Heh, onko oikeasti joidenkin mielikuva "etelänmatkasta" pakettimatka turistirysään Kanarialle käristämään itsensä ?? :D

• Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
Eipä kiinnostaisi minuakaan tuollainen, tuollaistahan taisi olla yleisestikin "matkustaminen" joskus 80-90-luvulla :D
Me matkustamme 3-4 kertaa vuodessa josta yleensä kerran "etelään" eli lähinnä Etelä-Eurooppaan. Lennämme itsenäisesti ja usein vuokraamme auton, sekä hotellit itse. Kierrämme paikkoja, katselemme maisemia ja kaupunkeja, rannallakin toki käydään välillä. Mutta pysymme mieluusti kaukana turistirysistä ja muutenkin vältämme pahimpia turistiaikoja.

Taitaa nämä joiden mielestä etelässä ei voi muuta kuin käristää itsensä ja juoda drinkkejä, olla koko elämänsä olleet vain kotimaassa....

"MiMeira"
Just se itsensä käristäminen Kanarian turistirysässä on sitä lomaa mitä miä haluan!

Ja en ymmärrä miten se kotimaassa asuminen tähän kuuluu, onnellsempi mä täällä olen kuin ulkomailla asuessani. Olen ollut töissä/koulussa eri maissa pieniä jaksoja nuoruudessa. Ei kiitos enää.

Kaksi kuukautta Torremolinokseen! Jee!

no joo
Heh. Onko jonkun mielikuva etelänmatkasta se et lennetään jonnekin Etelä-Eurooppaan, vuokrataan auto ja käydään katsomassa jotain turistänähtävyyksiä? Ei kovin kummoiseltä kuulosta. :xams:

"vieras"
Mä en kyllä tiedä miten se tekee lomasta paremman jos varaa itse lennot ja hotellit. Minä arvostan lomallani helppoutta, sitä että pääsen valmiiksi valittuihin hotelleihin. Mutta yleensä ei olla menossa niihin suurimpiin turistirysiin vaan vähän syrjemmäs. Ja sentään useimmiten vuokrataan auto ja katsellaan ympärillemme.

Moni kiireinen ihminen arvostaa lomallaan helppoutta eli sitä ettei tarvitse itse laittaa ruokaa tai siivota. Loma on sitä varten että olemme perheenä yhdessä ja vietämme aikaa juurikin rannalla, ostoksilla tai jossain huvipuistossa tms. En mä tarvitse suuria nähtävyyksiä vaan kiireetöntä yhdessäoloa ja valmista ruokaa. Se että olis noin 25 astetta lämmintä ois plussaa :)

Minun mielikuva etelänmatkasta on ihan kumpaakin, se pakettimatka Kanarialle tai ap:n kuvaama matka. Ja molempia pidän ihan yhtä hyvinä!

Minua jotenkin ärsyttää Kanarian matkojen mollaaminen. Monesti ne haukkujat ei ole itse siellä koskaan edes käyneet (no, en ole kyllä minäkään :D ) Kai sitä sielläkin voi muutakin tehdä kuin maata rannalla?? Ja minun mielestä on hyvä, että löytyy niitä helppojakin kohteita sellaisille jotka niitä kaipaa (ns. turistirysä, jossa pärjäät melkein suomella, ruokalistat on suomeksi jne.) Keneltä se on pois..?

"Riksu"
Mä tunnustan olleeni aikaisemmin Kanarin parjaaja. Olin sitä mieltä, että se on pahinta mahdollista matkustamista, kauheita turistirysiä täynnä sikajuhlia ja känniääliöitä.
Vuosi sitten varattiin kuitenkin matka Gran Canarialle Arquinequiniin kun tuntui, että jonnekin on päästävä, mutta matkustaminen lapsen kanssa Aasiaan tuntui hankalalta. Aikaakin oli vain viikko ja uupumus painoi niskaa.
Koskaan en ole viettänyt yhtä rentouttavaa ja leppoisaa lomaa! Hotelli oli mahtava, humalaista riekkumista ei ollut lainkaan, luonto oli kaunis ja sää suosi. Lapsi huomioitiin kauniisti, eikä kertaakaan tarvinnut pelätä tai hävetä hänen vuokseen. Tehtiin pitkiä kävelyretkiä, etsittiin simpukoita ja kauniita kiviä, tehtiin hiekkakakkuja, levättiin ja syötiin hyvin.
Sanoille nurkille lähtö taas parin viikon kuluttua, eikä hävetä yhtään :)

• Tykkää
Reactions: Millenia
"fakta"
Täyttä tosiasiaahan se on että suurin osa matkoista on näitä pakettimatkoja turistirysiin rannalle käristymään ja juopottelemaan. Meitä muitakin kuitenkin on, joille etelän matka on ihan jotain muuta :)

"shihtzu"
Me lähdetään viikon päästä Kanarialle Lanzarotelle, jossa ei paljoa suomen kieltä edes kuule. Muutenkaan ei makoilla hotellin altaalla, kun ei edes asuta missään hotellissa, vaan vuokratussa talossa, jossa on oma allas. Me rentoudutaan siellä, kävellään paljon ja nautitaan lämpimästä.

No mun mielikuva etelänmatkasta on sekä pakettimatka että aloittajan kuvailema matka etelään "rantakohteeseen" ja mua ei kumpikaan kiinnosta. En toki pidä pahana sitä, että jotakuta kiinnostaa, ei vaan oo mun juttu, ja jos olis aikaa ja rahaa matkustaa, niin itse menisin muualle.

Heh itsellesi
[QUOTE="heh";25743953]Eipä kiinnostaisi minuakaan tuollainen, tuollaistahan taisi olla yleisestikin "matkustaminen" joskus 80-90-luvulla :D
Me matkustamme 3-4 kertaa vuodessa josta yleensä kerran "etelään" eli lähinnä Etelä-Eurooppaan. Lennämme itsenäisesti ja usein vuokraamme auton, sekä hotellit itse. Kierrämme paikkoja, katselemme maisemia ja kaupunkeja, rannallakin toki käydään välillä. Mutta pysymme mieluusti kaukana turistirysistä ja muutenkin vältämme pahimpia turistiaikoja.

Taitaa nämä joiden mielestä etelässä ei voi muuta kuin käristää itsensä ja juoda drinkkejä, olla koko elämänsä olleet vain kotimaassa....[/QUOTE]

Ei ole kuitenkaan Etelä-Euroopassa matkustamisesta ollut sen vertaa hyötyä, että olisit vähän onnistunut avartamaan ajatusmaailmaasi? Mikään ei ole nolompaa kuin pikkuporvari, jonka pitää kehuskella omalla muka-kultturelliudellaan jossain h*lvetin keskustelupalstoilla :D
Vai että ihan itsenäisesti lennätte?! :flower:

Yhteistyössä