokkaansa.. =)

Jaha, jos menis niille hyvin suosittelemille päiksyille.. =)

Mukavaa sunnuntaita ja kenties jo alkavaa viikkoa kaikille mammoille! =)

mom44 22+4
 
:wave: Tulin kurkkimaan tähän pinoon, kun minulla on nuo kaksoset ennestään ja nyt sitte jännitetään että onko meille tulossa yksi vai kaksi. Onko teillä ensimmäiset kaksoset, vai onko perheessä useammat tuplat?
Kyllä ihan mieluusti saa toiset kaksosetkin tulla, jos on tullakseen :D
Pojat on nyt jo 3,5v eli alkaa elämä jo rauhoittua, tosin aika vilkkaita kyllä ovat.
Koko raskauden ajan molemmat olivat perätilassa ja sectiopäivä oli jo päätetty. Pari päivää ennen leikkausta meni lapsivesi ja painuttiin sairaalaan. A-poika oli kääntynyt rv 37+5 ja siitä sitten alkoikin synnytys. Oli aika järkytys, kun koko odotus ajan oli puhuttu sectiosta :LOL:

Tsemppiä kaikille odotukseen, voin kuvitella, että pian alkaa olla aika iso olo :D
 
Heippa paksukaiset!

Pääsin sit mankumiseni ansiosta torstaina ultran jälkeen kotiin. Kohdun kaulan tilanne oli edelleen sama kuin sairaalaan joutuessani rv.25 eli 9-12 mm. Lääkäri ei silti ois päästäny, mutta uhkasin synnyttäväni pelkästään huolesta esikoisen takia. Hyvin olen saanut maattua täälläkin kiitos korvaamattoman au pairin ja olihan mieskin viikonlopun kotona. Keskiviikkona on uusi kontrolli sairaalassa ja jos kaikki on edelleen yhtä hyvin niin saan liikkua joak toinen tunti ja sitten voin lopettaa vertaohentavat ruiskeet. Onneksi on noilta hormonihoito ajoilta tuo pistely tuttua.

Oispas ihanaa kun sais noi äitiyspakkaukset. Esikoiselle ostin aikoinaan kaverilta pakkauksen, kun ei sitä itse tarvinnut. Nyt en taida viitsiä, vaikka makuupussit ja haalarit ois kyllä kivat, mutta mulla jäi muuten kylla¨ne vaatteet vähälle käytølle.

Tosta linea negrasta piti mainita, että nyt ei oo mitään, mutta esikoisen aikana se oli tosi selvä ja otti kauan synnnytyksen jälkeen enenkuin se katos.

Oli mielessä muutakin mitä oisin halunnu kommentoida, mutta en nyt muista... kerrsn jo hävis teksti ku kävin edellisellä sivulla lunttaamassa. Laitan tähän vielä päivitetyn listan Äiteen synnytys sairaalalla.

Kattinka 35 v. la 19.6 tyttö +tyttö 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS)
Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät)
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS)
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi (EKKS)
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3ja4 lapsi (Tays)
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät)
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2 ja 3 lapsi (Tays)
Mom44 la 30.7 2 ja 3 lapsi

Vielä puuttuis Mom 44 ja Etsiväkaksosten sairaalat jos haluatte ne lisätä.

Iso :hug: kaikille Kattinkalta ja ottakaa rauhallisesti.

 
Hienoa Kattinka että päästi kotiin! On varmasti rankkaa maata sairaalassa kun esikoinen on kotona. Itse huolehdin kanssa mahdollisesta sairaala-ajasta, vaikka esikoinen pian 10 v. ja mies sekä äitini pystyvät hänestä huolehtimaan. Äiti on kuitenkin äiti =)

Tänään pesin ensimmäisen koneellinen vauvapyykkiä! Tuntuipa jotenkin hassulta laittaa pikkuvaatetta koneeseen. Olen ajatellut järjestäväni kaikki vauvajutut kuntoon muutaman viikon sisään, jotta kaikki olisi sitten valmista jos vaikka joutuisi vuodelepoon tms. Ostin myös KappAhlista yhdet imetysliivit. Ne ei ole mitkään ekstra hyvät, mutta en raaskinut laittaa yli neljääkymppiä Triumphin liiveihin kun nuo irtosi hintaan 12,95?.

HooWee 27+6
 
Pikainen hei, kun tuo termiitti vieressä tuhoaa kaiken.. :LOL:

kattinka: olin laittavinani jo.... Kät/ KOS olisi meille sairaala (siis kätilöopisto)

Äiteelle, kiitos, kokeilin tuossa päiksylevolla jo.. =)

MissMaisako se kyseli, ekat tuplat tulossa, kotona toki esikoinen 7v ja kuopus kohta 2v (ed.mainittu termiitti.. toim.huom.. =) )

nyt vedetään sormesta..äittii, muuo.. (siis tahtoo muroja.. =) )

siis heipant taas..

Mom44
 
Kattinka 35 v. la 19.6 tyttö +tyttö 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS)
Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät)
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS)
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi (EKKS)
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3ja4 lapsi (Tays)
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät)
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2 ja 3 lapsi (Tays)
Mom44 la 30.7 2 ja 3 lapsi (Kät/ KOS )


Sorry Mom44 yritin etsiskellä tietoja, mutta jäi huomaamatta. Nyt se on siinä.

Mulla kivistelee alavatsasta, mutta taitaa olla vaan suoli kun valittaa.

HooWee: Minä tossa viikonlopun aikana kans selälläni maaten poistin vaatteista hintalaput ja niskasta hiertävät lappuse. Pesukoneeseen ois mies vieny, mutta en oo ostanu vielä herkän ihon pyykkiainetta. Ihan ekoja ei viitti omolla pestä. Ja eihän se huoli niistä lapsista lopu, vaikka olisivat jo eläkeiässä. B)
 
Oltiinpas pudottu jo kauas.

Katinka:Mä jo luulin että synnytys on käynnistynyt kun et ollut muutamaan päivään kirjoitellu. Onnittelut kun olet päässyt kotiin lepäämään, muista kuitenkin ottaa iisisti.

Minä myös avoin äitiyspaketin sunnuntaina ja toppapuku ja se raidallinen body oli tosi kauniit ja kyllä ne kaikki muutkin mulle kelpaa. Tänään oli neuvola, pissa ja verenpaine Ok. Painoa tullut 1.350/vko mutta ei taaskaan kommentoinut mitenkään ja eipä se muakaan haittaa kun aika paljon kuitenkin jaloissa jo turvotusta. Kohdunpohjankorkeus oli 32cm. Tänään ollut kävely tuskallista kun häpyluut jo sattuu. Nyt jo alkaa olemaan näitä loppuraskauden oireita mutta kyllähän tässä jo kokoakin on. Välillä tekee jo tiukkaa pysyä tuon rasavillin perässä kun lähtee juoksemaan karkuun. Maanantaina pääsee taas ultraan kurkkimaan pienokaisia :)

Kipa 27+6
 
Heissan!

Minä kävin tänään aamulla neuvolassa ja painoa ei ollut tullut onneksi kuin reilu 300g/viikko. Kokonaispainonnousu on 10 kg, ihan riittävästi jo siinäkin. Hemppa ei ollut lähtenyt nousuun, vaan oli nyt 103 kun se viimeksi kaksi viikkoa sitten oli 104. Alan nyt ottamaan kaksi Obsidania yöllisellä vessareissulla. Toivottavasti vatsa kestää. Sf-mitta oli 30 cm. Seuraava ultra mulla on ensi viikolla.

Neuvolan jälkeen kävin Prismassa ostamassa liivinsuojia, tuttipulloja, tutteja yms. vauvatarviketta.

HW 28+1
 
Heips!

Taas päivä kun ei oikein luista.. :(
Alkaa jokseenkin sapettaa kun ei mitään pysty tekee.. Aamulla oltiin pihalla neidin kanssa ja sisälle kun tultiin ajattelin että onpas mukavan reipas olo joten siivoanpa vähän.. No eipä tarvinnut kun imuroida ja pöntöt pestä niin nyt supistaa vietävästi kun koitin just vielä tiskejä hoitaa.. Huoh..

Ketuttaa tää avuttomuus.. eikö musta ole muuhun kuin netissä surffaamaan ja sohvalla lojumaan??? :LOL:

No joo, se valituksista..
Sain kelankin paperit vietyä, nyt oottelen koska tulee pakkausrahat että pääsee shoppaamaan pikkuruisia vaatteita.. =) Ei siis oteta pakkauksia, vaikka kivojahan nekin olis ollut.. Turhia vain kun edelliset on hyvässa tallessa.. (mulla on taipumusta tähän -jos joskus tarvii- säästämiseen....)

Viikon päästä olis se polikäynti, toivottavasti sitten laittaa kerralla loppuun asti sen saikun..
Ja kuitenkin toivottavasti kaikki olis kunnossa, ettei mitään yllätyksiä tulis.. Tosin ainakin liikehdinnästä päätellen voivat hyvin.. =)

Kovin vähän muuten kaikilla on tuota painoa tullut.. tai sitten mulla on erityisen paljon.. =)
Kohta paukahtaa kai 20 kg ajasta ennen raskautumista. Tosin minä syytän osittain tupakoinnin lopettamista painon noususta.. =)
Ja ehkä varaakin on, indeksi ennen oli alipainon puolella.. Mut kun ei normioloissa nouse millään.. :(

Nyt taas kokeilemaan josko kuitenkin sais loput tiskit hoidettua, ja sitten sohvalle lojumaan.. =)

Kaunista aurinkoista kevään& kesän odotusta!

mom44 ja tasan 23
 
Hups kirjoitin tänne jo viestin ja pikku apulainen sai sen jo poistettua...Niin mulle tullut myös painoa lähes 20 kiloa.

Olen myös ostanut imetysliivit vaikka ei vielä tiedäkkään onnistuuko imettäminen ja mikä koko sitten mahtaa olla. Haluan vaan nyt laittaa mahdollisimman paljon valmiiksi nyt kun vointi vielä hyvä.

Nyt nauttimaan auringosta :)

Kipa jo 28 viikkoa
 
Oletteko muuten kyselleet jo kummeja? Ja otatteko yhteisiä kummeja vai molemmille omat? Meillä on nyt 2 kummia tiedossa mutta ei olla vielä heiltä kysytty. Molemmille omat kummit ja kysymme vasta synnytyksen jälkeen.
 
Hoh.. torkahdin kymmeneksi minuutiksi sitten sohvalle just ennenkuin neiti heräs päiksyiltä.. Nyt aika sopivan "pöhnäinen" olo.. :LOL:

Kummeista.. On mietitty ja kysyttykin, kaksi tällähetkellä kasassa.. =)
Ei vain oikein ole lähipiirissä sellaisia keltä kysyä..
vaikka eipä se nykypäivänä taida olla enää selllainen juttu kuin esim.omana lapsuus aikana..
"välttämätön paha".. :LOL:

Jaksamisia sinullekin Äitee :hug:

Nyt välipalalle ja vähäksi aikaa auringosta nauttimaan taas kun sitä riittää.. =)
 
Terveisiä kontrolliultrasta. Pikkuiset olivat lähes saman painoiset, harmi vaan kun lääkärillä oli kiire, eikä kirjoittanut mitään mittoja äitiyskorttiin. Mutta paino oli muistaakseni lähes 900g/vauva. Uusi aika saatiin kuitenkin 2 viikon päähän. Kuulemma seurataan edelleen, että paino pysyy samankokoisena.

Mulle puolestaan on tullut painoa n. 11 kg raskauden alusta. Silti tuntuu, että painoa on ihan hirveästi ja liikkuminen on hengästyttävää.

Kummit on mietitty mutta ei vielä kysytty. Osa kyllä taitaa tietää jo kysymättäkin. Mutta pian pitäisi tehdä asialle jotain.

Nyt täytyy mennä syömään, en ole ehtinyt syömään koko päivänä..

SatuKa 26+1
 
Mulla oli polilla tänään tarkastus ultra. Kohdunkaula oli nyt pidimmillään 9 mm, mutta pääsin vielä kotiin kun lupasin olla varovaisempi. Reilun viikon päähän pitää varata aika omalle synnytyslääkärilleni kun menen sinne mieluummin kun sairaalan lääkärit on aina niin myøhässä. Tänäänkin istuin tunnin odottamassa, vaikka istuminen on ehdottomasti kielletty.

Molemmat on päät alaspäin. 1 on ollut sitä jo monta viikkoa, mutta kakkonen pyørii kuin hyrrä. (täällä ei siis puhuta A:sta ja B:stä vaan ykkøsestä ja kakkosesta). Painossa mennään - 20 ja olikohan se -24 %. Kiloissa kuulemma tarkottaa +\- 1 kg.

Molemmille otetaan varmaan kahdet kummit kun esikoisellakin on. Yhet Suomalaiset ja yhet Norjalaiset. Kaipaisin mielipidettänne tälläiseen juttuun: Olin ajatellut pyytää kummeiksi toiselle veljeni ja tämän vaimon, joihin meillä on todella läheiset välit. Heille kuitenkin kävi ihan hirveä onnettomuus nimittäin heidän esikoisensa kuoli synnytyksessä hapenpuutteeseen 7 vk sitten :'( . Käyvät nyt terepiassa ja kävyn tapaamisissa jne... Asiasta puhuvat tosi avoimesti ja ilman katkeruutta. Onko sopivaa kuitenkaan pyytää kummeiksi näin pian oman lapsen menetyksen jälkeen? Mitä luulette?

Mom 44 ja äitee ottakaa nyt ihmeessä rauhallisesti. Ei ne tiski tai halot mihinkään katoa. Sit harmittaa vielä enemmän jos joutuu täyslepoon. Pysytään nyt vaan kaikki yhetnä kappaleena vähintään tonne 35 viikolle jooko.

Kipa: Sain viimein eilen laitettua sulle y:n. Kauan oon siitä haaveillutkin, ennekuin sain aikaseks.

HooWee: mun sf.mitta oli tasan viikko sitten toi sama ja silloin olin tasan niin pitkällä kuin sinä.

Nautimpa hetken tästä rauhasta vielä kirjani kanssa kun aupair on Norjankurssilla ja poju naapurin tytøn kanssa ulkoilemassa.
Musta tuntuu muuten aivan hirveeltä olla passattavana en oo tottunu tälläseen :/ .

Voikaa paksusti toivottelee Kattinka
 
Minä olen kanssa sitä mieltä Kattinka, että voitte pyytää kummeiksi. Ja vaikka sanoa, että ymmärrätte, jos he haluavat kieltäytyä. Voi olla, että ajan kuluessa kummilapsesta tulee todella tärkeä osa heidän elämää vaikka alussa voikin olla vaikea suhtautua teidän pienokaiseen. Tosin minulla ei ole kokemusta pienen lapsen menettäneistä...
 
Vähän samoilla linjoilla olen Satuka:n kanssa tuossa Kattinkan kummiasiassa. On varmasti ymmärrettävää, jos he eivät halua tulla ristiäisiin ja pitävät vähemmän yhteyttä aluksi mutta kummius on kuitenkin koko elämän kestävä asia eikä rajoitu vain vauva-aikaan.

Satuka Hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin ja vauvat oli kasvaneet tasaisesti!

HW 28+2
 
Heips!

Kattinka: koetan ottaa rauhallisemmin.. =)
Mieskin eilen sanoi sitten että jos jättäisit nuo siivoilut hänelle..

On vain niin hankalaa "heittäytyä saamattomaksi" kun ikänsä tottunut tekemään koko ajan jotain.. Tai siis silloin kun on aikaa niin on kiva ollut siivoilla ym pikku puuhaa, ja nyt kun oikeesti sitä aikaa olisi niin ei voikaan.. Ja ehkä taustalla sitä huonoa omaatuntoa siitäkin ettei töissä pysty olemaan..

Kummikysymykseen Kattinkalle peesaan edellisiä, eli ehkä kieltäytymis optiolla esittäisin asian. Voihan se olla että kuitenkin kummius ns.toimisi terapeuttisena kokemuksena??
Siis taas maallikkopsykologina voisin näin kuvitella. Tietysti sinä tunnet heidät paremmin.. =)

Mitähän muuta tuolla edellisellä sivulla oli.. hmm...en muista.. Sorry.. :LOL:
(raskaus vienyt vähäisenkin muistini)

Miettiikö täällä kukaan muu vielä synnytystä? Jo aiemmin vähän sivuuttelinkin jo aihetta, itsellä synnytys ollut aika alusta lähtien mielessä.. =)
Paljon pyörii päässä kysymyksiä siihen liittyen, toki päälimmäisnä on se että pääseeekö edes niin pitkälle kuin aiemmin, siis että itse saa lähteä kotoa sairaalaan synnyttämään..
Jännä muuten miten sitäkin kaipaa, kun miettii että jokohan nämä olisi niitä supistuksia.. =)
Hullua tai ei, olen jo myös muutaman kerran "yllättänyt" itseni miettimästä viidettä lasta..
:LOL:
Kunhan kunnialla saisi nämä kolmosen ja nelosenkin taaperoikään.. =D

Mom44
 
äitee 22 paljonko sun sf-mitta on.. Minä väitin että mulla on pienempi maha kun sulla, mutta sf-mitta oli järkyttävät 35cm. En tiä oisko menny pieleen, ei olo niin isolta sentään tunnu. minä ootan ultraa. Ihmeissäni luen ku te muut hyppäätte ultrassa ja mä oon saanu olla vaaan kerran ku tämä kaksosraskaus todettiin. tulee 8viiko tauko ku pääsen ulraan, eli sit viikkoja 26+1. Nyt mennään 24+4
 
pitkästä aikaa kirjottelen. eilen kävin taas neuvolassa ja kaikki oli hyvin. B-vauvan sydänääniä ei meinattu löytää mut kyllä ne sieltä sitten löyty. alko oleen jo jännät paikat. :whistle: painoo oli tullu 1kg/vko. tääl sf-mitta oli 27.
Meil seuraava ultra 17.4, jahka sillon selviäis ne sukupuolet! =)

Tääl ei kummeja olla viel mietitty mut kai sekin pitäis miettiä...

täs masuprofiilia eiliseltä:


Eliza 23+1
 
Ihania massukuvia!

Mom44 joo synnytys on käynyt mielessä täälläkin. Eniten ehkä pelkään sitä että A tulee alakautta ja B joudutaan sitten leikkaamaan. Muutenkaan en tuosta leikkausvaihtoehdosta kamalasti innostu, kun meidän sairaalassa isät ei pääse mukaan kuin suunniteltuun sektioon. Minua kamalasti pelottaa tuollaiset toimenpiteet ja toisten armoille jääminen. Samahan se on synnytyksessäkin, mutta siitä ehkä toipuisi sektiota nopeammin.

Onko muut kärsineet liitoskivuista? Mulla eilen tässä ihan kotona ollessa jotenkin vihlaisi häpyluun tienoilta, ja nyt on sellainen olo että välillä pitää mennä mateluvauhtia kävellen. Jossain asennoissa sattuu ihan kamalasti, sitten taas ei tunnu mitään. Toivottavasti tää menis ohi, mun pitäis ens viikolla palata takaisin töihin. Eikä se oikeen onnistu jos ei pääse kunnolla kävelemään edes.

Tosi moni tuntuu jo hakeneen Kelalta äitiyspakkausta. Onko muita kuin minä jotka yrittää pihdata paketin kanssa mahdollisimman pitkään? Välillä on käynyt mielessä etten ees ottais koko paketteja, kun vaatetta on tullut ostettua käytetynä niin kivasti. Mutta ne ulkoiluhaalarit ja makuupussit ainakin haluaisin.

Ootteko liittyneet paikallisiin monikkoyhdistyksiin? Me on liitytty ja odotellaan ensimmäistä jäsenlehteä joskus huhtikuun lopulla.

Etsiväkaksoset 24+4
 

Yhteistyössä