hcg-arvoista..

Multa mitattiin hcg reilu viikko sitten ja sillon arvo oli 18. Menkkoja ei oo silti kuulunu...

Kun mitattiin toi arvo, keskenmenosta oli kulunu neljä viikkoa ja kohtu tyhjennettiin viikolla 11 ja jotain. Joko testin pitäis näyttää negatiivista ja menkkojen alkaa vai onko kohtuun sittenkin jääny jotain.. Ollaan oltu miehen kaa ilman ehkäsyä mutta ei kai toi voi vielä uutta raskauttakaan olla??? Kiitos jos joku vastailee.. :)

moi
mulla oli kans arvo 18 neljä viikkoa tyhjennyksestä. Normaaliarvo on alle 5. Mulla oli kaikki tyhjentynyt ja kaikki ok, vaik arvo oli vielä hiukan koholla. Sanoivat sen laskeneen kuitenkin paljon. Mulla oli sillon vielä vuotoa ja sanoivat sen loppuvan viimeistään kun arvo on alle 5. Vuoto loppuikin viiden viikon päästä tyhjennyksestä.

Hyvin voi siis olla arvo vielä kohota, vaik uus raskaus ei olis alkanu ja keskenmenon jälkeen kaikki ois hyvin. Nehän sanoo et nainen raskautuis helpommin kun arvot on vielä koholla. Me käytetään kuitenkin ehkäisyä niin kauan kun tulee ekat menkat. Haluun et keho palautuu ja näin "totella" lääkäriä. En kestäis niitä itsesyytöksiä, jos menis taas menis kesken. Varmasti ajattelisin et miks hätiköitiin.

Onnea kuitenkin teille, toivottavasti pian tulee vauvakuulumisia:)

jatkan vielä
siis arvo ei enää kohoo vaan voi olla koholla...kirjotusvirheistä anteeks!

Olethan käynyt gynellä lopputarkastuksessa? 4-5 viikon päästä tyhjennyksestä ois hyvä mennä. Vai ootko vasta menossa ja arvailet mitä sanotaan:)

Meillä ei oo täällä erikseen jälkitarkastusta vaan ainoastaan toi verikoe. Mulla vuoto loppu kymmenen päivää tyhjennyksen jälkeen eikä vieläkään mitään menkkamaisia fiiliksiä.. :attn:

samoissa tunnelmissa
Täällä myös pelkkä verikoe 3vk lääkkeellisestä. Minulle sanottiin tuloksesta, että alhainen, en tiedä tarkemmin. Minulla kesti vuoto 2 viikkoa, siitä kahden viikon päästä alkoi menkat. Menkkojen jälkeen oli yli viikon tiputteluvuotoa, mutta siitäkin sanottiin että normaalia. Tosi yksilöllistä tämä tuntuu olevan. Tärkeintä muistaa, että jos nousee kuume tai tulee kovia kipuja, niin silloin saattaa olla tulehdus. Muuten voi olla rauhallisin mielin. Kyllä se oma kierto sieltä taas alkaa, pitää vaan jaksaa odotella. Voimia kaikille keskenmenon kokeneille! :hug:

minä vielä
Ei meilläkään ole lopputarkastusta gynellä. Mutta sairaalassa sanoivat että täytyy mennä 4-5 viikon kuluttua jälkitarkastukseen yksityiselle. Luuluin että joka paikassa näin. Itse menin ja maksoin yksityisen mukisematta, koska halusin olla varma et kaikki on ok.

jania
Minulla synnytyksestä (rv16+) kohta 5 vko ja vuoto jatkuu edelleen ruskeana tuhruna. Minulla oli viime viikolla jälkitarkastus neuvolassa ja lääkäri vaan totesi että voi jatkua vielä kuukaudenkin :p Piti kuitenkin ottaa yhteyttä jos jatkuu yli sen 8vko. Multa ei ole ottettu verikoetta ollenkaan.

Eikös raskaustestin pitäisi näyttää positiivista niin pitkään kun arvot on koholla, vai kuinka? Terveydenhoitaja käski tehdä testin ja soittaa ja jos on negatiivinen. Mietin vain että koska testistä saa "oikean" tuloksen.

"normaalissa" keskenmenossa hcg puolittuu yleensä 1-2 päivässä. Nähtävästi tuo normaali olis sitten spontaanissa km:ssa, kaavinnasta ja lääkkeellisestä en tiiä. Itsellä on tällä hetkellä menossa ku ja hcg puolittunut suunnilleen aina viikossa. Lähtölukemana 2700, joten pitkä on matka alas... Testithän taitaa olla herkkyyttä 25 ja 10 eli jos tollasella 10:llä saa negan niin sillon on kaik pois ja ns. uusi kierto alkanut.

Tsemppiä kaikille epäonnen kokeneille!

Noista arvoista en tiedä sen enempää kuin että itselläni vielä 3vkon kuluttua km rtesti (herkkyys 25) näytti plussaa. Viikon kuluttua tosta avo oli lopulta alle tuon 25 ja rtesti negatiivinen. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin mulla tm vuoksi rv 12+3 (eka lääke) ja 12+5 toka. Aika kauan siis arvot olivat omasta mielestäni koholla. Jälkivuoto loppui mulla 2,5 vkoa km, silloin rtesti näytti siis vielä plussaa. Kuukautiset alkoi n. 5 vkoa km ensin viikon verran tuhrutellen ja sitten vasta kunnolla.

Halauksia :hug:

Yhteistyössä