Hei kaikki opettajat! Jos teille olisi tulossa monisivuinen paperi täytettäväksi oppilaasta,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draumsyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Draumsyn

Aktiivinen jäsen
31.07.2009
5 320
1
36
jota opetitte jo viime vuonna, haluaisitteko sen ennen koulun alkua vai vasta siihen alkupäivien ruuhkaan?

En ihan oikeasti tiedä, pitäisikö minun laittaa opettajalle viestiä, että nyt olisi tällainen paperi täytettävänä, tuonko postilaatikkoon vai annanko sitten koulun alettua. Vai jättää suosista annettavaksi sitten, kun koulu on alkanut.

Normaali järkihän sanoo, että lomalla ei häiritä, mutta... Itse vaan mieluummin täyttäisin tuollaiset rauhassa lomalla kuin siinä koulun aloitushässäkässä. En kerta kaikkiaan tiedä, mitä tekisin. Heinäkuussa en missään tapauksessa tee asialle mitään, mutta entä elokuussa, kun kouluvuoden alku lähestyy? Miten te toivoisitte vanhempien toimivan?

(Olen siis itsekin opettaja.)

Riippuu niin opesta haluuko se täyttää sen nyt vai koulun alkamisen jälkeen. Laita koululle, reksille, se papru. Meillä ainakin reksi, riippuen siitä kenelle se kuuluu, osais päättää lähettäiskö kotiin vai antaisko odottaa koulun alkua.

No ainakin meillä ovat opet töissä-töissä ekana päivänä vasta ja reksi viikkoa ennen.
Eli ellet sä nyt niin hen koht tunne opea, että saat sille vaikka paperin postilaatikkoon tai käteen,
niin sinne koulunaloitushärdelliin se menee ;)

MUA (sivutoimi)opena ei haittais, vaikka saisin sen ei-työaikana, kun mun työ on jotenkin niin vapaa-ajallakin tapahtuvaa, ja olen jotenkin olettanut, että peruskouluopetikin joutuvat "vapaa-ajallaan" töihin ;)

Olen kylläkin toisen asteen aineenope, mutta kokemusta on myös peruskoulusta. Varminta on laittaa lomake jo nyt open nimellä postitettuna koululle. Hän saa sen postilokerostaan palatessaan töihin. Se on sitten open oma valinta, meneekö sinne jo ennen virallista lukuvuoden aloitusta vai jo aiemmin. Jos käy jo ennen töiden alkua, saattaa ehtiä täyttää lomakkeen jo nyt. Jos taas haluaa lomailla loppuun asti, täyttää lukuvuoden alkaessa "asap".

Kiitos kaikille vastauksista!

Tunnen opettajan aika hyvin. Siis jutellaan tavatessa pitkiäkin aikoja muustakin kuin meidän lapsesta, mutta ei me ihan vasiten tapailla. :) Kaukana ei asu, joten postilaatikkoon periaatteessa voisin viedä.

Koulun postilaatikkoon en viitsi viedä, koska sinne ei välttämättä ole ketään menossa ennen kuin ihan vähän ennen koulun alkua. Mutta kaiken maailman teinipöllöjä siellä pyörii, joten ei olisi mikään ihme, vaikka pöllisivät postit lootasta...

Pitää nyt vielä tuumia asiaa. :)

Kiitos kaikille vastauksista!

Tunnen opettajan aika hyvin. Siis jutellaan tavatessa pitkiäkin aikoja muustakin kuin meidän lapsesta, mutta ei me ihan vasiten tapailla. :) Kaukana ei asu, joten postilaatikkoon periaatteessa voisin viedä.

Koulun postilaatikkoon en viitsi viedä, koska sinne ei välttämättä ole ketään menossa ennen kuin ihan vähän ennen koulun alkua. Mutta kaiken maailman teinipöllöjä siellä pyörii, joten ei olisi mikään ihme, vaikka pöllisivät postit lootasta...

Pitää nyt vielä tuumia asiaa. :)

Sinuna toimittaisin lomakkeen kuitenkin koululle. Meillä ainakin on postilokeroissa lukot (siis työpaikalla), joten ei niitä kukaan epämääräinen jantteri sieltä varasta. Lukot niissä on varmaan joka paikassa, koska miten muuten pystyttäis takaamaan tietosuoja?

Sinuna toimittaisin lomakkeen kuitenkin koululle. Meillä ainakin on postilokeroissa lukot (siis työpaikalla), joten ei niitä kukaan epämääräinen jantteri sieltä varasta. Lukot niissä on varmaan joka paikassa, koska miten muuten pystyttäis takaamaan tietosuoja?

Koululle en vie missään tapauksessa (ennen koulun alkua). Tuolla on ihan tavallinen postilaatikko, ei mitään lukkoja. Niin kuin kyläkouluilla yleensäkin. :) Harvemmin niissä mitään lukollisia postilokeroita on.

Ehkä annan paperin sitten vaan odottaa sitä koulun alkua ja laitan lapsen repussa menemään. Ellei sitten satuta kylällä opettajan kanssa törmäämään, jolloin voisin suoraan kysyä, mitä teen.

Ärsyttäis tuntea sinut ja olla kersasi opettaja, jotain kyselyjä lapuista kesälomalla jos tulet vastaan. Opettajahan joutuu olla tietysti tuollaisillekin jees jees-woman/man hymyssä suin.

Huhhuh. Turha selittää kun et voi ymmärtää, itsekäs ihmine maailman napa olet sinä ja sun kersas.

Ärsyttäis tuntea sinut ja olla kersasi opettaja, jotain kyselyjä lapuista kesälomalla jos tulet vastaan. Opettajahan joutuu olla tietysti tuollaisillekin jees jees-woman/man hymyssä suin.

Huhhuh. Turha selittää kun et voi ymmärtää, itsekäs ihmine maailman napa olet sinä ja sun kersas.

Voi muru, onneksi tosiaan et ole meidän lapsen opettaja. :)

Kuvio oikean opettajan kanssa tavatessa nimittäin menisi näin: Kohtaamme, minä tervehdin ja empien vähän hidastan vauhtia, opettaja pysähtyy ja jää juttelemaan. Kysyy, mitä lapsille kuuluu ja mitä kesällä on touhuttu. Vastaan, kysäisen heidän kesästään, puhumme ummet ja lammet ja jossain vaiheessa sitten tulisi puheeksi ne tutkimukset, joihin opettaja on lapsen toivonut menevän ja sitten minä voisin kertoa, että lähete on perillä ja iso nippu papereita täytettävänä. Ja että yksi niistä olisi opettajalle, milloin hän tahtoisi sen saada.

Sitten yhtäkkiä jompikumpi älyäisi, että on taidettu seistä siinä juttelemassa jo ihan liian kauan ja että molempia odotetaan jo jossain. :)

Viimeksi muokattu:
Luulet varmaan hänen olevan rakastunut suhun taii jotain.
Sun kakarat on sille yks paskanhailee. kai on huomannut että olet pelottava ihminen jos ei esiinny ja teeskentele sulle että sinä ja sun kakaras olette sama kui hänen elämä.

huh.

Luulet varmaan hänen olevan rakastunut suhun taii jotain.
Sun kakarat on sille yks paskanhailee. kai on huomannut että olet pelottava ihminen jos ei esiinny ja teeskentele sulle että sinä ja sun kakaras olette sama kui hänen elämä.

huh.

:laugh:

Toki, ehdottoman rakastunut. Varmaan pian ottaa avioeron ja tulee minua kosimaan. :D Sitä tässä odottelen. :laugh:

En ole opettaja, mutta en kyllä kesälomallani tykkää tehdä töitä. :D Sinuna kysyisin asiaa, jos törmäisin opettajaan. Jos en näkisi häntä, saattaisin toimittaa paperin postilaatikkoon muutamia päiviä ennen koulun alkua (jolloin ope todennäköisesti jo valmistuu vuoteen) ja pistää mukaan lapun, että riittää kun täyttää koulun alettua tms.

Minä en kyllä kysyisi opelta, jos hänet näkisin. Enkä hidastaisi vauhtia, vaan antaisin open mennä menojaan. Ketään opettajaa ei voi oikeasti kiinnostaa kesälomallaan sekään, miten oppilaitten kesä on mennyt.

Yhteistyössä