HCG 17 ja lääkkeiden jatkaminen

  • Viestiketjun aloittaja blue79
  • Ensimmäinen viesti
blue79
Sain eilen PAS pp14 tietää verikokeen tuloksen, joka oli 17. Hoitaja kuitenkin sanoi että lääkkeitä pitää jatkaa viikko ja tulla sitten uuteen verikokeeseen. Jos tulee kipuja pitää hakeutua Naistenklinikalle.
Aikaisemmissa pas:seissa kuukautiset ovat alkaneet vasta Zumenonin ja Lugesteroneiden lopettamisen jälkeen. Nythän ne eivät ala kun lääkitystä ei saa lopettaa. Hoitaja sanoi että raskaanahan en ole, mutta en ymmärtänyt miksi lääkitystä pitää jatkaa. Haluaisin että kuukautiset jo alkaisivat. Eilen oli menkkamaisia tuntemuksia ja tänään on taas koko aamun rinnat särkeneet.

Onko muilla kokemuksia kohollaan olevasta hcg:stä?
 
Minulla oli PAS:n jälkeen pp 14 HCG 16. Klinikan hoitaja kehotti käymään uusintaverikokeessa, jonka tulos piti myös soittaa lääkärille. Kävin tokassa testissä pp 20 ja HCG oli enää 7, joten sain lopettaa lääkityksen. Hoitaja sanoi, että PASsissa alkio voi kiinnittyä myöhemmin, joten siksi lääkitystä piti jatkaa toiseen verikokeeseen asti. Mulla oli myös Zumenonit ja Lugesteronit käytössä. Uudella verikokeella kontrolloitiin myös sitä, että HCG lähti kunnolla laskuun. Hitaasti nouseva voi ilmeisesti joissain tapauksissa olla merkkinä kohdunulkoisesta raskaudesta.

Kyse oli varmaankin ns. kemiallisesta raskaudesta eli alkio oli hipaissut kohdun limakalvoa. Ei ollut kiinnittynyt kunnolla, joten raskaus ei alkanut.

Paljon voimia Sinulle blue79 ja onnea tuleviin koitoksiin!
 
Mulla oli kanssa tossa syyskuussa PAS ja pp12 HCG oli 36 en saanut lopettaa lääkityksiä sen takia että hoitaja arveli alkion kiinnittyneen myöhemmin.Itse tiesin heti etten ole raskaana (ikuinen pessimisti). Viikko jatkettiin lugesteronien ja progynovan kanssa ja viikon päästä HCG oli 12 joten silloin sain lopettaa lääkityksen. Diagnoosi oli kemiallinen raskaus...

Jaksamista sinulle blue79 hoitojen kanssa. :hug:
 
blue79
Nyt viikonpäästä hcg ei ollutkaan laskenut vaan nousut 72:een.
Lapsettomuuspuoli on kiinni eikä tavallinen lääkäri osannut sanoa mitä tämä tarkoittaa.
Onko kenelläkään kokemusta ?
 
Se kuulostaa todella lupaavalta! :)

Tosin en ole lääkäri joka näistä tietäisi enemmin mutta vaikuttaisi siltä että alkio olisi kiinnittynyt myöhemmin ja nyt jatkaa kasvua. Tosin HCG:n pitäis tuplaantua joka toinen päivä...Mutta jos sun edellisestä testistä on viikko niin eikös se silloin ole tuplaantunut ihan ok?Mun matikkapää on ihan surkea... :ashamed:

Varovaiset onnittelut näin etukäteen! :hug:
 
Mulla kävi pari vuotta sitten niin, että hcg oli 42. Uusintaverikoe oli viikon päästä ja se oli nousussa, mut viitearvojen alapuolella kumminkin. Ultra oli rv6, jossa ei näkynyt "oikein mitään"(lääkärin sanoilla) tai sit oli kohdunulkoinen. Kaikki oireet viittasi raskauteen ja siksi olikin niin vaikeaa uskoa, etten ollutkaan raskaana. Sain lähetteen kaavintaan. Hcg oli vieläkin nousussa ja se oli jo 3300, mut edelleen reippaasti viitearvojen alapuolella ja kaavinta oli siis edessä. En oikein uskalla sanoa sinulle mitään, muuta kuin toivotaan parasta, mut vaikuttaa aika alhaiselta.... :(
 
CarnevalGirl,

Saanko udella millaisia hcg-arvoja sinulla matkan varrella mitattiin? Milloin arvo oli tuon 3300?

Uteliaana kyselen, koska täällä painiskellaan samanlaisen tilanteen kanssa ja tilanne on hieman hämmentävä.

 
Hitsi kun en muista tarkkoja aikoja, mut kun se eka ultra oli rv6, jossa ei siis näkynyt mitään niin siitä kahden päivän päästä oli kaavinta eli olisko ollu sit rv6 tai rv6+2, jos en ihan puutaheinää puhu. Ei mul montaa kertaa mitattu ja en muista muita lukuja. Muistan vaan kaavintaan kävellessäni hokevani, että onko varmaa, ettei siellä ole mitään kun on arvot koholla, mut tajusin itekin, että luku on todella alhainen ollakseen normi raskaus.
 

Yhteistyössä