Hedelmäketjun innoittamana: Minkä verran teillä menee hedelmiä viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hömppö

Aktiivinen jäsen
19.08.2006
5 080
2
36
Ja minkä kokoinen perhe?

Meillä 2 aikuista ja 4 lasta ja todellakaan meillä ei ole varaa ostaa hedelmiä niin paljon kuin lapset söis. Etenkin toiseks vanhin on niin perso hedelmille (tulee minuun tässä asiassa), että jos sais valita niin ei oikeastaan muuta söiskään. Toiseks nuorin kans tykkää hedelmistä ihan hirveesti. Vanhin ei niitä kauheesti syö eikä tietysti nuorin joka on vasta 3kk.

Mutta siis: Eilen ostin 13kpl mandariineja, niitä näyttää olevan 2 jäljellä :kieh: Banaaneja ostin ison nipun, niitäkin 2 jäljellä. Omenoita ostin pussillisen, niitä vielä riittää vähäks aikaa. Päärynöitä muutama jäljellä.

Mutta joo, ei todella pysty ostamaan niin paljon hedelmiä, että nuo ahmatit sais syödä niitä niin paljo ku huvittaa :o

Meneehän nuita kilotolkulla viikossa, mulla 2 lasta.

On kyllä hyvin kummaa jos ei oo varaa ostaa hedelmiä niin että niitä sais syödä sillon kun tahtoo, voi teitä reppanoita :/

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:

On kyllä hyvin kummaa jos ei oo varaa ostaa hedelmiä niin että niitä sais syödä sillon kun tahtoo, voi teitä reppanoita :/

:laugh: :laugh:

Hmmmm..... 11 mandariinia, 4 banaania, noin 4 omenaa ja ehkä pari päärynää menny eilisen ja tämän päivän aikana. Ja siis tuon määrän on syönyt 2 lasta :) En häpeä sanoa, ettei ole varaa jatkuvasti antaa syödä niin paljon kun haluaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:

Hmmmm..... 11 mandariinia, 4 banaania, noin 4 omenaa ja ehkä pari päärynää menny eilisen ja tämän päivän aikana. Ja siis tuon määrän on syönyt 2 lasta :) En häpeä sanoa, ettei ole varaa jatkuvasti antaa syödä niin paljon kun haluaa :)

Ei tuo olis meidän lapsilta edes erityinen "saavutus" - parhaimmillaan kun olen täyttänyt noin 3l vetoisen hedelmäkulhon, kun tulen töistä (lapset jo kouluikäisiä), niin kulho on tyhjillään - eli iltapäivän välipalaksi ovat tuon vetäneet tyhjäksi:). Marjojakin syövät mielellään, mutta niitä kun ei niin helposti oo saatavissa (ja esim. mansikat on kallita), niin kerralla eivät saa kuin litran...

Menisihän niitä niin paljon kuin antaisi syödä, mut oon niin hirvee mutsi et rajoitan hedelmien syöntiä. Jos niin en tekis niin saisin joka ikinen päivä kantaa kaupasta kilotolkulla hedelmiä. Syödään aamu- ja iltapalalla hedelmiä.

Hedelmät kalliita? En sanoisi niinkään. Kilohinta liikkuu suunnilleen 0,5-2,5 euron välillä jos ei osta niitä erikoisimpia, ja kausituotteita saa edullisesti. Omena- ja sitruslaaduistakin yleensä vähintään yksi on tarjouksessa. Ei noihin montaa euroa mene.

Alkuperäinen kirjoittaja Hedelmäfaneja meilläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:

Ei tuo olis meidän lapsilta edes erityinen "saavutus" - parhaimmillaan kun olen täyttänyt noin 3l vetoisen hedelmäkulhon, kun tulen töistä (lapset jo kouluikäisiä), niin kulho on tyhjillään - eli iltapäivän välipalaksi ovat tuon vetäneet tyhjäksi:). Marjojakin syövät mielellään, mutta niitä kun ei niin helposti oo saatavissa (ja esim. mansikat on kallita), niin kerralla eivät saa kuin litran...

En minäkään sano, että tuo ois meiltä joku "saavutus", kunhan totesin, ettei meillä ole tuohon tahtiin varaa. Jos siis joka päivä joutus tuon määrän ostamaan.

Nyt kyllä pistit pahan...mä en osaa määriä sanoa, mutta osaan kyllä kertoa paljonko on rahaa mennyt :)

Mä siis pidän kirjanpitoa josta nämä kopioin...kyseessä kuukauden hedelmämäärä:

appelsiini 16,47? (kilohinta keskim. 1?, eli noin 16 kiloa mennyt)
banaani 11,17 (kilohinta keskim. 1,80?, eli noin 6,2 kiloa mennyt)
omena 1,63 (kilohinta oli 0,49?, eli 3,3 kg mennyt)
päärynä 3,07 (kilohinta oli 1,29?, eli 2,3 kg mennyt)
viinirypäle 1,99 (500g)

34,33? kk mennyt rahaa, hedelmiä perheessämme syö 2+2 hlöä.

Me ostetaan kerta viikkoon about 10 banskua, 3kg appelsiineja, 2 kiloo (eli 4 rasiaa) viinirypäleitä,10 kpl omppuja ja 5 päärynää.
Siihen päälle vielä satunnaiset vesimelonit, ananakset ja luumut joita ostetaan fiiliksen mukaan, ei kaikkia joka kerta.

Ehtii ne loppua ennen seuraavan viikon kauppareissua.

Meitä on 2 aikuista ja 2 alle 3-vuotiasta lasta.

Yhteistyössä