Hei te viisaammat. Mitä tehdä kun syli ei kelpaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Pojalla tulee välillä todella pahoja uhmakohtauksia, heittää tavaroita (pikemminkin pamauttaa ne esim. pöytään), huutaa maassa täysillä.

Menen luokse ja koitan ottaa syliin. Ei käy, vaan koukistaa itsensä ihan omituiseen asentoon. Vähän sellaiseen silta asentoon ja kiljuu ihan pää punaisena. Lasken alas ja koitan houkutella syliin--> taas raivari saa lisäpotkua ja voi heittäytyä maahan ja pää kolahtaa--> lisää huutoa ja otan syliin ja sama toistuu. Lopulta rauhoittuu yksin ilman syliä ja lohdutusta. :(

Koitan parhaani mukaan keikuttaa, silittää, suukottaa, lohduttaa, hyssyttää ja puhua rauhallisesti, mutta ei mikään auta. Ahdistaa katsoa kun toinen huutaa niin, enkä mä kelpaa lohduttajaksi. :(
Ikää pojalla parin kk:n päästä 2v.

Sinun lapsella on sellainen temperamentti, että haluaa purkautua yksin, eikä siinä tilanteessa kaipaa lohduttajaa. Minä olen itse sellainen, samoin molemmat lapseni ovat. Heidän pitää antaa karjua ensin se suurin raivo pois ja sitten he tulevat syliin. Tai sitten rauhoittuvat esim. makaamaan johonkin ja voin silitellä, jonka jälkeen asiasta voidaan puhua (lähinnä isomman, 6v:n kanssa) Pienempi siis 2,5v.

[QUOTE="mio";23710400]Anna huutaa maassa, silitä vaikka siinä rauhassa. Kyllä se siitä iän kanssa helpottaa.[/QUOTE]

Kokeiltu on. Menee siinä vaiheessa muualle huutamaan : /

Minttu: Voi se olla, että tempperamenttisuutta on ja tahtoo olla yksin mutta silti toivoisin, että voisin siihen harmitukseen jotenkin vaikuttaa, siis että saatais se yhdessä loppumaan.

Tytär on taas sellainen, että jos harmittaa niin äidin syli on ainoa mikä siihen tehoaa ja istuu siinä kun mä silitän ja kertoo mikä harmittaa.

Meillä tuli tällä viikolla tuollainen kohtaus ensimmäisen kerran. Ei tullut syliin ja meni ihan ihme asentoon kun yritti ottaa. Annoin räyhätä ja huutaa itekseen sitten ja kävin välillä houkuttelemassa syliin mutta ei suostunut.
Oli aika pelottavaa, varmasti meille molemmille mutta kuulemma tähän on "totuttava"...uhmaikä.

lapset kasvaa, pakkoko sitä on syliin tunkea. Jestas, sillon kun syliä tarvii niin lykätään sitteriin ja sitten vuoden päästä itketään kun lapsi on kasvanut ja haluaa pärjätä itsekin. En ymmärrä miksi pitää houkutella syliin. Syli on turvapaikka ja hyödyksi SILLOIN kun lapsi siihen haluaa, eihän sillä muuten mitään virkaa ole.

Yhteistyössä