Hei ! Olen kahden vaiheilla hankkiako kissa lemmikiksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oggi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse olen pienestä pitäen kasvanut kissojen seurassa. Aivan ihania otuksia. Välillä tuntuu että,kissat ovat ainoita henkilöitä jotka osaa lohduttaa ja jotka ei loukkaa mua. Jos on surullinen olo ja itkettää, ja kissa on siinä vieressä kehräämässä ja puskemassa kasvoihin ni murheet unohtuu,ainakin hetkeksi.

Ja ihana tulla kotiin,ku kissat jo odottaa ovella:D

http://www.youtube.com/watch?v=s13dLaTIHSg

tuli tosta miun:n viestistä mieleen:D. Käykää katsomassa, itse en varmaan ekaa neljää kertaa ku katoin kyseisen pätkän..pystynyt olee nauramatta:D

Itsepäisiä, käyvät hiekkalaatikolla, jonka joutuu siivoamaan, jos ei siivoa, eivät käy sillä ja joudut siivoamaan enemmän. Kun yrität lukea, makaavat lehden tai kirjan päällä, istuvat näppäimistöllä, niiden henki haisee, kun tulevat puskemaan yöllä naamaan, karvaa irtoaa ennakoimattomasti, jos haluat matkoille, tarvitset kissanvahdin. Repivät sohvan rikki ja raapivat vain kiellettyjä asioita. Mouruavat juuri, kun muuten olisi hiljaista. liikkuvat sulavasti vain, kun siitä ei ole mitään iloa ja yöllä pudottelevat tavaroita ja kolistelevat. Kampittavat ihmisiä hämärässä, kun käyvät puskemaan kinttuihin, tunkevat syliin, kun istut vessassa...

Ja mitäs niitä huonoja puolia olikaan? :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Itsepäisiä, käyvät hiekkalaatikolla, jonka joutuu siivoamaan, jos ei siivoa, eivät käy sillä ja joudut siivoamaan enemmän. Kun yrität lukea, makaavat lehden tai kirjan päällä, istuvat näppäimistöllä, niiden henki haisee, kun tulevat puskemaan yöllä naamaan, karvaa irtoaa ennakoimattomasti, jos haluat matkoille, tarvitset kissanvahdin. Repivät sohvan rikki ja raapivat vain kiellettyjä asioita. Mouruavat juuri, kun muuten olisi hiljaista. liikkuvat sulavasti vain, kun siitä ei ole mitään iloa ja yöllä pudottelevat tavaroita ja kolistelevat. Kampittavat ihmisiä hämärässä, kun käyvät puskemaan kinttuihin, tunkevat syliin, kun istut vessassa...

Ja mitäs niitä huonoja puolia olikaan? :saint:

:D aika tyhjentävä vastaus :)

+ meidän kisu oli oli suloinen, viihtyi sylissä, kiehnäsi vieressä, tuli aina ovelle vastaan
+ei tarvtse välttämättä käyttää ulkona
+suht helppohoitoinen
+edullinen, saa jopa ilmaiseksi

-karvaa on sittenn joka paikassa
-raapii huonekalut pilalle
-jotkut kissat merkkailee paikkoja
-matkoille lähtö hankalaa, etsittävä hoitopaikka kisulle
-meidän kisu kiehnäsi jaloissa vähän liikaakin, ei meinannut eteenpäin päästä
-raapi ja puri jalkoja

+/- pitkäikäinen

Poju R.I.P :'( :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja idu:
:D aika tyhjentävä vastaus :)

Usean kissan tuomalla kokemuksella... =) Allergia vielä unohtui, eli saattaa laittaa aivastelemaankin.

*rapsuttelee unisia katteja, jotka odottavat pääsevänsä sänkyyn nukkumaan*

onko sulla lapsia? jos on, niin ajattele siten, että kissa on VÄHÄN niin kuin lapsi. Sitä rakastaa paljon, mutta tuo mukanaan velvollisuuksia ja vastuuta.

jospa sitten pystyt päättämään, kumpaan suuntaan vaaka kallistuu.

Meillä nyt 2 kissaa (11kk ja 4kk), ja suosittelenkin ottamaan 2 niin niistä on seuraa toisilleen. Mulla on lapsesta asti ollut kissoja.

Meillä kissat ei ole tehneet mitään pahuuksia (tai no toinen tuhosi yhden kukan pentuna), niillä on raapimispuu niin ei tarvitse sohvaa käyttää, hiekkalaatikko ei haise kun käyttää pellettejä, kerranpäivässä vaan heitän kakat vessanpönttöön ja kerran viikossa vaihdan kokonaan. Ne on ihania ja rakastavat sylissä olemista. Me otetaan kissat reissuun mukaan, ja tuossa meidän lähellä on kyllä kissahoitolakin jos tarvis vaatii.

Huonoja puolia se, että ovat todella nirsoja ruuan suhteen vaikka olen yrittänyt totuttaa monipuoliseen ruokaan, nuorempi tulee öisin puskemaan naamaa mikä ärsyttää ja seuraa joka paikkaan muutenkin ja jää jalkoihin.

Kissat on oikein mukavia ja seurallisia otuksia. Meillä nuo katit on niin sylikissoja kuin vain voi olla. =) Iltaisin kun mies on töissä ja lapset nukkuu, on ihana pyytää kissa kaveriksi sohvalle katselemaan jotain hyvää leffaa tai sarjaa. (Niin, siis meitin katit tottelevat kun pyydän tulemaan syliin :D )

Itse olen jo koirien kautta tottunut karvanlähtöön joten en nyt sitä miinuksena pidä. Ainoa mikä välillä ärsyttää on tuon leikatun kollin maukuminen. Se on niin raivostuttavaa. todella usein se tulee eteeni, katsoo silmiini ja Mjaaaauuurr!! Leikattu naaras kattini on huomattavasti vähä- äänisempi ja pitää mölyt mahassaan. Tuhoja noi otukset ei tee, eikä raavi kuin omaan raapimispuuhunsa. Kivoja ne on, pois en antais koskaan. =)

Älä ainakaan ota pentua, jos voit ottaa vain yhden. Kissa on todella vaativa lemmikki, mikä tulee monelle yllätyksenä. Monesti kissa otetaan, kun aikaa ei riittäisi koiran hoitamiseen. Kissanpentu ainoana lemmikkinä vaatii kuitenkin läheisyyttä, leikittämistä ja aktivointia useita tunteja päivässä. Samassa ajassa käyttäisi koiraa lenkeillä, ja itsekin saisi liikuntaa. Kissa tarvitsee etenkin pentuna paljon seuraa ja kärsii yksin olosta. Siten se "kahlitsee " omistajansa neljän seinän sisään. Ota kissa jos vaakakupissasi hyvät puolet painavat enemmän.

Kissat on ihania, suloisia höpsöjä joiden touhuja on kiva seurata ja niiden rapsuttelu rentouttaa. Niistä on vaivaa ja pitää huolehtia lääkärikäynneistä ja ruokinnasta ja antaa huomiota. Saattaavat raapia huonekaluja ja ovat itsepäisiä otuksia.

Haisevat tosi pahalle, ovat itsepäisiä, ja elävät tuhottoman pitkään. Sotkevat paikat ympäristössä, syövät pikkulintuja ja oravia ja naapurusto vihaa niitä. Kuseksivat ja paskovat muiden pihoille ja hiekkalaatikoille. Ota sisäkissa niin saat itse kärsiä kissastasi mutta muiden ei tarvitse.

Yhteistyössä