Hei te, jotka ette koskaan osta lapsillenne välikausivaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
vaan pelkästään tuulipukuja ja sadevaatteita!
Miten te erottelette käsitteet välikausi- ja tuuli- ? siis välikausitakki ja tuulitakki, miten ne eroaa toisistaan teidän mielestä? Mua vaan rupes vaivaamaan kun asiasta oli ketju pari päivää sitte (vai oliko se eilen, en muista). Että mikä ero niillä on? Kun mun mielestä ne on kumpikin sama asia, sana tulipuku on sellanen vanhentunu vastine välikausipuvulle.

Tuulipukuhan on vedenkestämätön puku, korkeintaan hylkivä ja jos siihen päälle laittaa vedenkestävät kuravaatteet, niin voisiko sitä kutsua välikausipuvuksi?

Mun mielestä taas välikausipukuja on sekä veden kestämättömiä että vettä pitäviä. Enpä oo paikallisten markettien tai halpahallien nähny ikinä kauppaavan esim Lassien peruspukuja tuulipukunimellä vaan kyllä ne käyttää kaikista keväällä ja syksyllä ulkoiluun käytettävistä puvuista käsitettä "välikausi".

Mun mielestä taas välikausipukuja on sekä veden kestämättömiä että vettä pitäviä. Enpä oo paikallisten markettien tai halpahallien nähny ikinä kauppaavan esim Lassien peruspukuja tuulipukunimellä vaan kyllä ne käyttää kaikista keväällä ja syksyllä ulkoiluun käytettävistä puvuista käsitettä "välikausi".

NO voihan perhana. ;) Mistä niitä tuulipukuja sitten lapsille saa? :D

Mä ajattelen että välikausivaatteet on näitä kosteudenkestäviä ja sitten tavis tuulipuvut yms sellaisia missä ei ole mitään kosteussuojaa.

Viime syksynä ostetuilla kosteussuojaamattomilla Remuilla mennään.

Jaa-a, enpä ole perehtynyt "välikausivaatteen" ominaisuuksiin. Meille ei ole ongelma kiskaista sen tuulipuvun päälle kurahousuja jos sää sen vaatii. Suosin muutenkin kerrospukeutumista vaikkei se ehkä ole in muiden mielestä.

Mulle esim. syystakki on paksumpi kuin kevättakki.

[QUOTE="vieras";25811129]Mä ajattelen että välikausivaatteet on näitä kosteudenkestäviä ja sitten tavis tuulipuvut yms sellaisia missä ei ole mitään kosteussuojaa.

Viime syksynä ostetuilla kosteussuojaamattomilla Remuilla mennään.[/QUOTE]

Remu on kyllä kosteussuojattu versio travallen puvuista. Sori, sulla onkin välikausipuku lapselle :D

Välikausivaate on mun mielestä vedenkestävä mutta ei kuitenkaan kuravaate (ts. sadetakki, kurahousut).

Tuulitakiksi miellän sellaiset ohuet takit, joissa on max. verkkovuori ja eivät pidä vettä lainkaan.

Kevättakki/-haalari on korkeintaan vettä hylkivä.

Silti näille kaikille taitaa olla yhteisenä nimittäjänä välikausivaate. Poislukien kuravaatteet. En vain ymmärrä miksi tuosta välikausivaate -sanasta vedetään hernettä nenään. Mulle on ihan yksi ja sama, ostanko kaupasta vettä pitävän kevättakin, syksytakin vai välikausitakin. En jaksa vaivata päätä takin nimityksellä.

Minä ainakin protestoin ankarasti sitä vastaan, että kaksi hienoa vuodenaikaa lytistetään joksikin typeräksi välikaudeksi, ikään kuin ne olisivat jotain mitä pitää saada äkkiä pois alta, että päästään johonkin parempaan. Nih!

• Tykkää
Reactions: Ä92
Btw miksi sulle on niin tärkeää että muutkin kutsuvat kevät / syyskelien vaatteita välikausivaatteiksi? :D

mua vaan aidosti kiinnostaa miten nämä tuulipukufanit asian näkevät. ja että millä perusteella ne valitsee vaatteet etteivät vaan vahingossakaan osta tuulitakin sijaan välikausitakkia :D
mulle kaikki keväällä ja syksyllä käytettävät ulkovaatteet on välikausivaatteita, oli ne kosteussuojattuja tai ei. ja sillä tavalkla kaupatkin niitä kutsuvat, en oo nähny missään tuulipukuja kaupattavan.

• Tykkää
Reactions: zenn
[QUOTE="vieras";25811172]Niin minunkin mielestäni. Vaikka jos järjellä ajattelee, niin keväällä on pidempään viileää kun on lunta maassa ja vesistöissä jäätä... Ehkä syksyllä sinnitellään kesävarusteissa pidempään ja otetaan syysvaatteet käyttöön vasta kun mittari on lähempänä nollaa?[/QUOTE]

Mä ajattelen niin että syksyllä ei juuri aurinko paista, ilmat viilenee vaikka maa itsessään olisi ns. lämmin. Puetaan villapaitaa ja paksumpaa takkia. Syksyiset sateet tekee kolean fiiliksen.
Keväällä taas aurinko lämmittää vaikka olisikin vielä lunta maassa. Kadulla kävellessäkin tulee kuuma jos on liian paksusti päällä. Toki hangessa istuvan lapsen kannalta tuo on erilaista kuin aikuisen joka ei siellä jäätyneessä lätäkössä napota.

Noille "välikausi"ajoille meillä on paksumpaa ja ohuempaa ulkovaatetta olemassa, eikä niihin ole kirjailtu "vain syyskäyttöön", asioista tarvi tehdä turhan vaikeita :)

Mulle välikausivaatteita on kaikki ne päälysvaatteet mitä käytetään silloin kun toppavaatteet on liikaa. Siis ne vaatteet mitä laitetaan sisävaatteiden päälle kun mennään ulos. Ei merkitystä onko ne vedenpitäviä vai ei. Myös kaupunkitakki kuuluu tähän ja kuravaatteet.

Ennustan että tästä tulee vaatteiden pyhä sota :popcorn:

Ei vaan kyllä se niin on että joihinkin asioihin ei piä kajota, Oivariini on mulle aina Voimariinia ja välikausivaate-termiä en suostu tuntemaan :saint: :D

Viimeksi muokattu:
Minä ainakin protestoin ankarasti sitä vastaan, että kaksi hienoa vuodenaikaa lytistetään joksikin typeräksi välikaudeksi, ikään kuin ne olisivat jotain mitä pitää saada äkkiä pois alta, että päästään johonkin parempaan. Nih!

Ei kait tuossa ole vuodenaikojen nimien muuntamisesta kyse kuitenkaan. Mun lapsille ainakin on opetettu koulussa vuodenajat edelleenkin niin että Suomessa on kevät, kesä, syksy ja talvi. Ei välikausi, kesä, välikausi ja talvi. :D

• Tykkää
Reactions: SugarBabyLove
Ennustan että tästä tulee vaatteiden pyhä sota :popcorn:

Ei vaan kyllä se niin on että joihinkin asioihin ei piä kajota, Oivariini on mulle aina Voimariinia ja välikausivaate-termiä en suostu tuntemaan :saint: :D

no mua ei haittaa vaikka joku käyttää tuulipukuja, nyt mä tiedän ainaki mitä ne tuulipuvut on :D se mua niinku vaan on vaivannu että millainen on se tuulipuku kun niitä ei kaupois oo :D

• Tykkää
Reactions: Piparnakkeli
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25811246:
Ei kait tuossa ole vuodenaikojen nimien muuntamisesta kyse kuitenkaan. Mun lapsille ainakin on opetettu koulussa vuodenajat edelleenkin niin että Suomessa on kevät, kesä, syksy ja talvi. Ei välikausi, kesä, välikausi ja talvi. :D
Älä nyt koita mitenkään tätä lieventää, tämä on susivakava asia!

Yhteistyössä