hei kaipaisin mielipidettö kun hain kouluun ja siinä olevat soveltuvuustestit!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dddddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dddddd

Vieras
eli sain sellaseen avustavaan koulutukseen ja satuin pääsemään haastatteluun ja soveltuvuustesteihin... soitin että minkälaiset ne soveltuvuustestit on, että onko samanlaiset kun lähäri linjalle niin nainen sanoi,etttä joo.. no kysyin, että onko niihin pakko osallistua, kun kävin testit viime vuoden loppu puolella, niin kuulemma on,että voivat arvioida mut samanlailla kun muut :O tottakai siihen haastatteluun olisin mennyt.. musta on outoa koska olisin halunnut käyttää nii tä aikasempia tuloksia kun ne olivat suht hyvät.. :(

sitten kysyin, että entäs jos en pääse tähän kouluun ja haenki vaikka lähäri kouluun uudelleen niin mites noi tulokset sitten? niin kuulemma on oppilaitoskohtaista,että mitä tuloksia käytetään???

Mun käsittääkseni aina pitää soveltuvuustestit käydä uudelleen. En ikinä ole kuullut ainakaan että joku olisi päässyt kouluun vanhoilla testituloksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25811252:
Mun käsittääkseni aina pitää soveltuvuustestit käydä uudelleen. En ikinä ole kuullut ainakaan että joku olisi päässyt kouluun vanhoilla testituloksilla.

soveltuvuustestit on vuoden voimassa....

[QUOTE="Vieras";25811323]Kuulostaa ihme temppuilulta toi sun yrityksesi. Mulla heräis heti epäilys että mitä sä oikein yrität.[/QUOTE]

mikä yritys? haluaisn vaan niillä aikasemmilla soveltuvuustestin tuloksilla kun ne meni niin hyvin =)

Miksi et voisi mennä uusiksi niihin soveltuvuustesteihin? Mielestäni on outoa, jos joku ei millään halua tehdä uusiksi soveltuvuustestejä. Ja ehkä haluavat seurata testin tekijöitä myös testin aikana.

Testit voi olla koulukohtaiset. Itse olen käynyt soveltuvuuskokeissa lh-linjalle v. 1999 ja sh-linjalle v. 2006. Ihan samanlaiset psykologiset testit. Me sitten oltiin kuitenkin koulumme viimeiset hakijat, jolle nuo testit tehtiin, sillä seuraavana vuonna soveltuvuuskokeet muuttuivat opettajien haastatteluksi ja joksikin ryhmätehtäväksi. Kouluilla siis voi olla omat testinsä.

[QUOTE="vieras";25811620]Paljonko maksaa ja minne kouluihin? En ole kyllä kuullut, että esim. lähihoitajakouluun maksaisi.[/QUOTE]

Meillä maksoi 55 € ja lähihoitajan soveltuvuuskokeet oli. Ja pääsin vanhoilla tuloksilla kouluun kun kokeet oli tehty reilu puoli vuotta aiemmin, vuoden voimassa.

[QUOTE="vieras";25811656]Meillä maksoi 55 € ja lähihoitajan soveltuvuuskokeet oli. Ja pääsin vanhoilla tuloksilla kouluun kun kokeet oli tehty reilu puoli vuotta aiemmin, vuoden voimassa.[/QUOTE]

No aika pieni summa kun ajattelee, mitä sillä voi saada. Ajattelin, että ne maksaa satoja euroja.

[QUOTE="vieras";25811677]No aika pieni summa kun ajattelee, mitä sillä voi saada. Ajattelin, että ne maksaa satoja euroja.[/QUOTE]

Riippuu kuin monet pääsykokeet käy, onhan niitä kalliimpiakin. Oisin voinut tuon maksaa uudelleenkin, mutta tietty parempi ettei tarvinnut.

Yhteistyössä