HEI, NOISTA PAIKANNIMISTÄ...JOS OLLAAN MEILLÄ, NIIN OLLAAN IISALMESSA-EI IISALMELLA....

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mites taipuu esim Haapajärvi? Tai kemijärvi? :D

Oiskohan tuo Haapajärvellä ja Kemijärvellä..??

Näin taivutteli aikoinaan meidän supernihilisti äidinkieen ope lukioaikoina.... ;)
Kertoko se että mistä se riippuu onko perässä ssa/ssä vain lla/llä? :whistle:
Ei tainnut kaikkea kertoa...kerran eräs oppilas erehtyi huomauttamaan, että opettaja on kaksi kertaa kirjoittanut taululle kieltosanan eli oli "ei" ja "ellei"...

Eipä ois kannattanut suutansa aukaista...siitähän syntyi semmoinen älämölö, että muistettiin pitää suumme kiinni ja aukaista vain kysyttäessä!!

Se oli sitä herran tai oikeastaan opettajan pelon aikaa.................. :whistle: :whistle:

 
lettipiä
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Alkuperäinen kirjoittaja lettipiä:
Kangasala muuten. Se menee mun ajatuksen juoksun kanssa hassusti, kun kai kuuluu sanoa, että Kangasalta eikä Kangasalasta.
Mä sanon Kangasalalta :)
Niin mäkin olen sanonut, mut en nyt sit enää.

Ja sitten on toi Thaimaa...miks ihmeessä sen niin helposti sanoo Thaimaaseen eikä Thaimaahan? Näin kävi muuten tän viikon Punahilkan jaksossakin, huomasiko kukaan, se rastatukka-äiti sanoi, että Thaimaaseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mites taipuu esim Haapajärvi? Tai kemijärvi? :D

Oiskohan tuo Haapajärvellä ja Kemijärvellä..??

Näin taivutteli aikoinaan meidän supernihilisti äidinkieen ope lukioaikoina.... ;)
Kertoko se että mistä se riippuu onko perässä ssa/ssä vain lla/llä? :whistle:
Ei tainnut kaikkea kertoa...kerran eräs oppilas erehtyi huomauttamaan, että opettaja on kaksi kertaa kirjoittanut taululle kieltosanan eli oli "ei" ja "ellei"...

Eipä ois kannattanut suutansa aukaista...siitähän syntyi semmoinen älämölö, että muistettiin pitää suumme kiinni ja aukaista vain kysyttäessä!!

Se oli sitä herran tai oikeastaan opettajan pelon aikaa.................. :whistle: :whistle:
Juu, turpani olisin minäkin pitänyt kiinni tuollaisen edessä. :whistle:
 
lettipiä
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mutta siltikin se on oulaistelainen. =) Tämä oli vain typerä välihuomautus joka ei kuulu mihinkään eikä sillä ole mitään merkitystä. :whistle: :D
En nyt mitenkään halua inttää, mutta http://fi.wiktionary.org/wiki/oulaislainen
Mutta lopulta, tiedä sitten mikä on oikein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lettipiä:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mutta siltikin se on oulaistelainen. =) Tämä oli vain typerä välihuomautus joka ei kuulu mihinkään eikä sillä ole mitään merkitystä. :whistle: :D
En nyt mitenkään halua inttää, mutta http://fi.wiktionary.org/wiki/oulaislainen
No eipähän ole. :D Mä olin 27 vuotta oulaistelainen. Sitä en tiedä mitä sanakirjat ja vikipediat sanoo, mutta jokaikisen oulaistelaisen mielestä se on oulaistelainen. :D *inttää*

 

Yhteistyössä