Hei te jotka olette ajanut kolarin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Mä ajoin muutama päivä sitten, tai siis oltiin ketjukolarissa. Mun auto meni lunastukseen ja airbagit läsähti naamalle yms.
Musta tuntuu että mä en aja enää ikinä, mulla oli pienimmät lapset kyydissä ja vaikka mä jarrutin kuinka niin se auto ei vaan pysähtynyt.
Mua ahdistaa kun mies koittaa "painostaa" mua autokaupoille ja mä en halua mitään autoa enkä halua ajaa.
Tällä hetkellä mulla on (onneks) niin vahvat antibiootit päällä etten mä edes saa ajaa. Mä näen painajaisia että ajan ja en näe mitään tai että mä meinaan törmätä johonkin.
Onks teillä ollut samanlaisia fiiliksiä ja onks ne muka mennyt ohi? Muahan ei kukaan pakota ajamaan metriäkään enää ikinä, kaikkien turvallisuuden kannalta parempi niin.

Mulla tuli kyllä. Äiti käytännössä katsoen pakotti mut rattiin, mikä oli hyvä, koska sitten mä en olis ajanut varmaan enää koskaan. Veljelle taas kävi samalla lailla, ja sillä meni ainakin vuosi ennnen kuin pystyi ajamaan uudelleen.

itse en ole ajanut vaan ollut kyydissä muttei siitä ole oikein yli päässyt...autossa oleminnen hermostuttaa pirun paljon vaan anna itsellesi aikaa ja tutki turvallisia ja hyviä autoja jos se sitten pikkuhiljaa helpottaa ja jos aloitat ajamisen yksin niin voi olla parempi. ja jos joku suljettu kenttä olisi mihin pääsisit rälläämään niin että tulee taas tuntumaa ajamiseen :)

Ehottomasti pitäs mahollisimman nopeasti lähteä taas ajamaan. Ajokammo kasvaa ootellessa... Mulla ko mies ajo kolarin niin heti lähti ajamaan taas, sano että vähän kyllä tärisytti mut olo parani jo parissa kilometrissä.

Joka tapauksessa annat itelles kuitenki aikaa tuon asian käsittelyssä, kyllä se olo siitä helpottaa. Eikä sekkään ihan hullua ole että kävisit vaikkapa juttelemassa jossaki asiasta....

meillä meni kans lunastukseen auto .nyt on vaan ongelma ku auto miehennimissä ja sillä ulosmitattavaa niin ottaako ulosotto ne vakuutusrahat ja ei saada uutta autoa ostettua

Ja siis oon itekki kolareita ajanu, vika tosin ollu aina siinä toisessa :D Kolmion takkaa on tultu kylkeen jne. Mulla on vaan niin hemmetin vankka ajotausta, ihan harrastemuodossaki (rallia ajelen :D ) joten ei oo ikinä yhtään säikäyttäny nuo tilanteet. Aina olen normaalisti jatkanu ajamista, ja jatkossa teen samoin jos vielä rytisee...

Kannattaa mennä rattiin mahdollisimman pian jos ei ole itselle tullut vahinkoa. Aloittele vaikka ensin jossain hiljaisella tiellä, niin ei tarvitse ajatella muita tielläliikkujia..
Ja noista painajaisista ei pääse helpolla eroon..

Pahassa kolarissa nuorempana..

Kun mä ajoin mun auton lunastukseen, menin seuraavana päivänä (heti kun sairaalasta pääsin) niskatuen kanssa autokaupoille. Ostin auton, mutta en voinut ottaa sitä mukaani saman tien, koska oli sen verran järkky olo. Siitä seuraavana päivänä hain sitten auton kotiin.
Yhden päivän olin pakotettu olemaan ajamatta, mutta suosittelen siis kyllä palaamista auton rattiin a.s.a.p!

En kolarissa, mutta auto sytty palamaan kesken ajon. Kyllä sen jälkeen meni kauan ennen kun pystyin rauhassa olemaan autossa, ilman että kokoaika nuuskin haiseeko savu tai pidän kättä turvavyöllä et pääsen äkkii pihalle.
Mie olen kans sitä mieltä että heti rattiin vaan. Muuten pelko vaan kasvaa suuremmaks. Sit jos alkaa oikeesti mennä liiallisuuksiin pelkääminen niin eikun vaan terapiaan.

En mä nyt ainakaan viikkoon voi edes ajatella ajamista kun pupellan noita lääkkeitä ja oon muutenkin aika heikossa hapessa.
Toisekseen mä en oo ihan varma osaanko ajaa enää manuaalisilla vaihteilla kun totuin automaattiin. Ja mä en halua. Enkä uskalla kun ajatuskin ajamisesta saa mut hyperventiloimaan.

rattiin vain samointein ! itse olen ollut osallisena kolarissa jossa iäkäs pyöräilijä kuoli...onneksi heti aloin uudestaan ajamaan, toki monta vuotta meni että lopetin jarruttamisen aina kun näin pyöräilijän...

rattiin vain samointein ! itse olen ollut osallisena kolarissa jossa iäkäs pyöräilijä kuoli...onneksi heti aloin uudestaan ajamaan, toki monta vuotta meni että lopetin jarruttamisen aina kun näin pyöräilijän...

:(

Kun mä ajoin ton kolarin niin eka asia mitä mä tajusin oli että siinä auton vieressä oli pikkupoikia (siis jotain alakouluikäisiä) ja ne piti ihan kamalaa meteliä, pelästyin että joku niistä oli jäänyt sinne autojen alle/väliin. Luojan kiitos ei ollut, eikä kukaan muukaan loukannut.

ole onnellinen että ainoa mikä kärsi oli auto, sitä paremmalla syyllä kannattaa ajelut aloittaa heti uudestaan. luultavasti aluksi pelottaa, ja huomaat olevasi "yli"varovainen. pian kuitenkin kaikki sujuu kuin enenkin : ) mulla meni noin 6 vuotta, että tapaus "unohtui" mutta edelleen huomaan tarkkailevani kevyttä liikennettä enemmän kuin ennen onnettomuutta. luultavasti sullakin turvaväli tulee kasvamaan...

Oen ajanut auton talvella aika kovassa vauhdissa ulos. Jännä miten siinä tosiaan välähti koko elämä silmissä kun luuli että lähtö tuli. ei tullu muuta kuin 400 e:n remontti autoon.
Ajaminenkaan ei sen jälkeen pelottanut kun se oli mun moka, ajoin liian suurella nopeudella lumisateessa liukasta tietä. En vaan enää pahemmin hurjastele.

Olet selvästi vielä shokissa tapahtuneen vuoksi.
Puhu ja käy muutenkin läpi kolari ja siihen liittyvät tunteet/ajatukset/unet yms..
Mies oli kolarissa viime vuonna keväällä ja siinä oli onni onnettomuudessa.
Palasi kuitenkin rattiin mahdollisimman pian.

[QUOTE="seliseli";24561370]Mitkä h*lvetin vahvat antibiootit? Eipä paljoa pitäisi estää ajoa.[/QUOTE]

No voi vittu.
Suora lainaus pakkausselosteesta:
Ajaminen ja koneiden käyttö
Sinulle voi ilmaantua haittavaikutuksia tämän lääkevalmisteen ottamisen jälkeen. Näitä haittavaikutuksia voivat olla huimaus, uneliaisuus, pyörivä tunne (kiertohuimaus) tai muutokset näkökyvyssäsi. Jotkut näistä haittavaikutuksista saattavat vaikuttaa keskittymiskykyyso ja reaktiokykyysi. Jos näin tapahtuu, älä aja autoa tai suorita tehtäviä, jotka vaativat erityistä tarkkuutta.

Näiden haittavaikutusten lisäksi mulla on kuumetta, hemoglobiini ihan v*tun alhaalla ja muutenkin nyt vähän ongelmaa terveyden kanssa niin ehkä ei oo paras hetki lähteä huviajelulle vieraalla autolla.

Yhteistyössä