Heh, varmaan mie tein jonkunmielestä väärin kun laitoin eskarilaisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
hakemaan 4-luokkalaisen veljen koulusta :whistle:
Tuo eskari on siis 3 päivää viikossa samassa koulussa esikoulussa ja kulkee matkat pääison sisarustensa kanssa, paitsi keskiviikkoisin tulee yksin kotiin. Koululle on meiltä matkaa n. 200m, kevyenliikenteenväylää ei ole, mutta aika leveä tienpiennar sentään.

Tapaus johtui siis siitä, että toiset sisarukset (3.- ja 1.-luokkalaisen) pääsevät tänään koulusta vasta klo 14, ja tää 4.-luokkalainen pääsi klo 13. Tänään ei ollut esikoulupäivä, joten eskari oli kotona koko päivän.

Mulla itsellä oli uuni kuumana, ja pullat paistumassa (leivottiin taas pikkuväen kanssa ) joten en kehdannut alkaa pukemaan pienille vaatetta, että oltais menty itse vastaan.
Toisaalta uunista johtuen en uskaltanut myöskään jättää pieniä eskari-ikäisen vahdittavaksi, että oisin yksin hakenut pojan koululta.

Niinpä päädyimme ratkaisuun, että eskarilainen meni hakemaan veljensä... ts. kantamaan tämän repun, kun isoveljeltä itseltään on solisluu murtunut ja käsi kantositeessä on vähän mahdoton kantaa reppua selässä kotiin... ja ei sitä oo kiva retuuttaa kädessäkään maata viistämässä.

Pojat tulivat, ja molemmat sai uunituoreet korvapuustit ja mukilliset maitoa, kun olivat niin reippaita poikia :heart: Ja eskarilaisella ei ollut hymy hyytyä lainkaan, kun hän oli NIIN tärkeä apulainen veljelle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Mä veikkasin et sulla on enemmän kokemusta lasten kasvatuksesta, kuin suurimmalla osalla palstalaisista, et tuskin on väliä mitä me täällä meuhkataan :D

Peesi.Mä todella nosta jättimäistä hattua Aurinkokunnalle ´saavutuksistaan´Kyllä vaatii aikamoista rotia perustaa suurperhe.Että :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Aurinkokunnalle :D

Teillä taitaa olla ihana perhe ja maalaisjärkeä kasvatuksessa.
Ja eihän tässä ole kuin 4kk ja se eskarilainenkin taittaa tuota matkaa päivittäin ees taas, niin miksipä ei nyt yhteen suuntaan yksin pärjäisi.
:)

Taas opin että kannattaa lukea loppuun asti

Meinasin jo ihmetellä että miksi se nelosluokkalainen ei voi tulla yksin jos eskarilainen voi mennä, sitten huomasin syyn.
Kyllä ne on aina niin ihanan ylpeitä kun saavat olla avuksi ja ovat niin isoja =)

Yhteistyössä