Hei KARPPAAJAT, vastatkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion, hiilarit alle 50g/pvä. Kirjaan syömisiäni myös kiloklubiin, mutta rasvan laatu on huonoa. Tai siis kovia rasvoja on niin paljon, kermaa, voita, juustoja jne., lasketteko te niitä? Vai syöttekö ihan surutta?

syön pääasiassa eläinrasvoja, mutta myös esim. kylmäpuristettua hamppuöljyä syön päivittäin.
ei ne rasvat ole pahasta, vaan elimistölle välttämättömiä! suosittelen välttämään kemiallisesti käsiteltyjä kasvirasvoja, tosin niitä et ilmeisesti syökään :)

vinkkinä vielä, että mikäli tahdot hyvän startin karppaukselle, niin pyri syömään hiilareita vain 25g/pvä pari ensimmäistä viikkoa. näin kehosi tottuu nopeammin käyttämään rasvaa polttoaineena sokerin sijaan.

no tuotatuota, hankala tietää mitkä määrät ovat sinusta isoja.
esimerkiksi oman anoppini mielestä jo yksi oikealla voilla voideltu leipä on liikaa eläinrasvoja, kermasta ja juustosta nyt puhumattakaan..
eli riippuu mihin on tottunut.

ruokalassahan voi syödä
-salaatteja
-lihaa

tai pitää omia eväitä mukana. pähkinät ja siemenet on aika hyvä "pikavälipala" työnohessa

No kiloklubissa on sellaisia ympyröitä, jotka muuttuu syömisten myötä punaisiksi, keltaisiksi tai vihreiksi. Vihreään pyritään. Mun energiapallo on aina punainen noiden rasvojen vuoksi. Tyydyttymättömiä (vai tyydyttyneitä, en koskaan muista..) rasvoja sais olla max. 35%.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22293568:
Mä en ole karppaaja mutta eikös kiloklubi mene 'virallisterveellisen' mukaan, joten varmasti herjaa rasvojen määrästä.
Eli onko 'järkevää' kirjata syömisiään sinne ylös jos kerran karppaa?

:confused:

Vähän noiden proteiinien ja hiilareiden takia oon kirjannu, että saanko oikeet määrät.

[QUOTE="alkup.";22293616]Vähän noiden proteiinien ja hiilareiden takia oon kirjannu, että saanko oikeet määrät.[/QUOTE]

No siinä tapauksessa sun varmaan kannattaa katsoa niitten määriä, muistaakseni ne saa sieltä ihan grammoina tms näkyviin myös. Ja unohtaa ne värilliset pallukat.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22293632:
No siinä tapauksessa sun varmaan kannattaa katsoa niitten määriä, muistaakseni ne saa sieltä ihan grammoina tms näkyviin myös. Ja unohtaa ne värilliset pallukat.

Saa näkyviin.

Mut haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää, että syökö muut karppaajat ihan huoletta noita kovia rasvoja. :D

Minä syön ainakin kovia rasvoja ja kiloklubissa onki rasvapallura aina punasella. Mäkin kirjaan sinne just sen takia, että näen ne hiilarit, prodet ja rasvat mitä syön. Muut pallukat on vihreitä mut rasvapallukka menee punaseks jo aamupalan jälkeen :D Eli en välitä siitä. Mä en liiottele rasvan määrässä mut oon vaan korvannu kevytkermat kuohulla ja margariinit voilla. Ja juusto tietenkin oikeeta kermajuustoa.

Yhteistyössä