Hei mulla on kertavirtsanäyte aamulle annettava, mutta voinko esim.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkkiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkkiin

Vieras
ottaa sen näytteen yöllä kun tulee pissahätä vaikka klo 3, jos vien sen terkkariin sitten klo 7.30 aamulla? tai klo 8.

Siis mulla on se isompi purkki, ja siihen ne kolme putkea.

Voit ottaa, mutta säilytä jääkaapissa kuljetukseen asti. Parempi tietty olisi, jos saisit pissattua vasta lähempänä vientiajankohtaa.

Joo, mulla vaan on siis semmonen rakko että kun heittäydyn selälleni, niin voin olla varma ettei mun rakko jaksa pidätellä aamuun asti..
Mutta jos nyt käyn pisulla, ja sit jos 4 tuntia ylittyy niin sit pissin purkkiin yöllä..
Jestas sentään..
Viimeyönä keräsin vuorokausivirtsaa, nyt tätä.. voisko tää jo loppua ;)

Mä muuten luulin että ne säilyy huoneenlämmössä.. siis yks sininen putki ja kaks vaaleen ruskeeta (korkit siis) Jotain kökköä niissä on valmiiksi sisällä.

Siis jos sun täytyy käydä yöllä pissalla kolmen aikaan niin sit lorotat sen vessanpönttöön ja otat aamulla sen näytteen purkkiin. Silloinhan se on ollut 4h rakossa jos esim klo 7 otat näytteen. Yksinkertaista.
Kertavirtsa näyte pitäis tutkia 4h kuluessa näytteen otosta, mielellään mahdollisimman nopesti. Eli yöllä otettu näyte ei ole hyvä. Ja yleensä kyllä säilytetään jääkaapissa. Poikkeus jossain putkessa jossa on säilöntäaine mukana niin voi säilyttää huoneenlämmössä. Minkälaiset putket sulla on? Eikö ole kirjallista ohjetta annettu?

terv. labran täti

[QUOTE="hankey";23366748]varmista nyt kumminkin sairaanhoitajalta asia, jääkaappi ei ehkä välttämätön.[/QUOTE]

Jos virtsa on menossa bakteeriviljelyyn, niin ei säily huoneenlämmössä...

T: sairaanhoitaja, joka jo aiemmassa viestissä kehoitti laittamaan jääkaappiin ;)

Mä en jotenkin luota siihen että mulla ois sitten neljän tunnin päästä tarpeeksi virtsaa rakossa, jos siis pissisin yöllä ohi.. ja näin ois helpompi ettei tarttis laittaa herätystä, koska jos mä nyt laitan herätyksen niin voin olla varma että ollaan koko kööri hereillä yöllä, sillä mun lapseni on tosi herkkäuninen, ja jos kello pärähtää, niin se ei saa enää unta.

Kirjallisia ohjeita en saanut, koska minä tampio menin ja väitin muistavani ne ulkoa.. Vaan enpäs muistakkaan, vaan sen vuorokausikeräyksen muistan. Hemmetti, menipäs taas vatkaamiseksi, enkä pysy enää kohta hereilläkään.

Säilyvyyteen en nyt enää ota kantaa kun niitä putkia on niin erilaisia, osan voi pitää huoneenlämmössä ja osa jääkaapissa. Esim. bakteeriviljelyyn menevät on jääkaapissa.
Mut silti en suosittele ottamaan näytettä yöllä ainakaan kovin aikaisin. Jos sun nyt täytyy yöllä käydä pissalla niin voitko aamulla sitten venyttää sitä pissalla käyntiä, niin että on sen 4h rakossa? Ehkä kuuden aikaan voit sen jo ottaa jos sillon heräät mut ei aikaisemmin. Tai jos käyt viideltä vessassa niin sit meet aamulla sinne labraan ottamaan näytteen tai otat kotona klo 9. Vai onko se pakko viedä sinne heti aamusta?

labran täti

Alkuperäinen kirjoittaja labran täti;23366825:
Säilyvyyteen en nyt enää ota kantaa kun niitä putkia on niin erilaisia, osan voi pitää huoneenlämmössä ja osa jääkaapissa. Esim. bakteeriviljelyyn menevät on jääkaapissa.
Mut silti en suosittele ottamaan näytettä yöllä ainakaan kovin aikaisin. Jos sun nyt täytyy yöllä käydä pissalla niin voitko aamulla sitten venyttää sitä pissalla käyntiä, niin että on sen 4h rakossa? Ehkä kuuden aikaan voit sen jo ottaa jos sillon heräät mut ei aikaisemmin. Tai jos käyt viideltä vessassa niin sit meet aamulla sinne labraan ottamaan näytteen tai otat kotona klo 9. Vai onko se pakko viedä sinne heti aamusta?

labran täti

On se pakko viedä aamusta heti, sillä mies voi sen aikaa olla lapsen kanssa kotona ennen töihin lähtöä. Ja meillä on tytön kanssa heti aamusta sellainen meno jota ei voi peruuttaa, ja se on jo niin aikaisin että on lähetävä liikkeelle klo 8.15

[QUOTE="a.p";23366795]Mä en jotenkin luota siihen että mulla ois sitten neljän tunnin päästä tarpeeksi virtsaa rakossa, jos siis pissisin yöllä ohi.. ja näin ois helpompi ettei tarttis laittaa herätystä, koska jos mä nyt laitan herätyksen niin voin olla varma että ollaan koko kööri hereillä yöllä, sillä mun lapseni on tosi herkkäuninen, ja jos kello pärähtää, niin se ei saa enää unta.[/QUOTE]

Juo yöllä vähän, jos siis käyt pissalla.

Mutta tää oli hauska, luulin että olen ainoa jolle nuo pissahätien ajoittamiset aiheuttaa päänvaivaa :D

Koska juon paljon vettä, on mun oikeesti vaikea edes pidättää sitä 4 vaadittua tuntia, joten jos tää nyt onnistuu niin hieno homma ;)
Kiitos avusta.. ehkä mä varmuudeksi pistän sen kellon soimaan kuitenkin yöllä, silläkin uhalla että kaikki herää.

Yhteistyössä