Hei kokeneet työnhakjijat! Miten teillä on eronnut työhaastattelun kakkosvaihe ensimmäisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä olen ollut sen verran vähän työhaastatteluissa, että tää tämmöinen on mulle ihan uutta. Olin siis työhaastattelussa ja pääsin seuraavalle kierrokselle. Haastattelu on huomenna ja siellä on paikalla tämän haastattelijani lisäksi hänen esimiehensä.

Mitäköhän siellä vielä tehdään/kysellään? Mun mielestä me käytiin jo aika kattavasti kaikki oleellinen läpi.

Jos siis olet ollut joskus jatkohaastattelussa, niin miten se on eronnut ensimmäisestä?

Mä oon kerran ollut. Ja oli täysin samanlainen. Käytiin täysin samat kysymykset läpi. Vähän olin ihmeissäni. Olin niihin nimittäin jo vastannut sähköisenä kyselylomakkeena hakiessani paikka. Sit perään kaksi haastattelua joissa kysytään kaikki samat jutut samoilla sanoilla. Ei tai8nnut olla kovin ammattitaitoinen haastattelutiimi

jaa-a erillaisia tapauksia. toisella kierroksella oli ihan eri henkilö kyselemässä.joten uskon että tässä tapauksessa haluttiin monen mielipide.

toisessa tapauksessa olin kolmessa eri haastattelussa,,joka kerralla eri määrä henkilöitä ja olipa mukana myös 'päänmetsästäjät' -firma. testejä ym ryhmähaastatteluja, yksilöhaastatteluja, parihaastatteluja, esiintymistä ym

Eli oikeastaan mitä tahansa voi tulla huomenna eteen. Mä jännitän ihan kauheesti huomista. Enkä vähiten siksi, että muistan elävästi edelleen mieheni karmaisevan kokemuksen vuosien takaa.

Hän oli vastavalmistunut ja haki koulutustaan vastaavaa työtä. Haastattelija oli ollut älyttömän mukava ja haastattelu oli sujunut loistavasti. Miehelle kerrottiin että hän vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta ja että hänen pitäisi tulla seuraavalla viikolla uudelleen. Oli antanut ymmärtää että silloin allekirjoitetaan työsopimus.

Mies lähti sovittuna päivänä innoissaan kirjoittamaan sopimusta. Haastattelija oli kuitenkin paikan päällä kertonut että miehen täytyy käydä vielä yhden henkilön juttusilla ennen kuin sopimus voidaan kirjoittaa.

Noh, tämä mieshän olikin ollut täydellinen mulkero, oli kovistellut ja suoraan pilkannut miestäni, tykittänyt kysymyksillä ja kyseenalaistanut mieheni taidot täysin. Loppusanoikseen oli tokaissut että miestäni ei todellakaan palkata työhön. Eikä palkattu. Joo, mies kyllä selvisi kolhuistaan, mutta aikansa se otti. Nykyään miehen työnkuvaan kuuluu onneksi juurikin tuon kyseisen yrityksen vahtiminen ja pomottaminen ja kieltämätä mies on asiasta iloinen :D.

Mutta arvatkaa oliko se mun haastattelija aivan mielettömän mukava ja antoi ymmärtää että olisin erittäin sopiva työhön....

[QUOTE="vieras";22184152]Minkä tyyppistä työtä haet? Miltä alalta? On helpompi arvioida toista haastattelua, jos annat vähän osviittaa, mitä olet hakenut.[/QUOTE]

Kaupalliselta alalta. Vastaamaan eräästä myymälästä kokonaisuudessaan mainonnasta markkinointiin, tilauksiin, myyntiin, raportointiin jne. jne. Eli periaatteessa yrittäjäksi ilman taloudellista riskiä.

Kaupalliselta alalta. Vastaamaan eräästä myymälästä kokonaisuudessaan mainonnasta markkinointiin, tilauksiin, myyntiin, raportointiin jne. jne. Eli periaatteessa yrittäjäksi ilman taloudellista riskiä.

Eli kovasti tulosvastuullinen työ? Voi olla, että toinen kierros on paljon ensimmäistä tiukempi. Itselläni on muuten aivan sama tilanne, siis olen menossa viikon päästä toiseen haastatteluun. Samat mietteet minulla.

Kovasti tsemppiä! Tule sitten kertomaan, minkälainen haastis oli. :)

[QUOTE="vieras";22184220]Eli kovasti tulosvastuullinen työ? Voi olla, että toinen kierros on paljon ensimmäistä tiukempi. Itselläni on muuten aivan sama tilanne, siis olen menossa viikon päästä toiseen haastatteluun. Samat mietteet minulla.

Kovasti tsemppiä! Tule sitten kertomaan, minkälainen haastis oli. :)[/QUOTE]

Juu, juurikin sitä. Ja aivan unelmaduuni olis mulle. Näytti jo paperilla hyvältä, mutta kuulosti vieläkin ihanammalta kun työnkuvaa valotettiin lisää haastattelussa. Mä haluan NIIN paljon sitä paikkaa ja siksi kai jännitänkin niin älyttömästi. Ja valitettavasti pessimisti kuiskaa korvaani että joku toinen saa sen paikan. No, sen näkee sitten.

Juu, voin kyllä kertoa miten haastattelu meni ja millainen se oli. Hirmuisesti tsemppiä sullekin haastatteluun!

Yhteistyössä