Hei äidit joilla tyttöjä ja poikia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Millaisia eroja teillä on ollut raskauksissa ja vauvoissa?
Mulla on kaksi tyttöä, kolme poikaa ja neljäs poika n. 1,5kk päästä tulossa.

Tällä otannalla väittäisin että pojan odottaminen rumentaa, rupsahduttaa ja lihottaa äitiä paljon enemmän ja jokaisessa poikaraskaudessa mulla on ollut kaikenmoisia vaivoja enemmän (esim. iskias, kummalliset jalkakivut yms), tyttöjä odottaessa on ollut paljon enemmän pahoinvointia mutta muuten raskaudet menneet helpommin ja maha ollut sellainen söpö "jalkapallo".

Tytöt ovat syntyneet nopeammin ja helpommin (tai sit vaan kivunlievitys ollut paremmin kohdillaan): 9h ja 5h.
Poikia olen pakertanut 11h, 18h ja 22h.

Tyttövauvat on olleet tyytyväisempiä ja pojat vaativampia, tosin huudon määrä on vakio ja tytöt ovat tasoittaneet tilannetta sitten uhmaiässä (kauhulla odotan millaisia murkkuja niistä tulee :D)

Ja meillä yksikään pojista ei ole huolinut tuttia vaikka olen koittanut tarjota, molemmat tytöt kyllä :)

Ja siis meillä muksut poika, poika, tyttö, poika, tyttö, (poika)-järjestyksessä syntyneet :)

allekirjoitan ton noiden raskauksien suhteen.
Poikien synnytykset oplivat kamalia, tyttöjen raskaudet ja synnytykset menivät "heittämällä läpi", ilman suuria lihomisia.

POijista taas olin kuin petolinnun perse, ja laardia löytyi.

[QUOTE="vieras";26378425]hei as if, mikä sun blogin osoite on nykyään?[/QUOTE]

Sama osoite kuin aina, nimi muuttui jokunen kuukausi sitten. Ja aika laiskimusmaisesti oon jaksanut sinne mitään päivitellä taas.
328 dB

Mulla pojat ovat olleet ihan kunnon loisia. Helpoin raskaus oli esikoisesta vaikka sekin oli vaikea mutta pojista olen ollut todella huonossa hapessa...kakkosen aikana elelin melkein koko raskausajan sairaalassa tipassa. Kolmosessa jouduin välillä menemään tippaan mutta muuten olin kotona vuodepotilaana.

Tytöstä kykenin liikkumaan paremmin ja huonovointisuus loppui aika pian.

Meillä on vain poika-tyttö-poika.

Suurimpana erona on varmaan ollut se, että pojat ovat saaneet alkunsa loppukierrosta. Muuten ei yhtäläisyyksiäkään juuri löydy. Tosin kaksi ensimmäistä ovat täysin toistensa vastakohdat lähes joka asiassa.
Tyttö on ainoa, joka melskasi vatsassa öisin, oli synnyttyäänkin yöeläjä. Yksi hoitaja herätteli häntä aina aamuisin huolestuneena sairaalassa, muut hoitsut varmaan unohtivat kertoa, kuinka he valvoivat tytön kanssa öisin, että minä sain vähän nukuttua, kun olin vähän heikossa kunnossa.

Mulla taas ihan toisinpäin. Poikaa odottaessani HEHKUIN! Iho voi mainiosti (atopia), hiukset ja kynnet kasvoivat hurjasti, painoa ei tullut, olo oli MAHTAVA! Synnytys suunniteltu sectio, mistä toivuin todella nopeaan. Poika oli vauvana varsin tyytyväinen ja "helppo" tapaus.
Tyttöä odottaessani tukka tippui päästä ja rasvoittui nopeaan, naama kukki ja iho vaati extra hoitoa. Raskausarpia tuli ensimmäisenkin raskauden edestä. Synnytys suunniteltu sectio, mistä toivuin hyvin ja nopeasti. Tyttö oli vauva aikanaan sellanen "kitisijä"... paljon vaativampi tapaus kuin veljensä.
Niin ja ne mahat oli tosi isot molempien kohdalla, poikaa odottaessani takaa ei näkynyt, tyttöä odottaessani maha "levisi" :)

Minulla on tyttö, tyttö, poika (tässä järkestyksessä) ja kyllä pojan raskaus oli ehdottomasti hankalin (mutta ikäkin saattoi vaikuttaa tähän).
Tyttöjen kanssa olin tosi hyvässä kunnossa ihan loppuun asti, mutta pojan kanssa oli vaikka mitä ongelmia: tuli suonikohjuja, issiasvaivoja, selkävaivoja jne.
Vauvana poika oli oikea tissitakiainen: Ei huolinut tuttia eikä tuttipulloa koskaan, mutta tissillä oli läpi yöt.
Muuten oikeastaan aika helppoja vauvoja ollut minulla kaikki kolme.

Mulla ei ole vielä kokemusta pojan äitinä olosta, mutta raskausaika on mennyt ihan päinvastoin :)

Tyttöä odottaessa turposin ihan hillittömästi ja painoa kertyi 25kg raskauden aikana. Naama kukki kuin viimeistä päivää, hiukset rasvoittuivat järkyttävän nopeasti ja se vitutuksen määrä oli ihan käsittämätön. Mies parka.

Nyt pitäisi olla poika tulossa ja olo on liitoskipuja lukuunottamatta ollut ihan loistava. Iho on loistokunnossa ja mielialat tasaiset. Painoa on tähän mennessä (rv28+3) kertynyt puolet siitä mitä tyttöä odottaessa tässä vaiheessa oli.

Tyttö (2v3kk) on luonteeltaan temperamenttinen ja vaativa. Sellainen perustyytymätön suurimman osan ajasta. Neiti kiihtyy nollasta sataan sekunneissa niin hyvässä kuin pahassa ja onkin erittäin vahvatahtoinen oman tiensä kulkija. Uhma on ihan mahdotonta. Varsinainen tulisielu. Kaikesta huolimatta on silti maailman ihanin ja kultaisin pieni tyttönen.
Tyttö on jo syntyessään ollut itsepäinen: Ensin käynnisteltiin yliaikaisena 3vrk, 19h avautumisvaiheen jälkeen synnytys pysähtyi ja neiti syntyi kiireellisellä sektiolla. Voisin vaikka vannoa, että silloinkin vielä likka piti kynsin hampain yksiöstään kiinni :laugh:

Toivon kaikesta sydämestäni, että poika olisi edes piirun verran tasaisempi ja rauhallisempi luonteeltaan, koska en tiedä kuinka pää kestää kahta samanlaista täystuhoa :D

minulla tyttö, tyttö, tyttö ja kaksoset (tyttö ja poika), kaikki raskaudet todella helppoja, jopa tämä kaksosraskaus vaikka ikääkin oli jo 35v. Kolmas raskaus vaikein, ajoittain issiasta. Synnytykset NOPEITA ja helppoja. Voisin olla aina raskaana ja synnytyksetkään eivät ole enää seuraavana päivänä menoa hidastaneet, mutta nämä taaperoajat eivät ole minua varten.

poika-tyttö. Poikaa odottaessa ei ollut pahemmin vaivoja ja olin todella pirteä ja hyväntuulinen. Maha oli iso, muttei ns. leveä. Raskausarpia ei tullut lainkaan, eikä kilojakaan kuin 8kg. Kilot jäi synnärille. Poika oli helppo vauva. Tyttöä odottaessa mielialat heitteli todella paljon ja hiukset rasvoittui. Olo oli kaikinpuolin vähän inhottava, en todellakaan kokenut hehkuvani! Maha oli iso ja leveä vaikkei kiloja tullut kuin 11kg. Tyttö oli vauvana sellainen kiljuja ja kova ääninen, vaikkakin silti ihan helppo ja nauravainen!

Yhteistyössä