Hei te joilla joskus ollut munuaisaltaan tulehdus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja doddih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

doddih

Vieras
Onko teille ollut mitään "vaivoja" tulehduksen jälkeen?

Kun itsellä joskus särkee munuaista. Yleensä aamuisin kun käy ensimmäistä kertaa vessassa niin kipu viiltää munuaisen läpi, mutta siis särkee joskus myös muulloinkin.

Ei jäänyt mitään vaivoja.

Sairastin sen...2001 muistaakseni. Hoidettiin ekana suonensisäisillä antibiooteilla & kipupiikeillä, sitten sain vielä antibioottipiikkiä persiiseen viikon tai kaksi.

Vietin viikon sairaalassa ja sinne kivut jäi. Mutta ennen sairaalareissua kaikki oli täyttä tuskaa ja tuntui, että siihen kipuun kuolee, vaikka en yleensä itke minkään kivun vuoksi.

No voi hemskutti, tai tietysti hyvä ettei oo jääny mitää vaivoja teille. Mutta kun tuo oman munuaisen jomotus on niin ärsyttävää, että olisin toivonut löytäväni siihen jonkun ratkaisun edes täältä. Kipu on siis niin samanlaista kuin silloin tulehduksen aikaan.

Lääkärissä on käyty ja annettu näytteitä useemman kerran ja aina puhtaat, eikä mitään outoa kuulemma näkynyt kun ultrasivat. :/

Niin ja siis tästä pahemmasta munuaisaltaan tulehduksesta on nyt reilu pari vuotta aikaa. Vasta oli lievempi ja riitti että kotona antibiootit suun kautta. Sekin huomattiin vasta sitten kun päivystykseen menin kun kunto romahti vaikka olin terveyskeskuksessa juossut jo melkein viikon verran päivittäin.

Joo, kunnon munuaisaltaan tulehduksessa ei voi jäädä kotiin ihmettelemään, kunto huononee aika äkkiä...mut mulla onkin toinen munuainen sökö, että tietty tilanne vähän eri. Itselläni oli v 2009 munuaistulehdus, virtsatietulehduksen alkamisesta 2 päivää olin illalla jo tipassa, tulehdusarvot 350 ja kuumetta 40. Sepsikseksihän se äityi. Viikko sairaalahoidossa, sen jälkeen vielä kotonakin 10 päivää ab:ta suun kautta. Sairauslomaa kuukauden päivät.

Mullakaan ei tk:ssa edes otettu vaivoja tosissaan, silloin kun tuon toisen munuaisen toiminta lakkasi. Ultrauksen yhteydessä yksityisellä kuitenkin löytyi hydronefroosi.

Yhteistyössä