Hei kaikki te koiranomistajat jotka ulkoilutatte koiraanne flexillä......

• Viestiketjun aloittaja flexivihaaja
  • Ensimmäinen viesti
flexivihaaja
HEITTÄKÄÄ NIILLÄ FLEXEILLÄ VESILINTUA JA OSTAKAA NORMAALIT HIHNAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kyllä, huudan suoraa huutoa niin että teillä kaikilla on tukat takana ja naama syljessä.

Henkilökohtasesti oon sitä mieltä et kaikki maailman flexit pitäs kieltää lailla, mutta JOS niitä on ihan pakko käyttää, niin voitasko sopia sitte että se oma musti/puppe/fifi/whatever EI sais seilata sen koko 5metrin edestä siellä missä haluaa kun muita liikkujia se ihan hippasen häiritsee..!
Se on koirallekin vaarallinen kun on näitä -anteeks vaan- IDIOOTTEJA jotka sit yhtäkkiä nykäsee siit flexistä TAI antaa koiransa kiihdyttää ittensä täyteen vauhtiin ja NAPS kun se flexin mitta loppuu ni koira lentää niskat kenossa siellä toisessa päässä.
Helvetti ihan oikeesti!
Nimimerkillä meinasin syöttää yhelle ämmälle sen perkeleen flexin kun anto koiransa seilata koko hihnan pituudelta siellätäällä aiheuttaen helvetin monta vaaratilannetta. Ja kyllä, tämä vain jäävuoren huippu.
Teinkö kantani selväksi? Tiedän, olisin voinut kirjoittaa kauniimmin ja tiedän ettei tämä purkaus poista yhtäkään saakelin flexiä maailmasta, mutta tulipa itelle parempi mieli kun sain raivota tuskani ulos.

Näin
Mä en yleensä käytä flexiä, mutta nyt se on ollut tosi kätevä kun mulla on ollut pitkään kyynärsauvat ja norminahkaremmillä koira parka ei sais sitäkään vähää mentyä kuin nyt flexin kanssa. Mutta ei se mitään vaaratilanteita aiheuta eikä juokse hihnan päähän, se kun on koulutettu.

"Sirkkeli"
No mä käytän flexiä, mutta koira ei seilaa miten sattuu. Paljon helpompi lenkkeillä(yleensä nopeaa kävelyä), kun ei tarvitse itse pysähtyä jokaisen koiran pysähdyksen takia, vaan tuolla on 10 metriä liikkumavaraa. Koira ei lentele, vaan kutsun sitä kun liiikkumavara loppuu.

Mutta onhan noita paljon tavallisen hihnankin kanssa liikkeellä, jotka antaa koiran seilata miten sattuu. Ei ole hihnasta kiinni, vaan omistajan tyhmyydestä.

Flexit on käteviä, niitä käyttää varmaan 70% koiranulkoiluttajista ainakin täällä päin, ei silti tule paljoa vaaratilanteita. Toki fleksitaluttajan pitäis katella taakseenkin vähän väliä, että osaa ottaa koiran lähemmäs jos joku tulee takaata ohi.

Eihän tähän aikaan vuodesta voi paljon koiraa irti pitää, joten kiva että on olemassa fleksi.

Omaa koiraa en taajamassa pidä muutenkaan irti, joten fleksi on usein käytössä esimerkiksi lenkillä lähimetsissä.

Meillä monta erilaista hihnaa ja flexi on yksi niistä. Ei meidän koira haahuile ympäriinsä ja aina kun tulee muita vastaan tai lähellä takana niin sen flexin saa pienellekin ;)
Flexiä tykkään käyttää muutenkin oikeastaan vain metsässä liikkuessa ja muualla yleensä tavallinen hihna..

"vieras"
pikkasen mukavampi käyttää fleksiä, kun koira kävelee vieressä. tavan hihnan joutuis kieputtaa käden ympäri monta ja monta kertaa, tai sitten koira kompastelis siihen jatkuvasti. fleksin kun lukitsee lyhyimmälle niin koira pystyy kävellä hyvin vierellä. :) toki vapautan lukituksen jos koira pysähtyy tarpeilleen/nuuskimaan, että on enemmän liikumavaraa.

Jebuli
Jep, mulla käytössä flexi kun mun on koira käytettävä asioillaan silloin kun mies on töissä eikä pääse lenkittään sitä. Ja annan kyllä löysää KUN EI OLE MUITA KÄVELYREITILLÄ LIIKKUJIA. Kun muita liikkujia lähellä, koira vierelle. Yksinkertaista.
Mutta ymmärrän TOOOOODELLA tuon pointin.
Mulla taas meinas vaunut keväällä kaatua kun metsäreitillä juoksi yllättäen kolme räksyttävää koiraa VAPAANA metsästä yllättäen mun koiran luo. Huusin niitten omistajaa ja kun se paikalle tuli, käskin pistää ne koirat kiinni ja sanoin että vaunu oli kaatua niin tää alkoi mulle huutamaan! Sääliksi kävi sen koiria, jep jep millanen emäntä niillä koiraparoilla...

flexit x2
Todellakin käytämme flexiä pienten koiriemme kanssa. Harvemmin kuljetaan tuolla muiden ihmisten seassa mutta jos kuljettaisiin niin kyllä minä sen verran kanssaihmisiä arvostan että flexit pidetään silloin tarpeeksi lyhyeänä ja koirat hallinnassa. Vaaratilanteita ei saa aiheuttaa esim. pyöräilijöille!!!!

Flexihän on mitä mainioin keksintö muutoin. Käyn useimmiten metsässä ja koirat saa mennä mukavasti ees taas eikä häiritse ketään. Mutta ihmisten ilmoilla liikkuessa flexin kanssa pitää tosiaan olla tarkkana.

Että kyllä tuo ap:n vuodatus ihan aiheesta on!

Khimaira
Aika moni puolustelee flexiä ja kai se on ok jos käyttää oikein. Kaupungissa näkee paljon näitä ketkä lenkkeilevät ja koira saa nuuskia ja olla aika lailla vapaasti sen narun kantaman matkalla.
Usein ohituksen jälkeen tilanne on se että omistaja menee kaukana, mutta koira juoksee suoraan toisen koiran perään :snotty:

"vieras"
Jännä, että tänne palstalle on tullut vain ne jotka osaavat sitä flexiä käyttää, mutta kuiten tuolla katukuvassa en ole vielä yhtään sellaista nähnyt joka osais sitä käyttää. Parhaita on ne, joilla lukko on mennyt ehkä vahingossa päälle ja paniikissa hillaavat sen flexin ohuen narun kätensä ympärille kun fifi juoksentelee missä sattuu. Naapurin rouva talutttaa hurttaansa tässä kadulla, ite kävelee toista laitaa ja koira toista, ois ehkä jollain tapaa ymmärrettävää jos kyseessä on pyörätie, mutta en oikein autotiellä ymmärrä.

"sipsi"
Jos flexin käyttö on kielletty koirilla niin miksi niitä myydään eläinkaupassa ja paketissa on jopa koiran kuva. Mä käytän koirallani flexiä ja tulen käyttämäänki just niin kauan kuin ite haluan. Se on todella käytännöllinen kun käyn lenkillä lasten vaunuhen kans.

Hyvin moni asia (ellei jopa kaikki asiat) ovat vaarallisia väärin käytettynä.

Khimaira
[QUOTE="sipsi";28623947]Jos flexin käyttö on kielletty koirilla niin miksi niitä myydään eläinkaupassa ja paketissa on jopa koiran kuva.[/QUOTE]

Aika paljon myydään tuotteita joiden käyttö ei välttämättä ole ihan fiksua/ tarpeellista/ järkevää/tms...
Esim. ovatko kaikki koiranruuatkaan hyviä vaikka ovat koirille tarkoitettuja?

"juu"
Flexihän on todella kätevä, paljon on tullut itsekin sitä käytettyä. Enkä ole törmännyt kehenkään joka sitä väärin käyttäisi, paitsi pari viikkoa sitten ekan kerran autoillessa, kun joku rouva oli suojatiellä ylittämässä autotietä ja pikkufifi tuli monen metrin päässä takana. Rouvan takia hiljensin auton vauhtia, mutta pikkufifi olis jääny auton alle, jos olisin ollu yhtään lähempänä menossa... Siis ottakaa se koira vierelle kun ylitätte suojatietä, ainakin nuo pikkuset!

Yhteistyössä