Hautajaisvaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja guitar slinger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

guitar slinger

Vieras
Oliskos ok, jos olis näin?

Tytöille tulee mustat sukkikset ja mustat pitkähihaiset, päälle liivimekot jossa mustalla pohjalla hennon vaaleanpunaisia kiekurakuvioita, jalkaan ballerinat (siis muistotilaisuuteen, pihalla talvikengät) joissa mustalla pohjalla valkoisia ja vaaleanpunaisia kukkia. Tyttöjen iät 5 ja 8.

Pojalle on mustat kengät, mustat suorat housut ja musta kraka, kysymys onkin nyt, että ostanko valkoisen paidan vai kävisikö vaaleanpunainen? Olisi samaa tyyliä tyttöjen kanssa.. Vai meneekö liian söpöstelyksi? Pojalla ikää 5 v.

Ja saako äidillä, eli mulla, olla mustan mekon alla valkoinen alusmekko, siis sellainen, josta näkyy ehkä noin 2-3cm valkoista päällimmäisen mekon helman alta? Mekon kanssa mustat saapikkaat. Mustat vai ihonväriset sukkikset? Mekko peittää kyllä polvet.

Tyttöjen vaatteet kuulostavat oikein hyviltä, pojille ostaisin kyllä valkoiset paidat mielummin. Omasta asustasi sanoisin että alusmekko on ihan ok, mustat sukkikset mielummin ja muistotilaisuuteen vaihtaisin kyllä esim. mustat avokkaat tai muut kevyemmät kengät jos löytyy.

Kiitokset vastaajille!! :)

Kyllä mä taidan pelata varman päälle noissa valinnoissa, eli pojalle valkoista paitaan ja mulle mustaa sukkiksiin :) Vois tosiaan itsellekin ottaa ne keveämmät korkkarit, en edes ajatellut asiaa kun nuo saapikkaat on sellaiset.. sirot, selkeästi "mekkokengät". Mut on ne pikkukengät fiksummat, totta.

Siksi kyselen, kun kyseessä vanhoillislestadiolaisen mummun hautajaiset, me ollaan aivan tavallisia ev.lut.-teja.. Ettei nyt mitään hirveetä etikettivirhettä tulis tehtyä.

Yhteistyössä