Heinähippuset 2006

Meillä kans toi esikko on TAAS flunssassa, toivon ettei tarttus Eemuun... tänään käytiin ottamassa se rokotus. Ihme häslinkiä siellä, odoteltiin tunti yhtä pientä piikkiä terkan töpeksinnän takia. |O
Huomenna olis sit ton esikon synttärit ja tupa täynnä vieraita. Eilen oli toiseksi vanhimman pojan synttärit. Eli juhlia piisaa, etenkin kun kummitytöllä ja tämän veljelläkin on nyt samaan syssyyn syntsät. Lahjoja saa siis ostella urakalla,mutta onpahan sitten rytinä ohi taas vähäksi aikaa. =)
 
Tänään käytiin hakemassa Ellalle se rokotus. Ihan hyvin meni taas eikä tullu itkua. Luulin et sais pelkän rokotuksen mutta mitattiin ja punnittiin myös. Ella on nyt 10840g ja 80cm. Pipo 47,3cm.

Itsellä oli myös neuvola ja kaikki oli kunnossa.
Kovin vauva liikuskelee masussa ja neuvolassakin kun koitti sydänääniä kuunnella niin liikkui aina pois ja terkka joutui etsimään äänet uudelleen. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu81:
Tänään käytiin hakemassa Ellalle se rokotus. Ihan hyvin meni taas eikä tullu itkua. Luulin et sais pelkän rokotuksen mutta mitattiin ja punnittiin myös. Ella on nyt 10840g ja 80cm. Pipo 47,3cm.

Itsellä oli myös neuvola ja kaikki oli kunnossa.
Kovin vauva liikuskelee masussa ja neuvolassakin kun koitti sydänääniä kuunnella niin liikkui aina pois ja terkka joutui etsimään äänet uudelleen. :heart:
Uteliaana kattelin profiilisi ja huomasin, että olet kotipuolen tyttöjä =) Itse oon niiltä nurkilta muuttanut pois 2003 kesällä, mutta joka toinen viikko tulee käytyä siellä vanhampia ja isovanhempia moikkaamassa.
 
Meidän hippunen sai ekan influenssapistoksen tänään. ei ollut paljon moksiskaan siitä :hug: Paitsi meni vasta 13.30 nukkumaan päiväunille, kun yleensä 10.30-11 jo on niin väsy/äkäne että uneen on päästävä...
Ja nukkuu vielä toisen unen, tänään tod.näk yhellä mennään...
 
Heippa,

meillä ollaan taas flunssassa, hippu tietysti eniten. Ihme kyllä me aikuiset ollaan säästytty pöpöiltä. *koputtaa puuta* Eipä tässä kummempia, vihdoin on alkanu päivähoito sujumaan, Eemusta on tullu sellanen supliikkimies,että hauskuuttaa tätejä kuulemma ja innostuu vaan kun toisia naurattaa :D Paljon kivampi lähteä töihin,kun tietää että viimeinkin pienten on hyvä jäädä hoitoon.
 
Heippa,

meillä ollaan taas flunssassa, hippu tietysti eniten. Ihme kyllä me aikuiset ollaan säästytty pöpöiltä. *koputtaa puuta* Eipä tässä kummempia, vihdoin on alkanu päivähoito sujumaan, Eemusta on tullu sellanen supliikkimies,että hauskuuttaa tätejä kuulemma ja innostuu vaan kun toisia naurattaa :D Paljon kivampi lähteä töihin,kun tietää että viimeinkin pienten on hyvä jäädä hoitoon.
 
Miten te olette pessy taaperoidenne peput? Mä oon edelleenkin kylppärin lavuaarissa mut se alkaa olla hieman pieni ja sit Ella on jo niin painava etten meinaa jaksaa pitää häntä siinä ja sit toi masukin alkaa olla mulla tiellä.

Meillä on Ellalla taas kerran flunssa ja hän yskii eniten öisin eikä pysty nukkumaan. Ruokakaan ei ole oikein maistunut pikkuiselle nuhanenälle.
 
Moikkelis! Me ollaan ootettu ja ootettu, että tyttö keksii miten kävellään... Perjantaista alkaen on pikkuhiljaa lisäillyt innostusta ja rohkeutta kokeiluun, alkoi nousta lattialta seisomaan (tähän saakka on noussut ylös pehmotuolista tai sit muuten tukee vasten noussut)
Sitten näin isänpäivän kunniaksi alkoi kävellä monta askelta ja mökiltä kotiuduttuamme 19.30-20 käveli koko ajan, tippu pepulleen ja heti ylös.
Meno on hoippuvaa, samalla on kieli pellolla ja kädet tekee vaikka mitä, innostus on VALTAVA :heart: Tai oikeestaan kävelee hyvin, tosin suuntavaistoo ei yhtään ja ihan ku ois huppelis :heart:
Ikää nyt se 1v 4½kk!!! Ollaan onnesta soikeina koko poppoo :hug:
 
Hienoa äeppä! Noinhan se juuri menee, että yhtäkkiä ne muksut oppii taidon ja sitten sitä pitääkin harjoitella yötä päivää... :heart:
Krisu81, meillä on pyyhitty peba niillä puhdistuspyyhkeillä jo toosi kauan, ainoostaan joskus kun on masu löysällä tai peppu ärtsy,niin pesen hanan alla. Eipä siitä ois oikeen tullukaan mitään,on niin mahottoman vilkas tapaus tää meitin poika. Vaipanvaihtokin on nykyisin sellasta taiteilua,jotta.. :whistle: ;)
 
Tänään oltiin ulkona kahteen otteeseen+oltiin kaupalla, välissä söi ja nukku. sit alkoi 14 alkaen kävely, eikä monesti takapuolellaan mennyt.
Oppi kääntymään kävellessä, välillä tosiaan menee pari askelta, välillä 2-4m matkoja. Kyllä se on niin ihanaa näin alkuun todellakin ja kun sitä vitsailin, että jouluna kävelee :p
Ihmeen vähän on tullut itkua, eli ei oo satuttanut itteensä...kränääminen johtuu vaan siitä, että on niin mun perään, etten sais sekunniksikaan mennä näkyvistä, en mennä vessaan/ulos yms yksin...
 
Meilläkin on ollu noi vaipan vaihdot tosi hankalia samoin kuin vaatteiden vaihto. Ella kiemurtelee ja koittaa päästä pakoon. "Huokaus". Mäkin voisin koittaa noita puhdistuspyyhkeitä niin ei tartte aina olla pesemässä ja kuivailemassa.

Mä oon ollu hieman ylivarovainen tuon pepun sunteen. Kuivaan aina vaipanvaihdon yhteydessä taipeet pehmeällä paperilla ja laitan talkkia. Jos vähän punoittaa niin sit sinkkivoidetta tai bepanthenia. Ei ehkä tarttis olla niin varovainen... =)

Ellalla on edelleenkin yskää ja yöt on nukuttu huonosti. Hirveen kiukkuinenkin se on ja itkee helposti. Hampaita on tulossa ja nyrkkikin on kokonaan suussa ja kuolaa tulee litra kaupalla. :heart:
 
Kyllä vähän harmittaa nyt. Ostin meidän hippuselle kokeilematta 80cm toppahaalarin ja nyt ku ekaa kertaa laitettiin päälle se,ni eikös tää ole jo valmiiksi nafti. |O Kaapissa odottaa jo 86cm mutta kun se on reimaa,ni siihen taas hukutaan.... Ja äitiyspakkauspuku tuntuu taas hirveen ohuelle ja siitä menee kosteuskin heti läpi. Mitä kokoa ja minkälaisia haalareita teil muilla on?

Pitää lähteä perässä tonne pihalle,isukki vei hipun lumitöihin, iltapäivällä lähdetään kummitytön 12-vuotissynttäreitä viettelemään. :wave:
 
Haalareista; meillä oli edulla syyshaalari 80 senttinen. Alkoi olla turhankin passelin kokoinen loppusyksystä.. Remun haalari siis oli. Ja nyt on käytössä Remulta 86 senttinen haalari, joka on sopiva. Kevääksi olen jo hankkinut 86 senttisen kevätpuvun.

Meillä Edulla nyt molemmissa korvissa tulehdus ja silmässä myös. Että ihan mukavaa...


Heili rv 20
 
vilulla on reimatecin 86cm toppahaalari,eika reilu mutta hyvin pystyy liikkumaan se päällä.sit on motionin haalari joka on vähän pienempi 86cm mutta vyötäröltä niin kapea että vilu ei pääse ylös :LOL:

villellä myös molemmilla tulehdus,kuuri päällä
:/
 
Minä ostin tytölle ihan edullisen Peuhu-talvihaalarin tokmannilta,25 ekee vaan maksoi. Minä en reimaa jne ees harkinnut, kun ne on niin kalliita, varmasti ovat parempii yms...Ei ole oikein rahaa laitella mihinkään (oma valinta, kun oon kotona vielä ), tietty ois voinut lähtee kirppareille...
On meillä poikien puvut vielä, mutta haluun nyt ainokaisella tytöllä pitää punasävystä yllä!
Koko on 86 ja se on todella hyvä, muita saatuja pukuja (en oo katellu merkkejä ) on samaa kokoo, mutta ne on lahkeista liian lyhkäsii, että jäävät käyttämättä!
Kengät ostin uudet, koko 22, kuomat. Ihanan näköset ja sopii pukuun,kukkasia ja samat värit ku puvus :)

Meillä terve, viikon kävellyt tyttönen. yöt levottomii varmaan siksi, kun viimenki tuli uusi kehitysvaihe. Kävelee vaan jalat tönkköinä, hidasta ja vaikeen näköistä. menee varmaan ohi ajastaan...Pojat ( nyt pian 8v&9,5v ) ei kyllä noin kävelleet...
 
Vaipanvaihdot olivat meilläkin kiemurtelua ja karkuun juoksemista mutta siirryttiin sitten teippivaipoista housuvaippoihin ja johan helpotti..
Meillä ollaan käytetty ihan pienestä pitäen noita puhdistuspyyhkeitä kun neidin iho on niin kuiva (varsinkin jaloista ) ettei kestä sitä jatkuvaa pesemistä.
Tietysti peppupesu tai suihku aamuin illoin ja tarpeen/tuotoksen mukaan.

Ostin kaverin tytöltä pieneksi jääneen Jonathanin toppahaalarin kokoa 80cm ja sillä ollaan menty tämä alkutalvi. Mielestäni hyvän kokoinen, ei liian reilu, eikä kippana. Kaapissa odottaa Reimatecin 80cm haalari (tosi reilua kokoa reiman tapaan ) Otetaan käyttöön kun tulee oikea talvi, vielä pärjätään tuolla vähän ohuemmalla Jonathanilla ja tarpeen vaatiessa kurahousut jalkaan..
Hanskat/rukkaset ovat olleet meillä ongelma: Ostin kahdet reimatecin rukkaset, eikä mitään toivoa ujuttaa tuota pientä peukaloa paikalleen. Ovat jotenkin niin pitkää ja kapeaa mallia..
Sitten ostin Jonathanin rukkasia kahdet kun ne olivat käteen sopivat mutta ekaa kertaa kun oli 5-6 astetta pakkasta ja oltiin lenkillä rattailla niin tytöllä oli sormet ihan kylmät.. Eikun kauppaan taas :kieh:
Ongelma on nyt ratkaistu sillä että ostin Ruskovillan tumput jotka voi kylmällä kelillä laittaa rukkasten alle (testaamatta vielä mutta toivottavasti toimii )

Meillä ollaan nyt oltu terveinä (koputtaa puuta ) talvea ja joulua odotellaan. Lauantaina oli lunta maassa sen verran että just nurmikon vihreyden peitti ja pitihän sitä vähän pulkaa kokeilla..
Ulkona neiti edelleen tykkää tehdä pieniä kävelylenkkejään ja puistossa liukumäki on saavuttanut suuren suosion.
Ollaan taas alettu käydä kerran viikossa srk:n perhekerhossa ja onkin ollut tosi hauskaa =)

Kotona kiinnostaa kaikki mitä äiti tekee, aina on pikkuapulainen mukana täyttämässä ja tyhjentämässä tiski/pyykkikonetta. Pikkupyykin ripustaminen telineelle onkin välillä mielenkiintoista ja aikaavievää puuhaa.. Sama vaate tulee ripustettua useaan kertaan.
Torneja rakennellan primolegoilla (suosittelen =) ) ja nasua lykitään nuken rattailla.. Touhua riittää ja uni maistuu!!

Nyt täytyy lähteä sytyttelemään kynttilät lyhtyihin tuonne pihalle..
 
Tänään oltiin Ellan kanssa pitkästä aikaa seurakunnan kerhossa. On ihana katsoa neitiä siellä touhuamassa muiden pikkuisten kanssa.

Aamulla oli kiva ylläri hakea Ella sängystään kun se oli saanu unihaalarinsa kokonaan pois päältään. Onneksi oli sentään vaippa tallessa, muuten olis voinu olla sotkua...Yö meni mutenkin hieman huonosti kun hän touhusi siellä sängyssään jotain. Välillä kuului juttelua ja naurua, yskimistä ja yksi aivastuskin tuli. Mä herään itse pieneenkin ääneen vaikka Ella nukkuu eri huoneessa.

Kovasti nyt kiinnostaa kengät. Se haluaa juhlakenkänsä jalkaansa ja kulkee niiden kanssa ympäri asuntoa. Koitti se miehenkin kenkiä saada jalkaansa, mutta taitavat olla vähän liian suuret. Mulle se käy eteisestä myös hakemassa kenkiä. Ihan hassu tyttö!

 
Hauskaa viikonloppua tän harmaan sateen keskelle! Meillä ollaan taas terveitä ja lähdetään isukin kanssa viettämään kaksistaan hotelliviikonloppua. :heart: Ikuva on jo nyt etenkin tätä hippusta,mutta eiköhän sitä taas jakseta entistä paremmin,kun saa vähän levähtää välillä. Ja pian alkaa ne joulukiireetkin... Tykkäättekö laitella joulua kovasti? minä olen kyl ihan jouluhörhö,joitakin valoja oon jo laitellu ja kaks metristä maileg-tonttua istuskelee keittiön sohvalla :xmas: Eli kyllä vähitellen täällä alkaa tapahtua,vaikka se lahjojen osto on minusta se ärsyttävin juttu ja jää aina sinne joulukuun kiireisiin. :/
 
Ompa täällä hiljaista...

Mä sain just kaikki joulukortit kirjoitettua. Oli iso urakka, mut nyt se on tehty. Toivottavasti kukaan ei unohtunut... Postimerkit pitäis vielä ostaa.

Ella jätti aamulla sormet oven väliin (sarana puolelle). Kuului vaan kauhea rusahdus. Mä niitä pidin kylmän veden alla jonkin aikaa. Kyllä hän niitä sit kuitenkin jo hetken kuluttua liikutteli, mut pelkäsin että ne olis murtunut. Selvittiin varmaan säikähdyksellä.

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Moi!

Taas sateli lunta ja päästiin pulkkailemaan...mulla menikin aamusta neljään siivotessa ja muissa puuhissa. Hippunen olis tahtonut huomiota kovasti ja ulos =) Oltiin sitten kuudesta puoli kahdeksaan illasta, kun ei ottanut iltatirsojakaan ja ei sit kuiteskaan viihtynyt, kun oli väsy.
Kerrankin ees vähän istu/makas ja yritti ulkona kävellä, kun yleensä istuu pulkassa/potkurissa kiinnitettynä/rattaissa.

Oltiin vl. kotona, paitsi la reissu keskimmäisen pojan kummille & hänen miehen luo. Su oli tytön kummi käymässä jne...Niin me oltiin 3vl peräkkäin mökillä...Ens vl myös kotona, kun pojilla la ja su "ohjelmaa"

6.12 on reissu kummitytölle eteläiseen suomeen/ehkä muuta kyläilyy ja viikonlopuks möksälle. Jonne meille joulu pääasiassa tehdään, toki on kotonakin jouluvaloja jne...Olen ottanut pe 7.12 vapaata pojille.

Mä en aineskaan leivo pipareita(ei onnaa tytön kaa), mutta kaurakeksejä,torttuja ja varmaan yksii hyvii karkkeja teen ( joita en nyt muista,jotain suklaapalloja )
Ja mun äiti tekee ainaski maksalaatikkoo ja lanttuu mulle rasian (niihin kun muut ei koske) muut jouluruoat teen tietty itse, sit lähempänä ajankohtaa.


Vähän mä ootan sitä kun äiti pääsee muuttamaan n. 3km päähän, nyt on matkaa n.30km (mutta aamupäivät hujahtaa niin nopeesti muutenkin, että näin näemme enemmän,äiti voi kävellä tänne/päinvastoin, pojat pääsee koulusta sinne, matkaa alle 1km)
Asuu sit mun siskon kaa siinä, isäähän mulla ei enää oo :ashamed:
 

Yhteistyössä