Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Tässä myös minun mahastani uusin kuvat. Ei kyllä yllä lähellekkään Äiteen mahaa. Mutta ehkä esikoisodottajalla ei niin iso kuulukaan olla. Mittaa on minulla 166 cm, eli en ole lyhyt enkä kovin pitkäkään.



SatuKa 25+0
 
Kattinka 35 v. la 19.6 tyttö +tyttö 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS)
Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät)
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS)
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3ja4 lapsi (Tays)
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät)
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2 ja 3 lapsi (Tays)
Mom44 la 30.7 2 ja 3 lapsi

Laitanpa vielä korjatut tietoni uudelleen, kun meni Kattinkan kanssa postitukset ristiin tuossa aiemmin =) .

Eleanor 22+5
 
Pakko kysyä Äitee, että kiristääkö sulla maha? Eli onko se sellainen pian räjähtää ja iho ei anna enää senttiäkään periksi? Mulla kun varsinkin iltaisin on maha ihan piukea ja jännitän miten käy kun maha kasvaa tästä vielä tuplaten isommaksi.

Huoh, täällä ei ainakaan kärsitä ummetuksesta. Jo toisen kerran sain aamun aikana kipittää vessaan isommalle asialle. Mutta hyvä niin ja kiitos banaanijugurtin, jota minun on pakko saada ainakin kaksi kertaa päivässä. (Ja ennen raskautta en koskaan syönyt jugurtteja.)

Kysymys vauvojenne painoista: minkälaisia painoarvioita olette saaneet milläkin viikolla? Onko ollut painoissa isoja eroja? Minua kiinnostaisi, sillä joudun viikon päästä kontrolliultraan painoeron vuoksi.
Meillä:
rv 20+2 A 350g B 335g
rv 24+2 A 574g B 682g (tosin äitiyskortissa näyttää ihan siltä että olisi 602g mutta silloinhan ei jouduttaisi kontrolliin.)

SatuKa 25+1
 
Satuka Meidän vauvojen paino rv 24+3 oli A:635 g ja B:690 g. Eli painoissa oli eroa tuolloin noin 9 %. 10% on kuulemma se raja, jota painoero ei saisi ylittää. Alle 10% on vielä "normaali". Sulla näyttäisi B olevan noin 18% isompi kuin A, joten sen vuoksi ottavat sut ultraan. Ja varmaan monokoriaalisessa raskaudessa seuranta vielä tärkeämpää (eiks sulla ollut yhteinen istukka?). Netistä olen lukenut että painoerot tasoittuvat helposti raskausaikana tai molemmat sikiöt vain seuraavat omaa käyräänsä. Painoerot kuitenkin varmaan enemmän sääntö kuin poikkeus. Painoerot ei heti tarkoita sitä että olisi kehittymässä fetofetaalinen oireyhtymä tms., varsinkin jos molemmilla hyvin lapsivettä ja rakenteet kunnossa. Ja tuo oireyhtymä alkaa ymmärtääkseni kehittymään joskus rv 16-17 aikaan jo.

Lääkäri laittoi minutkin ultraan viikkoa aiemmin kuin olisi pitänyt (ultra siis huom), koska painoeroa oli jonkin verran. Tosi hyvä että seuraavat tilanteita!

Saikohan tästä sepustuksesta jotain selvää...?

HW 27+1
 
Pidetään peukkuja Äiteen huomiseen ultraan. bd
Kaikki on varmasti hyvin ja sitten voi taas jatkaa mahan kasvattelua rauhallisin mielin. :)

HooWee meillä oli alunperin omat istukat mutta ovat nyt kasvaneet yhteen. Mutta hyvä että ultraavat usein. En minä oikeastaan ole edes huolissani. Pitävät niin kovaa melskettä tuolla mahassa, varsinkin A, että vaikuttavat ihan hyvinvoivilta.

Milloin teillä on muuten sairaalaan tutustuminen? Meillä on jo ensi lauantaina. Kiva päästä ensimmäistä kertaa elämässä synnytysosasto näkemään. muoks. siis tutustumiskäynti on 5.4.

SatuKa, joka huonon kelin vuoksi on istunut koko päivän koneella.. :ashamed:
 
Satuka Ai niin, teillä oli eri istukat. Tuskin tarvii olla huolissaan painoista, koska vauvat saa tosiaan ravinnon eri reittiä pitkin. Meillä sairaalaan tutustuminen vasta 26.4. Esikoinen on syntynyt Lappeenrannassa, joten on tosi mielenkiintoista nähdä Hämeenlinnan systeemit.

HW 27+1
 
nainenvaimoäiti: Kiva juttu!!! Siel todnäk sitten törmätään!! Miehellä saattaa silloin olla työmenoa, nauroinkin hänelle sitä, että hiukan huvittavan näköistä kun menisin monikkovalmennukseen yksin, ajattelisivat, voi että, kaksoset ja vielä yksinkin!!! Mutta itse tulen, joko miehen kanssa tai ilman, tosin hänkin kovasti haluaisi mukaan.

Oletteko vielä ajatelleet synnytystapaa?? Meillä oli siitä eilen ensi kertaa puhe lääkärissä. Riippuu kuulemma tarjonnasta ja vauvojen ja äidin voinnista, mutta itse saa asiaan vaikuttaa. Esikoinen syntyi alateitse, jotenkin nyt pitäisin suunniteltua sektiota turvallisempana vaihtoehtona, jos vauvat pysyvät kyydissä hyville viikoille asti. Mitä te olette ajatelleet??

Löysin muuten turun oz babystä 2 brion double wave kantokassia ja tulevat nyt loppuviikosta postitse, 99e kpl. Hyvä että nekin on nyt hommattu.
 
Mä taidankin olla täällä ainoa kenellä on vauvoilla yhteinen istukka. Olen varannut meille sairaalan tutustumisen 12.4, mutta voi olla täytyy siirtää sitä myöhemmäksi.

Synnytystä minäkin täällä välillä mietiskelen vaikka siihen nyt pystykkään vaikuttamaan. Toivoisin että syntyvät alakautta. Sektiosta toipuminen pelottaa ja nouseeko sitten maito ym.ym.

Erotatteko aina molempien liikkeet? Itse en tiedä myllääkö siellä vaan toinen vai molemmat samaan aikaan. Potkivat molemmat oikealle ja vasemmalla puolella edessa on istukka vaimentamassa liikkeitä.

Kipa 27+0
 
Minä erotan aika hyvin kummankin liikkeet. Potkivat ja nyrkkeilevät niin eri kohtiin. Ja aika usein käy niin, että toinen aloittaa ja hetken kuluttua toinen alkaa myös möyriä. Samaten vatsan päältä erottaa kumpi antaa mojovan potkun.

Minä en ole vielä edes ajatellut synnytystä. Mutta seuraavalla äitiyspolikerralla haluan siitä jo jutella. Eniten pelkään sitä, että A syntyy alakautta mutta B:lle tulee ongelmia ja joudutaan leikkaamaan.

Tänään on neuvola klo 11 ja nyt istun jalat ristissä kotona, että kerrankin saisi kunnollisen pissanäytteen.

SatuKa 25+2
 
Äitee Hienoa että kaikki kunnossa!

Minä kävin myös ultrassa tänään, sikiöt painoi molemmat noin kilon. Lääkäri unohti merkitä kaikki tiedot neuvolakorttiin, joten en niitä ihan tarkkoja painoja muista. Napavirtaukset oli myös hyvät ja kohdunsuullakaan ei ollut tapahtunut mitään. Sikiöt olivat vaihtaneet paikkoje siten, että molemmat ovat nyt pää vasemmalle päin ja jalat oikealle. Eli siksi tunnen liikkeitä vain oikealla.

HW 27+3
 
Jotenkin aika soljuu omaa rivakkaa tahtiaan ohi.. Huoh..
En muka ehdi koskaan kirjoittelemaan vaikka lukemassa käynkin..
Sairaalaan meille kättäri.. =)

Omaa napaa (tosi itsekkäästi ei kirjoita muusta kuin itsestään... :( )
Nla tänään, kaikki ok. Tätsy "joutu" ultraamaan sydän äänet kun poitsut niin vikkelästi vaihtelivat paikkaa.. =D Kunnon vili vilpertit jo..

Vähän valitan teille.. Jos jollain muulla olis samaa tunnetta?
Mua "sapettaa" jo tää raskaus.. En siis millään jaksaisi odottaa heinäkuulle.. Tai siis tietysti tahdon että pienet kasvaa masussa mahdollisimman isoiksi jne.. Mutta en jaksaisi näitä kremppoja enää hetkeäkään.. Supistaa kun vähääkään jotain tekee, töissä en ole ollut pariin viikkoon enkä kuulema kai enää menekään.. Alapäähän sattuu (mahti liitoskivut), vatsanahkaa kutittaa ja sormet turpoo niin ettei sormukset meinaa mahtua, kohta ei taas mahdu mitään kengätkään... Huoh.. Niin kai oman mausteensa tuo tää pirun flunssa jonka kourissa edelleen tuhisee ...=)
Oikeesti toivoisin että aika menis super vauhtia ja pääsisin jo synnyttämään ja hoivaamaan pieniä..
Olenko ihan omalta planeetalta vai voisko ollain olla saman kaltaisia fiiliksiä? :ashamed:

Nyt en jaksa muistaa mistä kaikesta täällä on keskusteltu, yritän tästä saada itseä niskasta kiinni ja lukea nipun ja kirjailla lisää.. (ei mun kirjoitus nopeudella kai kannata henkeään pidätellä.. hih.. :LOL: )

Jaksamisia silti kaikille tasapuoleisesti..

Mom22 rv:t22+1 (vasta...........)
(muoks: kivan sekaisin en osaa näköjään nickiänikään kirjoittaa..
Siis mom44 jne.. :ashamed: )
 
Ai niin, se unohtui kirjoittaa että saikulla ollaan nyt sitten äippälomaan saakka. Ihan hyvä että lääkäri kirjoitti pitkän saikun, niin ei enää tarvi arvailla että menenkö töihin vai enkö mene. Nyt saan keskittyä rauhassa vauvatavaroiden hankintaan ja valmiiksilaittoon.

Mom Ymmärrän oikein hyvin että raskaus tökkii jos vaivat kiusaavat. Itselläni on ollut nyt melko hyvä olo väsymystä, hengenahdistusta ja hemppaa lukuunottamatta ja sen vuoksi mahan kantaminen tuntuu vielä mukavalta. Mutta silloin kun suonikohjut kiusasivat oikein kunnolla, olin ihan varma etten selviä odotuksesta hengissä ja fiilis meni koko hommasta.

HW 27+2
 
Mä voin kans vähän valittaa tästä olotilasta..
Supistelut ovat onneksi jääneet mutta noi liitoskivut on jotain ihan kamalaa. Tai en tie mitä kipuja ovat mutta alapäästä sattuu ja kovaa. Välillä päivät ovat ihan ok ja saan jopa käveltyäkin pieniä lenkkejä mutta sitten illalla kostautuu, eikä meinaa sohvalta ylös päästä. Nyt kai jokin painaa tuonne oikealle nivusen yläpuolelle, kun sattuu joka askeleella. Kasvaneet rinnat ovat tuoneet ikävät hartiakivut. Vali vali vali... mutta kun tällaiseen oloon ei ole tottunut eikä ikinä ennen kokenut niin ei tiedä miten oloa helpottaisi. Ja oletettavasti olo vain pahenee loppua kohden.

Mutta mukavampiin asioihin. Neuvolassa kaikki ok. Verenpaine edelleen korkea ja saankin siihen varmasti äitiyspolilla lääkkeet. Molemmat vauvat liikkuivat aktiivisesti ja sydänäänet olivat hyvät.
Ens viikolla sitten taas ultra ja seuraavalla viikolla uusi neuvola.

Hienoa Äitee että ultrassa löytyi kaikki hävyksissä olleet sisäelimet.
Miten muuten on, joutuukohan ensisynnyttäjä sektioon, jos B-vauva on perätilassa mutta A-vauva raivotarjonnassa?

SatuKa 25+2
 
Satuka Jos A on raivotarjonnassa, niin kyllä alakautta pitäisi olla mahdollista synnyttää ensisynnyttäjänkin. Mulla vauvat nyt poikittain, saa nähdä millaisiin asentoihin menevät tulevina viikkoina.

HW
 
HooWee: Hyvä että sait saikkua niin saat myös levätä ja hienosti olivat vauvat jo kasvaneet.

Kivaa kun tänne tulee paljon tekstiä, mullakaan ei nyt oikeastaan ole mitään asiaa. Ja vointikin ihan hyvä. Olin päivällä takki auki ja naapuri luuli että olen jo ihan viimeisilläni...niin no eihän tässä ole laskettuun aikaan kuin n.3kk.

Nyt vähän arempiin juttuihin eli en saa enää alapään karvoja millään siistiksi, peilin avulla olen yrittänyt ja miestä en viitsi kysyä apuun. Varpaan kynsien leikkaaminen sentään vielä onnistuu.

Kipa 27+1
 
Kipa mulla sama juttu. :LOL: Tosin minä aion laittaa miehen asialle ennen ensi viikon ultraa.

HooWeelle piti jo aikaisemmin sanoa, että onneksi sait nyt saikkua loppuun asti. Viikkoja kun sullakin alkaa olla ihan mukavasti kasassa.

Tässä minä vaan istun koneella, vaikka pitäisi olla siivoamassa. Ja koiran kanssa lähden kanssa pian lenkille. Mitä liikuntaa te nykyään harrastatte? Tästä oli aikaisemminkin juttua, mutta en jaksa lähteä etsimään ja kun tilanne saattaa muuttua ihan muutamassa viikossa. Minulle neuvolantäti suositteli, etten harrastaisi vesijuoksua, kun saattaa olla petollisen kevyttä. Ja se saunan ja uima-altaan lämpötilaero on aika suuri. Enkä saa soutaa meidän soutulaitteella. :(
Eli koiran kanssa köpöttely on kaikista parasta liikuntaa.

SatuKa, joka oikeasti menee nyt siivoamaan
 
Satuka ja Kipa Joo, on tosi hyvä juttu että nyt olen saikulla loppuun saakka. Pomon ilme oli vähän hämmästynyt kun vein lapun hänelle, vaikka olin sanonut että pian jään pois. Eihän ne miehet muista...Ehkä me saadaan nyt sitten ne treffit kasaan, vihdoinkin =)

HW 27+3
 
Mom44 Mäkin rupeen olemaan jo tosi kypsä odottamiseen, vaikka fyysisesti suhteellisen hyvin tällä hetkellä voinkin (lukuunottamatta jatkuvaa närästystä, unettomuutta, hillitöntä hikoilua -olen ällöttävä-, alati "kukkivia" kasvoja, rintojen väliä sekä selkää -yäk- jne. jne). Toisaalta kyllä toivon, että 3 kk menin mahdollisimman hitaasti, investointeja vauvoja varten kun ei juurikaan ole vielä suoritettu.

Kipa Täällä sama ongelma, huomenna pitäis mennä saunailtaan+lellumaan porealtaassa ja onpas hienoa, kun uimapuvun lahkeista puskee viidakko :/

SatuKa Mäkään en muuta liikuntaa harrasta kuin koiran kanssa kevyttä lenkkeilyä. Tosin nyt sekin on vähän pannassa, mies ei anna mun enää kahdestaan koiran kanssa lähteä, kun toissa päivänä liukastuin ja kaaduin (selvisin säikähdyksellä).

Äitee2 :flower: hyvistä ultrakuulumisista ja HW hyvä, että pääsit kotiin lepäilemään.

(.) Olen hillittömän tyhmä. Tyhmyyteni vaan lisääntyy raskausviikkojen myötä. Puhun ihan mitä sattuu, tänään piti sanoa "Viedään avaimet", suusta pääsi "Otetaan tuo talo mukaan". Oikeesti, siis mitä ihmettä!?! Tota ei ees voi ikävä kyllä laittaa väsymyksen tai aamu-unisuuden piikkiin, kun teen näin jatkuvasti. Ajattelen sanovani jotain, mutta sanat eivät vaan tuu mun suusta oikein enkä muutenkaan tajua juuri mitään. Huoh. Yritä nyt tehdä sitten töitä ja olla ammattimainen asiakaspalvelija, kun mun verbaalinen kyky on mitä on...

Nyt jatkan töitä, pläääääääh!
 
Ihanaa että muillakin voi tökkiä..
Ja toisaalta tänään on jo itselläkin vähän kepoisampi mieli.. Liekö sitten hormooneillakin osuutensa asiaan.. Tosin edelleen mättää se että kun vähänkin kävelee niin johan alapäätä raastaa ja supistaa ja herra ties mitä vielä..
Eli SatuKa kun kyselit liikkumisesta, niin kyllä se valitettavasti jää todella vähälle. Koitan luitenkin sinnikkäästi köpötellä päivässä ainakin sellaisen 20-40 min lenkin, ja tietty sitten ulkona seisoskelen muksujen kanssa.. en nimittäin koskaan huomannut kysyä lääkäriltä kuinka paljon/ mitä liikuntaa saa harrastaa.. Sen sanoi silloin ettei sauvakävelyä tms saa enää harjoittaa.. (no eipä pelkoa kyllä muutenkaan että olisin innostunut moiseen.. :LOL: )

Kipalle; ihan samaa ongelmaa täälläkin, mieskin jo huomautti asiasta.. Mutta minkäs teet kun ei taivu..=)
Jotenkin kyllä muistelen että viime raskaudessa kyllä sain taivutettua itseni riittävästi vielä ennen synnärille lähtöä kotiuihkussa suppareita lievitellessäni.. (muistan nimittäin miettineeni kuinka hitsin turhamainen sitä nainen onkaan... =) )

Ronja; Ainiin omasta valilistasta unohtui kokonaan toi hikoilu ja alati jatkuva puberteetti..
Oikein ällöttää sekin, ja neuvolan kommentti ;kyllä se menee ohi sitten aikanaa.. Joopa jooo.. :whistle:

omaa nabuskia (sitä ulos tursahtanutta..):
Eilisessä neuvolassa siis kaiki kondiksessa, paineet 114/60 Hb 124 sf "hurjat" 28cm (just tsekkasin että viime raskaudessa olin noilla mitoin viikoilla 31 ja rapiat..)
Kaverit tosiaan ei meinanneet millään pysyä paikoillaan; terkka sitten haki ultran jotta saatiin tsekattua että molemmat tosiaan hilluu siellä.. =)
Parin viikon päästä olis se äippäpolikäynti, saikku loppuu silloin. Kuinkahan todennäköistä on että kirjoittavat silloin lisää, viikkoja on sitten 24?
Tietty riippuu tosta tilanteesta, onko supparit tehneet jotain jne. Mutta tiedättekö, jos itse kokee ettei jaksa enää mennä töihin niin kirjottavatko ihan "syyttä"?
HW:llä ainakin oli kirjoitettu, mutta toki sullahan on viikkojakin hurjasti enemmän kuin mulla..

Tuolla aiemmin oli liikkeistä juttua, molemmat tuntuu nyt, ensin ei tuntunut kuin toisen. Mulla toisen istukka etuseinässä, eli lievensi iskuja.. =)

Synnytyksestä myös: toivoisin alatietä, mutta yksi sectio takana tiedän että sekin voi olla ihan "varteenotettava vaihtoehto".. Eli kuten viime synnytykseenkin lähdin: katsotaan salissa miltä näyttää tilanne.. Vettä haluaisin käyttää, tietääkö kukaan onko mahdollista vai vaatiiko tuplasynnytys erikoistarkkailun niin ettei voi esim. ammeessa olla?
(lähinnä siis avautumisvaiheessa)

Jossain vaiheessa oli juttua hankinnoista, pakko myöntää että meillä ei oikeastaan ole vielä mitään.. Pari pukua alesta ostin.. Olivat niin söpöjä.. =)
Emmaljungia ollaan katottu ja hyvä tarjous niistä saatiinkin. Tuntuivat kaikkein jämäkimmimmiltä kun kuitenkin niihin joutuu virittää vielä seisomalaudan..
Vähän hankalaa on kun on tallessa paljon pieniä tytön vaatteita ja tosiaan nyt molemmat olis ultran mukaan poikia.. Pitäis siis jaksaa kirpparille myymään nuo ja jostian loihtia "neutraalimpia" pikku vaatteita.. Ja voih-mitä kokoa pitäis ostaa????
Siis kaiken kaikkiaan hankinnat on siirretty hamaan.. =) (voi olla että lapsi raasuilla ie ole sopivia vaatteita kun äiti on niin saamaton/päättämätön..) :LOL:
Muut isommat osin on, siis yhtenä, tuplakipale vain täytyy hankkia sängystä jne.. mut ehtiihän sen vielä.. Kuten on monesti todettu on vielä piiiiitkästi aikaa..
(ja kohta kai käy niin että oho onpas aika kulunut nopeaan....??)

Joo, olikohan tässä nyt viimeisimpiin keskusteluihin.. :LOL:

Täytyy tuon neiteen kanssa mennä tekeen jotain.. =) Ainakin jos siivois tuon sotkun jonka on tällä aikaa saanut tuohon viereen aikaiseksi.. (miten se ehtiikin????)

Kaunista kevään & kesän odotusta ja isosti jaksamisia kaikille mammoille!
Ja vielä kiitos vertaistuesta ahdistukseen.. helpottaa enempi kuin nlan kommentti; kyllä se siitä... :headwall:

Mom44 rv:t 22+2
 
Mom Kyselit saikusta. Mulle kirjoitettiin eka kahden viikon pätkä viikoilla 20+ koska minua oli supistellut aika lailla, vaikka kohdunsuulla ei ollutkaan tapahtunut muutoksia. Sitten olin kaksi viikkoa töissä ja sitten kirjoitettiin toinen kahden viikon pätkä, koska supistuksia oli edelleen (kohdunsuu edelleen ok) ja olo oli väsynyt. Lekuri olisi kirjoittanut kolme viikkoa, mutta sanoin että kirjoittaa vain kaksi. Lopullinen sairasloma (äippäloman alkuun saakka) kirjoitetaan ymmärtääkseni lähes poikkeuksetta KAIKILLE tuplaodottajille viimeistään viikoilla 28-30. Vaikka vointi olisi tosi energinen ja hyvä, niin saikulle pääsee/joutuu noilla viikoilla. Eilen kätilö oikein ihmetteli että mitä hittoa teen töissä kun viikkoja 27+ ja hemppa alhainen ja väsyttää yms. Eli ihmettelen jos sinua ei laiteta saikulle seuraavalla äitipolikäynnillä, koska sinua supistaa.

Meidän monikkovalmennuksessa kuulin, että kaksossynnyttäjää ei päästetä veteen avautumisvaiheessa. Mutta tässä voi olla sairaalakohtaisia eroja. Mutta valmennuksessa jo synnyttäneet kertoivat, että synnyttäjä on piuhoissa kiinni hyvinkin tarkasti.

HooWee
 
HooWee, kiitos tiedosta.. Vähän kyllä harmittaa jos en taas(kaan) pääse "toteuttamaan" itseäni .. :LOL:
Aina suunnittelen positiivisen testin jälkeen tulevan synnytyksen ja aina jossain vaiheessa jokin menee niin ettei sitten suunnitelmasta tule yhtikäs mitään.. heh.. mitä tästä opimme.. :LOL:
No täytyy kysäistä sitä laitoksella..

Saikusta, joo luulen kanssa että voisivat jatkaakin sitä.. Jotenkin vaan rassaa tämä epätietoisuuskin kun ei oikein tiedä miten suhtautua.. nyt ikäänkuin leijuu täällä kotona jos vielä töihin menen... Toisaalta miehellä alkais työt kun on ajateltu että ok, mulla alkoi jo saikku+äippis.. (siis on tähän asti ollut kotona hoitamassa neitiä reilun vuoden.. eli siitä kun ed.äippis loppui mulla ) Eli silleenkin helpottais että tietää varmasti ettei enää itse mene töihin..

Nojoo, näköjään nyt kun kirjoitusvimman päälle sai niin ei tule loppu amillään.. kohta suuntaan kyllä päiksyille.. Jesh.. (päivän kohokohta.. :LOL: )

Mom44
 
Mukava tulla taas lukemaan kun on tullut hurjasti viestejä!

Mua alkoi viime viikolla töissä pyörryttää ja höntti olo ei mennyt ohi vaikka makailin hetken työhuoneen lattialla. Kävin työterveydessä ja selvis että mulla on hemoglobiini tosi matala 108 ja leposyke sitte vastaavasti korkea 105-109. Olin ensin pari päivää terveydenhoitajan antamalla saikulla ja ajattelin että menee ohi kun lepäilen. Mutta eipä menny ja niin jouduin tällä viikolla käymään terveyskeskuksessa hakemassa saikkua lisää. Mun syke oli 120 kun käveltiin lääkärin kanssa 50 metrin matka siitä missä istuin vastaanottohuoneeseen... Lääkäri ois kirjoittanut kolmekin viikkoa, mutta oon nyt kaksi viikkoa pois töistä. Rautatabujen annostusta nostettiin ja käski ottaa muutenkin iisisti.

Olo alkaa tosiaan tuntua siltä että jos tää tästä pahenee (niinku oletettavasti saattaa tehdä) niin aika kankeaa on viimeiset viikot ennen synnytystä. Nytkään meinaa jaksaa mitään, mutta se voi johtua tosta raudanpuutteesta.

Seuraava äitipolikäynti on rv 25 + jotain joten sitten pitäis varmaan jonnekkin viikolle 28 sinnitellä vielä ainakin töissä. Olo on vähän ristiriitainen kun haluis töihin ja tekemistä, mutta ei sitten toisaalta oikeen jaksa tehdä niitä töitä siten kuin pitäisi. Täytyis saada ottaa päiväunet ja muutenkin vähän kellahtaa pitkälleen kesken päivän.

Hankinnoista: olen ostanut aika kasan vauvanvaatetta mutta mitään isompia ei ole vielä ostettu. Nyt vähän rajoittaa tääkin kun en jaksa ees ruokakauppaan lähteä. Vaunut, pinnikset ja turvakaukalot pitäisi hankkia ja niin joo... myös se isompi auto...

Vieläkään en erota kunnolla liikkeitä toisistaan, ainakaan joka kerta. Ultrassa toinen oli poikkitilassa ja toinen raivotilassa joten voi johtua siitäkin että liikkeet tuntuu niin samoissa paikoissa.

Onko muuten muilla näkynyt linea negraa? Tänään huomasin sellaisen alamahalla ja sitten miehelle kävin ihmettelemässä. Se tokaisi että onhan toi ollut tossa jo vaikka mitenkä pitkään. Hassua etten ole itse huomannut, mutta ehkä sitä ei niin tarkassa valossa ole tullut mahaa katsoneeksi.

Etsiväkaksoset 23+3


 
lauantaita.. pitäis olla ruokaa laittamassa kun mies lähti muksujen kanssa pihalle että saan rauhassa laitella ja leipoa.. Ja mitä minä teen.. Heh... roikun netissä tietty!!
:LOL:

Äitee 2 : edellisellä sivulla kerroit liitoskipuihin auttavan venyttelyt, tohtiiko kysäistä miten venyttelet? Siis onko jotian vinkkejä mitä erityisesti tehoaa?
Olen koittanut jos jonkin näköisiin asentoihin itseäni vääntää vaan ei tunnu silti mikään auttavan.. :(

Nyt menen ruoan laittoon... =)

Kaunista kevätlauantaita, ainakin täällä pks seudulla näyttäis olevan.. =)

mom44
 

Yhteistyössä