Kuinka pitkä se lähihoitajakoulu nykyään on? Itse kun opiskelin vuonna nahkaviitta niin kesti 2,5v.Vähintään kolmevuotinen ammatillinen tutkinto pitää olla, jos ei ole ylioppilas - eikö se niin mene, korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä :snotty:
siis oikeasti!! ei vaadita edes lukiota? ihmekö on kaikenlaisia tunareita noissa lekureissa!!Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26734573:Ootko googlettanut?
Oulun yliopiston sivuilta:
suomalaisen ylioppilastutkinnon
IB-, EB-, tai RB-tutkinnon
ammatillisen korkea-asteen, ammatillisen opistoasteen tai vähintään kolmivuotisen ammatillisen tutkinnon
ammattikorkeakoulututkinnon
ulkomaisen koulutuksen, joka asianomaisessa maassa antaa kelpoisuuden vastaaviin korkeakouluopintoihin.
Meni vähän vinoon noi rivit. Mutta siis kolmevuotinen ammatillinen tutkinto minun käsittääkseni kelpaa
no joo, mutta kyllä lukioon tarvitaan huomattavasti enemmän älynlahjoja kuin amikseen!!Se ammatti opitaan lääkiksessä ja "kentällä" itse tekemällä, näkemällä ja kokemalla.
Ei lukiossa tai muussakaan aikaisemmassa opinahjossa.
no itsekin olen molemmat käynyt ja sanon jopa, että ekana olis kannattanut käydä amis, mutta kun en tiennyt yhtään vielä yläasteen jälkeen mitä haluan tehdä isona. Arvostan molempia. Mutta silti, kyllä suosittelisin lukiota ennen lääkistä.. Jos ei sit oo superälykäs..Buahahaa...
Arvostan ylioppilastutkintoa kyllä, mutten ammatillista koulutusta halveksimalla.
Eikä se, ettei mene lukioon, kerro mistään älynlahjojen puutteesta. Joskus jopa päinvastoin.
Ihan täysin ilman lukemista ja opiskelua minäkin lukion kävin, ja ihan hyvin arvosanoin vieläpä.
Olen palstaillut kymmenisen vuotta. Avaan pian yksityisvastaanoton. Jos joku Wanhoista haluaa rikastua ja ruveta yhtiökumppaniksi, voidaan perustaa vaikka pieni päiväsairaala samaan yhteyteen. Käsityöketjuista löytyy ehkä leikkaus- ja ompelutaitoisia.Nykyisin katsotaan että muutama vuosi palstailua voi myös avata ovet suoraan lääkikseen.
Täällä kun on koottuna kaikki lääketietellinekin asiantuntiuus.