Hei miten se menee jos sairastuu viikonloppuna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumemittari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ilmoitat maanantaina sairastuneesi, ei esimiehesi tiedä, iskikö pöpö silloin vai lauantaina. Jos sairastut perjantaina, kuluu ne 3 päivää myös viikonloppuna, se oikeis ei siis ole 3 työpäivää vaan 3 päivää sairauden alusta.

Jos tauti alkaa lauantaina ja viikonloppu olis vapaa, niin eihän kukaan järkevä ilmoita esimiehelle lauantaina, että oon kipee ny. Tottakai vasta maanantaina ja siitä lasketaan se kolme päivää.

mä oon kanssa miettinyt tota, että jos on perjantaina kipeenä poissa töistä niin pitääkö ma olla todistus vai vasta sitten ke. eli sairaspäivät olisi joko pe, la, su vai pe, ma, ti. olettaen että la ja su ei ole työvuoroja. miten menee?

Mulla on työ joka on ma-pe ja viikonloput vapaita.

Nyt alkoi illalla nousee kuume ja erityisesti jalkoja särkee. Alle 38:n on muttamulle se on jo kuumetta. Tiistaina sitten pitää soitella työterveyteen todistusta jos ei ole vaan tämän illan kuume

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Jos tauti alkaa lauantaina ja viikonloppu olis vapaa, niin eihän kukaan järkevä ilmoita esimiehelle lauantaina, että oon kipee ny. Tottakai vasta maanantaina ja siitä lasketaan se kolme päivää.

Ylläri, joku voi tässä maailmassa olla vielä rehellinen...tai ajattelee työkavereitaan, monessa paikassa ei saa palkata sijaisia vaan hommat hoidetaan pienemmällä porukalla. Kipeenä toki saa olla kotona :)

Kunnallisella puolella pitää paikkansa viisaus "älä koskaa sairastu perjantaina". Eli jos kyllä meillä lasketaan myös vapaapäivät mukaan. Sama koskee myös lapsen hoitamista. Jos jää hoitamaan lasta perjantaina, työnantaja olettaa työntekijän olevan maanantaita töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja miten:
mä oon kanssa miettinyt tota, että jos on perjantaina kipeenä poissa töistä niin pitääkö ma olla todistus vai vasta sitten ke. eli sairaspäivät olisi joko pe, la, su vai pe, ma, ti. olettaen että la ja su ei ole työvuoroja. miten menee?

Jos saat 3 päivää saikkua niin se on kolme päivää, oli työvuoro tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miten:

Jos saat 3 päivää saikkua niin se on kolme päivää, oli työvuoro tai ei.

meillä saa olla 3 päivää pois ilman todistusta. jos on todistus niin siinä on kyllä selvästi päivät koska on sairauslomalla joten se ei ole ongelma, silloin kyllä tietää koska mennä töihin. Jos on "normaali" flunssa niin ei aina viitsi mennä lääkäriin vaan saadakseen todistuksen, aikuisena ihmisenä olen jo oppinut tuntemaan ekhoni joten tiedän olenko kykenevä töihin vai en.

Yhteistyössä