Hautausavustus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei yhteyttä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten haetaan konkurssiin...keneen otetaan yhteyttä. Mistä tämä vyyhti aletaan purkamaan. Millä lomakkeella haetaan avustusta vai tilataanko sinne aika, mitä pitää ottaa mukaan?

Varsinaista hautausavustusta ei ole kuin harvoilla, joille sen joskus työnantaja on osana työsuhdetta maksanut. Sitä voi kysellä vainajan eläkeyhtiöstä.

Perunkirjoitus pitää pitää ja siellä todetaan vainaja varattomaksi tai velalliseksi. Tuo perunkirjoituksen oikeaoppinen tekeminen on käsittääkseni se avainasia, ettei velat periydy.

Vyyhdin purkaminen aloitetaan tilaamalla vainajan sukuselvitys aina 15 v:sta lähtien joko seurakunnasta tai väestörekisteristä, se on pakollinen asiakirja perukirjaan. Sen lisäksi otat yhteyttä vainajan pankkiin ja tilaat tiliotteet kuolinpäivältä. Siihen tulee varat ja velat pankin puolesta.

Ei mitään konkurssiin asettamista tarvita. Jos varoja ei ole, niin lähetetään kopio perunkirjasta velkojille, sen pitäisi riittää. Mitään kieltätymisiä tarvita, VELAT EIVÄT PERIYDY, uskokaa. Mutta jos on velkoja, niin mitään arvokasta ei sieltä kuolinpesästä saa ottaa, otettujen tavaroiden/rahan/tai mitä se sitten olikaan arvon voi joutua korvaamaan velkojille.

Entäs jos ei ole ollut vanhempiensa kanssa tekemisissä vuosiin. Isän kanssa yli 26 vuoteen ja äidin kanssa en ole ollut 5 vuoteen tekemisissä. Ja näil näkymin en aio ollakaan.
Pitääkö mun alkaa niiden asioita hoitaa niiden kuoltua? Voinko välttää tai kieltäytyä? Osaisko joku sanoo.
Ei vaan kiinnosta vanhemmat pätkääkään. Saa maatua mun puolesta vaikka h....tissä.

Entäs jos ei ole ollut vanhempiensa kanssa tekemisissä vuosiin. Isän kanssa yli 26 vuoteen ja äidin kanssa en ole ollut 5 vuoteen tekemisissä. Ja näil näkymin en aio ollakaan.
Pitääkö mun alkaa niiden asioita hoitaa niiden kuoltua? Voinko välttää tai kieltäytyä? Osaisko joku sanoo.
Ei vaan kiinnosta vanhemmat pätkääkään. Saa maatua mun puolesta vaikka h....tissä.

Nuo perintöasiat tietenkin pitää hoitaa, koska ovat sinunkin asioita.

Mutta hautaan laittamiseen sun ei tarvi osallistua yhtään mitenkään... Yhteiskunta hoitaa vainajan monttuun, jos ketään omaista/läheistä ei kiinnosta.

Yhteistyössä