Hei!Kaikki te joilla on ollut joskus virtsatietulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1982
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nanna1982

Uusi jäsen
06.02.2008
22
0
1
Kun saitte antibiootin,niin kuinka pitkään meni että rupes vaikuttaa täydellisesti?Että yhtään oiretta ei enää ollut?Ja voiko rakko olla virtsatietulehduksen jälkeen hieman arka,poltella rakon suulle(ei pissiessä)?Ta muuten jäädä päälle tuo useasti vessassa ramppaaminen?
Mulla tuntuu että yön jälkeen rakko on rauhoittunut ja parempi.Mutta iltaa kohti hieman huononee..Yritän kyl paljon juoda nestettä ja karpalomehua.Kuulin myös että sitruunamehu olis kans hyvä..
Kävin eilen vielä uudelleen näytteessä aloitettuani kuurin,mutta näyte oli puhdas,ei kai se olis puhdas jos lääke ei purisi?!Mulla kuuri siis päällä.Huomenna loppuu kuuri jo mulla,ehkä tänään vasta parempi päivä.. :whistle:

Lääke alkoi vaikuttamaan miulla sinä päivänä/iltana. Mutta kyllä siitä jää miulle aina sellainen "mitä tää oire nyt sitten meinaa"-fiilis. Vessassa en kyllä ole rampannut koskaan noissa tulehduksissa, muuten on kyllä niin tuskaa että itkien vääntelehdin vaan.
Kaikki hapan on hyvästä ja toki siis pelkkä veden juominen. Miulla vaiva tulee yleensä silloin, kun juominen on jäänyt vähälle. Ja on tullut kahteen vuoteen 4 tai 5 krt. Pyyhin myös vessassa edestä taaksepäin, myös pissalla käydessä.
Mutta kyllä miusta asian pitäisi olla ok, jos näyte on puhdas..?!

Runsaasti juomista ja jotaa mietoa kipulääkettä kans esim. panadolia. Lämpimällä hautominen auttaa kans oireisiin. Pulloon hanasta kuumaa vettä, ja sitä pitää alavatsalla. Mut sitä rakkokipua (ainaki mulla) on saattanu tunuta pitkäänki ku tulhedus on testein mukaan jo pois.

Mulla oli melkein yhtäjaksoisesti virtsaputken tulehduksia noin puoli vuotta. Antibiootti auttoi noin viikon sisällä, mutta muutaman viikon kuluessa on tullut takaisin. Runsas juominen, alkoholin välttäminen, karpalomehun kittaaminen ja karpalotiivisteiden päivittäinen ottaminen alkoivat lopulta auttaa.

Kyllä mulla melko saman tien on alkanu vaikuttaa, 2 päivän sisällä joka tapauksessa. Muutaman kerran oon joutunu hakemaan toisen kuurin kun ekasta ei ole ollu apua. Selexid on mulla ihan tehoton, Nitrofur-C auttaa yleensä - sitä olen syönyt estolääkityksenäkin 2 kertaa.

Paljon juomisen lisäksi pidä jalat ja peppu lämpimässä ja syö paljon C-vitamiinia, tyyliin 10 tablettia päivässä!

Nii ajattelin vaan että onkohan rakko tottunut siihen että vessassa ravataan koko ajan,kun tietenkin joutuu ravaamaan jo sen takia kun juo niin helkutisti.Ja sit jos se testi ei pidä paikkaansa kun kuuri on päällä.Mulla ei koske mahaan yms.ainut on vaan tuo pissattaminen useesti.Tänään kyl kävin kaupungilla ja selvisin ilman pissihätää melkein 3 tuntia..

Mulla oli paha vti-kierre noin 10 vuotta sitten.. Lopulta tajusin vaati estolääkityksen siihen.. Söin sitä muistaakseni puoli vuotta, sen jälkeen ei ole ollut kuin yksi pissatulehdus.. Ja heti kun alkaa yhtään tuntua kirvelyä tms pissatessa, niin alan tankkaamaan nesteitä, jotta virtsarakko huuhtoutuu kunnolla. Ja noita karpalomehuja ja tabletteja (saa luontaistuotekaupasta) suosittelen, ne oli mullakin pitkään käytössä..

Niin mut jos joutuu kierteeseen ja saa estolääkityksen,niin eikö sitten tule hiivaakin helposti?Mulla ainakin aina antibioottikuurin aikana on tullut hiiva,nyt onneksi sain hiivalääkkeen siihen samaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1982:
Niin mut jos joutuu kierteeseen ja saa estolääkityksen,niin eikö sitten tule hiivaakin helposti?Mulla ainakin aina antibioottikuurin aikana on tullut hiiva,nyt onneksi sain hiivalääkkeen siihen samaan..

Mulla ei ole koskaan tullut hiivatulehdusta mistään lääkkeistä.. Se on kai yksilöllistä.. Ja se estolääkityshän on miedompi kuin itse vti-kuuri

johan se pissittää ku juo paljon. mulla autto kans nuo karpalokapselit hyvin ja moneen vuoteen ei ole ollut. käythän aina varmasti suihkussa ennen ja jälkeen seksin sekä miehesi kanssa. ja juo paljon samoin c-vitamiinia.

Mulla sekin joskus tekee tuota kirvelyä, jos juon päivän aikana liian vähän.. Eli silloin virtsarakon kautta ei tule nestettä, eli tätä huuhtelua.. Siis kannattaa reilusti juoda, ihan vettäkin..

Onkohan noi karpalokapselit kuin kalliita?Mulla on kyl pakastin täynnä puolukoita ja karpaloita,jotta ne ensalkuun..vaikka pahoja ne on :x Ooon jäisenä laittanut niitä jogurtin sekaan,silleen saan niitä menemään.Ja mehua keitin kans.

Mulla kesti Selexid-kuurin kanssa kauan ennen ku helpotti, ja uusikin sit samantien. Sit sain uuden kuurin (joku Trimopan vai mikälie) niin oireet (kirvely, ramppaaminen, verta pissassa) hävis kuudessa tunnissa =)

Antibiootti samana päivänä. Siis auttoi. ...mutta kerran ei auttanut vielä viikonkaan päästä, jolloin menin uudestaan lääkäriin, sillä kivut ja tuskat jatkui, selkää oli alkanut särkeä ja lämpö nousi. Mutta siitä reissusta paljastui, että lääkei oli väärä bakteeriin nähden, sain uudet lääkkeet ja jo samana iltana, kun otin uuden lääkkeen, homma alkoi helpottua.

Mut sit mulla on kerran ollut semmoinen ei-antibiootti, vaan toistuvien pissatulehdusten hoitoon tarkoitettu lääke (en muista nimeä..). Se ei toiminut yhtä nopeesti. Oisko kolmisen päivää mennyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1982:
Onkohan noi karpalokapselit kuin kalliita?Mulla on kyl pakastin täynnä puolukoita ja karpaloita,jotta ne ensalkuun..vaikka pahoja ne on :x Ooon jäisenä laittanut niitä jogurtin sekaan,silleen saan niitä menemään.Ja mehua keitin kans.

karpalo-strong maksaa 25? / 60tbl.. Jossa sulla pakasteessa on karpaloita, niin syö ihmeessä niitä =).

Hei!menitkö lääkäriin sen edellisen antibiootin vaikutuksen alaisena?Näkivätkö pissanäytteestä totuuden?Mulla ei eilen näkynyt siinä mitään,puhdas oli..ettei vaan johdu tuosta antibiootista.No viljelyyn se meni,mutta tää hiton kuuri saattaa sotkea tulokset.Sormenpäästä otti pikatestin,eikä tulehdusta sen mukaan..

Mulla on joskus vti-kuurin jälkeen jäänyt päälle sellainen oli, niinkuin pissatulehdus ois vieläkin päällä.. Testit on näyttäneet negaa, ja se tunne on sitten mennyt itsestään ohi. En kyllä tiedä, mistä se tunne sitten johtunut..

Vanhoja viestejä, mutta vastaanpa kuitenkin.. :) Itselläni alkoi viikko sitten raju virtsatietulehdus. Ihan yht'äkkiä, tuntui että on hirveä hätä, mutta paljon mitään ei tullut ja aivan kauhea polte alavatsassa, juuri kun on lopettamassa pissaamisen. :s Runsas juominen todella auttaa, ja kannattaa käydä pissalla usein, vaikka sattuukin. Menin seuraavana päivänä päivystykseen, ja tulehdusarvoit todella koholla. Sain 5pvn selexid kuurin, ja se auttoi oikeastaan jo, kun otti yhden lääkkeen. Pahin kipuilu pissiessä helpottui. No, kuuri loppui lauantaina, ja maanantaina taas alkoi tuntumaan omituiselta kunn kävi pissalla. Ei silleen sattunut, mutta kuitenkin.. Pelkään vaan, että kuuri ei tehonnut ja taas lääkäriin! :/ Vai voisiko tää olla vaan jtn jälkioireita? Pitää seurailla.. Kurjaa vaan, jos TAAAS..

Nonni.. Pistäkääs paremmaks: Mulla jouluna 2009 lomamatkalla Kanarialla tuli pissiitti. Puol vuotta selvisin ilman ja kesällä 2010 tuli uudestaan. Nyt on reseptiä joka lähtöön. 5.10. Selexid, 22.10. Nitrofur-C, ja taas tänä aamuna alko oireet ja myös jonkin verran verta pissan mukana. Karpalovalmisteita (100%täysmehua ja isokarpalo-kapseleita) haettu kaupasta. Myöhemmin tänään lääkäriin, jossa näyte ja mahd. CRP. Hieno tunne. Jotkut varmaan vähättelee ylipäätään koko tautia, mut mulla ainakin kivut on sellaset, että todellinen yleissairaus, ei "vain" vti..

virtsarakon tulehdukseen kannattaa suhtautua todella vakavasti. Sairastin itse tautia noin 17 vuotta putkeen kaikkine ostelääkityksineen. Olin 16 v. kun sairastuin enkä sen jälkeen päässyt siitä eroon 17 vuoteen. Söin varmaan 10 kuuria putkeen sulfaa ja yms. ja lopulta lääkäri määräsi estolääkityksen.Ja estolääkityksestä huolimatta tuli tulehdus. Tulehdus oli mulla tosi nopea. Puolessa tunnissa huusin tuskasta, ei voi edes istua ja tajukin meni. Sain jopa pari kertaa kipupiikinkin. Tuli allergiareaktio sulfasta, kurkkuun vesikelloja. Nyt olen 48v. ja minulle tuli virtsarakontulehdus, olin huolimaton, ei saa olla liian aikaisin vähissä vaatteissa eli ei saa nauttia keväästä. Kaksi tulehdusta ollut aiemmin 15 vuoteen. Kerron sen vielä jos tulehduskierre jatkuu niin kannattaa pyytää lääkäriä tekemään virtsarakontähystyksen ja munuaiskuvat. Virtsarakontähystyskuvauksessa käy ilmi onko mitään elimellistä vikaa. Onneksi minulla ei ollut, mutta on toinen munuainen sitten liikkuva.

Yhteistyössä