HEI! Millainen olisi se ihanne hoitaja/hoitopaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nocturne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nocturne

Jäsen
26.06.2007
879
0
16
Mikä on se sinun mielstä paras paikka tai mitkä asiat tekee hoitopaikasta/hoitajasta just sen parhaan
Kyseessä se perhepäivähoitopaikka.
Luen ja otan onkeeni ;)
T. yks hoitaja :wave:

KIITOS :flower:

Niin olen nyt ansaitulla ylityövapaalla ettei joku luule että työaikaani istun täällä :)

semmonen rehellinen ja "maanläheinen" ja ehdottomasti tekee työnsä sydämmellä!
musta oli ihana ku näin perhepäivähoitajan joka opetti lapsille puistossa luontojuttuja samalla ja oli reilu lapsia kohtaan ja puuttui tomerasti huonoon käytökseen.
ja mun mielestä hoitajan ja vanhempien toimiva vuorovaikutus on tärkeää

No kerron meidän lasten hoitajasta..

On jämäkkä, pitää kiinni rajoista, ruoka-ajoista, käyttäytymissäännöistä jne..
Pitää lapsia sylissä, lukee lapsille paljon kirjoja, vie lapset sateellakin ulos, ottaa lapset mukaan kotitöihin, muokkaa päivän toimintoja lasten toiveiden mukaan. Kunnioiottaa meitä vanhempia, ei ole "asiantuntija". Kertoo rehellisesti päivänkulusta, suurentelematta tai kaunistelematta asioita. Ja jos lapsilta kysytään niin parasta hänessä on se että hänen keittämänsä puurokin on parempaa kuin äidin keittämä. Ja meidän lasten hoitajahan on se paras hoitaja!

Paras paikka lapselle on turvallinen. Eli on aidattua pihaa, missä temmeltää, sopivasti turvallisia leikkivälineitä ja ohjaaja/hoitaja ulkona vain lapsia varten. Ei haittaa, jos ollaan sateella sisällä -mutta jos lapsilla on säänmukaiset ulkoiluvaatteet niin miksei voisi olla ulkonakin? Hoitajallakin kannattaa siis olla sadevaatteet plakkarissa.

Sisällä eteisessä kannattaa olla reilusti tilaa lasten vaatteille ja kengille. Kuivauskaappi on hirveän kätevä. Vessa on lähellä eteistä ja kädet pestään mennen tullen. Lapsilla on joko omat pyyhkeet tai paperipyyhkeet talon puolesta.

Leikkihuone on avara ja valoisa. Leluja on ja niillä jokaisella on oma paikka. Hoitaja ohjaa leikkiä, ja jos hän on yksin töissä (pph) hänellä on ruoka lämmitystä ja perunankeittoa vaille valmiina. Lelut on valittu huolella ja niissä ei ole nieltäviä pikkuosia. Päivisin on luku-ja askartelu/piirrustushetki.

Hoitaja on turvallinen, tarkka ja tarvittaessa napakka. Hänen täytyy tykätä olla lasten kanssa ja hallita arjen rutiinit. Hän ei mielellään ota lapsia hoitoon, jos nämä ovat kipeitä/on itse kipeänä. Hoitaja opettaa myös käytöstapoja. Lasten kanssa käydään yhteisillä retkillä, mutta niitä ei tarvitse olla jokapäivä. Mielellään hoitaja ei liikuttele lapsia yksinään liikenteessä (yksin -useampi hoitaja on asia erikseen).

Hoitaja ja lapset ovat lepopäivänsä ansainneet! :flower:

Minun lapsilleni päiväkoti on ollut hyvä paikka. Arvostan hoitajien ammattitaitoa ja omistautumista lasten kanssa tehtävään työhön. Iso kiitos kaikille hoitajille.