Hei lapset

Meidän vaavi vielä masussa, mutta eipä musta eritysemmi kurjalta tunnu ajatus, että "nuoruus" jäisi elämättä, mitä sillä sitten tarkoittanetkin.
Voisitko Äippä tarkentaa, mitä tarkoitat tuolla nuoruudella? "Villiä opiskelija elämää", ryyppäämistä, baarikierroksia?
 
PiiPii
Se on niin itestä kii miten nuoruuden määrittää..

Ite pidän nuoruutta lähinnä mahdollisuutena opiskella ja hankkia kunnon koulutus, josta jatkaa sit elämää vähän paremmin turvin.

Joten ite koen kylläkin että osaks on nuoruuskin tässä menny pilalle.
Kun lapsen on saanu just ja just peruskoululaisena ja ollu äippä lomalla tähän asti. Niin eiköhän mulle ainakin oo opiskelut vähän vaikeempaa kun mitä olis ollut ilman lasta. Ensinnäkin: hoitoajat, et voi jäädä koululle tekemään ylimääräsiä hommia kun lapsi pitää hakea viimestään 17.00, Auta armias kun kaikki kokeet on päällekkeäin ja kotonakin pitäs pystyy lukemaan ja samalla pitäs hoitaa kotia ja lapsia!

Ja mitä vanhempana lähtee opiskelemaan ja työelämään luultavstikin se on aina vaan vaikeempaa :(

Toki on ihmisiä jotka pystyy hoitamaan kunnialla opiskelut (ja eriasiahan se on jos on jo ammatti kun lapsen saa)
Nostan kyllä hattua niille jotka oikeesti pystyy hoitaa opinnot kunnolla!! Ite en oo siihen pystyny, vielä ainakaan. Kun mielessä on jotain paljon tärkeempää, meinaa motivaatio olla hukassa..

Puhuin sit vaan itestäni, että ite koen näin.. (ettei kenenkään tarvii vetää hernettä nenään :)
 
Mä en ainakaan ole menettäny nuoruuttani vaikka olin vasta 17v kun tyttöseni sain ja 3v tässä on jo sujuvasti menny.

Ennemmin mä olen kotona mieheni ja lapseni kans ku et sekoilisin ympäripäissäni kaupungilla niinku suurin osa mun ikäsistä tekee.

Ja silloin harvoin kun mä olen halunnu viihteelle lähtee niin kyllä se on onnistunu täysin ongelmitta.
 
Adalmina
Minun mielestä mikään ei voi olla täydellisempää kuin oman lapsen saaminen ja vauvamme syntyy hetkenä minä hyvänsä ja minua ei kaduta tippaakaan etten ehdi "ryypätä ja rellestää" tuolla kaupungilla.. :D
Tämä on minun mielestäni sitä elämää, nautin raskaudestani täysin ja odotan että saan elämän suurimman ihmeen pian syliini ja rakastettavaksi tänne meidän luokse.. :saint:
Kahdesti ehdin käydä täysi-ikäisenä baarissa ennen raskaaksi tuloa (ja muutaman kerran 17-vuotiaana) ja näin todellakin mitä se on ja olen täysin sitä mieltä että minua varten se ei ole..

Että ei harmita että "nuoruus jää elämättä" ..minulle se on täydellistä juuri tällaisena.. =)
 
PiiPii, jos nuoruudella tuota opiskelua tarkoitetaan, niin se kyllä pahasti sotkeutuu, luultavasti jää väähän turhankin pitkäksi aikaa, kun haluisin vauvan kanssa olla kotona mahdollisimman pitkään, ja sitten onkin taas jo pikkukakkosen aika.
 
rita18
meille vauvan teko oli suunniteltua hommaa ja yritystäki ehti kertyy joten eipä jääny nuoruus elämättä,eikä se elämä vauvan tuloon lopu,siittähän se vasta alkaa,vauvan kanssa!! ei kaikki halua juosta rollaattorin kans muksujen perässä!
 
mä en oikeen käsitä sua äippä..oletko sä joku sanomaan meille ollaanko me eletty nuoruutta vai ei...jokainen elää omalla tavallaan, jos sinä olet ollut KYPSÄ vasta vanhempana,niin syytä siitä ihan vaan itseäs, äläkä tuu meille selittää mitään... Olisitko sä sitten tyytyväinen, kun me oltais tuolla kaupungilla ihan lärveissä ja ties mitä kamaa suonissa? olisko se susta parempi, kun oman ihanan lapsen saaminen????
Miulla nousee niskavillat heti pystyyn, kun joku tullee tänne kyselemään tollasia,GRRRRR...!!! :attn:
 

Toki on ihmisiä jotka pystyy hoitamaan kunnialla opiskelut (ja eriasiahan se on jos on jo ammatti kun lapsen saa)
Nostan kyllä hattua niille jotka oikeesti pystyy hoitaa opinnot kunnolla!! Ite en oo siihen pystyny, vielä ainakaan. Kun mielessä on jotain paljon tärkeempää, meinaa motivaatio olla hukassa..

rohkeutta ja voimia sinulle, kyllä hommat saa hoidettua lastenkin kanssa! serkkutyttöni on kaksospoikien yksinhuoltaja ja menestyy lähihoitajaopinoissaan. (tämän oli siis tarkoitus olla kannustava esimerkki) B)
 
Cressida
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2004 klo 16:02 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 19:31 jenna kirjoitti:
eikös tuota voi kysyä vasta 50v. eikä nyt kun se nuoruus on menossa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: muuten hyvä, mutta ajoitus oli pielessä.
Näinpä, hyvin sanottu!! :D
just näin :D taitaa tämän ketjun aloittaja olla jonkun verrran kateellinen nuorille äideille :whistle:
 
Kiatsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 19:31 jenna kirjoitti:
eikös tuota voi kysyä vasta 50v. eikä nyt kun se nuoruus on menossa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: muuten hyvä, mutta ajoitus oli pielessä.
peesaan tätä.Ei minulla nuoruus jää elämättä vaikka lasta odotankin.
 
Hohhoijjaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 19:15 äippä kirjoitti:
Onko ikävää kun nuoruus jäi elämättä?
Kovin stereotyyppistä ajatella, että kaikkien pitäisi elää tämä ainoa elämä saman kaavan mukaan. Olisi aika pelkurimaista, ellei uskaltaisi tehdä omia päätöksiä ja ottaa vastuuta jo nuorena, jos tuntuu, että se on se mitä haluaa ja että on siihen valmis. Kaikki määrittelevät omalla tavallaan nuoruuden ja sen mitä se sisältää, joten kukaan ulkopuolinen ei voi tulla sanomaan, että nuoruus olisi jäänyt elämättä. Joidenkin nuoruus on juhlimista, toisille se on opiskelua, joillekin äitiyttä...tai kaikkia edellämainittuja yhdessä, eikä kukaan tosiaan voi kertoa, mikä on se oikea tapa. On yhtä monta oikeaa tapaa kuin on ihmisiä.

Itse täytän piakkoin 24v., valmistun ammattiin keväällä (ja olen viettänyt vauhdikasta opiskelijaelämää tässä välillä) eikä mulla vielä ole lapsia. Vaikka olenkin tehnyt asiat tällä tavalla, arvostan kuitenkin suuresti sitä, että löytyy nuoria, jotka haluavat ja uskaltavat tehdä asiat toisella tavalla. Mulla on hyviä ystäviä, jotka tulivat melko nuorina äideiksi, mutta hienosti on heillä mennyt...asioiden tärkeysjärjestys tuntuu muuttuvan niin paljon lasten saamisen jälkeen, ettei välttämättä edes jaksa se nimim. äipän mainitsema "nuoruus" kiinnostaa.

Hyvää syksyä kaikille nuorille äideille ja pian äidiksi tuleville ! :)
 
yksi vanhempi äiti
voi että aina joku jaksaa! jokainen tekee lapsen niinkuin se elämäntilanteeseen sopii oli sitten hyvin nuori, nuori, tai " vanha"
ei ole yhtä oikeaa ikää saada lasta!
nuoruutahan voi elää lapsen ohella :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 19:15 äippä kirjoitti:
Onko ikävää kun nuoruus jäi elämättä?
Onko ikävää olla katkera jostakin? Mikä sinä olet arvostelemaan nuoria äitejä? Täsmennykseksi laitan tähän, että itse olin jo 23 esikoisen syntyessä, joten ei tuo sun pottuilu minuun henk.kohtasesti kolahtanut. Ihmettelen vaan, että viitsitkin... Hyvää jatkoa teille nuoret äidit! =)
 
joemilia
Mun on nyt ihan pakko laittaa tänne oma mielipiteeni vaikken enää ookaa alle kakskymppinen! Mä sain lapsen 18v. ja nyt tyttö on 4v. En todellakaan oo ikinä ajatellu että kukaan ois pitäny mua teiniäitinä...mutta onko näin? Ite en pidä tuota ikää mitenkään "liian" nuorena. Ehkä jos on jotain 16v. sillon ainakin mua sanottiin teinix. Ei 18 v. oo enää mikään teini. Ja mun elämä on ollu ihanaa sen jälkeen kun mä lapset sain (siis myös poika 2v.). Luulen ettei täällä kukaan sellanen " teiniäiti" kirjottele joka ois katunu/katuu valintojaan/ratkaisujaan! Onnee vaan kaikille "teineille"! :heart:
 
yhdenksäntoista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 13:44 yksi vanhempi äiti kirjoitti:
voi että aina joku jaksaa! jokainen tekee lapsen niinkuin se elämäntilanteeseen sopii oli sitten hyvin nuori, nuori, tai " vanha"
ei ole yhtä oikeaa ikää saada lasta!
nuoruutahan voi elää lapsen ohella :wave: :wave:
hienoa että joku ajattelee noin, eikä aina kauhistella sitä että kuinka nuorena on lapsi tehty. ei ole tosiaankaan oikeaa ikää saada lasta! :)
 

Yhteistyössä