Hei kaikki kotileipurit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jauhopeukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laita sekaan ripaus punaista elintarvikeväriä. Jauhetta saa apteekista ja on riittoisampaa kuin kaupassa myytävä nestemäinen elintervikeväri. Tai käytä valmiiksi vaaleanpunaista mansikkakermaa.

Hitsiläinen, enpäs tiennyt että kaupasta saa mansikkakermaa,vautsi! Onkin ihan helppoo, omaa hölmöyttä vaan kun en tienny. Siispä kauppaan. Onko muuten tollaset elintarvikevärit haitallisia? Tyhmä kysymys taas...

aika vähäinen määrä siihen laitetaan, niin tuskimpa sentään.
se mansikkakerma on vähän "lötkömpää" kuin esim flora vispi, mä en tykännyt sitä käyttää siks, vatkaa kunnolla se.
mun suuri ihastukseni on tää mokkakerma kääretortun välissä...enemmän aikuisten mieleen kun maistuu kahville

Alkuperäinen kirjoittaja jauhopeukalo keskellä kämmentä:
Hitsiläinen, enpäs tiennyt että kaupasta saa mansikkakermaa,vautsi! Onkin ihan helppoo, omaa hölmöyttä vaan kun en tienny. Siispä kauppaan. Onko muuten tollaset elintarvikevärit haitallisia? Tyhmä kysymys taas...

Eivät ole värit haitallisia ja sitä tarvitsee muutenkin laittaa vain ihan pikku ripaus. Tosiaan, kuten joku sanoikin, tuo mansikkakermasta vatkattava vaahto jää ehkä tavallista vaahtoa hiukan löysemmäksi, joten pursotuksissa en tiedä miten se oikein käyttäytyy... Mutta voithan kovettaa sitä lisäämällä joukkoon vaikkapa vaniljakreemi jauhetta.

http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuoteryhma/Tuote?productId=1434&tuory=1826

Itse en ole tuota kermaa kokeillut.
Aina sen jauheen kanssa sotkenut, mutta tuo olisi näppärä.

En usko, että se elintarvikeväri olisi haitallista. Sitä laitetaan todella vähän ja saadaanhan sitä ja muita lisäaineita joka päivä on ruuassa ja karkeissa ja missä kaikessa muussa.

Mutta kyllä tuo kerma olisi näppärä ja näyttää olevan mokkakermaakin.

Kiitti vinkeistä. Synttärit on onneksi vasta viikon päästä joten ei tarvii vielä stressata. Ihana kokeilla välillä jotain muuta, vähän erikoisempaa juttua. Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Yhteistyössä