hei nyt te ketkä tiedätte vanhoillislestadiolaisista

• Viestiketjun aloittaja SocialButterfly
  • Ensimmäinen viesti
SocialButterfly
miten ne eroo lestadiolaisista..miksi heillä ei saa olla telkkaa mutta netti saa olla ja sieltä kattellaan kaiken aikaa asioita..mun täti meinaan on ja mä en oo koskaan jutellut sen kanssa näistä asioista..en tiedä miks mutta niistä ei vaan puhuta :ashamed:

jep
Telkku on vanhastaan jääny voimaan, ettei sitä ole. Ei sitä varsinaisesti missään kielletä, sitä vaan ei pääsääntöisesti ole. Tietsikka taas on enemmänkin työvälineenä rantautunut maailmaan, ja siitä käy nyt isot herrat kovaa keskustelua, että mitä sen suhteen tehdään.

Telkussakin esim lastenohjelmat ovat ihan ok, niitä voisi hyvin katsoa, mutta ongelma on se, ettei haluta jäädä "koukkuun". Vaikeahan sitä on tajuta jos ei itse elä sen mukaan,

Mutta sitä mä en ymmärrä, että miksi se aina muiden persettä kaivelee, jos joku ei esim telkkua halua? Toisaalta telkku ON aika turha...

:)

vieras
Ei kai niillä paljon muuta eroa kuin vanhoilliset on kirjaimellisesti vanhoillisempia monissa asioissa ja hartaampia uskonsa kanssa. Televisio on ns. paha silmä. Minäkään en tuota netin hyväksymistä ymmärrä verrattuna tv- kieltoon. Pahempaa matskua sieltä netistä löytyy.

SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Telkku on vanhastaan jääny voimaan, ettei sitä ole. Ei sitä varsinaisesti missään kielletä, sitä vaan ei pääsääntöisesti ole. Tietsikka taas on enemmänkin työvälineenä rantautunut maailmaan, ja siitä käy nyt isot herrat kovaa keskustelua, että mitä sen suhteen tehdään.

Telkussakin esim lastenohjelmat ovat ihan ok, niitä voisi hyvin katsoa, mutta ongelma on se, ettei haluta jäädä "koukkuun". Vaikeahan sitä on tajuta jos ei itse elä sen mukaan,

Mutta sitä mä en ymmärrä, että miksi se aina muiden persettä kaivelee, jos joku ei esim telkkua halua? Toisaalta telkku ON aika turha...

no ei mun persettä mikään kaivele

juuh
Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:

en mä sua tarkottanukaan, toi oli yleinen kommentti liittyen aiheesta käytyihin keskusteluihin. Älä ny heti herppaa...

SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

en mä sua tarkottanukaan, toi oli yleinen kommentti liittyen aiheesta käytyihin keskusteluihin. Älä ny heti herppaa...

:LOL: en herppaakkaan

tietäjä
mua naurattaa sekin että tätini jos kiroilee niin sanoo paska,paskanmarja yms..mutta jos mä sanon vaikka hitto niin meinaa pyörtyy järkytyksestä..
Tätisi on tuhma, ne sanoo oikeesti vaan "voi jehna".

.
kysyin kerran lestadiolais kaverilta, että mitä eroo vanhoillis ja "ei" vanhoillis lestadiolaisilla on. Sanoi että kaikki ovat vanhoillislestadiolaisia. Ne jotka ovat eronneet näistä vanhoillis eli tavallisista lestadiolaisista ovat pistäneet pystyyn uuslestadiolais poppoita kun omat ajatukset eivät ole menneet tämän pääporukan kanssa yksiin. Eli ne joita sanotaan vanhoillis lestoiksi ovat paremminkin niitä kiihkouskovaisia ja loppuporukka ns. vanhoillislestoista ovat vähemmän kiihkoja. Hankala selittää varsinkin kun en itse sen enempää tiedä, enkä ole lestadiolainen.

Yhteistyössä