Hei te "kaikki", jotka haukutte mua

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti

Onko hauskaa?

  • Kyllä

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    0
vierailija
Mun mielestä sä oot melko sähikäinen tapaus. Sanot suoraan mielipiteesi, toisinaan ylimaalaillen. Ja ehkä juuri tuo, että vedät överiksi ja lähdet kuohuissasi myös jopa itseäsi mollaamaan, antaa samalla "aseet" toisille, tarjoilet tilanteita itse. Kärkkäästi saa sanoa mutta toisinaan on hyvä hengittää syvään pari kertaa ennen kuin lähtee mukaan pauheeseen. Mielipiteitä nyt mahtuu yhtä paljon kuin kirjoittajakin. Se vain avartaa keskustelua.
 
Deleted member 149094
Juu mut toisaalta, ihmisillä on valitettavasti taipumusta tyypittelyyn. "Tuo tykkää tuosta asiasta, joten se varmaan tykkää tuosta toisesta, saman kategorian asiasta myös."

Mutta, muut eivät ole ajatuksenlukijoita. Jos sä oot esim.epätyypillinen suvakki (tykkäät öö Ohisalosta mutta et kaikista Emma Karin ajatuksista), niin ei muut sitä voi tietää.
Arvokeskusteluissa kieltämättä on hyvä, jos tietää minkä asian ihminen toinen on. Voi valita sanansa sen mukaan.

On helpompaa asennoitua, jos tietää että vastapuolella jossain topicissa on koko värisuora eli feministi-BLM-vegaani-setalainen, kuin epätyypillisempi jussi-fani-mutta feministinen-kepulainen.
Mut entä, jos ei halua vastapuolia, ihan vaan keskustella asioista?
Entä, jos kritisoi myös aatteita, joita itse kannattaa?

Mä en ymmärrä tota sotimista vastapuolien välillä. Ja miks pitäis saada tietää, millainen ihminen on, jos puhuu asioista? Eihän sillä pitäis tämmöisessä keskustelussa olla mitään väliä.

Mun mielestä se sekoittaa turhaan, kun porukka vaikka ristii mut feministiksi ja yhtäkkiä joku vaatii listaa siitä, mitä valkoiset heteromiehet on tehny väärin. Siis täh? Mistä vtusta mun pitäis sellainen lista kaivaa? Mistä mun pitäis tietää, mitä muut ajattelee? Siis tolleen se menee, yhtäkkiä oon joku äärifeministien aisankannattaja ja mun harteilla on selittää feminismin tuhatvuotinen historia ja kaikki nykyiset ajatukset, jonka vaikka joku ranskalainen feministi on sanonu.
 
Deleted member 149094
Mun mielestä sä oot melko sähikäinen tapaus. Sanot suoraan mielipiteesi, toisinaan ylimaalaillen. Ja ehkä juuri tuo, että vedät överiksi ja lähdet kuohuissasi myös jopa itseäsi mollaamaan, antaa samalla "aseet" toisille, tarjoilet tilanteita itse. Kärkkäästi saa sanoa mutta toisinaan on hyvä hengittää syvään pari kertaa ennen kuin lähtee mukaan pauheeseen. Mielipiteitä nyt mahtuu yhtä paljon kuin kirjoittajakin. Se vain avartaa keskustelua.
Ihan hyvää pohdintaa, mut ei kai haukkuminen ole "uhrin" vika?
Mun mielestä tossa haukkumisessa ei ole kyse aseiden antamisesta. Tai sitten mikä tahansa on aseen antamista, eli pitäis painuu pois.
Vetelenkö överiksi kielellisesti? Ehkä. Mut se pitäis mulle sallia just ton syyn takia, et kirjoittajia on paljon. Keskustelua puolestaan ei mun mielestä avarra, todellakaan, jotkut " sul on kakssuuntanen mielialahäiriö"-kommentit, joita toiset ihmiset sit käyttää toisissa keskusteluissa. Vai mitä?
 
vierailija
Ihan hyvää pohdintaa, mut ei kai haukkuminen ole "uhrin" vika?
Mun mielestä tossa haukkumisessa ei ole kyse aseiden antamisesta. Tai sitten mikä tahansa on aseen antamista, eli pitäis painuu pois.
Vetelenkö överiksi kielellisesti? Ehkä. Mut se pitäis mulle sallia just ton syyn takia, et kirjoittajia on paljon. Keskustelua puolestaan ei mun mielestä avarra, todellakaan, jotkut " sul on kakssuuntanen mielialahäiriö"-kommentit, joita toiset ihmiset sit käyttää toisissa keskusteluissa. Vai mitä?
Kunpa muistaisit itsekin tuon ettei kaikki haukkuminen aina uhrin vikaa. Nimittelet, syyttelet ja olettelet omiasi eri ketjuissa ja aina syy on muissa.
 
vierailija
Kunpa muistaisit itsekin tuon ettei kaikki haukkuminen aina uhrin vikaa. Nimittelet, syyttelet ja olettelet omiasi eri ketjuissa ja aina syy on muissa.
juurikin noin

Sä noin väität, mä en ole hakenut syyllistä. Sulla ei mitään muuta tekemistä olekkaan! Muuta lisättävää mun syntilistaan?
taas 2-suuntaisen hyökkäävä sekopäävastaus

pahin syntilistasi oli jo yllä lainauksessa, rauhoitu ja muista lääkkeesi!
 

Yhteistyössä