Hei mä JUOKSIN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oops"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oops"

Vieras
Juu siis hikilenkillä kovaa kävelyvauhtia ja sit kokeilin juoksemista ja mähän jaksoin, jeeeeee!!! Tosin vaan yhteensä 4 sellasta valaisintolpan väliä mut silti.
Mutta miksi mulla alkoi sattumaan noihin sääriluihin? Vääränlaiset kengät?
Oon aina haaveillu juoksuharrastuksesta mutta ei tuokaan nyt mistään ole kotoisin että alkaa luita kolottamaan.

:flower: Siitähän se alkaa.

Minäkin aloittelen lenkkeilyä ja noita valaisintolppia lasken myös. Kyllä se siitä sitten alkaa sujumaan. Tällä hetkellähän haittana on ainakin pk-seudulla ääretön liukkuus, eilen olin kauppareissulla (1 km) ja kaaduin pari kertaa.

[QUOTE="Oops";22882417]Juu siis hikilenkillä kovaa kävelyvauhtia ja sit kokeilin juoksemista ja mähän jaksoin, jeeeeee!!! Tosin vaan yhteensä 4 sellasta valaisintolpan väliä mut silti.
Mutta miksi mulla alkoi sattumaan noihin sääriluihin? Vääränlaiset kengät?
Oon aina haaveillu juoksuharrastuksesta mutta ei tuokaan nyt mistään ole kotoisin että alkaa luita kolottamaan.[/QUOTE]

Ihan normaalia, että voi alussa sattua sääriluihin. Muista vain aloitella varovasti (älä juokse joka päivä), jotta penikat eivät pääse pahaksi. Jos malttaa edetä maltilla, sääret tottuu. Itsellä ennen vaivasi nuo penikat heti, kun juoksin mutta nykyisin voin paahtaa vaikka 3 x 15 km viikossa eikä vielä tunnu missään. Aloitin juoksun uudestaan tosi maltillisesti ja se näytti auttavan.

Tietysti, jos on mahdollista, kannattaa käydä asiantuntevassa liikkeessä vertailemassa kenkiä...ne osaavat katsoa jalan asennon ja valita sopivan lestin...