Hei muistaako kukaan tv sarjaa nimeltä Tripodien aika??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Mun sisko tilas jostain ulkomailta dvd boksin jossa on koko se sarja. Se lainas sitä mulle, haluisin kattoa kun sillon lapsena sitä katoin ja tykkäsin siitä (sitä en tiiä tykkäänkö enää sitte :D ) Mutta tossa boksissa ei oo minkäänlaista ikäsuositusta. Mulla on vain hämäriä muistikuvia siitä sarjasta ja en nyt tiiä että voinko mä kattoa sitä 7vuotiaan nähden vai pitääkö kattoa vasta illalla kun lapset nukkuu. Tietääkö kukaan??

Kyllä se ainakin silloin 80-luvulla tuli joskus iltapäivisin, muistan itse katsoneeni sitä ja olin n. 8-vuotias. Oli kyllä sen verran jänskä sen ikäiselle, että hyvä kun ei uniin tullut.

Tarinaahan ei koskaan filmatisoitu loppuun asti, vaan kirjatrilogian kolmas osa jäi tekemättä.

http://muistikuvaputki.yle.fi/rouvaruutu/tripodien-aika

Joo no kun mä tässä pähkäilin ja mietin että mitenkähän vanha mä oon mahtanu olla sillon kun se tuli. Ala-asteella olin mutta en yhtään muista että kuin vanha, muistaakseni olin alle 10v kuitenkin.

Riippuu siitä 7-vuotiaasta. Englannissa ikärajasuositus on PG, parental guidance, eli vanhemmat saavat pättää.
Joitain kohtuullisen jänniä kohtia siinä, mutta toinen 7-vuotias voi saada painajaisia, toisesta saman ikäisestä samat kohtaukset todennäköisesti ovat ihkuimpia ikinä.

Muistan sarjan ja että sitä ala-asteikäisenä katsoin. Se oli jännä ja hämärien muistikuvien perusteella uskoisin, että ikäraja lienee 11-13 v. Mutta tämä täysin mutu-fiilis. Ja voihan se olla, että nykyään tuo sarja vaikuttaa humoristiselta, eikä pelota 7 vuotiasta :)

Riippuu siitä 7-vuotiaasta. Englannissa ikärajasuositus on PG, parental guidance, eli vanhemmat saavat pättää.
Joitain kohtuullisen jänniä kohtia siinä, mutta toinen 7-vuotias voi saada painajaisia, toisesta saman ikäisestä samat kohtaukset todennäköisesti ovat ihkuimpia ikinä.

Niin, en tiiä miten tuo meidän 7v suhtautuis siihen. Uskaltaisko kokeilla kattoa eka jaksoa yhdessä sen kaa ja jos tuntuu että se on sille liian jännä niin jätän suosiolla välistä ja katon yksin tai miehen kanssa illalla.

Yhteistyössä