hei palstalääkärit ja allergia-asiantuntijat! Kattokaas meidän vauvan posket ja antakaas diagnoosi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Hemmetti kun Aijaata päivitetään. Laitoin siis ircin kautta tulemaan. Seuraava kuva on lähempää, eli 1. ja 2. kuva on Peikin poskista. Mitä mieltä olet? Peik on nyt 3 kk 1 vko vanha ja neuvolassa meinattiin että hormooninäppyä nuo on. Ja että selvästi paranemaan päin. Vaan kun ei oo, välillä ihan näppyiset ja punaiset. Aamuisin taas yleensä aika rauhalliset ja vaaleat. Posket on myös TOSI kuivat...

ja tässä siis linkki:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=terhityller%F6ine&image_id=91527849

Kuolaako vauveli paljon? Silloin voi tavalliset herkkyysnäpyt näyttää tuolta. Muuta keinoa ei oikein ole, kuin huuhtasta posket silloin tällöin. Samoten, jos hän on alkanut omillakäsillään hinkata naamaansa, saattavat näpyt ärtyä. Mutta onneksi menee ohi.
Toinen mikä voi aiheuttaa näppylöitä, on jos olet syönyt jotain mille vauvasi reagoi. Esim. valkosipulia, paprikaa, tomaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Meillä oli keskimmäisellä tuonnäköistä ihottumaa poskissa. Syyksi löytyi kissa-, kananmuna- ja maitoallergia. Eli voi hyvinkin olla allergiaa

Mä itse epäilen tuota maitoallergiaa ja siksi ajattelinkin kysellä kokeneilta. Esikoinen oli myös vauvana allerginen vaikka mille ja mun mielestä silloin posket oli samanlaiset...

Ihana vauvelli sulla!

Syökö jo muuta kuin maitoa? Meilla kuopuksella oli just tuon näköset posket kun sai perunaa. Varsinkin tätä "uutta". Samoin kun annoin Tuttelia mutta Nanista ei tullut.

Kuopuksesta kehkeytyi sittemmin atooppisen ihon omaava herra ( nyt 5 v) mutta enää ei saa reaktioita ruuasta tai maidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Terkkari:
Kuolaako vauveli paljon? Silloin voi tavalliset herkkyysnäpyt näyttää tuolta. Muuta keinoa ei oikein ole, kuin huuhtasta posket silloin tällöin. Samoten, jos hän on alkanut omillakäsillään hinkata naamaansa, saattavat näpyt ärtyä. Mutta onneksi menee ohi.
Toinen mikä voi aiheuttaa näppylöitä, on jos olet syönyt jotain mille vauvasi reagoi. Esim. valkosipulia, paprikaa, tomaattia.

Kuolaa kyllä ja oikeen tosi paljon. Neuvolassa kun oltiin, niin toinen poski ärtyi punaiseksi ihan sitä hoitotasoakin vasten.

Niin ja hinkkaa myös naamaansa, välillä aika rajustikin kun ei raukka oo vielä ihan hokannut käsiensä toimintaa...

On tuo hormoninäppyä...
Nou hätää.
Tosi söpöliini pikku ukkeliini!!

Ei teillä varmaan kiinteitä syödä vielä.

viiden penskan kokemuksella uskallan sanoa että olis hormoninäppyä.Ikäkin sopii hyvin!

No ei toi kylä mitään hormoninäppyä ole... Eihän hormoninäppyä muutenkaan enää ton ikäsellä ole! Mun mielestä aika outoja sun terkan kommentit, kun kuitenkin varmaan tietää että teillä on allergiataustaa :o Veisin kyllä lääkäriin. Eikä teidän poika oo ollut aika itkuinenkin, vai muistanko ihan väärin?

Onko atooppista ihoa suvussa? Astmaa? Meillä pojalla oli tuota kanssa tuon ikäisenä. Hyvä rasva, kylvyssä öljy? Toivotaan ettei ole allergiaa. Voisiko olla vielä hormooninäppyjä? Eikös esikoinen ollut astmaattinen?
Sen perusteella voisin hyvinkin varata aikaa lekuriin, että tutkivat tarkkaan, ettei ehdi menemään pahaksi.

Tsemppiä! JA hyvää viikonloppua!

Alkuperäinen kirjoittaja Alashandra pikana:
Ihana vauvelli sulla!

Syökö jo muuta kuin maitoa? Meilla kuopuksella oli just tuon näköset posket kun sai perunaa. Varsinkin tätä "uutta". Samoin kun annoin Tuttelia mutta Nanista ei tullut.

Kuopuksesta kehkeytyi sittemmin atooppisen ihon omaava herra ( nyt 5 v) mutta enää ei saa reaktioita ruuasta tai maidosta.

Ei syö muuta. Annan äidinmaitoa JA tuttelia. Välillä on myös sitä Semperin korviketta. Pitäisköhän koittaa tota Nania...

Ja juu, esikoisella oli myös atooppinen iho. Mua vaan hämää kun tällä Peikillä on ainoastaan posket tuollaiset, muualla kropassa iho on todella hyvässä kunnossa.

Niin ja kiitos kehusta, mun mielestä myös vauveli on ihana =) :heart:

vastaan kaikille samaan syssyyn :D

Eli mä mietin mihin asti voi laittaa hormooninäppyjen piikkiin? Kun tosiaan tuo on jo reilu 3 kk ja näpyt tuli poitsun ollessa 1,5 kk. Silloin ne meni vuorokaudeksi vallan pois (parani siis täysin), mutta just ennen ristiäisiä tuli taas. Ja siitä asti on ollut posket tollaset.

Poitsu on ollut aika itkuinen ja "känkkis", mutta toisaalta nyt se on helpannut kun oon koittanut alkaa rytmittää päivää ja ennakoida väsymystä. Illat on kuitenkin lähes aina vaikeita ennen kuin menee yöunilleen.

Suvussa on atooppista ihoa, allergiaa ja astmaa...kaikkea löytyy :(. Esikoisella oli pienempänä nuo kaikki edellä mainitut, vaikka tosin nyt on enää vain koivulle allerginen ja piippua ei olla tarvittu vuosiin *koputtaa puuta*

Meillä on seuraava neuvola 4 kk:n ikäisenä. Ja silloin siellä on myös lääkäri. Uskaltaisko odotella sinne asti kun tosiaan tuo tilanne on pysynyt ihan samana koko ajan, ei parantunut tai pahentunut, poskien osalta?

Meijän pojulla (saman ikänen, ku Peik) on kans ollu just tommosta ja vaan poskissa. Välillä oli parempana ja välillä taas pahempana. Lääkärissä kun käytiin muissa asioissa, niin kysyin lääkäriltä mitä se on. Vastaus oli, että sitä hormoninäppyä ja se on tulehtunut vähän. Saatiin kortisooni rasvaa ja pari päivää riitti, niin posket parani. =)

Alkuperäinen kirjoittaja rinkinki:
Meijän pojulla (saman ikänen, ku Peik) on kans ollu just tommosta ja vaan poskissa. Välillä oli parempana ja välillä taas pahempana. Lääkärissä kun käytiin muissa asioissa, niin kysyin lääkäriltä mitä se on. Vastaus oli, että sitä hormoninäppyä ja se on tulehtunut vähän. Saatiin kortisooni rasvaa ja pari päivää riitti, niin posket parani. =)

Mä oon laittanut bepantenia, mutta huonoin tuloksin. Niin ja perusrasvaa myös. Pitäisköhän oikeesti koittaa kortisonirasvalla...

meillä oli myös aluksi iho muualta puhdas, kunnes tuli "vaippaihottumaa". Aluksi ihan vähän ja puolen vuoden iässä oli lehahtanut koko takamus selkää pitkin. Ihan hirvittävän näköistä. En todellakaan odottaisi vaan tilaisin heti allergialääkäriltä ajan, miksi ei? Ja nimenomaan allergioihin erikoistuneelta,tietotaito on eri kuin yleislääkäreillä.He osaavat aika pian sanoa myös jos heidän mielestään on vaan jotain normaalia näppyä (jota kyllä epäilen). Jos jotain allergiaa ilmenee niin se on hyvä jos ootte käyneet mahd. pian lääkärissä. Jos mitään ei ole niin onnellinen saa olla siitäkin! :heart:

muoks:
kortisonilla parani meilläkin (allergia)ihottuma. Ja tuli takaisin kun kuuri loppui :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja rinkinki:

Mä oon laittanut bepantenia, mutta huonoin tuloksin. Niin ja perusrasvaa myös. Pitäisköhän oikeesti koittaa kortisonirasvalla...

Mä yritin kans perusvoiteilla ja bepantenilla hoitaa, mut ei auttanu. Sibicorttia määräs lääkäri, suosittelen. =)

Yhteistyössä