Hei mitä mieltä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mut kellalle pitäisi saadan köyhän loma raha. Siis et kela maksaisi työttömälle ja mt eläkeläiselle viikon mökki loman aina kesäisin. Et köyhän ei tarvitsi aina kököttää kotonaan vaan saisi rentoutumis lomaa ja nauttia järvi maisemasta ja olla hetken ilman murheita. Tulisi uusia asiakkaita kotimaan matkailuun joka olisi piristys ruiske ku mökkeily on laskemaan päin. Suomessa 500k työtöntä ja mökki viikko maksaa tyyliin 200e ni se tekisi vain 100 miljoonaa vuodessa. Ja pääsisi köyhänkin lapsi kokemaan mökki kulttuuria ja vanhemnat stressi vapaata. Jolla voisi olla mielenterveyteen positiivisä vaikutuksia.
 
vierailija
Ja sit veronmaksajaa voisi ajatella niin et ne jotka laittaa mökkinsä kelan listoille saavat mökin vuokrauksen tuotot veropavapaasti. Ja myös ne tuotot jotka tulisi tavalliselle kuluttajalle. Ja jos kelan asiakas paskoisi mökin valtio korvaisi täysin remontin ja kelan asiakas menettäisi mökki etuuden.
 
vierailija
Ja sit bussit voisi viedä köyhän jotka menossa samoihin paikkoihin ni lähelle sitä mökkiä ja viikon päästä hakea samoilta huudeilta ja viellä olisi niin et bussi kuskin vieressä olisi joku joka lähtisi hakemaan mökiltä jos ei ole tajunnut tulla pysäkille. Näin bussi firmat saisi lisää töitä ja uusia työpaikkoi näille hakijoille.
 
vierailija
Mistä saa muka 200 eurolla vuokramökin viikoksi? Jotakin rötisköjä voi olla mut kyllä me ollaan maksettu useita satasia ja tänä vuonna jopa tonnin. Mut on se aika hulppeakin.
No niinpäs olikin noh kelan katto voisi olla 400e ni sit se maksaisi 200 miljoonaa vuodessa. Ja osa kuluista voisi kattaa et puoluetuista nipsastaan puolet pois ja eu maksui alennetaan. Ja ne jotka pystyy tuohon alle 400e hintaan saa tuotot ilman veroi. Oho tonnin mökistä. Mikä siitä teki niin hinnakkaan?.
 
vierailija
No niinpäs olikin noh kelan katto voisi olla 400e ni sit se maksaisi 200 miljoonaa vuodessa. Ja osa kuluista voisi kattaa et puoluetuista nipsastaan puolet pois ja eu maksui alennetaan. Ja ne jotka pystyy tuohon alle 400e hintaan saa tuotot ilman veroi. Oho tonnin mökistä. Mikä siitä teki niin hinnakkaan?.
No se on iso mökki ja siinä on lisämökkejä, mut itse asiassa se voisi olla jopa kalliimpi, mitä nyt muita olen katsonut. Jotkut pyytävät jopa 1500..

Aiemmin ollaan oltu noin 800 maksavassa, mutta se on nyt varattu, ja tuo kalliimpi oli tarjolla ja se vaikuttaa muutenkin hienommalta, ranta on parempi muun muassa ja on paljukin :)
 
vierailija
No se on iso mökki ja siinä on lisämökkejä, mut itse asiassa se voisi olla jopa kalliimpi, mitä nyt muita olen katsonut. Jotkut pyytävät jopa 1500..

Aiemmin ollaan oltu noin 800 maksavassa, mutta se on nyt varattu, ja tuo kalliimpi oli tarjolla ja se vaikuttaa muutenkin hienommalta, ranta on parempi muun muassa ja on paljukin
Onko mökki täysin eripaikassa kuin tuo 800e mökki?. Onhan se kivaa vaihteluakin. Mä en oo viellä varma mennäänkö äitin kanssa lapin mökille. Siellä iso joki jonka koskessa on kiva uida ja antaa virran viedä.
Palju on silloin kiva kun on pimeää ja näkee tähtitaivaan. Muuten tossa joessa se vesi pysyy kylmänä koko ajan ja se ensi sukellus on hrrr. Mut mökkeily on kyl kivaa. Ainoo haitta lapissa on hyttyset.
 
vierailija
Onko mökki täysin eripaikassa kuin tuo 800e mökki?. Onhan se kivaa vaihteluakin. Mä en oo viellä varma mennäänkö äitin kanssa lapin mökille. Siellä iso joki jonka koskessa on kiva uida ja antaa virran viedä.
Palju on silloin kiva kun on pimeää ja näkee tähtitaivaan. Muuten tossa joessa se vesi pysyy kylmänä koko ajan ja se ensi sukellus on hrrr. Mut mökkeily on kyl kivaa. Ainoo haitta lapissa on hyttyset.
On eri paikassa. Oi, jokeen ja koskeen pulahtaminen kuulostaa ihanalta! Hyttyset ei :D
 
vierailija
On eri paikassa. Oi, jokeen ja koskeen pulahtaminen kuulostaa ihanalta! Hyttyset ei
Vaikuttaiskohan se ekosysteemiin jo jos talvella jo tuhottais hyttysen kasvu paikat. Vai onkohan se vaikeaa löytää hyttysten syntypaikat?. Mä en kyl tiedö miten hyttyset lisääntyy ja milloin ne laskee ne munansa vai mikskä niitä kutsutaan miten niin pieneen edes mahtuu mitään?. Joo me aina pikku sekun kaa pieninä mentiin sinne kosken yläpäähän saunasta ja laskettiin alastomina siihen mökkirannan kohdille. Ei se mikään hurja kuohu ole mut oli kivaa.
 
vierailija
Vaikuttaiskohan se ekosysteemiin jo jos talvella jo tuhottais hyttysen kasvu paikat. Vai onkohan se vaikeaa löytää hyttysten syntypaikat?. Mä en kyl tiedö miten hyttyset lisääntyy ja milloin ne laskee ne munansa vai mikskä niitä kutsutaan miten niin pieneen edes mahtuu mitään?. Joo me aina pikku sekun kaa pieninä mentiin sinne kosken yläpäähän saunasta ja laskettiin alastomina siihen mökkirannan kohdille. Ei se mikään hurja kuohu ole mut oli kivaa.
Vaikuttaisi. Pölyttäjähyönteiset ovat tärkeitä.


Ihana paikka lapsena leikkiä ja polskia!
 
vierailija
Vaikuttaisi. Pölyttäjähyönteiset ovat tärkeitä.


Ihana paikka lapsena leikkiä ja polskia!
Joo niinpäs olikin. Taigapuutiaisesta voisi huoletta päästä eroon sillä ei tehnyt mitään. Mä jopa aloin tykkäämään hämähäkeistä. Ennen en pitänyt mut sellanen pikku hämis teki pesän mun edelliseen kämpään ja joissain kulmissa oli hämähäkin verkkoi ja se nukkui aina yläkulmasss ja se jopa synnytti pikku poikasen joka teki majan vasempaan yläkulmaan. Ni sit kun näin pieniä öttiäisiä kylppärissä en tappanut niitäkään vaan annoin hämisten metästää niitä. Monesti näin sitä isompaa hämistä metästämässä niitä siellä kylppärissä. Ei niitä pikku öttiäisiä paljon ollut muuten omisin itsekkin harventanut jokkoa. Hei muuten syökö hämikset luteita?.tykkääätkö sie hämähäkeistä?.
 
No se tästä enää puuttuisikaan!

Ku on paljon perheitä ja pariskuntia ja yksinäisiä TYÖKKÄKÄYVIÄ joilla EI OLE VARAA siihen viikon mökkilomaan ni millä helevetin oikeudella sit alettaisiin kustantamaan heidänkin maksamistaan veroista lomia niille jotka eivät tienaa ja työskentele?

Joku raja saisi olla ajatuksissakin!
 

Yhteistyössä