Hei maksaako työnantaja äitiyslomalla 3kk palkan jos jää äitiyslomalle suoraan edelliseltä hoitovapaalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsille siis tulee ikäeroa vajaat 3v, olin isäkuukauden aikaan muutaman viikon töissä, sen jälkeen jäin hoitovapaalle ja nyt odotan taas vauvaa. Maksaako työnantaja sen 3kk palkan taas?
Kaupan ala.

Jos mä oisin työnantaja niin en varmasti maksais! Kalliiks tulee maksella 2x3kk ja työntekijä ei tee mitään työpaikan hyväksi! Ei ole sitten ihme että firmoja menee konkkaan!

[QUOTE="iina";24991140]Jos mä oisin työnantaja niin en varmasti maksais! Kalliiks tulee maksella 2x3kk ja työntekijä ei tee mitään työpaikan hyväksi! Ei ole sitten ihme että firmoja menee konkkaan![/QUOTE]

Se palkkahan ei kokonaisuudessan jää työnantajan maksettavaksi. Työnantajahan hakee Kelalta siihen korvauksen, joten maksettavaksi jää vain äitiyspäivärahan ja palkan erotus.

[QUOTE="iina";24991140]Jos mä oisin työnantaja niin en varmasti maksais! Kalliiks tulee maksella 2x3kk ja työntekijä ei tee mitään työpaikan hyväksi! Ei ole sitten ihme että firmoja menee konkkaan![/QUOTE]

Työnantaja saa ä-lomalaisen päivärahan tuolta ajalta. Ensimmäiset 56 päivää saa korvausta lähes 90%. Lisäksi työnantaja voi hakea korvausta esim. vanhempainvapaan aikana maksetuista lomarahoista. Eli ei se ta kaikkea joudu maksamaan.

[QUOTE="Jep";24991433]Espoon kaupunki ainakin maksaa.[/QUOTE]

Tietenkin maksaa, kun on julkisalan työnantaja. Siellä on keskenään sovittu, että kun verovaroista voidaan maksaa ja veroja aina korottaa, niin maksetaan vaan kaikki, mitä joku osaa pyytää.

Yhteistyössä