HCG yli 2000 eikä alkiota näy?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jippis

Uusi jäsen
29.05.2012
12
0
1
Eli mulla on nyt menossa rv4+4. Kävin eilen kipujen takia lääkärissä ja HCG:n arvoksi mitattiin 2600. Aika korkea vissiin näille viikoille. Nyt on kamala huoli asiasta, kun gyneko ultrasi tänään eikä alkiota näkynyt. Jostain luin, että HCG:n ollessa yli 2000, alkio pitäisi näkyä. Onko kenelläkään muulla käynyt näin?

Sain uuden ultra-ajan vasta 2 viikon päähän ja elän todella pelossa. Mulla on ollut kipuja heti raskauden alusta lähtien, mutta syytä niille ei ainakaan vielä löytynyt.

Näkyikö ultrassa mitään? Mulle tehtiin 1. ultra tasan 5+0 eikä näkynyt alkiota, pelkkä ruskuaispussi ja sikiöpussi, hcg oli silloin 6300, 5+2 hcg 9000 Seuraavassa ultrassa 6+3 näkyikin sitten jo alkio 6mm ja syke. Tähän asti ultrissa alkio kehittynyt normaalisti ja sykkeetkin kuuluneet doplerilla rv 8+5 alkaen. Huomenna np-ultra ja näkee onko kaikki edelleen hyvin...Kaikki on sulla varmasti, jos ruskuaispussi ym näkyi.

Viimeksi muokattu:
Kiva,kun vastasit! Mua kun kovasti huolettaa tuo korkea HCG, mutta onhan sullakin aikas korkea arvo ollut ja kaikki tähän asti hyvin. Hienoa!

Gyneko ei ilmeisesti nähnyt oikein mitään ultrassa. Katsoi, ettei kohdun ulkopuolella näy ylimääräistä. Sitten hän sanoi, että kohdun limakalvo on ainakin paksu, joten raskaus voi olla kohdussa. Sitten kuulin, kun hän jutteli amanuenssille, että näkyyköhän kohdussa jotain..Mutta sanoi lopulta, ettei voi varmaksi vielä sanoa. Antoi vasta 2 vkon päähän uuden ultra-ajan. En tiedä kykenekö odottelemnaan tuonne asti, kun hermoilen niin kovasti!!

Kaivoin sulle tuollaisen taulukon, josta näkee nuo arvojen vaihtelut.

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Voi kiitos kannustuksesta! Et usko kuinka peloissani olen, kun kipujakin on :) Toivottavasti joku muukin vielä kommentoisi tätä asiaa, mutta kiitos tähän astisesta! Toivotaan, että kaikki menee hyvin :)

Noin aikaisessa vaiheessa on täysin normaalia nähdä vain se paksuuntunut kohdun limakalvo, ei välttämättä tarvi nähdä edes ruskuaispussia. Ja tuo HcG on ihan hyvä noille viikoille. Eli pitkää pinnaa ja tsemmpiä nyt vaan seuraavan ultran odotteluun, kaikki voi olla aivan hyvin!

jippis: kuule voit uskoa, että tiedän kuinka peloissasi olet! Mulla on menossa 7. raskaus, mutta vain 2 lasta. Jokainen raskaus on ollut pelottava eritavalla. 1. oli melko oireeton ja tuhrutteli, tuli spontaani keskenmeno rv 8+3. 2. raskaus 5:llä lääkkeellä aikaan saatu, täysin oireeton ja 6+0 hematooma vuosi hetken aikaan. Mitään oireita ei ihan oikeasti tuntunut, joten pelkäsin ihan kauheasti. 3. raskaus meni kesken jo rv 6+3 spontaanisti. 4. raskautta vaivasi järkyttävä pahoinvointi rv 16 asti, silloin onneksi sydänäänet sain kuuluviin jo rv 9+0, joten se helpotti huolia. 5. & 6. raskaudessa mukana ihan alusta asti vuotava hematooma, raskauksia seurattiin melkein viikottain vuotojen takia. Aina sai jännittää ultraan mentäessä mitä tulee löytymään, molemmissa loppuivat sykkeet (rv 10&8). Nyt siis menossa 7. raskaus ja tämäkin päätti sitten säikyttää verenvuodolla 5+0, siksi mut silloin ultrattiin. Ja silloin tosiaan näkyi tuo ruskuaispussi ja sikiöpussi, mutta ei alkiota. Lääkäri sitten vielä totesi, että pahasti hematooma painaa sikiöpussia. Hematooma onneksi hulautti vaan kerran ja on pienentynyt joka ultrassa. Ja siis musta tuntuu, että kohtu on kipuillut eniten tässä raskaudessa. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja viimeissä 3:ssa raskaudessa kipu on välillä tuntunut selässä ja se on niin inhoittava tunne, koska on niin lähellä menkkakipuja. Huomenna on pelottava päivä, koska nyt sellainen olo, että kun tämä raskaus on nyt saatu tähän pisteeseen, niin löytyy jotain sellaista ettemme saa tätäkään elämän alkua pitää. Kyllä tämä pelko raskaudessa vaan jotenkin opettaa ja valmistaa vauvaa varten, ei se huoli helpota vaikka vauva syntyykin, alkaa vaan huolehtimaan eri asioista. Että menettää nuo rakkaimmat mitkä on jo saanut mistä ei varmaan selviäisi... Tsemppiä ja yritä päästä uusinta ultraan viikon päästä, se on hurjaa miten nopeasti kehitystä masussa tapahtuu!

Kiitos tsempeistä, voi että niitä nyt tarvitaan :) Lapsia kun ei ole ennestään niin onhan tämä vieläkin jännittävämpää, kun kaikki on niin uutta. Myös minulla varhainen keskenmeno 3kk sitten, ja silloinkin olin tosi kipeä. HCG ei koskaan päässyt näin ylös kuin on nyt.

Taidan tosiaan yrittää ultraan jo aiemmin, täytyy käydä yksityisellä, kun eihän tässä saa mielenrauhaa millään. Kysäsin tuosta HCG-arvosta eräältä kätilöltä, joka tekee näitä varhaisultria, niin hänen mielestään mun HCG on aika korkea viikkoihin nähden. Hän epäili, että olisiko raskaus alkanut aiemmin tai sitten kyseessä on kaksosraskaus. Olen nyt entistä sekaisempi ;) No täytyy malttaa odotella vielä joitain päiviä ja yrittää jonnekin ultraan.

Tsemppiä myös 7. raskauteesi, pidetään peukkuja kovasti :D

Yhteistyössä