hcg arvoista ja ultrasta kysymyksiä???

Moi!
Kävin tänään vatsakipujen vuoksi lääkärissä ja sain lähetteen gynelle joka ultrasi alakautta ja sieltä löytyi jonku kokonen "pussukka" tyhjä ainakin vielä tai siis muuta ei nähnyt. verikokeet otettiin ja tulos on 173 hcg.

Eli mitä olette mieltä,onko normaali raskaus. Kun ultran mukaan ku siellä jotain näkyi ni olisi jotain rv 5 kieppeillä mutta minusta tuo hcg arvo kuulostaa matalalta..

paljonko yleensä näillä viikoilla hcg arvo?

Pitäisikö arvon olla korkeampi kun kohdussakin jotain näkyy.. :eek:

hemulili ja tiuku 4-5? rv :heart:
 
Mun on pakko vastata. Mulla ei mitattu hcg arvoja että en osaa siitä mitään sanoa. Mut mä olin ultras 6+0 ja silloin vaan näkyi pussi ja oli uus ultra-aika 2 viikon päästä ja siellä jo sitten näkyi pienen pieni papu. Nyt 12+4.
 
juu... Mulla kans ekalla kerralla vaan sanottiin että on niin pieni ettei näy. Sit ku menin 2 viikon päästä uudestaan niin lääkäri rupes sepustaan että jaaha, on se ttulimuna kontrolli, eli papruis luki et tuulimuna ja asia varmistetaan nyt. Oli onneks siellä se alkiokin... :heart: (meinasin muuten kuolla sillä hetkellä ku lekuri sanoi...)
 
  • Tykkää
Reactions: mary866
Eikös testit näytä plussaa, kun hcg 15-25. (virtsassa) ja testi näyttää yleensä plussaan aikaisintaan pari päivää ennen oletettuja menkkoja, eli viikoilla 3-4. Eli luulisi tuon olevan noilla viikoilla oikeita arvoja. Toivotaan, että oikea alku siellä olisi :) :heart:
 
Löysin tälläsen...

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1742172

Tuolla on mun arvot. Hcg:n alkumäärä on kyllä aika yksilöllistä. Sun pitäis käydä kahdessa verikokeessa ja laskea se nousu. Täällä on hyvä mittari: http://www.babymed.com/hcg-calculator

Mullakaan ei näkyny viimeksi sykettä viikolla 6+jotain, mutta viikolla 8 se jo löytyi. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
sulla onkin ollut vähän korkeammat nuo arvot..
mulla siis eilen 4+3 hcg 173 huomenna uusi testi.
se vaan siis ihmetyttää että noin pienellä arvolla joku tyhjä pussukka/rinkula näkyy jo kohdussa vai onko se tuulimuna tai keskeytynyt.. kokemuksia kaivataan oikeesti ja kipeästi!!!!!! :snotty:

:flower: hemulili 4+4 :heart:
 
Heissan hemulili!
Babymed ohjeet:
Siihen ylimmäiseen laatikkoon laitat ekan hcg-arvo lukemasi eli sen 173, toisiksi ylimpään laatikkoon kuinka monta päivää ovulaatiosta tämä 173 arvo on mitattu, sitten toisiksi alimpaan laatikkon huomisen hcg tuloksen ja sitten alimmaiseen laatikkon kuinka monta päivää näiden testien välillä oli.

Täältä palstoilta olen lukenut että hcg vaihtelee ihmisillä todella paljon, niinkun tuosta Keijun laittamasta viitearvotaulukosta näkee... eli jos hcg nyt lähtenyt tuplaantumaan niin varmaan sinulla kaikki hyvin. Miulla oli 5 vkoa viimeisistä kuukautisista hcg 5055, mutta sitten myöhemmin selvisikin että kaksoset tulossa =)
 
eli uudestaan verikokeissa käyty. Nousujohteinen on hcg. eli 2 pv sitten oli 173 ja tänään 350. :saint:
kohdussa näkyi pussi,jossa ei vielä kaikua tms. (8mm * 20mm)

Mitä olette mieltä noista arvoista ja koosta :wave:

hemulili ja tiuku 4+3 :heart:
 
Saanko lainata tätä ketjua omaan pohdintaani? Mulla todettiin maanantaina tuulimuna, paljoa ei toivoa annettu, mutta kontrolli kuitenkin parin viikon päästä. Nyt olen kuitenkin laskenut, ettei olisi mitenkään mahdotonta, että hedelmöitys olisi tapahtunut viikonkin myöhemmin, menkkojen mukaan maanantaina olisi ollut 6+5.

Se mihin lääkäri kuitenkin takertui, oli että hcg-arvot olivat sen verran koholla, että niiden perusteella olisi pitänyt jo näkyä jotain. Nyt kun katsoin hcg-taulukosta, niin sama lukema täsmäisi myös viikolle 5+, eli lukema oli n. 3500. Onko kokemusta näkyykö sikiö varmasti hcg-arvon ollessa tuo, vaikka viikkoja olisi vain 5 ja risat?

T. Epätoivoinen oljenkorsiin takertuja :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Iidapiida: saat lainata tottakai :)

Mun käsitykseni mukaan rv 5+ ei tulisikaan näkyä vielä mitään..
Meillä menee vähän ristiin tää homma..mulla matala hcg ja raskaussäkki näkyy (ei kylläkään muuta) ja sulla korkea hcg.

Toivotaan Iidapiida että meillä molemmilla pienen pienet taimet kasvaa


:heart: :heart: :heart: :heart: :hug: :hug: :heart:
 
Voi kiitos, toivotaan tosiaan! :heart:

Itselläni kanssa mielikuva, ettei 5+ viikoilla mitään pitäisikään näkyä. Ja mulla kuitenkin näkyi pienen pieni valkoinen täplä siellä, joka lääkärin mukaan viittasi siihen, että siellä on joskus joku ollut mutta kehitys pysähtynyt jo varhain.

Olin jo ihan varma, että tämä oli nyt sitten tässä, mutta nyt sitten tulikin taas toivoa.. Ahdistavaa tämä epätietoisuus!
 
Minulle reilut pari vuotta sitten sanottiin että rv 5-6 pitäisi näkyä jotain kohdussa,olin silloin varma että peli on menetetty. No sisukkaana menin viikon päästä uudestaan ultraan josta löytyikin pieni jumputtava sydän. Nyt tyttö on 2-vuotta.

Eli ei missään nimessä kannata tuossa vaiheessa heittää kirvestä kaivoon. vaikka tiedän että helpommin sanottu kuin tehty..

:ashamed:

Ja jos sulla jo siellä jotain näkyy niin eikö sekin kerro että siellä jotain säpinää on :heart: Ja mun mielestä noilla viikoilla ei voi sanoa vielä yhtään siitä että onko kehitys alkanut vai pysähtynyt.. ja sulla noin loistavat hcg-arvot että en olisi huolissaan

Itselläni sama piinaavan epätietoinen viikko edessä jonka jälkeen saan toivottavasti selvyyden asiaan
:saint:

Toivotaan meille parasta
:heart:

Ilmoittele kun saat uutta tietoa kuin myös minäkin :hug:
 
Ei tosiaan kannata huolestua vielä!
Mulla tässä raskaudessa mitattiin hcg rv 5+2 ja se oli huimat 5500 ja jotain päälle. Ultrassa näkyi vaan se joku musta möykky kohdun sisällä, mutta ei sikiötä. Ja hcg oli siis melkoisen korkea ilmeisesti, koska lääkärikin sitä ihmetteli. Sitten 6+0 näkyi sen mustan möykyn sisällä joku pieni valkoinen piste (eli vauva) ja 7+0 hcg olikin sitten reilusti päälle 30000 ja löytyi 7,9mm vauva ja syke.
Eli ei toi korkea hcg tarkoita sitä, että olisit jo rv 6+ vaan ihan hyvin on mahdollista, että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemminkin.


Esikoinen löytyi vasta rv 8+0 ultrassa ja aikaisemmin ei löytynyt yhtään mitään. Myöhemmin vielä laskettua aikaa siirrettiin vielä aikaisemmaksi. Eli kun ekan kerran kävin ultrassa esikoisesta oli todellisuudessa n. rv 6+4/5, eikä mitään vielä löytynyt tuolloin. Lääkäri sanoi silloin, että vauva oli päässyt niin hyvin piiloon, ettei sitä vaan yksinkertaisesti ollut näkynyt.


Joten Iidapiida ottaa nyt ihan rennosti (tai ainakin yrittää) :) Ja hemulili kanssa!
Tsemppiä molemmille!!!
 
Kiitos vastauksista! :heart:

En enää tiedä mihin uskoa. Lääkäri kuitenkin oli ammattilainen, kävin nimittäin Taysin synnytysvastaanoton päivystyksessä, luulisi siellä olevan kokenut lääkäri?? Hän ei kuitenkaan antanut toivoa käytännössä yhtään, pahoitteli kovasti ja antoi keskenmeno-lehtisen matkaan. Olisin saanut jopa lääkkeellisen tyhjennyksen heti, jos olisin halunnut, sanoi kuitenkin että on pienen pieni mahdollisuus, että seuraavassa ulrassa jotain näkyisikin, mutta että todennäköisesti ei. Halusin kuitenkin odottaa vielä siihen, etten nyt vahingossakaan mene abortoimaan vauvaani!

Omia epäilyksiä kuitenkin herättää ne syyt miksi sinne päivystykseen menin, eli alaselkä- ja vatsakivut, sekä pieni ruskea tuhruvuoto, tulee siis pyyhittäessä silloin tällöin. Että tuskin siellä ketään on. :( Toisaalta sitten taas luin jostain (täältä?), että kuudennen viikon paikkeilla istukka kiinnittyy ja voi aiheuttaa pientä vuotoa, voikohan se aiheuttaa kipuakin?

Hemulilille kanssa isot tsempit, että kaikki olisi kunnossa! :heart:
 
No niin, täällä heitettiin viimeinenkin toivo. Sain Taysista kirjeen, jossa oli nämä tiedot käynnistä ja olin kuullu hcg:n määrän väärin, se onkin 30700! Eli vastaa viikkoja 6 tai jopa 7-8. Että näin, ei siellä ketään ole. :'(
 
Iidapiida,mitä jos siellä on kaksoset?? Olen kuullut että tommoisia lukemia kaksos alkuraskaudessa!


Alkuperäinen kirjoittaja Iidapiida:
No niin, täällä heitettiin viimeinenkin toivo. Sain Taysista kirjeen, jossa oli nämä tiedot käynnistä ja olin kuullu hcg:n määrän väärin, se onkin 30700! Eli vastaa viikkoja 6 tai jopa 7-8. Että näin, ei siellä ketään ole. :'(
 
hemulili: No mä epäilin sitä jo näistä kivuista, et jos kaikki on kunnossa, niin sitten siel kyl on kaks tai useampi. :LOL: Meillä kun on vielä suvussa kaksosia.. Mutta en nyt kuitenkaan taida sen varaan laskea, eiköhän tämä ollut tässä. Tulen toki kertomaan mitä ensi viikon ultrassa selviää!
 
mulla kans muutama viikko sitten todettiin tuulimuna! viime viikolla tuulimunassa olikin sikiön alku ilman sydämmenlyöntejä :'( otettiin hcg arvot jotka ei ilmeisesti noussu tarpeeksi ja ovat laittamassa lähetettä eteenpäin, eilen kävin yksityisellä josta lääkärisetä löysi kaksi alkiota ilman sydänääniä 7+2?!? :eek: nyt sitten odotellaan lähetettä :( ja mahdollista kaavintaa? :'( joku viisaampi onko mahdollista vielä löytää sydänmmen lyönnit? vai rupeanko valmistautuu henkisesti keskeytykseen?
 
salpe: Ohhoh, johan sieltä on sitten tehty löydöksiä tuulimuna-dg:n jälkeen! Voisiko sulla olla alhaisemmat viikot? Selittäisi sekä hcg:n mataluuden, että sykkeen puuttumisen (ja sen, että oli mukamas tuulimuna). Jos viikot pitävät paikkansa, niin ikävä kyllä taitaa olla niin että sen sykkeen kyllä pitäisi kuulua. Mittasiko lääkäri sikiöitä, mitä viikkoja vastasi?

Tsemppiä ja älä anna keskeyttää ennen kuin olet varma viikoista!!
 
Joo on kyllä niin epätoivoinen olo ! Kun ei tiedä mistään mitään! täällä pienellä paikalla vielä hyvin inhottavat neuvolatädit :(
Jos raskaus jatkuu (tai seuraava) ni taidanpa kääntyä yksityisen puoleen :)
Kuitenkin torstaina sanotaan että ei siel ole mitään ! vuotoa pitäisi tulla ! tiistaina siellä onkin vauva :eek: ja viikko eteenpäin :eek: niitä on 2 :eek: toivotaan nyt sitten vain parasta
 

Yhteistyössä