Heh he hee. Ns. rokoteasiantuntijat jo tukkanuottasilla keskenään

  • Viestiketjun aloittaja Juupas eipäs
  • Ensimmäinen viesti
MIksi? Osaisitko esimerkiksi sinä hoitaa paremmin siiä tehtävää?
Se, että joku ei ole pätevä tehtäväänsä ei tarkoita sitä, ettäkö minä olisin. Uskon kuitenkin, että hänenkin tehtäväänsä löytyy joku, joka osaa hoitaa sen paremmin.
Nohynekin julkinen lausuma on paikkansapitämätön ja saattaa olla todella haitallinen yhteisölle. Hänen virassaan pitäisi pystyä ajattelemaan ja olla antamatta näin harkitsemattomia lausuntoja.
 
vierailija
Se, että joku ei ole pätevä tehtäväänsä ei tarkoita sitä, ettäkö minä olisin. Uskon kuitenkin, että hänenkin tehtäväänsä löytyy joku, joka osaa hoitaa sen paremmin.
Nohynekin julkinen lausuma on paikkansapitämätön ja saattaa olla todella haitallinen yhteisölle. Hänen virassaan pitäisi pystyä ajattelemaan ja olla antamatta näin harkitsemattomia lausuntoja.
Ok no hienoa, että sinulla on vankka usko tässä asiassa :)
 
vierailija
Se, että joku ei ole pätevä tehtäväänsä ei tarkoita sitä, ettäkö minä olisin. Uskon kuitenkin, että hänenkin tehtäväänsä löytyy joku, joka osaa hoitaa sen paremmin.
Nohynekin julkinen lausuma on paikkansapitämätön ja saattaa olla todella haitallinen yhteisölle. Hänen virassaan pitäisi pystyä ajattelemaan ja olla antamatta näin harkitsemattomia lausuntoja.
 
vierailija
 
Niin?

Varmasti suurimpana syynä tähän on itse suomalaiset omine ominaispiirteineen. Meillä kun ei tungeta iholle, halailla, suukotella tai kosketella edes tuttuja saati tuntemattomia. Meillä on harvaan asuttu maa ja luontainen taipumus yrittää pysyä mahdollisimman kaukana muista. Viruksen leviämisen estämisessä siitä on valtava hyöty.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Niin?

Varmasti suurimpana syynä tähän on itse suomalaiset omine ominaispiirteineen. Meillä kun ei tungeta iholle, halailla, suukotella tai kosketella edes tuttuja saati tuntemattomia. Meillä on harvaan asuttu maa ja luontainen taipumus yrittää pysyä mahdollisimman kaukana muista. Viruksen leviämisen estämisessä siitä on valtava hyöty.
No ihanko totta.. Kyllä nämä rajoitustoimet ovat auttaneet, ei tässä ihan halailusta ole kyse.

Kumma muuten kun epidemian/pandemian aikana tuntui siltä, että esimerkiksi kaupassa ihmiset tunkivat lähemmäs kuin yleensä.
 
No ihanko totta.. Kyllä nämä rajoitustoimet ovat auttaneet, ei tässä ihan halailusta ole kyse.

Kumma muuten kun epidemian/pandemian aikana tuntui siltä, että esimerkiksi kaupassa ihmiset tunkivat lähemmäs kuin yleensä.
Suomessa on taineet olla löyhimmät rajoitukset sitten koko euroopan ja muiden länsimaiden Ruotsia lukuunottamatta.

(joka kertonee siitä, että rajoitustoimet ei korreloi suoraan tartuntojen määrän kanssa)
 
vierailija
Aika moni varmasti. Jos sinä et luota, se ei tarkoita, etteivätkö muut näin tekisi.

Mitä olisit itse tehnyt toisin tässä tautitilanteessa? Olettaen, että sinulla on laaja-alaista kompetenssia alalta.
Mielestäni on todella outoa, että maskitutkimuksia väärin tulkinnut henkilö (poliittiset syyt, maskipula) edelleen voi toimia virassaan ja hänen viestiään kuunnellaan mediassa.
Toisaalta se on suomalainen tapa (vrt. Nerg, kaikki tulijat tiedetään) jatkaa johtopaikoilla vaikka onkin kärähtänyt suoranaisesta valehtelusta.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Se, että joku tunnistaa vaikkapa huonon laulajan, ei tartkoita sitä, ettäkö hänen pitäisi itse olla taitava laulaja.
Vau, no nyt iskit "terävän" kommentin.

No laulumisesta sanoisin itse, että siihen liittyy myös paljon mielipiteitä ja makuasioita. Toki jos kuulee jonkun laulavan epäviresti, sen varmasti maallikkokin luulee.

Se, että epäilee tämän alan asiantuntijaa epäpäteväksi, vaatii kyllä jo melkoisen paljon tietoa. Ei minulla ainakaan ole kompetenssia sellaista arvioida.
 
Vau, no nyt iskit "terävän" kommentin.

No laulumisesta sanoisin itse, että siihen liittyy myös paljon mielipiteitä ja makuasioita. Toki jos kuulee jonkun laulavan epäviresti, sen varmasti maallikkokin luulee.

Se, että epäilee tämän alan asiantuntijaa epäpäteväksi, vaatii kyllä jo melkoisen paljon tietoa. Ei minulla ainakaan ole kompetenssia sellaista arvioida.
Ei oikeastaan. Kun tuollaisessa virassa tiedottaminen on tuota luokkaa, on asia melko sama. Kuka tahansa pienelläkin älykapasiteetilla kyllä ymmärtää sen.
 

Yhteistyössä