Hei voiko tää olla enää tottakaan ja pitääkö vielä vaan olla onnensa kukkuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
3 yötä tuo vauva on nukkunut ihan tajuttoman hyvin. Ekana yönä nukkui putkeen muistaakseni n. 10 tunia. Tokana yönä heräs kerran syömään 12 tunnin yöunien aikana. Viime yönä nukahti kymmenen aikaan ja heräsi seiskalta esikoisen kouluun lähtöön. Menin makkariin sängyllä vauvaa syöttämään ja siitä herättiin just äsken :o .

Siis tottakai mahtavaa ja ihanaa, mutta onko jo liikaa unia? Ja mietin myös tuota maidontuotantoa. Kun sitä kuulemma (luin jostain) muodostuu parhaiten just yösyötöistä.

Mutta voi pojat että tekee kokonaiset yöt hyvää itsellekin ja eilen oli vauvakin ihan älyttömän hyvällä tuulella :)

hyvä siulle.toiset vauvat vaan nukkuu paremmin : ).meijän pallero nukahtaa n.21 ja evästää 4 maissa,sit suurinpiirtein 7 aikaan aamumamia.nyt ollu nuhanen nii vähän herätellyt äitiä enemmän.herra on 12 vkoa ja4 päevee

Esikoisesta sama juttu. Suurin osa tuttavista oli sitä mieltä että tytöllä on jokin vikana kun alkoi nukkua yönsä tuossa iässä. Maitoa tuli kyllä mutta en imettänyt kuin 5kk. Nukkuminen oli kyllä ihanaa :)

Meillä oli just töissä perheneuvolan psykologin luento "rajat ja rakkaus" ja siinä kertoi että usein nämä hyvin nukkuvat vauavat ovat sitten uhmaiässä niitä vaativimpia koska tarvitsevat selkeän rytmin jo pienenä.

Oi, olepa onnellinen ;) Meillä herätään monta kertaa yössä ja vauvalla ikää 7kk :D
Tekee varmasti hyvää nukkua kunnolla, jaksat itsekin paremmin =)

Ja eiköhän sitä maitoa riitä kun päivällä imetät. =) Tuskin loppuu vaikka öisin ei vauva söisikään. =)

olikohan meidän typy 3vk kun alkoi nukkua yöt kokonaan... ja unet lähenteli 12 tuntia... ihan normaali tosta on tullut :) mulla kyllä loppui maito suunnilleen samoihin aikoihin :(

Meillä oli kuule ihan samanlaista tohon aikaan ja tyttö kasvoi tosi hyvin. Painoa tuli reilusti yli 1kg kuussa pelkällä tissimaidolla ja yösyötöt oli aika minimissä.. Nukuttiin ihan uskomattomia määriä ja itsekin oli ihan äimän käkenä et voiko tää mennä näin. Eipä haitannu :) Tekee kyllä pirun hyvää kunnon unet molemmille osapuolille =)

Meidänkin nuorimmainen nukkui 8-12 tunnin yöunet 2 kk iässä. Kaikki sanoivat, että muuttuu kyllä vielä, mutta eipä ole tähän päivään mennessä muuttunut ja pojalla ikää nyt 10 kk. Ja kaverin vauvat on kaikki nukkuneet jo laitokselta tultua 9-10 tuntia putkeen...

Kyllä sitä maitoa riittää vaikka vauva yöt nukkuisikin :) Itse olen pari yötä nauttinut siitä kun esikoinen (2v) on piiiitkästä aikaa nukkunut kokonaisia öitä. Vauva yösyötöt ei sen rinnalla tunnu miltään, kun vauva vaan tuhisee ja syö hissuskeen vieressä, esikonen sen sijaan on öisin herännyt huutamaan kurkku suorana :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Meillä oli just töissä perheneuvolan psykologin luento "rajat ja rakkaus" ja siinä kertoi että usein nämä hyvin nukkuvat vauavat ovat sitten uhmaiässä niitä vaativimpia koska tarvitsevat selkeän rytmin jo pienenä.

No just. :whistle: Ei tuon ikäiselle pysty mitään rytmejä alkaa muokkaamaan.

muoks. Pikaisesti katsoin ensin et vauva on vähän vaille 3vkoa,mut tuohan olikin viikkoa vaille 3kk... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kivaa =) Mutta pieni varoituksen sana kuitenkin: Meilläkin alettiin tuossa iässä nukkua, mutta takapakkia tuli jo viikon, parin jälkeen...

juu ei haittaa vaikka tulis :). Tää jätkä on esikoiseen verrattuna nukkunut todella hyvin koko ajan muutenkin. Itse olin varautunut ihan johonkin muuhun :D.

Mutta hui, mahtaako tosiaan olla noin että tulee paha uhmaikä hyvin nukkuvalle...

Meillä nimittäin tää Peikkis on HUOMATTAVASTI temperamenttisempi ja vaativampi vauva kuin mitä isoveljensä oli :o

No se otetaan mitä annetaan, sekin aika kuitenkin menee nopeasti ohi =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kyllä sitä maitoa riittää vaikka vauva yöt nukkuisikin :) Itse olen pari yötä nauttinut siitä kun esikoinen (2v) on piiiitkästä aikaa nukkunut kokonaisia öitä. Vauva yösyötöt ei sen rinnalla tunnu miltään, kun vauva vaan tuhisee ja syö hissuskeen vieressä, esikonen sen sijaan on öisin herännyt huutamaan kurkku suorana :/

Voin kuvitella :| . Ja oon samaa mieltä ettei ne vauvan yösyötöt oo raskaita. Siis silloin kun vauva nukkuu vieressä ja imettää (eli ei tarvi erikseen nousta minnekään eikä lämmitellä tutteleita yms.) :).

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Kivaa =) Mutta pieni varoituksen sana kuitenkin: Meilläkin alettiin tuossa iässä nukkua, mutta takapakkia tuli jo viikon, parin jälkeen...

juu ei haittaa vaikka tulis :). Tää jätkä on esikoiseen verrattuna nukkunut todella hyvin koko ajan muutenkin. Itse olin varautunut ihan johonkin muuhun :D.

Mutta hui, mahtaako tosiaan olla noin että tulee paha uhmaikä hyvin nukkuvalle...

Meillä nimittäin tää Peikkis on HUOMATTAVASTI temperamenttisempi ja vaativampi vauva kuin mitä isoveljensä oli :o

No se otetaan mitä annetaan, sekin aika kuitenkin menee nopeasti ohi =) :heart:

Kyllä se kummasti helpottaa se viikko-kaksikin nukkua kunnolla,jaksaapahan sit sen mahdollisen takapakin kun on hyvin levännyt. :)
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Pianza:

No eipä kukaan semmoista väittänytkään. Selkeä rytmi siis voi näkyä noin pienellä ihan itsestään (pitkät yöunet säännöllisesti ), vanhempana tarvitsee siis mahdollisesti vanhempien avulla selkeää rytmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pianza:

No eipä kukaan semmoista väittänytkään. Selkeä rytmi siis voi näkyä noin pienellä ihan itsestään (pitkät yöunet säännöllisesti ), vanhempana tarvitsee siis mahdollisesti vanhempien avulla selkeää rytmiä.

Juu näin onkin,muokkasinkin tuonne edelliseen vastaukseen et katsoin ensin et vauva on 3vkoa,mut se olikin viikkoa vaille 3kk.Minun moka. :ashamed:

Yhteistyössä