Hei te joilla on 4 lasta, ikävälillä vauva-10-vuotias?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jouluvauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jouluvauva

Vieras
Millainen auto teillä on? Meille on joulun tienoilla tulossa pikkunelonen ja autohan menee vaihtoon kun nyt on perusfarkku alla (ja isäntä repii hiuksia kun pitää luopua rakkaasta, toimivasta kärrystä jota on itse laitellut mieluisaksi...). Eli tarvittaisiin tavaratilaa, että mahtuu porukan kamppeet mukaan ja istumapaikat 6-7:lle. Katsoin tuossa, että aika monessa ns. tila-autossa tuo tavaratila on sitten tosi pieni eli ne viimeiset penkit on siellä takakontissa... Niin ja käytettyä ja tietenkin suht edullistakin kärryä etsitään. Mietinnässä Toyota Previa, Hyndai Trajet, Mitsubishin joku malli jne. Mutta suosittele omaasi!!!

no meillä vanhin lapsi 7v, toka kohta 6v, kolmonen kohta 3v ja la 4.6. autona meillä on chrysler town&country. 7 paikkanen. tavaratila ei oo kovin iso ei mutta sisällä on aina se 1 ylimääräinen paikka. :D

opel zafira on, tilaa 7 hlö:lle, ei tavaratilaa. Muuten palvelee hyvin. Meilläkin menee vaihtoon tavaratilan puutteen vuoksi, joten en suosittele. Mielenkiinnolla luen, miten muilla.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no meillä vanhin lapsi 7v, toka kohta 6v, kolmonen kohta 3v ja la 4.6. autona meillä on chrysler town&country. 7 paikkanen. tavaratila ei oo kovin iso ei mutta sisällä on aina se 1 ylimääräinen paikka. :D

Minkä ikänen sä oikein oot??

Sulla nuin monta lasta ja vanhin jo 7v.

Mä pidin sua nuorena. OOnko ihan väärällä tiellä?

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:
Miksi pitäisi luopua jo hyvästä autosta? Hankkikaa vain toinen lisäksi.

...ja sitten ei tartte ikinä matkustaa mihinkään koko perheen voimin?

En minä nyt sitä tarkoittanut. Toiseksi autoksi hankitte isomman ja pidätte nykyisen kivan kakkosautona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Minkä ikänen sä oikein oot??

Sulla nuin monta lasta ja vanhin jo 7v.

Mä pidin sua nuorena. OOnko ihan väärällä tiellä?

täytin tossa maaliskuussa 25v. :D

Meillä on 7h farmari Volvo, hieman vanhempi auto.Se on aikoinaan ollut taksina. Siinä on peräkontissa alkuperäisasennuksena selkä menosuuntaan penkit. Ihan hyvä vehje kun lapset pienempiä. Meidän 10v esikoinen ei enää oikein mahdu sinne istumaan, sopii siis pienemmille.. Ainoa huono puoli tuossa autossa onkin ettei matkatavarat enää sovi kyytiin kun väkeä on 2+5 kyydissä. Niinpä mulle hommattiin kakkosautoksi Toyota Hiace, se on rekisteröity yhdeksälle. Mahtuu hyvin KASVAVAT lapset ja matkatavaratkin! Sekä vaunut :)
Tila-autot hylättiin heti autokauppojen alkumetreillä, niissäkin oli vaihtoehtoina joko lapset tai vaunut..

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äitee:
opel zafira on, tilaa 7 hlö:lle, ei tavaratilaa. Muuten palvelee hyvin. Meilläkin menee vaihtoon tavaratilan puutteen vuoksi, joten en suosittele. Mielenkiinnolla luen, miten muilla.

Meilläkin 4 lasta, ikävälillä 15-3, on ollut zafira jo monta vuotta ja hyvin on pärjätty. ;) Nyt alkaa jo helpottaa kun ei nuo vanhemmat lapset joka paikkaan enää mukana kulje. =)

Meillä on Zafira. 5+2 paikkaa ja siellä perässä nämä lisäpaikat, halutessaan voi laittaa molemmat matalaksi tai nostaa vaikka vain toisen ylös, jolloin jää tavaroillekin tilaa.

Tähän päädyttiin, koska tässä saa lisäpaikkalainen liikuttua peräoven kautta. Ei tarvitse siirtää koko keskiriviä joka on kansoitettu turvaistuimilla.

Meillä on neljä lasta ikähaitarilla 1-10v ja autona Toyota Corolla Verso. Aivan ihana auto ajaa ja liikkua mutta jos on täys miehitys kyydissä eli isäntä, minä ja kaikki neljä niin tavaratila kyllä käy vähiin. Noin kun vaan kyläreissuja tehdään eikä tarvii kun yhden varavaatekassin mukaan niin ok, pidemmät reissut on vaatineet boxin katolle mutta toimii homma niinkin.

Tuttavillamme on joku Mitsubishin tila-auto, en muista merkin nimeä mutta se on kyllä tosi tilava, seitsemän istumapaikkaa, vielä oikeat penkit eikä mitään ylös nostettavia kuten meillä ja kyytiin mahtuu vielä vaunutkin.

meillä on 2 autoa. miehellä on SE300 mersu ja mulla on auto, mihin kaikki mahutaan eli Honda FR-V. henkilöauton kokoinen ku parkkeeraa, mutta 6 mahtuu aivan hyvin. meillä on korokeistuin ja turvaistuin takana. ei mitään valittamista autosta. peräkonttiinkin mahtuu tuplarattaat. lapset siis 14, 12, 2 ja 9kk.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
meillä on 2 autoa. miehellä on SE300 mersu ja mulla on auto, mihin kaikki mahutaan eli Honda FR-V. henkilöauton kokoinen ku parkkeeraa, mutta 6 mahtuu aivan hyvin. meillä on korokeistuin ja turvaistuin takana. ei mitään valittamista autosta. peräkonttiinkin mahtuu tuplarattaat. lapset siis 14, 12, 2 ja 9kk.

Meillä on mietinnässä myöskin tuo FR-V. Mitkä tuplat sinne konttiin menee? Jotenkin olen pitänyt tuossakin autossa tavaratilaa aika pienenä...
Luuletko, että taakse menisi kolme istuinta vierekkäin? 2xturvaistuin + 1 turvavyöistuin?

Meillä Ford Galaxy ja Opel Zafira. Kummassakaan ei tosiaan ole kummoinen tavaratila, jos kaikki penkit käytössä. Jos taas takimmaisista penkeistä vain toinen käytössä, niin sitten tilaa on ihan mukavasti. Galaxyyn menee matkatuplat ja jotain tavaraakin, jos molemmat penkit käytössä. Keskimmäisellä rivillä meillä 1 turvaistuin selkä menosuuntaan, toinen kasvot menosuuntaan ja vielä korokeistuin.

Yhteistyössä