Heikko olo syömisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lamminsydan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lamminsydan

Vieras
Onko muilla sellaista, että heti ruokailun jälkeen tulee sellainen heikko olo? Pitää mennä makuulle, eikä voi edes istua.
Pyörryttää ja pitää vetää henkeä. Outoa...

Ei kyl oo koskaan ollu. Mutta jos vedän kovin sokeripitosta ruokaa niin mulle tulee huono olo ja huippaa. Eli sokerit nousee liiaksi. En nyt kuvailisi oloa "heikoksi". Ja vähän jännä tuo sun kuvailema oire että pitää vetää henkeä :o

Mulla ei tuu heikkoa oloa mutta herkästi lyö huono olo->oksettava olo,syönnin jälkeen :o Aiemmista raskauksista ei oo moista ollut...

Toivottavasti saat vastauksen joltakulta :hug:

Mulla kanssa pahoinvointi tulee vasta illasta ja ruokailujen jälkeen. Oikeastaan ei tekisi mieli syödä yhtään mitään, mutta pakko kai se on, jotta pieni saisi tarvittavia ravintojaan. Oksentelua ei voi välttää vaikka koetankin popsia pikkuannoksia. Ja ruokailun jälkeen autoon istuminen on vihoviimeinen tikki kuvotukselle :kieh: Ja väsy iskee myös syömisen jälkeen.

mulla tulee... ja sokereitakin oon mitannut, ja ne on ollu normaalit... oon yhdistänyt matalan verenpaineeseen, kun mulle tulee niitä "kohtauksia" muulloinkin. mutta siis olo on heikko, voimaton, levoton ja pyörryttää.
ihan sama siis mitä syön tai syönkö. töissä ollessa auttoi liikkeelle lähtö, kun ei voinut makaamaankaan mennä, ja istuessa oli kaamee olo. tälläkin hetkellä on vähän semmonen höntti olo, mut ei se olo aina oo tämmönen.

lamminsydan ja dreamer78: en ole siis tod. mikään lääkäri, mutta itsekin alhaisesta verenpaineesta "kärsivänä" : ensinnäkin raskaus alentaa jo normaalisti alhaista verenpainetta ja saattaa aiheuttaa ko. heikotuksen tunnetta. Heikotus yms. kuvailemanne oireet saattavat liittyä myös veren sokereihin, eli nk. sokerihumala :) http://fi.wikipedia.org/wiki/Sokerihumala
Joskus myös sydämen rytmihäiriöt alentaa verenpainetta hetkellisesti, joten jos kohtaukset on toistuvia niin kannattaa ottaa puheeksi vaikka seuraavassa lääkärineuvolassa.

vpr: no, kun verensokereihin ne ei mielestäni liity, eikä varsinkaan sokerihumalaan. olen niin paljon sokereita mittaillut, ja toiseksi syön vähähiilihydraattisesti suurimmaksi osaksi. oon luullutkin että on ollut matalat sokerit, mutta mitä vielä; siinä 5-6,5 ne on ollu.
eilen taas oli tooooosi kaamee olo muutaman kerran; ihan tuskastuttava olo. ja autossa se tulee tosi usein ja yleensäkin istuessa. en nyt uskois että vielä mikään(vatsa/vauvat) painaa noita verisuonia tuolla alhaalla tai missään. niin, ja nää alkoi niin aikaisin että tuskin keuhkojakaan silloin vielä vatsa painoi; nyt kyllä ahistaa keuhkojen kohdalta.
--- aika outoa ja ärsyttävää. ja kyljellään makaaminen auttaa sitten kyllä olotilaan... mistä lie johtuuneekaan.

Mulla tuli pitkään aina aamupalan jälkeen just tuollainen olo ( rv 20-29 välillä ) . Nyt ei oo ollut enää useampaan viikkoon. Mittailin silloin myös usein verensokereita ja ne oli aina hyvät. Verenpaine ja hb oli myös hyvät, ei edes matalahkot. En sitten tiedä mistä loppujen lopuksi johtui.

Mulla oli juuri noita samoja ja asiaan saatiin selvyys vasta kun todettiin raudanpuutoksesta johtuva anemia. Rautalisällä sain olon korjaantumaan.
Hb:tä mitattiin neuvolassa aika usein, mutta kun mulla oli ollut aina tosi hyvä/vähän liiankin hyvä Hb niin neuvolan ns. hyvä arvot oli mulle liian alhaiset, eikä sitä todettu vasta kun meni anemian puolelle ja ottivat verinäytteen missä katottiin vähän muitakin arvoja kuin Hb niin niissä ilmeni et anemia oli (tosin jo rauta-arvot hieman nousseet alimmasta tasosta rautalisällä) mutta muut arvot (en tiedä mitkä) oli niin matalat, et neuvolatäti oli konsuntoinut lääkäriä ja käskivät mun tuplata rauta-annos 200 mg/pv.
Nyt on olo kohentunut ja syömisen jälkeen ei tuu sitä heikkoa oloa... jota podin useamman kuukauden ja kaikki väittivät verenpaineen vaihteluita (joita ei ollut), sokerin heittelyä (ei ollut), mutta eivät vain uskoneet ja kuunnelleet...
Taistelkaa itsenne kunnon verinäytteeseen, niin asiat vois selvitä!!!

Yhteistyössä